Sivu: 7 / 52:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 5678917 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 181:stä 210:een 1542:sta
  1. #181
    no onneks kaikki luistokytkimet on sp1:seen
    sopivia mitä tilattiin ja saas nähdä vaikka pelittäis ilman
    että tarvii sitä yhtä kytkin levyäkään ottaa välistä
    pois ainaki toivon että ei tarvi poistaa.

    juhav miten sen voi helpoiten todeta sen toimivuuden
    kokopakalla tarviiko olla etes asennettuna paikalleen
    eli pystyykö sen toteaan irrallaan ku laittaa levyt vaan paikalleen
    vai pitääkö käydä ajamassa ennen ku tietää toimivuuden?
  2. #182
    Lainaa (Cosmo @ Helmi. 19 2009,16:17) kirjoitti
    Ps. Ja onkohan nuo ledivalot kirkkaat vai syttyykös sieltä punaista valoa ollenkaan? Minulla siis samat kilut kun absumilla... (kuva) Saattaapi poliisi kiinnostua jos kirkas valo takana...
    Cosmon kysymykseen valoista: palavat kyllä punaisena ja ovat varsin hyvän oloiset valot kaiken kaikkiaan, kirkkaammat sekä parkkina että jarruvalolla kuin alkuperäiset. Valkoiset ne ovat vain virratta.

    Menee aika tekniseksi välillä tämä keskustelu, kiva huomata että näiden kanssa räplättävä ei lopu ensimetreillä ulkonäköön. Pysyy mielenkiinto yllä (ja kukkaro normitilanteessa, eli tyhjänä)





    Suzuki GSX-R1100 & Yamaha XS650
    (exät Honda VFR 800 V-Tec, Harley-Davidson FLSTF Fat Boy, KTM RC8, VTR SP-1, CBR 954 RR, CBR1000F, Kawasaki KX125)
  3. #183
    Pikakurssi luistokytkimen toimintaan *

    Kytkimen pohjaosan päälle tulee keskiö, jossa on pohjassa ne rampit. Kun moottorijarrutuksessa keskiö kiertyy suhteessa pohjalevyyn, niin keskiö nousee ramppien vaikutuksesta *ylös. Kuvassa se näkyy rakona keskiön ja pohjaosan välissä.

    Ylösnouseva keskiö painaa siihen yläosan painelevyyn ja nostaa sitä irti levypakasta jolloin kytkin alkaa luistaa. Nerokkaasti, kun kytkin alkaa luistaa niin moottorijarrutuksen "back-torque" samalla vähenee ja keskiö taas laskeutuu ja tuo moottorijarrutuksen luisto stabiloituu tietylle tasolle.

    Eli kun normaalisti kytkintä käytettäessä kahvasta painamalla painelevyä nostetaan kytkimen työsylinterin avulla sillä pitkällä vaihteiston läpi tulevalla tangolla, niin moottorijarrutustilanteessa painelevyä nostaakin sen sijaan se ylöskiertyvä keskiö.

    Jotta kytkin toimii oikein tulee kitka+metallilevyjen muodostaman pakan kokonaispaksuus olla pienempi kuin se maksiminosto, johon keskiö pystyy kytkimen pohjalevyn ja painelevyn välisen mitan avaamaan. Eli mun *tapauksessa ilman rampin nostoa tuo pakalle tarkoitettu väli on 34.20 mm ja rampin nosto 4.00 mm. Eli jos pakka on paksumpi kuin 38.20 mm niin rampin nosto ei riitä nostamaan painelevyä irti pakasta eli kytkin ei pääse luistamaan.

    Ajossa luistokytkimen oikean toiminnan huomaa siitä että esim. kakkos- tai kolmosvaihteella kun vetää kierrokset korkealle ja kääntää äkkiä kaasun kiinni eli aiheuttaa kovan moottorijarrutuksen, niin sormia kevyesti kytkinkahvalla pitämällä tuntee kun kahva hieman painu kun ramppi siellä nostaa sitä päätylevyä johon kytkimen työsylinterin tanko nojaa.

    Eli ennen kasaamista kannattaa tutkia tuo pohjaosan ja painelevyn välinen minimitta (keskiö ei-kiertyneenä) ja sitten maksimitta (keskiö täysin kiertyneenä). Pakan paksuus pitää osua noiden väliin, mieluiten esimerkiksi puoliväliin. Jos mitta menee lähelle/alle tuon minimivälin, niin silloin kytkin tietenkin luistaa koko ajan.

    Tuolla vielä pari muuta kuvaa ja mittoja mun kytkimestä : http://www.kolumbus.fi/koivupiha/slipper

    Etsin aikanaan sitä että löytyisikö esim. noita metallisia välilevyjä eri vahvuisina jolloin pakan paksuutta voisi säädellä helpommin. Ei löytynyt joten otin yhden metallilevyn veks. Tänä keväänä pitää avata kytkin ja katsoa ovatko mitat muuttuneet kuinka paljon levyjen kulumisen vuoksi.

    Se että kytkin luistaa moottorijarrutuksessa ei siis tarkoita sitä että tää on (kohta konkurssiin menevän) Saabin tapainen vapaakytkin. Tuo luistokytkin kyllä moottorijarruttaa ihan napakasti mutta luistaa vain sen verran että takarengas ei lähde moottorijarrutuksissa pomppimaan. Sen avulla voi lyödä pienempää vaihdetta pesään mutkaa lähestyttäessä ja räpsäyttää kytkimen kerralla ylös ja keskittyä sen etujarrun käyttöön. Ei mee kone ylikierroksille vaikka vaihtaa esim. 4-vaihteelta 3-vaihteelle vaikka kierroksia koneessa on vaihtohetkellä 4-vaihteella 9500-10000 rpm.

    - JuhaV



    The older I get, the faster I was ...
    Now Thruxton R Supercharged & BMW K1300S HP
  4. #184
    Kiitoksia JuhaV:lle ymmärrettävästi kirjoitetusta luistokytkinopastuksesta, kunhan rahatilanne hieman paranee, voisin itsekin tuommoista harkita..
    Honda VTR SP2

  5. #185
    joo sen takarenkaan pompotuksen/lukkiutumisen
    takia tuo luistokytkin tuli tilattua se on ikävä tunne
    radalla mutkaan mentäessä ku perä hakee paikkaansa
    ja on todella levoton mutkiin mentäessä.

    vielä tässä mietiskelen jos tilais samalla hyperplates
    alumiiniset välilevyt teräksisten tilalle niin vois sitten
    niistä teräksisistä tehdä sen kiinnipitotyökalun.

    tai barnett kevlar clutch kitin käsittääkseni siihen
    kuuluu kokopakan kaikki levyt.



  6. #186
    Kyllähän tuo eittämättä tarpeellinen palikka olisi tuokin, sitten kun se äkkirikastuminen viimein akuutisti iskee... Raportoikaa sitten ihmeessä tänne käyttökokemuksia, ketkä nyt kimpassa noita kytkyttimiä tilasitte.
    Common sense - so rare, it's a goddamn superpower.

    RC36 > RC51
  7. #187
    Lainaa (honda rc51 @ Helmi. 19 2009,17:25) kirjoitti
    juu ois kyl mukava ku ois oma talli ...
    Talli

    Jääkaappi ei näy kuvassa. Se on kahvinkeittimen vieressä oikealla seinustalla pyörän kanssa

    Tämän päivän väkästelyn tulosta.

    Pyörän varsinainen talvihuolto ei ole juurikaan edistynyt mutta kyllä se ensi kuun aikana pitää ottaa ohjelmaan.

    - JuhaV



    The older I get, the faster I was ...
    Now Thruxton R Supercharged & BMW K1300S HP
  8. #188
    Lainaa (JuhaV @ Helmi. 21 2009,18:22) kirjoitti
    Tämän päivän väkästelyn tulosta.
    Oikein hyvän näköstä! Milloin saa ruveta jättämään tilauksia sisään? *



    Common sense - so rare, it's a goddamn superpower.

    RC36 > RC51
  9. #189
    Lainaa (JuhaV @ Helmi. 21 2009,18:22) kirjoitti
    Lainaa (honda rc51 @ Helmi. 19 2009,17:25) kirjoitti
    juu ois kyl mukava ku ois oma talli ...
    Talli

    Jääkaappi ei näy kuvassa. Se on kahvinkeittimen vieressä oikealla seinustalla pyörän kanssa

    Tämän päivän väkästelyn tulosta.
    juhav

    oliks niin että olit itse värkännyt manuaali jyrsimestä
    nc tai jopa cnc käyttöisen jyrsinlaitteen?

    tuommonen ois kyl näppärä vekotin vois tehdä
    talvisaikaan kaikkea mukavaa kesäksi pyörään ja
    paljon muuhunkin.

    muuten ootko suunnitellu sitä "ylimääräistä" konetta
    vielä mihinkään eri runkoon sovittaa?
    joku mönkijä/mikroauto ois vekkuli laite sp:een koneella.

    tilausta ois täälläkin muutamalle osalle jos oot
    valmis tekeen ulkopuolisille niitä esim. jalkatapit
  10. #190
    Lainaa (honda rc51 @ Helmi. 21 2009,12:10) kirjoitti
    joo sen takarenkaan pompotuksen/lukkiutumisen
    takia tuo luistokytkin tuli tilattua se on ikävä tunne
    radalla mutkaan mentäessä ku perä hakee paikkaansa
    ja on todella levoton mutkiin mentäessä.
    Mielestäni se oli yksi hienoja asioita myös SP:llä ajamisessa... Kun vauhti kasvoi, niin aina tultiin perä luistossa jarruun, sitten siitä nojaus kurviin sisään, polvi maahan ja takarenkaaseen pito takaisin. Tuon kanssa kun opetteli ajamaan radalla, niin jäi vaan tuon kikserin kusiaisen kanssa miettimään, että mihin ihmeeseen näissä vieterimallin rivinelosissa luistokytkintä edes tarvitaan...?

    Yks mahtavimpia muistoja tietyllä tapaa on Ahveniston keikka viime vuodelta luiston puoleen.. Treenasin varikkosuoran ylämäen mutkaan tuloa - joka kierroksella ajoin hieman kovempaa.. Löytyhän ne rajat sieltä, kun renkaasta pito katosi, vauhtia tosin oli ihan kiitettävästi. Ylämäkeen kiivettiin nätissä peräluisussa (hallittu luistu kuitenkin), polvi maassa.. Kaasua vaan lisää ja toivoi että pito palaa jossain vaiheessa. Radan reunoille mentiin, ajolinjat ihan vituiks mäen päälle, mutta hanskassa pysyi.. On sillä vaan kiva liidätellä ;)

    ps. ihan niin kivaa ei välttämättä olis ollut, jos se pito olisi karannut. Kusiaisellahan kerkesin lipat heittämään ilmeisesti huonosti imeytettyihin öljyläikkiin pääsuoran päässä oikealle loivasti ylämäkeen kaartuvassa mutkassa. Pyörä kolisi rengasvalleihin, mutta itse en onneksi sinne asti osunut... Ois mahtanut vituttaa, jos SP olisi siellä liukunut kilvettömän tilalta...
    täältä näet mitä milloinkin harrastelen... www.youtube.com/jabe84
  11. #191
    zeipii

    mulla meni kerran ja vain sen ainoan kerran kemorassa ja tietenkin vielä pääsuoran päätteeksi melko lujasta vauhdista liki kakssataa ellei jopa ylikin niin vaihde neloselta vaihdettaessa kolmoselle välivapaalle ja sehän ei taivu mutkaan jos ei oo veto päällä niin siitä vauhdista ja enkä enää uskaltanu kokeilla että
    meneekö vaihde kolmoselle vai kakkoselle ja jos ois kokeillu
    ja se oiskin menny kakkoselle niin ois voinu olla sen jälkeen
    "vähän" isompi pompotus hietikolla.
    tässä kohtaa tuli tehtyä kovin jarrutus mitä oon ikinä
    tehnyt meni muuten melko lujassa vauhdissa pitkän matkaa
    takarengas ilmassa ei ollu sillon paras fiilis sp:llä piti ajaa
    varikolle "pikku" tärinä päällä ja mietin siinä vaan että
    vois lähtä kotiin (vaihtaan vaipat) tilaileen luistokytkintä
    mutta seuraavassa stintissä oltiin taas radalla.
    on muuten vaihteet tullu siitä lähtien survottua kunnolla
    pesään ja seurattua kuin lähellä ajaa toisen perässä
    tai edellä aina sielä radalla hasardeja sattuu itte kullekkin
    ku lujaa ajetaan niin se vaan on.
    saas nähdä ens kesä ois kolmaskesä (kolmas kerta toden sanoo) tässä harrastuksessa että joko sitä ottais ensimmäiset kulkimyyryt sp:llä

    varmaan pitäis koputella puuta tähän väliin ja tostahan
    se puu löytyykin kropan yläpäästä


    ps: tota tilannetta ei ois muuten luistokytkimellä päässy
    tuleen ku ois voinu huoletta puottaa vaihteen kakkoselle
    sen isompia ongelmia.
    on muuten ollu luistokytkin (henkivakuutus) sen jälkeen lähes päivittäin mielessä ja nyt niitä saatiin läjä (kolme) extra alennuksella suoraan tehtaalta tsekeistä enskuun alusta
    hinnat muuten nousee reilu 10 prosenttia.

    pss: juhav pitäis olla siinä paketissa vielä extra
    hämähäkkijousetkin (samaan hintaan) niin kuin suosittelit niitten
    hankkimista saas nähdä onko jiri muistanut laittaa niitä
    kimppatilauksella säästää enskuun hintoihin verrattuna
    lähes 20 % koska tulee ne extra jouset mukana.
    kiitti vielä juhalla vinkistä ottaa yhteyttä suoraan
    tehtaalle se kannatti.



  12. #192
    Lainaa (JuhaV @ Helmi. 21 2009,18:22) kirjoitti
    Lainaa (honda rc51 @ Helmi. 19 2009,17:25) kirjoitti
    juu ois kyl mukava ku ois oma talli ...
    Talli

    Jääkaappi ei näy kuvassa. Se on kahvinkeittimen vieressä oikealla seinustalla pyörän kanssa

    Tämän päivän väkästelyn tulosta.

    Pyörän varsinainen talvihuolto ei ole juurikaan edistynyt mutta kyllä se ensi kuun aikana pitää ottaa ohjelmaan.

    - JuhaV
    Hieno talli, jyrsintä katsoessani arvelen olevani töissä sen maahantuojalla (näyttää värien perusteella samalta kuin meidän myyntiinäytelyssä). Eli jos SP ukot tarvitsee työkaluja yritän auttaa mahdollisuuksien mukaan. yhteystiedot löytynevät nikin takaa.
  13. #193
    tommonen setti tuli jtr corsen tehtaalta
    ja kesällä vasta menee paikalleen öljynvaihdon
    yhteydessä sillä välin taidan tehdä pari erilaista
    kiinnipitotyökalua kesää odotellessa.

    http://picasaweb.google.fi/lh....ectlink

    edit: sanokaa jos ei linkki pelaa!
    meinas olla vähä koneen kans ongelmia



  14. #194
    juu piti tommonen hommata biltemasta
    ja aattelin töissä tehdä tuohon runkon *

    http://picasaweb.google.fi/lh....ectlink

    hintaa oli muuten 29.90€

    edit: laitan kuvia lisää ku saan tehtyä
    telineen tolle!



  15. #195
    Kas, tuollaisen Bilteman tasapainotussetin voisi ostaa itsekin. Tuohon hintaan ei viitsi ryhtyä itse askartelemaan.

    Tässä uusi voimansiirto SP1:seen odottamassa asennusta :
    http://files.myopera.com/v2tre/album...0320091159.jpg

    Välitykset 15/43. Talvella kuskin kasvanut massa vaati yhden lisäpiikin takarattaaseen.

    - JuhaV
    The older I get, the faster I was ...
    Now Thruxton R Supercharged & BMW K1300S HP
  16. #196
    Kevät saa joten pyörääkin pitää vähän huoltaa.

    Uudet ketjut ja rattaat (15/43). Niittaus kotitekoisella työkalulla :
    http://files.myopera.com/v2tre/album...0320091175.jpg

    Kytkin (JTR Corse Slipper) avattu tarkastusta varten :

    http://files.myopera.com/v2tre/album...0320091179.jpg
    http://files.myopera.com/v2tre/album...0320091178.jpg
    http://files.myopera.com/v2tre/album...0320091184.jpg

    Kitkalevyjen paksuus oli 3.77 mm (+/1 0.01 mm).
    Manuaalin mukaan hylkyraja on 3.50 mm. Nuo levyt ovat aikaisempien mittausteni mukaan n. 20000 km rääkissä luistokytkimessä menettäneet paksuuttaan vain 0.05 mm. Se ei ole mielestäni paljon. Samat levyt menevät siis takaisin koneeseen.

    Metallilevyt olivat myös suorat ja ok vaikkakin kaikki 'kauniisti" sinertyneet. Eli luistokytkin on töitä tehnyt. Spider jousi oli ehjä ja napakan kireä. Ei tarvitse vaihtaa. Kytkinkeskiössä on kevyttä iskemää urituksen reunassa mutta se on lähinnä kosmeettisen virheen tasolla. Ei johda toimenpiteisiin.

    Kytkimen viimesyksyisen luiston syyksi löytyi yksi katkennut kytkinjousi. Pitää tilailla JTR Corselta setti noita jousia tuon nykyisen tilalle.

    Eli hyvin näyttää tuo JTR-luistokytkin kestävän rääkkiä.

    Terv. JuhaV

    PS. RC51, metallilevyt kytkimessä painavat 99 gr kappale. Sinistymisestä päätellen ovat luistokytkimessä aika kovilla joten aion itse pitäytyä noissa teräslevyissä jotka eivät ainakaan jauhaudu muruiksi öljyn sekaan tms. ikävää.

    http://files.myopera.com/v2tre/album...0320091182.jpg

    Kuvassa oikealla käytetty levy normaalikytkimestä ja vasemmalla luistokytkimessä väriä saanut yksilö
    The older I get, the faster I was ...
    Now Thruxton R Supercharged & BMW K1300S HP
  17. #197
    Mitenkäs on projektit edistyneet? Itse kuluttelin sunnuntaipäivän tallissa laitellen nykyistä ratapyörääni. Tuttuja löytyy tästä kyseisestä ketjusta sen verta monta, että laitan tämän linkin tännekkin. Rataharrastuksesta voi käydä lueskelemassa stooria täältä http://irc-galleria.net/blog.php?nick=soulost

    Ensi kesänä nähdään radalla!!
    täältä näet mitä milloinkin harrastelen... www.youtube.com/jabe84
  18. #198
    Mitäs ölppää olette käyttänyt, tai oikeastaan mitä suosittelette
    Kun huoltoon vielä 5tkm niin ajattelin vaihtaa puhtaat löröt alkukesäksi.
    Kuvia pyörän uudesta koreammasta perästä laitan kunhan saan kaikki hilut mahtumaan sinne peräkatteen alle.. Meinaa tulla ahdasta kun valitsin sen ns. suoran underin missä ei tilaa varattu sille ecuboksille yms laitteille..

    Niin ja kytkin on ihan vakio jos vaikuttaa öljyn valintaan...
    Honda VTR SP2

  19. #199
    Cosmo, laitahan kuvia !

    Itsellä on öljynä ollut Repsol Moto 4T Racing 10W50. En osaa tuota haukkua tai kehua. Rata-ajossa (30 % rata / 70 % katu) vaihtoväli max. 3000 km, maantiellä sitten voi ajaa pidempään.

    Terv. JuhaV



    The older I get, the faster I was ...
    Now Thruxton R Supercharged & BMW K1300S HP
  20. #200
    Moro,

    http://www.rc51.info

    Tuolta löytyy manuaaleja yms. hyödyllistä.

    - JuhaV



    The older I get, the faster I was ...
    Now Thruxton R Supercharged & BMW K1300S HP
  21. #201
    Lainaa (JuhaV @ Huhti. 04 2009,11:48) kirjoitti
    Cosmo, laitahan kuvia !

    Itsellä on öljynä ollut Repsol Moto 4T Racing 10W50. En osaa tuota haukkua tai kehua. Rata-ajossa (30 % rata / 70 % katu) vaihtoväli max. 3000 km, maantiellä sitten voi ajaa pidempään.

    Terv. JuhaV
    Juu laitanhan minä, nyt kun mopo on valmis ja testisavut otettu En vaan oikein tiedä miten noita kuvia pystyy jakamaan netissä.. mutta pitää tutustua ensiviikolla noihin ilmaisiin jakosivustoihin.

    Öljyt vaihdan ensiviikolla niin sitten pääsee kauden avaamaan viikonloppuna
    Honda VTR SP2

  22. #202
    Kiperä kysymys asiasta tietävälle.. Voiko powercommander hukata kartan kun oli akku irti melkein kaksi kuukautta??

    Kävin mopon tankkaamassa niin tuntui jotenkin rikkaalla käyvän, tai sitten kuvittelin vain. olihan kelikin viileä..


    Tässä nyt niitä kuvia uudesta perseestä! --Kuvia--



    Honda VTR SP2

  23. #203
    Lainaa (Cosmo @ Huhti. 08 2009,17:49) kirjoitti
    Kiperä kysymys asiasta tietävälle.. Voiko powercommander hukata kartan kun oli akku irti melkein kaksi kuukautta??

    Kävin mopon tankkaamassa niin tuntui jotenkin rikkaalla käyvän, tai sitten kuvittelin vain. olihan kelikin viileä..


    Tässä nyt niitä kuvia uudesta perseestä! --Kuvia--
    Cosmo,

    Ei ole omakohtaista kokemusta mutta teoriassa kartan sekoileminen saattaa olla mahdollista vaikkakin epätodennäköistä. Joskus kun jännite startissa tipahtaa jostain syystä alle normaalin, saattaa tuo heilahdus aiheuttaa jotain häikkiä muistin sisältöön. Tarkasta myös se että TPS:n eli kaasunasentoanturin nollapiste siellä ohjelmassa on oikein.

    Terv. JuhaV

    PS. Hieno underi, noi kirkkaat valot sopii hyvin harmaaseen pyörään.
    The older I get, the faster I was ...
    Now Thruxton R Supercharged & BMW K1300S HP
  24. #204
    No nyt on ensituntumaa tällekin kaudelle haettu, 150km ja hienoltahan se taas pitkästä aikaa tuntuu. Tiet vain ovat niin likaisia että tarkkana saa olla.

    Ölpät vaihdoin ja pistin hondan omaa lirua kun huokealla sain hankittua.

    Mitenkäs SP miehet on ratapäiville aikoja varanneet? Itse juuri pistin ahveniston alkukesän varauksiin neljä varausta
    4.5/18.5/8.6 ja 4.7. Eiköhän se rata ala siitä tutuksi tulemaan
    Myös alastarossa ajattelin tänäkesänä piipahtaa mutta mitään en vielä varannut.

    Joku kokoontuminenhan olisi taas kova juttu
    Honda VTR SP2

  25. #205
    Laitoin myös Ahvenistot menokalenteriini.

    Tuntuman haku Gessun jäljiltä on todellakin hakemista, mutta eiköhän siihen totu.
    Senior Team:
    R1200GS
    999S
    VTR SP-1 street, SP-2 race
    Z1 1075 Turbo
    Honda CR250 ice, CRF250R
    Honda CRF150R SM

    Junior Team:
    Yamaha R6R
    Honda RS125R, the real beast.
    Derbi GPR80Cup
  26. #206
    Lainaa (Cosmo @ Huhti. 08 2009,17:49) kirjoitti
    Voiko powercommander hukata kartan kun oli akku irti melkein kaksi kuukautta?
    Ulkoilutin Hondaa viikonloppuna ja mietin ihan samaa! Varmaan joutuu iskemään läppärin kiinni niin saa asiaan varmuuden?

    Lainaa (Cosmo @ Huhti. 08 2009,17:49) kirjoitti
    Tässä nyt niitä kuvia uudesta perseestä!
    Hieno perä Cosmo .. kaikki sopii kuin nenä päähän! Oman sp2:n orkkis "lumikolan" modaamista olen zoomaillut pari kesää. Kerran jo tilasin palikatkin, mutta jälkitoimitus jäi tulematta. Taitaapi tuo kiireiden takia jäädä seuraavalle omistajalle
    X-määrä erilaisia Vee configuraatioita
    Diligentia, Vis, Celeritas!
  27. #207
    Minkäslaisia kokemuksia teillä on alastaron radasta.. Kun ajattelin tulla radan katsastamaan mutta en ole varma olisikos ryhmäni hidas vai keskinopea.. Rata olisi mukava opetella ensin pikkusen rauhallisemmin, mutta koko päivä muiden perässä ajaminen ei kauheasti houkuta. Että pärjääkös ensikertaa alastarossa ajava keskinopeassa??

    Siis en vielä mikään polvipalojen kovin kuluttaja ole, vaan harjoitteleva rata"harrastaja"
    Honda VTR SP2

  28. #208
    Lainaa (tiairi @ Huhti. 14 2009,10:31) kirjoitti
    Lainaa (Cosmo @ Huhti. 08 2009,17:49) kirjoitti
    Voiko powercommander hukata kartan kun oli akku irti melkein kaksi kuukautta?
    Ulkoilutin Hondaa viikonloppuna ja mietin ihan samaa! Varmaan joutuu iskemään läppärin kiinni niin saa asiaan varmuuden?
    Kartta tallella. PC:n sisäisen akun/muistin pitäisi kuulemma normitilanteessa säilyttää data vuosia myös ilman ulkoista virtalähdettä.

    Kylmähkö (+4) ilma siis varmaankin vain teki pääsiäisajelulla tepposia. Onhan siinä vissi ero kun ulkoilma muuttuu parikymmentä astetta paremmalle puolelle.
    X-määrä erilaisia Vee configuraatioita
    Diligentia, Vis, Celeritas!
  29. #209
    Lainaa (tiairi @ Huhti. 14 2009,20:53) kirjoitti
    Lainaa (tiairi @ Huhti. 14 2009,10:31) kirjoitti
    Lainaa (Cosmo @ Huhti. 08 2009,17:49) kirjoitti
    Voiko powercommander hukata kartan kun oli akku irti melkein kaksi kuukautta?
    Ulkoilutin Hondaa viikonloppuna ja mietin ihan samaa! Varmaan joutuu iskemään läppärin kiinni niin saa asiaan varmuuden?
    Kartta tallella. PC:n sisäisen akun/muistin pitäisi kuulemma normitilanteessa säilyttää data vuosia myös ilman ulkoista virtalähdettä.

    Kylmähkö (+4) ilma siis varmaankin vain teki pääsiäisajelulla tepposia. Onhan siinä vissi ero kun ulkoilma muuttuu parikymmentä astetta paremmalle puolelle.
    Siinä on oikeasti iso ero, elkee menkö säätelemään pyöriä ennen ku kelit lämpenee. Ja muutenkin ensimmäinen tankki talven jälkeen on pahin, jos on pitänyt bensoja talven yli. Minulla ainankin räki ja paukku niin perkeleesti viime keväänä...
    täältä näet mitä milloinkin harrastelen... www.youtube.com/jabe84
  30.  
  31. #210
    Powercommanderin mahdollisista ongelmista kärsiville luvassa vertaistukea. Sain viimein kiinnitettyä käyrään lambda-anturin mutterin ja vaihtelin siinä samalla kaikki putkiston tiivisteet - aiemmin talvella kun olin huomannut, että takapytyn ensimmäinen liitos vuotaa. No kyseinen tiivistehän olikin huuhtoutunut kertakaikkiaan taivahan tuuliin, paksun grafiittitöhnän sijaan tiivisteestä oli jäljellä hiukkasen metalliverkkoa *

    No, survoin putkiston asemiin (toisesta käsiparista ei muuten ole lainkaan haittaa tässä hommassa), vaimentimet kiinni ja kädet innosta täristen starttinamikalle. Tiu-jiu-jiu-jiu kuuluu, mutta ei herää henkiin. Akku loppuu. Kiroilua. A*to tulille, jumpperipiuhat väliin ja lisää tiu-jiu-jitsua. Lisää kiroilua. Mielessä liikkuu mitä värikkäämpien kirosanaloitsujen lisäksi, että tuliko laitettua vääränlaiset tulpat, jäikö joku letku irti kun PAIRia ja Flapperia poistelin jne. Perinteiset vikakohteet kuten tappokytkin ja seisontatuen kytkin käydään läpi.

    Hokasinpa sitten nykäistä myös Quickshifterin liittimen irti Powercommanderista. Ans olla, laitoshan herää henkiin ennen kuin saa painettua starttinappulan pohjaan asti. Eli Quickshitter on nyt jotenkin seonnut - patukassa palaa punainen valo, kun virrat laittaa päälle (normaal?) mutta vihreä valo ei sytykään, kun vaihdekepakkoa siirtää isommalle, vaan silloin, kun painaa vipua alas. Push-mallin QS:stä tullut Pull-mallinen?

    Käytin Quickshifterin kertaalleen irti talven aikana akun ollessa irti. En silloin irrottanut Powercommanderin liitintä, eli tässä se varmaan menetti vähäisen älynsä. Minkälaisella proseduurilla tuon saisi nyt nollattua ja ohjelmoitua uusiksi? Minulla ei ole käytössä läppäriä ja softia tuohon ja itse asiassa pidän koko toosaa melko turhana omassa käytössäni. Olisihan tuo silti mukavampi saada palautettua toimintaan, kun kerran on edellinen omistaja sen kiinni pultannut. Dear Dr. Bees&Honey, miten toimin? *

    Niin, PAIRin poistamisen sekä tiivisteiden ja vaimentimen villojen uusimisen jälkeen pyörä ei nyt ainakaan ekalla kokeilulla paukutellut eikä etenkään enää näyttänyt ketunhäntää putken päästä. Äänet ovat nyt jotakuinkin asiallisen vakuuttavat.
    Common sense - so rare, it's a goddamn superpower.

    RC36 > RC51
Sivu: 7 / 52:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 5678917 ... ViimeinenViimeinen