Omia kokemuksia noista:(tttalja @ Touko. 14 2009,10:48) kirjoitti
- ei mulla nouse lämmöt noin korkealle. 94 C taitaa olla korkein lukema mitä mittariin olen ruuhkassa pönöttäessä saanut aikaiseksi, tosin eipä ole kovin lämpösiä kelejä ollutkaan. Ajossa pysyttelee 75-85 nurkilla.
Huolestuahan tuosta ei vissiin vielä kannata, jos ei rupea menemään lähemmäksi 120 astetta. Näin ainakin aiemmissa vehkeissä ollut.
- aika nykijäinen tuo tuntuu olevan vakiovälityksillä mullakin alle kolmen tonnin, vaikka on pc:kin asennettu. Lie ominaisuus jonka kanssa pitää elää![]()
Suzuki GSX-R1100 & Yamaha XS650
(exät Honda VFR 800 V-Tec, Harley-Davidson FLSTF Fat Boy, KTM RC8, VTR SP-1, CBR 954 RR, CBR1000F, Kawasaki KX125)
Mulla on Moriwakin ohjurit syyläreitten päällä, lämmöt on yleensä luokkaa 75.
Mun laite rupeaa ns. ravistamaan 2500 kohdalla, siksi ajan aina väh. 3000 rundilla, twini on twini ( koskee myös boxeria ).
Senior Team:
R1200GS
999S
VTR SP-1 street, SP-2 race
Z1 1075 Turbo
Honda CR250 ice, CRF250R
Honda CRF150R SM
Junior Team:
Yamaha R6R
Honda RS125R, the real beast.
Derbi GPR80Cup
Jos maantiellä näillä keleillä lämmöt pyörii siellä 75-85 C niin kaikki on ok. Kyllä ne lämmöt liikennevaloissa varsinkin moottoritiellä ajon jälkeen voivat hyvinkin nousta yli sadan. Ei huolta, se on normaalia. Kuten tuossa yllä on jo sanottu kannattaa huolestua vasta siellä 115-120 C tietämillä.
Tarkista että flekti pamahtaa toimintaan normaalisti. Sille on rajalämpötila muistaakseni aika korkea. En nyt muista mikä mutta selkeästi yli 100 C. Sen kyllä löytää sieltä manuskoista mutta nyt ei ole sellainen käsillä.
Jos on huonot hermot (ja ajaa paljon kaupungissa mikä ei ole SP:n perimmäinen käyttötarkoitus) niin voihan sille flektille laittaa pakko-ohjauksen jotta sitä voipi pörisyttää koko ajan.
Toinen vaihtoehto on se että näppäilet sen lämpötilalukeman piiloon ja tilalle vaikka sen km-tripin. Sitten ei enää huoleta
Onnea pyörävalinnasta. Toi valkoinen SP2 väritys on hieno !
Terv. JuhaV
The older I get, the faster I was ...
Now Thruxton R Supercharged & BMW K1300S HP
Onnittelut pyörävalinnasta!(tttalja @ Touko. 14 2009,10:48) kirjoitti
Omassa SP1:ssä flekti lähtee pyörimään 105 C:n kohdalla ja tiputtaa lämpöjä nopeasti joten itsellä ei ikinä ole nostanut yli 107c vaikka yli kolmenkympin lämpötila ulkona ja seisoo liikennevaloissa. Enemmän meinaa nahkahousuissa lämmöt nousta kun syylärit puhkuvat reisien edessä
Itse todennut että turha ajaa alle 3000rpm lukemilla, välitykset on 15/42 ja ollut todella tyytyväinen verrattuna vakioväleihin mutta ei se nykimistä oikeastaan parantanut. PC3 on säädöissään ja todettava että nykiminen on sylinterimäärästä johtuvaa
Lähellä lahtea kun asustat, niin pistähän messagea tulemaan kun lahdessa meinaat pörrätä. Satamakahville ja pikku kurvailulle![]()
Honda VTR SP2
Valmiiksi modifioitu, varmasti kunnossa.
http://www.nettimoto.com/774453
Terv. JuhaV
The older I get, the faster I was ...
Now Thruxton R Supercharged & BMW K1300S HP
Mitäs öljyjä olette näissä käyttäneet ja hyväksi havainneet?
Olen nyt vajaa kolme tonnia päästellyt merkkiliikkeen myymällä GN-4:lla ja tuntuu ettei se ole se oikea vaihtoehto tähän pyörään. Vaikkakin edellisessä Hondassa ainakin laatikon kannalta toimi parhaiten tuo, mutta SP:n kanssa tuntuu että öljy on jo nyt ihan kuollutta. Onko parempia vaihtoehtoja vai pitääkö sitä vaan vaihdella kolmen tonnin välein?
Suzuki GSX-R1100 & Yamaha XS650
(exät Honda VFR 800 V-Tec, Harley-Davidson FLSTF Fat Boy, KTM RC8, VTR SP-1, CBR 954 RR, CBR1000F, Kawasaki KX125)
Toinen ratavääntö on takana ja rupeaahan se SP taittumaan kun oikein komentaa![]()
Tuota aloin ihmettelemään, kun Ahveniston pääsuoran jälkeen lähdin oikeaan kääntämään ja tuuppasin viitosvaihteelta neloselle niin mutkassa tuli tämä lekendaarinen "välivapaa", ja siitä mutka pitkäksi ja rengasvallia hipoen sain pyörän pysähtymään. Voiko ihan terve vaihtesto tehdä tuon ja miksi???
Absum: Kyllä näihin kelpaa samat ölpät kun muihinkin, itselläni ollut castrollia ja nyt on hondan omat, kun halvalla sain. Ja suosileltavaahan se olisi vaihtaa sen kolmen tuhannen välein, varsinkin jos radala silloin tällöin pyörähtää.
Honda VTR SP2
No mulla nimenomaan teki noita välivapaita CBR:ssä jos oli jotkut muut kuin Hondan omat öljyt. Oire loppui heti kun vaihdoin takaisin GN:ään.
Suzuki GSX-R1100 & Yamaha XS650
(exät Honda VFR 800 V-Tec, Harley-Davidson FLSTF Fat Boy, KTM RC8, VTR SP-1, CBR 954 RR, CBR1000F, Kawasaki KX125)
moikka
onks kukaan asentanu sp:seen lankarullia??? jos niin miten ja mihin kohtaan?
Jos omistaa vuoden 2001 mallin niin siinä ei ole jostakin ihmeen syystä takahaarukassa paikkoja lankarullille, kaikissa muissa vuosimalleissa se löytyy. Eli takahaarukassa on muistaneeksi 8mm kierteet valmiiksi.(honda rc51 @ Touko. 19 2009,19:14) kirjoitti
Lankarullat myös suojaa kaatumisissa takahaarukkaa, eli ihan hyvä investointi. Tosin SP:ssä vaimentajat on ekana osumaa ottamassa.
Sainpas minäkin oman pyörä liikenteeseen, maalautin koko pyörän ympäriinsä kevään aikaan kun piti jotakin uutta keksiä *![]()
Linkit menee rikki kun yritän tagittaa niitä, ehkä tämä toimii:
http://xs.to/xs.php?h=xs139&d=09212&...n_kylki267.jpg
Maalaus ideoita katselin täältä
Kawasaki KX 450F
No nyt ajattelin vaihtaa repsolin litkut ja kattoa miltä ne tuntuu.. Mutta tuli kyllä loppupäivä runnottua vaihteet kunnolla sisään(absum @ Touko. 19 2009,11:39) kirjoitti
Itselläni on tuo 2001 malli joten takahaarukassa ei ole valmista kierrettä lankarullille, mutta samassa kohtaa haarukan alla on noin 5mm reikä, että saakohan siihen viritettyä jonkinlaisen telineen lankarullalle? Joku ideahan siinä on täytynyt olla kun ne reijät on just niiden lankarullankierteidin kohdalla...
Ja hienot ja erilaiset väritykset Moipe!
Honda VTR SP2
No niin kaikki kynnelle kykenevät !
All Right:in Hemmon päivillä on PrätkäPajan dyno ja veto on ilmainen, tosin printtiä ei aikataulusyistä saa, jonoa oli muutenkin kylliksi.
MJP2100 dyno oli ulkosalla ja todella anteliaalla päällä, 141,2 hv & 119,5 nm takapyörältä, tehojen normituksista ja sääkorjauksista ei hajuakaan.
Senior Team:
R1200GS
999S
VTR SP-1 street, SP-2 race
Z1 1075 Turbo
Honda CR250 ice, CRF250R
Honda CRF150R SM
Junior Team:
Yamaha R6R
Honda RS125R, the real beast.
Derbi GPR80Cup
Aika kovia lukemia antoivat.. Eihän yleensä ilman isompia moottorin modaamisia ola saatu kun hiukan yli 130hp.. Mutta mukavaahan se on kun saa korkeita lukemia(mikan @ Touko. 22 2009,17:22) kirjoitti
![]()
Honda VTR SP2
Mitenkä SP-1 ja SP-2 eroaa ohjaamostaan, siten ettei SP-2:seen tarkoitettu ohjausiskari käy SP-1:seen? Vai eroaako? Olen katsellut sillä silmällä Öhlins Scott's dampperia ja sitä näemmä myydään eri koodilla ykköselle ja kakkoselle, mutta kakkoselle löytyisi paremmin ja itse en keksi miksei muka istuisi ykköseenkin.
Malli siis tollanen:
![]()
Suzuki GSX-R1100 & Yamaha XS650
(exät Honda VFR 800 V-Tec, Harley-Davidson FLSTF Fat Boy, KTM RC8, VTR SP-1, CBR 954 RR, CBR1000F, Kawasaki KX125)
Absum,
Scotts damperi taitaa tulla kiinni suoraan siihen ohjausakselin ylämutterin alle ? Se akselin pää & mutteri ovat erikokoiset SP1:ssä ja SP2:ssa joten siitä tuo ero taitaa johtua. Voipi olla että että ero on vain mukana tulevissa asennuskilkkeissa joten jos löydät jonkun kuvan siitä mitä asennustarvikkeita noissa tulee mukana niin siitä voisi ehkä päätellä onnistuuko noita modaamaan ristiin.
Terv. JuhaV
http://www.nettimoto.com/774453
The older I get, the faster I was ...
Now Thruxton R Supercharged & BMW K1300S HP
Kiitos JuhaV, sehän sen selittää sitten. Tuossa taitaa tulla mukana kokonaan uusi mutterikin, johon sitten itse dampperin jalka tulee kiinni. Taitaapi taito loppua kesken että saisi istumaan.
Kuva asennuskilkkeistä: http://www.hardracing.com/images/287.jpg
Suzuki GSX-R1100 & Yamaha XS650
(exät Honda VFR 800 V-Tec, Harley-Davidson FLSTF Fat Boy, KTM RC8, VTR SP-1, CBR 954 RR, CBR1000F, Kawasaki KX125)
kyl kait tuo ohjausiskari pitäis itekki laittaa tilaukseen!
meinas olla pientä levottomuutta motoparkissa takasuoralla olevissa
pikku mutkissa! ja siinä on kuitenkin jonkun verran vauhtia jo vaikka oonkin aika hidas ajamaan!
vaikkakaan ei oo kyl ikinä vielä alkanu voblaamaan isommasti muutaman kerran hyvin pientä levottomuutta!
tuosta ohjausiskarista vois olla itellä apua siinä ku tulee joskus mutka ajettua aika kulmikkaasti! vois olla vähän jouhevampaa meno iskarin kans!
Kyllä ohjausiskari lähtee tilaukseen kunhan rahatilanne hiukankin paranee, ajattelin samanlaista kun Mikanilla, Eli LSL:n runkoon/Haarukkaan kiinnitettävä malli.. Onnkesi ahvenistolla ei vauhti ole kasvanut niin isoksi että olisi vielä kaivannut sitä![]()
Honda VTR SP2
Mielenkiintoinen juttu !
Onko sulla mitään asennusohjetta tai ostopaikkaa yms. informoida ?
Tossa aiemmin kyselin vaihtoehtoja nostaa kierrosluvun rajoitinta ylöspäin, niin tossahan se olisi.
Mutta se vaan mietittyttää lopputuloksen kannalta, miten PC 3 usb tohon reagoi, koska autopuolella aina tulee kissan kokoisilla kirjaimilla varoitus, että controlleria ei saa asentaa virilastun kanssa, syystä tai toisesta.
Oliko lastu ns. 16-jalkainen EPROM, joka piti ensin irroittaa alkuperäisestä juotoksesta, sitten asentaa ecuun juottamalla ns. sokkeli uudelle lastulle ja virilastu napsautetaan siihen kiinni ?
Senior Team:
R1200GS
999S
VTR SP-1 street, SP-2 race
Z1 1075 Turbo
Honda CR250 ice, CRF250R
Honda CRF150R SM
Junior Team:
Yamaha R6R
Honda RS125R, the real beast.
Derbi GPR80Cup
Tuo virilastu hommeli kuulostaa vähän siltä että ilmaboksissa sijaitsevan paineanturin (tai lämpötila-anturin) signaalia vääristetään siten, että ECU kuvittelee ilmanpaineen olevan todellista suurempi. Koska korkeammassa ilmanpaineessa ilma on tiheämpää, on tietyssä tilavuudessa ilmaa enemmän happimolekyylejä, joten bensaa voidaan ECUn mielestä syöttää tuolloin lisää koska palamiseen käytettävää happea on enempi.
Eli arvaukseni on se että viritsydeemi kylmästi lisää bensansyöttöä kierroslukualueen alapäässä jonkun 10-20 %. Jos syöttö sattuu oikeaan kohtaan niin tuo kyllä oikaisee vääntö/tehokäyrän "saastekuoppaa".
Saman voi tehdä myös Powercommanderilla. Eli molempi ei tässä tapauksessa ole parempi.
Syttypuolelle tuo ei todennäköisesti vaikuta mitenkään ?
Kyllä se kai on niin, että jos koneen hengitystä ei paranneta niin ei sitä huipputehoa kyllä lisää voi pelkällä bensansyötön lisäämisellä saada. Alapäässä voi pientä vaikutusta ollakin, vaikkakin SP:ssä on PAIR:sta johtuen alapään syöttö jo alunperin aika rikkaalla.
Mittaustulos ennen ja jälkeen olisi tuosta mielenkiintoinen nähdä. Jos tosiaan vaikutus on merkittävä niin silloinhan joku on keksinyt jotain todella ovelaa.
Koneen ääni alakierroksilla muuten pehmenee silloin kun seosta rikastetaan. Tuon huomaa kun Powercommanderiakin säätelee.
Terv. JuhaV
The older I get, the faster I was ...
Now Thruxton R Supercharged & BMW K1300S HP
Liittyyköhän tämä balkanilainen taikalastu tähän myynti-ilmoitukseen? Minulla kun on niin huono näkö niin voin toki olla väärässäkin, mutta kyllä tuo takaiskari näyttää ihan vakioiskarilta jossa on Öhlinsiä ainoastaan tarran verran.
Ja missäs se kierroksenrajoitin tarkalleen olikaan näissä Eurooppa-versioissa? 10250 rpm?
tosta myynti ilmoituksesta tulikin mieleen että nettimotossa oli erikoinen myynti ilmoitus sp1:stä ollu jossain ryöstössä mukana sp1!![]()
![]()
liekkö joku vitsillä laittanu ilmoituksen!
hauska juttu jos on totta!!
http://www.nettimoto.com/viewVeh....el=1181
Tohon rajoittimen ns. sijaintiin,
Mulla se ainakin nappaa dynon mukaan kiinni jo alle kympissä, mikä on selkeesti alle Ducatin ja Aprilian tuhatkuutioisten, ne kiskoo about tonnin pitempään.
Moni twini taantuu ennen punaviivaa ( kuten esim. meikäläisen gessu ), mutta mun SP taas tahtois kiertää yli kympin, tehokäyrä katkeaa nousujohteisesti, mikä on sinällään huono juttu.
No siinä ensi talveksi jotain pohdittavaa, ei toi onneksi yöunia vie.
Senior Team:
R1200GS
999S
VTR SP-1 street, SP-2 race
Z1 1075 Turbo
Honda CR250 ice, CRF250R
Honda CRF150R SM
Junior Team:
Yamaha R6R
Honda RS125R, the real beast.
Derbi GPR80Cup
Mulla dynolapun mukaan kiertää 10250rpm. Huoipputeho on 9350rpm...(mikan @ Kesä. 08 2009,20:58) kirjoitti
Pakko kehasta! Kyllä SP mopo on sitten kiva ratalelu...
Honda VTR SP2
Moi,
Speksien mukaan kierrosraja tulisi vastaan 10500 rpm:ssä. Amerikan malleissa on lisäksi "soft rev limiter" joka alkaa rajoittamaan jo hieman alle 10000 rpm:ssä.
Koska huipputeho on selkeästi alempana niin jos välitykset ovat kohdallaan niin rajoittajalle ei ole periaatteessa mitään tarvetta vetää vaikka kone sinne iloisesti kiertääkin.
Cosmo, kyllä, SP on mukava pyörä jossa hauskuus kerroin on aika tapissa. Lisäksi ne eivät ole enää edes kalliita
Terv. JuhaV
http://www.nettimoto.com/774453
The older I get, the faster I was ...
Now Thruxton R Supercharged & BMW K1300S HP
Pidetään ketjua yllä.
Eihän kenelläkään sattuisi jostain kumman syystä makaamaan kohtuu hyväkuntoista oikean puoleista sivukatetta valko-mustaan SP-2:een? Entisöinti on käynnissä edellisen omistajan jäljiltä, eikä tuosta nykyisestä oikein saa viimeisen päälle -mallia. Ei edes uusilla ebay-mallin tarroilla, jotka ovat aika tuskaisia saada orkkis-mallisesti asennettua.
P.S. Kuka oli se Sp-2 kuski tiistai-iltana Pulkkilanharjulla Asikkalassa? Ei näitä kovin usein tien päällä kahta tai useampaa kohtaa.
Onko kellään mun vanhaa NX-773:sta?![]()
- Mitä vanhemmaksi tulen, sitä vähemmän ymmärrän. -
Öhlinsin keulajousien kanssa ollut vähän pähkäilyä. Eli keulassa pitäisi olla jousikitti 8662-10 eli jousivakio 10 Nm/mm. Esijännityssäätö tapissa painuma kuskin kanssa on kuitenkin 41 mm eikä siitä pienene. Staattinen painuma (pelkkä pyörä) vaikuttaa epäilyttävän suurelta, sitä en ole kuitenkaan tarkkaan mitannut. Toisen pumpun stefa hieman itkeskelee öljyä mutta ei varsinaisesti vuoda. Keula tahtoo pohjata kipakammassa jarrussa, mitään vakavampaa ei ole kuitenkaan aiheutunut ja puristusvaimennusta ujosti lisäämällä on pystynyt hyvin ajelemaan. Ei tuo kuitenkaan nyt hyvä ole kun esijännityssäätö pitää olla tapissa.
En ole vielä heläyttänyt noita auki, joten seuraa muutamia kysymyksiä. Öljyn määrä ei kai voi painumaan vaikuttaa (vaikka olisi toisesta putkesta vajentunut stefan vuotaessa)? Pitääkö noiden Öhlinsin jousien kanssa putkissa olla myös jonkunlaiset holkit/prikat? Äkkiseltään tuon staattisen painuman suuruuden perusteella vaikuttaisi että ihan kuin jotain puuttuisi välistä...
Yksi mahdollisuus on toki, että keulassa onkin löysemmät jouset kuin mitä laatikossa lukee. Luulisi tuon 10 Nm/mm kuitenkin riittävän kuljettajalle, jonka paino ilman ajovarusteita on 80 kg? Öhlinsin Suomen edustaja tuumasi, ettei ko. pyörään ole muita Ö:n jousikittejä edes saatavana kuin tuota kymppiä.
Missäs penkissä kävit, pääsitkö vertailemaan muiden samassa penkissä ajettujen tonnisten twinien kanssa ?
Minkälaisia seoksia muuten boxin kanssa tuli kautta kierrosrekisterin ?
Senior Team:
R1200GS
999S
VTR SP-1 street, SP-2 race
Z1 1075 Turbo
Honda CR250 ice, CRF250R
Honda CRF150R SM
Junior Team:
Yamaha R6R
Honda RS125R, the real beast.
Derbi GPR80Cup