Sivu: 41 / 52:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 31394041424351 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 1201:stä 1230:een 1542:sta
  1. #1201
    Lainaa honda rc51 kirjoitti Katso viesti
    penkkiä ei oo ylimääräistä mutta renntec:in tekemä "kauhukahva" joka on helppo ja nopea kiinnittää noin (5min) sekä käytössä erittäin tukeva.

    helpottaa kuskin ajamista kun kyytiläinen voi pitää kahvoista kiinni turvallisesti.

    -kiinnitys penkin alle (takimmainen pikakiinnitys) samoihin kiinnikkeihin ku penkki ja (edestä) kiinnitys takakatteen kahden pultin alle.

    http://www.bikebits4you.com/Luggage/...aa833c99d74144

    http://i46.photobucket.com/albums/f1...9/DSC00064.jpg

    edit: http://www.revsperformance.com/image...RREN10226B.jpg

    omasta laitteesta takajalka tapit poistettu jne. muutokset joten ei tarvetta enää kauhukahvalle.
    Näppärän näköinen kahva, mut ei juuri käyttöä kun ei ole sitä kyytiläisen satulaa
    VeTuRimiehet heiluttaa
  2. #1202
    Lainaa Firedemon kirjoitti Katso viesti
    Näppärän näköinen kahva, mut ei juuri käyttöä kun ei ole sitä kyytiläisen satulaa
    näppärä tuo kahva onkin ja kahvan saa pois 5min sit ku sitä ei tarvii.

    kyytiläiselle kahva tuo turvallisuutta tukevuudellaan ja kuskille taas helpoutta ajaa ku "vänkäri" ei pääse valumaan jarrutuksissa eteen päin.

    ebay:ssa näytää aika hyvin takapenkkiä olevan koko ajan myytävänä että klikkaa sieltä penkki tulemaan niin pääset kyytittelemään äspeellä.

  3. #1203
    Myös Firedemonin erittäin nätti, harmaa sp-ykkönen bongattu Oulun b-meiningeissä. Piti tulla jututtamaan Ouluntullin nesteen kahvien jälkeen, mutta osa porukasta oli sillä aikaa liuennut paikalta, mukaanlukien tämä sp1. Lähettiin siitä vielä kaverin kanssa kiertämään Kempele - Murto -Muhos - Ylikiiminki -reittiä.

    Mutta nyt APUA tarvitaan: Mitä kannattaa tarkistaa, kun pyörästä hävisi parkkeeratessa työpaikalla kaikki sähköt ihan yhtäkkiä? Tarkistettua akussa molemmat kaapelit paikoillaan + commanderin piuha, pääsulake (30A) on ehjä. Aivan kuin joku ois jonkin piuhan yhtäkkiä vetässyt irti.

    Voiko jännitteensäädin aiheuttaako moista (vai mikä se harmaa mötikkä takakatteen alla, vasemmalla puolella ikinä onkaan nimeltään)? Sen piuhat oli aikas lämpimät, koneelta säätimelle tulevat kolme keltaista johtoa siis. Keväällä purkaessa pyörää huomasin, että sen liitin oli sulanut. Katkoin liittimen pois ja laitoin johtoa + uudet apico-liittimet tilalle. Luulin silloin sen johtuneen huonosta kontaktista.

    Voikos akku vaan laueta yhtäkkiä? Pyörä kuitenkin ihan ok starttasi aamusta käyntiin. Samoin räjähdyksen merkkejä ei takakatteen alla ollut. Enemmän tuntuu siltä kuin joku piuha olisi höllääntynyt ja vienyt irrotessaa virrat mukanaan. Pyörä ei varoittanut ollenkaan, ihan yhtäkkiä vaan sammui ja huomasin, että mittaristoa myöten pyörä pimeä. Virrat ei näytä merkkiäkään olemassa olostaan virtalukkoa avaimella rämppäämällä.

    Kaikki valistuneet arvaukset / tieto on tervetuloa! Paskempi homma kun ei sattunut työkaluja ollenkaan mukaan. Noh linja-autolla kotiin, jos ei muuten.
  4. #1204
    Akku voi kuolla näissä vehkeissä yks kaks tärinän takia.
    Hommaa jostain yleismittari ja kato akun jännite, niin saat yhden asian pois tarkistuslistalta.
    Akun maan toinen pää on muistaakseni koneen takana, kato ettei ole irti.
    Senior Team:
    R1200GS
    999S
    VTR SP-1 street, SP-2 race
    Z1 1075 Turbo
    Honda CR250 ice, CRF250R
    Honda CRF150R SM

    Junior Team:
    Yamaha R6R
    Honda RS125R, the real beast.
    Derbi GPR80Cup
  5. #1205
    Minulta on entisestä pyörästä lauennut jännitteensäädin, mutta silloin oli jo oireita tyhjenevästä akusta hetki ennen varsinaisen vian toteamista. Teoriassa voi kai akku päästä menemään niin tyhjäksi (syväpurkaus) latauksen puutteen takia että seuraavassa käynnistyksessä ei ole elonmerkkiäkään. SP:n regulaattori on se pökäle jossa on jäähdytysripoja, ja sen toiminta on helpoin todeta mittaamalla akun navoista jännitettä tyhjäkäynnillä ja muutaman tonnin kierroksilla - kunhan jollain konstilla saa sen himmelin käyntiin. Jos ei ole mitään muutosta tai jos jo pienillä kierroksilla tulee satumaisen korkeita lukemia niin sönderhän se säädin on. Nyt kun pyörä on aivan hengetön niin akun jännitteen mittaamisesta kannattanee aloittaa.
    Common sense - so rare, it's a goddamn superpower.

    RC36 > RC51
  6. #1206
    Akussa jännitettä 12,93 volttia. Maajohto ok, todettu mittaamalla ja silmällä. Pääsulaketta testattu vaihtaa, ei apua. Virtalukon pohjassa kolme johtoa paikoillaan. Mites onko virtalukon ja akun plus-navan välissä katteiden alla liittimiä? Seatcoverin alla liittimet näyttää olevan ok. Lisää tietoa / arvauksia vaan tulemaan, nyt on apu tarpeen.

    Pyörässä ei ole tällä hetkellä minkäänlaista eloa ja kuoli tosiaan ajosta varoittamatta.
  7. #1207
    Kurkkaa vielä sulakerasia, löytyy paisuntasäiliön kupeesta.
    Senior Team:
    R1200GS
    999S
    VTR SP-1 street, SP-2 race
    Z1 1075 Turbo
    Honda CR250 ice, CRF250R
    Honda CRF150R SM

    Junior Team:
    Yamaha R6R
    Honda RS125R, the real beast.
    Derbi GPR80Cup
  8. #1208
    Kiitokset vinkeistä! Nyt pyörä toimii ja paukkuu taas (vähän aikaa kylläkin...). Itse asiassa siinä on minulla 2x30A sulaketta plus-johdoissa kiinni. Toinen on selvästi huomattavissa, toinen oli jonkun isomman köntin kyljessä punaisen suojakumin/suojamuovin alla. Olishan siinä fuse lukenut, jos vain jotain olisi hämärässä nähnyt... En tiedä liekkö tuo kokonaisuus alkuperäinen ratkaisu vai ei.

    Joka tapauksessa jännitteensäädin antaa liian vähän voltteja, 12-13 voltin väliin oli kierrokset mitkä hyvänsä. Pitäisi ilmeisesti antaa lähemmäs 14,5V. Joten säädin ostoksille ja vaihtoon. Liekköhän tuo tarvikkeena kestäisi yhtä hyvin/huonosti kuin alkuperäinen?

    Oletteko vaihtaneet säätimen paikkaa minnekään missä siihen kulkisi paremmin ilma, tai rakentaneet mitään jäähdytyspatenttia? Vai ruukaako näissä sp2:ssa nuo niin herkästi paukkuakkaan rikki? Minultahan tuo löytyy takahäkin vasemmasta kyljestä tällä hetkellä, en tiedä kuuluko sen alunperin olla siinä vai ei. Tuntuu ettei sinne hirveästi ajoviima pääsisi jäähdyttämään.
  9. #1209
    Ratkaisu on alkuperäinen, 30 A sulake starttireleessä on ns. pääsulake.
    Senior Team:
    R1200GS
    999S
    VTR SP-1 street, SP-2 race
    Z1 1075 Turbo
    Honda CR250 ice, CRF250R
    Honda CRF150R SM

    Junior Team:
    Yamaha R6R
    Honda RS125R, the real beast.
    Derbi GPR80Cup
  10. #1210
    Ja nyt meinaa puskea ongelmaa saatavuuden kanssa. Oletettu toimitusaika todennäköisesti 3-4 viikkoa. Ei vaan onnistu. Ei kellään sattuisi olemaan tuolla regua ylimääräisenä edes siihen asti, että saisin uuden osan tilalle? Ei mikanillakaan olis ylimääräistä missään pyörimässä? Osan kyllä saisi takaisin jos haluaa, kun uuden saan tilalle. Tottakai voin maksaakin, jos osa on ok. Tärkeintä olisi saada pyörä taas varmaan ajoon.

    Pitää uusi osa yrittää tilata ulkomailta, koska todennäköisesti toimituksessa kestää jopa vähemmän tai saman aikaa, jos Suomen varaosapuljujen kautta yrittää.
    Viimeksi muokannut: 360degrees; 27.07.2012 klo 14:25.
  11. #1211
    Ei ole juuri tuota osaa jouten.
    Koita ebay tai Motomaster Kurikasta.
    Senior Team:
    R1200GS
    999S
    VTR SP-1 street, SP-2 race
    Z1 1075 Turbo
    Honda CR250 ice, CRF250R
    Honda CRF150R SM

    Junior Team:
    Yamaha R6R
    Honda RS125R, the real beast.
    Derbi GPR80Cup
  12. #1212
    Lainaa 360degrees kirjoitti Katso viesti
    Oletteko vaihtaneet säätimen paikkaa minnekään missä siihen kulkisi paremmin ilma, tai rakentaneet mitään jäähdytyspatenttia? Vai ruukaako näissä sp2:ssa nuo niin herkästi paukkuakkaan rikki? Minultahan tuo löytyy takahäkin vasemmasta kyljestä tällä hetkellä, en tiedä kuuluko sen alunperin olla siinä vai ei. Tuntuu ettei sinne hirveästi ajoviima pääsisi jäähdyttämään.
    Kyllä ainakin minulla on kestänyt kovaakin kuumuutta kun 35 asteen helteillä ajanut koko päivän, eli pyörä lämpiää runkoa myöten "kiukaaksi" ja vielä takapaksissa ollut tavaraa, eli tuskin on parantanut säätimen jäähdytystä. Samassa paikassa mullakin se on. Sen verran olen kyllä pitänyt silmällä, etten sitä vuoraa millään vaihtohanskoilla tms. vaan antaa edes vähän ilmatilaa kamoja pakatessa.

    Yleisestihän nuo säätimet on ollut Hondissa heikkoja, mutta mielestäni VTR SP:t on hieman keskiarvoa luotettavimpia tässä(kin) suhteessa? Muutenkin sähköt tuntuisi olevan näissä aika hyvin tikissä jos pitää niiltä osin vakiona, koska alkuperäisellä akulla (ja muillakin sähköosilla) vielä menee ja kestää olla pidempääkin ajamatta tai lataamatta akkua ja silti pyörähtää nöyrästi käyntiin (tietysti nyt pimenee tämän kommentin jälkeen)
  13. #1213
    Tämmönen löyty pikaisella googlettamisella

    http://www.ebay.com/itm/ELECTROSPORT...f05ebd&vxp=mtr


    Varmaan englannista tai saksasta tuon voisi saada nopeammin suomeen.
    matka tappaa vauhdin
    Ducati SF 1098S -09
    Honda VTR 1000 SP1 -01
    ex kawasaki ZX-6R -06
    Honda CBR 600f -00
  14. #1214
    Pikaisena ostopäätöksenä laitoin tuollaisen tulemaan:
    http://www.ebay.co.uk/itm/Honda-VTR-...item2a1a0d19c3

    Kaikkinensa ~102 euroa Suomeen toimituskuluineen briteistä, joten ei tullia tai veroa. Toimitusaika 6-12 arkipäivää, joten tulee nopeammin ja halvemmalla mitä Suomesta. Jospa sitä tuon aikaa malttais ilman pyörää olla...
  15. #1215
    Ei kellään ois ketjusuojaa, sitä svingiin tulevaa siis, ylimääräistä? Ketjurasva valkoisessa underissa ei oikeen sytytä, kun peseminen on muutenkin niin harvassa...
    teamvuokrakontti.blogspot.fi
  16. #1216
    Ei jaksanut ebaysta penkkiä tilata, hintaa olis 160dollaria + 3,7% tulli käytetyllä, sama oli tilata EMC:n kautta Brandt:lta uus 190€ miinus alet, laskeskelin et n.152€ jäis hintaa
    VeTuRimiehet heiluttaa
  17. #1217
    Lainaa 360degrees kirjoitti Katso viesti
    Myös Firedemonin erittäin nätti, harmaa sp-ykkönen bongattu Oulun b-meiningeissä. Piti tulla jututtamaan Ouluntullin nesteen kahvien jälkeen, mutta osa porukasta oli sillä aikaa liuennut paikalta, mukaanlukien tämä sp1. Lähettiin siitä vielä kaverin kanssa kiertämään Kempele - Murto -Muhos - Ylikiiminki -reittiä.

    Mutta nyt APUA tarvitaan: Mitä kannattaa tarkistaa, kun pyörästä hävisi parkkeeratessa työpaikalla kaikki sähköt ihan yhtäkkiä? Tarkistettua akussa molemmat kaapelit paikoillaan + commanderin piuha, pääsulake (30A) on ehjä. Aivan kuin joku ois jonkin piuhan yhtäkkiä vetässyt irti.

    Voiko jännitteensäädin aiheuttaako moista (vai mikä se harmaa mötikkä takakatteen alla, vasemmalla puolella ikinä onkaan nimeltään)? Sen piuhat oli aikas lämpimät, koneelta säätimelle tulevat kolme keltaista johtoa siis. Keväällä purkaessa pyörää huomasin, että sen liitin oli sulanut. Katkoin liittimen pois ja laitoin johtoa + uudet apico-liittimet tilalle. Luulin silloin sen johtuneen huonosta kontaktista.

    Voikos akku vaan laueta yhtäkkiä? Pyörä kuitenkin ihan ok starttasi aamusta käyntiin. Samoin räjähdyksen merkkejä ei takakatteen alla ollut. Enemmän tuntuu siltä kuin joku piuha olisi höllääntynyt ja vienyt irrotessaa virrat mukanaan. Pyörä ei varoittanut ollenkaan, ihan yhtäkkiä vaan sammui ja huomasin, että mittaristoa myöten pyörä pimeä. Virrat ei näytä merkkiäkään olemassa olostaan virtalukkoa avaimella rämppäämällä.

    Kaikki valistuneet arvaukset / tieto on tervetuloa! Paskempi homma kun ei sattunut työkaluja ollenkaan mukaan. Noh linja-autolla kotiin, jos ei muuten.
    Karkasin sieltä ouluntullilta viinan hakuun ja juopotteleen sen harrikkatyypin kans
    VeTuRimiehet heiluttaa
  18. #1218
    Lainaa Firedemon kirjoitti Katso viesti
    Ei jaksanut ebaysta penkkiä tilata, hintaa olis 160dollaria + 3,7% tulli käytetyllä, sama oli tilata EMC:n kautta Brandt:lta uus 190€ miinus alet, laskeskelin et n.152€ jäis hintaa
    Moro, mulla on takapenkki sekä takajalkatapit hyllyssä, jos vielä on tarvista? Hiotaan hinta vaan kohdalleen
    x-x-x-x-x-x-x-x- Pain Comes For Free -x-x-x-x-x-x-x-x

    * * * * * * * * * *
  19. #1219
    Lainaa The Stick kirjoitti Katso viesti
    Moro, mulla on takapenkki sekä takajalkatapit hyllyssä, jos vielä on tarvista? Hiotaan hinta vaan kohdalleen
    Nopealiikkeisenä kaverina pistin sen jo eilen tilaukseen, hyvällä tuurilla ensi viikolla jo täällä
    Nyt iinattiin moto-kisoja kuolaileen, moro...
    VeTuRimiehet heiluttaa
  20. #1220
    Lainaa Firedemon kirjoitti Katso viesti
    Ei jaksanut ebaysta penkkiä tilata, hintaa olis 160dollaria + 3,7% tulli käytetyllä, sama oli tilata EMC:n kautta Brandt:lta uus 190€ miinus alet, laskeskelin et n.152€ jäis hintaa

    juu aika laidasta laitaan on iibeissä nuo hinnat..... ja sit ku löytyy halpa hinta niin ei välttämättä tyypit lähettele muuta kun kotimaahansa.

    halvimmat OSTA HETI hinnat oli mitä selailin 60 dollaria plus pk ja taas kalleimmat just tuo sun mainitsema 160 dollaria.

    mut pääasia et löysit penkin niin pääsee kyytiläinenkin kokemaan äspeen jytinät.
  21. #1221
    Kyytiin tuleekin sit innokas 8-v tytär
    VeTuRimiehet heiluttaa
  22. #1222
    Lainaa Flippo kirjoitti Katso viesti
    Pari ratapäivää takana ja tänään laukes pyörä oikein kunnolla ahvenistolla. Linkkiä kuviin jos jollain sattuis olemaan jtr:n luistokytkimen osia tai kytkinkopan kantta niin laittakaahan viestiä niin ostan osat pois . Huomenna täytyy avata öljypohja ja kattoa kuinka paljon metalli silppua siellä on, öljyt kun valutti pois niin siellä sitä oli aika reippaasti.
    Hei Flippo,

    Pitkästä aikaa (pariin vuoteen) käväisin täällä threadissa ja huomasin että onpas sulle käynyt harmillinen takaisku vanhan pyöräni kanssa ! Kuvia katsellessa tuli mieleen että tuollainen jousen kiinnitystappi on kiertynyt kokonaan irti alapään kierteestään ja aiheuttanut tuon vaurion ?

    Asensin aikanaan tuon JTR:n pyörään ja se pelitti koko ajan silloin hyvin ja ratapäiviä kertyi silloin parhaimmillaan > 10 kpl vuodessa monen vuoden ajan. Joka talvi kyllä avasin kytkimen ja tarkistin noiden jousitappien kireyden ja pariin kertaan vaihdoin sinne myös tuoreet ruuvilukitteet ja kertaalleen kytkinlevyt. Noihin tappeihin ei tosiaan voi laittaa tolkutonta kiristysmomenttia vaan osien kiinni pysyminen perustuu lukitteisiin enemmän kuin momenttiin.

    Sinällään tuo VTR on älyttömän kestävä laite ja toivottavasti kytkinhärö ei aiheuttanut muualle vahinkoja ja pyörällä on edelleen edessä runsaasti kilometrejä.

    Palasin pari viikkoa sitten uudestaan moottoripyöräilyn pariin ja ajokkina on nyt vanhempikoppainen RSV R Mille. Vähän on raakileen tuntuinen verrattuna HRC:n tuotteisiin mutta ei mitenkään kehno ajo-ominaisuuksiltaan ja runko on riittävän iso tälläiselle vähän "seasoned driver" tyyppiselle hlölle ;)

    Ehkäpä joskus osumme radalle yhtäaikaa niin saadaan kuunnella twinien kuorojylinää.

    T: JuhaV
    The older I get, the faster I was ...
    Now Thruxton R Supercharged & BMW K1300S HP
  23. #1223
    Lainaa JuhaV kirjoitti Katso viesti
    Hei Flippo,

    Pitkästä aikaa (pariin vuoteen) käväisin täällä threadissa ja huomasin että onpas sulle käynyt harmillinen takaisku vanhan pyöräni kanssa ! Kuvia katsellessa tuli mieleen että tuollainen jousen kiinnitystappi on kiertynyt kokonaan irti alapään kierteestään ja aiheuttanut tuon vaurion ?

    Asensin aikanaan tuon JTR:n pyörään ja se pelitti koko ajan silloin hyvin ja ratapäiviä kertyi silloin parhaimmillaan > 10 kpl vuodessa monen vuoden ajan. Joka talvi kyllä avasin kytkimen ja tarkistin noiden jousitappien kireyden ja pariin kertaan vaihdoin sinne myös tuoreet ruuvilukitteet ja kertaalleen kytkinlevyt. Noihin tappeihin ei tosiaan voi laittaa tolkutonta kiristysmomenttia vaan osien kiinni pysyminen perustuu lukitteisiin enemmän kuin momenttiin.

    Sinällään tuo VTR on älyttömän kestävä laite ja toivottavasti kytkinhärö ei aiheuttanut muualle vahinkoja ja pyörällä on edelleen edessä runsaasti kilometrejä.

    Palasin pari viikkoa sitten uudestaan moottoripyöräilyn pariin ja ajokkina on nyt vanhempikoppainen RSV R Mille. Vähän on raakileen tuntuinen verrattuna HRC:n tuotteisiin mutta ei mitenkään kehno ajo-ominaisuuksiltaan ja runko on riittävän iso tälläiselle vähän "seasoned driver" tyyppiselle hlölle ;)

    Ehkäpä joskus osumme radalle yhtäaikaa niin saadaan kuunnella twinien kuorojylinää.

    T: JuhaV
    Tuo tappi oli tosiaan lähtenyt irti. Vaurioista vaikea päätellä onko se lähtenyt löystymään kierteiltä vai oliko repeytynyt kierteineen tuosta kytkimen keskiöstä, kun sieltä tapin kiinnitys kohdasta puuttuu aika paljon metallia. Onneksi ei muuta vauriota päässyt syntymään, mutta sai pitkään ja hartaasti putsailla koneen sisuksia metallisilpusta. Pari ratapäivää tullut ajettua ton haaverin jälkeen ja moottori toiminut hyvin. Tosin parisen viikkoa sitten meni kytkinlevyt. Nyt on kytkimessä uudet levyt ja jouset joten toivottavasti pääsee lauantaina alastaroon testaamaan
    matka tappaa vauhdin
    Ducati SF 1098S -09
    Honda VTR 1000 SP1 -01
    ex kawasaki ZX-6R -06
    Honda CBR 600f -00
  24. #1224
    Täälläkin on silloin tällöin ollut puhetta noista race-jäähdyttimistä. Huomasin selaillessani ja jattelin linkittää, jos jollakulla on tarvetta.

    http://www.ebay.de/itm/HONDA-VTR-SP1...item3a78420f34
    VTR SP-2
    Solifer Export '63 & '65
    www.tttalja.fi
    Juutuubi
  25. #1225
    Moikka !

    Löytyiskös keneltäkään ylimääräistä tankkia, pumpulla tai ilman ???
    Naarmut ja pienet kolhut ei haittaa, jospa vaikka alkaisi talvella maalausprojektiin.............

    nolla-neljä-nolla 5530494 / Mika
  26. #1226
    Lainaa msandell kirjoitti Katso viesti
    Moikka !

    Löytyiskös keneltäkään ylimääräistä tankkia, pumpulla tai ilman ???
    Naarmut ja pienet kolhut ei haittaa, jospa vaikka alkaisi talvella maalausprojektiin.............

    nolla-neljä-nolla 5530494 / Mika
    Tankki löytyi, kiitos
  27. #1227
    moi

    uudessa performance bikessä juttu MODIFYING honda sp-1: mods to make yours a winner.....



    siitä eksoottista palikkaa äspeehen:
    http://www.ebay.de/itm/HRC-Paket-HRC...item4d04002dd0

  28. #1228
    Morjensta kaikille SP kuskeille!

    Rekisteröidyin tänne orggiin vuosien jälkeen uudestaan kun meikäläisestä tuli taas "yllättäen" motoristi. Ja vuosien haaveilun jälkeen sain vihdoin ostettua tuon SP-1:n. MAHTAVA pyörä!
    Olisinkin nyt vähän omakohtaisia kokemuksia teiltä kysellyt noista äänenvaimentajista, kun mukana tuli jotkut suorat racing pöntöt ja äänet sen mukaiset... Sain foorumilaiselta, The Stickiltä, orkkisvaimentajat jotka vaihdoin paikoilleen mitä pikimmin, iso kiitos niistä! Mutta, nyt ne äänet on pikkasen liian hiljaiset ja tuntuu että ajokokemuksesta puuttuu jokin aika iso osa, mitä nyt ehti tottua niihin mökäpönttöihin.
    Eli mitä pönttöjä te suosittelisitte ääntensä puolesta ja noin muutenkin? Powercommander olisi tarkoitus laittaa talven aikana kiinni, se kun tuosta pyörästä puuttuu. Vakioputkien kanssa parani kyllä huomattavasti alakierrosten vääntö ja vähän tyhmältä tuo ratkaisu tuossa pyörässä tuntuikin että on putket vaihdettu muttei commanderia laitettu ollenkaan. Tiedän että akrat on hyvät, mutta ei taida sopia ihan meikäläisen budjettiin ne. Ja tosiaan noilla racing pöntöillä desibeli raja ylittyi jo tyhjäkäynnillä... Hakusessa olis siis jotain noitten välimaastosta ääntensä puolesta.

    T: Janne
    Pappa-Tunturi -7?, Tunturi DX -8?, Honda Monkey -87, Tunturi Tiger Aqua (75cc) -88,
    Honda Monkey -90, Vespa 125cc -6?, Yamaha DT 125 -83, Suzuki RG 125 -88,
    Kawasaki GPX 500 R -88, Kawasaki ZXR 750 -89, Honda VTR 1000 F -98, Honda VTR 1000 SP1 -01
  29. #1229
    Lainaa jampsu kirjoitti Katso viesti
    Morjensta kaikille SP kuskeille!

    Eli mitä pönttöjä te suosittelisitte ääntensä puolesta ja noin muutenkin? Ja tosiaan noilla racing pöntöillä desibeli raja ylittyi jo tyhjäkäynnillä... Hakusessa olis siis jotain noitten välimaastosta ääntensä puolesta.

    T: Janne
    Hei Janne,

    Ex-SP-kuskina vastailen. Toivottavasti en itsestäänselvyyksiä.

    Aikanaan tuli noita putkia testattua ja tutkittua SP:ssä. Oheisessa kuvassa tutkitaan assistentin kanssa Yoshimuraan tehtyä kuristusta : http://files.myopera.com/v2tre/album...2/PICT0044.jpg

    Taitaa olla niin että ne vakiovaimentajat perustuvat kammiovaimennukseen eli virtaus kiertelee kammiosta toiseen mutkan kautta. Noissa vaimennus ei perustu mihinkään villaan ja siten vaimentimet säilyttävät vaimennuskykynsä km-määrästä riippumatta.

    Poikkeuksetta kaikki muut vaimentimet, mukaanlukien Akrapovic, Yoshimura ja muut laatumerkit ja vähemmän laadukkaat merkit ovat sitten ns. huiluvaimentimia. Eli niissä on periaatteessa suora reikäputki, jonka ympärillä on vaimennusvillaa. Eroja on sitten lähinnä ainoastaan huilun halkaisijassa, vaimentimen kokonaispituudessa, ulkokuoren materiaaleissa jne. Joissakin on sitten E-leimoja, useimmissa ei. Joissakin tulee mukaan killereitä, joissakin ei.

    Tässä kuvassa on Yoshin huilu ja uusi villa menossa putkeen : http://files.myopera.com/v2tre/album...1122008993.jpg Tässä taas vanha villa : http://files.myopera.com/v2tre/album...1122008994.jpg

    Kuten näkyy, niin nuo vaimennusvillat ovat kulutustavaraa ! Twini rykii ne villat vaihtokuntoon nopeimmillaan 10 tkm ajolla.

    Eli jos ne sun racing-putket on muutoin olemukseltaan ok, niin aika kustannustehokas tapa saada äänet pehmeämmiksi on vaihtaa niihin uudet villat. Villaa saa mp-tarvikeliikkeistä monenlaisia laatuja ja pakkauksia.

    Itse tykästyin käyttämään (vaimentimen merkistä riippumatta) Yoshimuran villapaketteja noissa putkissa, koska Yoshin varaosana myytävä pitkäkarvainen villa tulee tuollaisiss valmiissa "säkeissä", jotka voi kietoa sellaisenaan huilun ympäri. Nopea ja helppo vaihtaa ja pitkäkarvainen villa vaimentaa hyvin. Putkeen palaa se twinin matala maukas jyminä ja korkeat terävät äänet vaimenevat tehokkaasti : http://files.myopera.com/v2tre/album...1122008992.jpg

    Jos ääntä on villanvaihdon jälkeen vielä liikaa, niin sitten voi putken päähän laittaa lievät kuristimet. Itselleni väsäsin tälläiset, joilla ääni vaimenee sopivasti mutta ei muutu munattomaksi : http://files.myopera.com/v2tre/album...9042008279.jpg Tämmöisiäkin tuli kokeiltua talven pitkinä iltoina : http://files.myopera.com/v2tre/album...8052008367.jpg

    Noissa putken suulle laitettavissa kuristimissa on se hyvä puoli että äänet ei muutu sellaiseksi tuhinaksi kuin niillä killereilla, joissa putkea työntyy (avoimena tai umpiperäisenä) vaimentimeen sisään 20-30 cm. Mutta noilla pelkillä kuristimilla ei sitten pääse "Ahvenisto" vaimennuksiin.

    Isompia eroja pakoputkiston osalta tehoissa tulee vasta sitten jos mennään ns. kokoputkistoihin, joissa alkukäyrän halkaisijat ja muoto on paremmin optimoitu kuin orkkiskama. Nuo ovat sitten jo varsin hintavia. Pelkillä slipareilla ratkaisee merkkiä enemmän se reiän koko ja vaimentimen pituus. Keveys on tietysti kiva mutta köykämiinimateriaalit maksaa enemmän. Ja ulkonäkö on tärkeä tietty

    Tuolla on muutama kuva erilaista putkista SP1:ssä : http://my.opera.com/v2tre/albums/sho...=&perscreen=20

    T: JuhaV
    Viimeksi muokannut: JuhaV; 02.09.2012 klo 10:00.
    The older I get, the faster I was ...
    Now Thruxton R Supercharged & BMW K1300S HP
  30.  
  31. #1230
    Kiitos JuhaV vastauksestasi! Hienoja kuvia ja itselläkin on noita "varikko apulaisia" jo odottamassa milloin pyörä tuodaan sisälle lämpimään talviteloille, tai no purettavaksi palasiksi... Noita villoja on tullut vaihdeltua jo tuolta piikki ajoilta asti, eli ihan on tuttua puuhaa. Tuo yoshimuran villa oli hyvä vinkki! Täytyy pitää mielessä. En luultavasti laita niitä pyörän mukana tulleita slipareita enää kiinni kun tarkoituksena mulla olisi saada tehtyä tuosta aika stokki. Ainakin ulkonäöllisesti. (on laitettu kaikenmaailman bling blingiä ja tuuninkia...)

    Vähän yllätyin kun kattelin noita putkia tuolta netistä ja eipä niitä enää monelta eri valmistajalta uutena saakkaan. Ihan ymmärrettävää tosin kun kyseessä on ei enää valmistuksessa oleva pyörämalli. Hassua että se on jo niin vanha kun itselle se on ollut se unelmapyörä viimeiset 10 vuotta..

    T: Janne
    Pappa-Tunturi -7?, Tunturi DX -8?, Honda Monkey -87, Tunturi Tiger Aqua (75cc) -88,
    Honda Monkey -90, Vespa 125cc -6?, Yamaha DT 125 -83, Suzuki RG 125 -88,
    Kawasaki GPX 500 R -88, Kawasaki ZXR 750 -89, Honda VTR 1000 F -98, Honda VTR 1000 SP1 -01
Sivu: 41 / 52:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 31394041424351 ... ViimeinenViimeinen