360degrees mitenhän lienee pitäneekö paikkaansa että nuo jenkkien saastelaitteet on säädetty ecun osalta hieman erilailla ku nää euroopan tuonti mallit johtuen erilaisesta ilmanalasta?
onko kui monella viriputkissa e-merkintää? jos niin minkä merkkisissä pöntöissä ja osaako kukaan sanoa tartteeko ykkösessä olla sitä merkintää vai pystyykö ajeleen konttorille muutoskatsastukseen ja päivittämään rekisteriotteen putkien osalta?
ilmeisesti ainakin sp2 pitää olla e-merkintä....
![]()
Motoparkki on maksettu ja majoitus varattu, oma ajokunto ja pyörän valmiusaste jäävät tosin kalkkiviivoille.
Taitaa olla elokuu 2010 kun viimeksi olen rata- saati katutonnisella ajellut, voi olla aika haparoivaa aluksi.
Senior Team:
R1200GS
999S
VTR SP-1 street, SP-2 race
Z1 1075 Turbo
Honda CR250 ice, CRF250R
Honda CRF150R SM
Junior Team:
Yamaha R6R
Honda RS125R, the real beast.
Derbi GPR80Cup
Rakennemuutosasetus 16§ 4mom nojalla pakoputkistoa saa muokata euro 1 ja vanhemmissa vapaasti tehonkasvattamistarkoituksissa, kun 5mom (konttorin paikallaan mittaus) vaatimukset täyttyvät.
Eli äänet 103db(A)
Euro 2
Hyväksyntä pakko vaihdettaville pakoputkille koskee Euro 2 ja uudempia. Summittainen keino Euro 2:n tunnistamiseen on katalysaattori. Ruiskupeleissä katin yhteydessä on yleensä lambda, minkä näkee helposti. Ne eivät määrää vaatimuksia, mutta niiden avulla voi päätellä päästötason, mikä määrää vaatimukset.
Eikös SP1 ole euro1? Itse juuri katsellut -01 sp1, koska siihen käsittääkseni saisi laittaa e-merkitsemättömän putkiston kunhan käy konttorilla päästö ja melu testissä.![]()
Tääkin olis motoparkkiin suuntaamassa.
Osaiskohan joku viisaampi kertoa montako lenkkiä pitäs olla SP2:n ketjuissa, että mahtuu 15/42 ratastuksella ja 190/55 renkaalla lämppäri takarenkaan ympärille? Nyt on sellanen ongelma kyseisellä kombolla, että ei lämppäri mahdu renkaan ja swigin välistä tämä siis SP1:n swingin kanssa. Ketjujen kiristys palikka on nyt aika tarkasti tasan keskellä ja niin tuoreet ketjut ettei voi kiristää. Tarkotus olisi vaihtaa tuo swingi, mutta tuskin sitä ennättää tehdä ennen ens viikonloppua. Aattelin että jos nyt laittas vähän pidemmät ketjut tohon jos se vaan on mahdollista ja myöhemmin vaihtas swingin. Vai tuleeko ketjusta liian pitkä tuohon sp1:n swingiin ?
Toivottavasti tosta nyt saa edes jotenki selvää
matka tappaa vauhdin
Ducati SF 1098S -09
Honda VTR 1000 SP1 -01
ex kawasaki ZX-6R -06
Honda CBR 600f -00
Laita Flippo 106-lenkkiset ketjut, tai hommaa 41-piikkinen takaratas !
Senior Team:
R1200GS
999S
VTR SP-1 street, SP-2 race
Z1 1075 Turbo
Honda CR250 ice, CRF250R
Honda CRF150R SM
Junior Team:
Yamaha R6R
Honda RS125R, the real beast.
Derbi GPR80Cup
euro 1 tai 2 en tiedä mitään mut käväisin rekisteriotteen kanssa katsastuskonttorilla ja sielläkään ei ollu kovin vahva tietämys aluksi asian suhteen mut lopuksi löysivät omalta ilmoitustaululta toimiston puolelta (henkilö joka tiesi asiasta niin oli lomalla/vapaalla) tietoa miten tuo melu homma menee eri vuosimallien ja tyyppimerkintöjen suhteen.
eli en yhtään ihmettele miksi konttorillakaan ei osata suoralta kädeltä sanoa yhtään mitään... 12 portainen taulukko oli niillä eri vuosimallien suhteen <-1.7.1926-1.7.2004-> ikäisille laitteille ja sp1:lle oli kaksi kohtaa taulukossa iän puolesta mihin kohtaan se olisi asettunut tässä taulukossa eli 1. (käyttöön otettu mutta ei tyyppihyväksytty 17.6.1999-16.6.2003) ja 2. (käyttöönotettu 17.6.1999-16.6.2003 ja tyyppihyväksytty 17.6.1999-31.3.2003) ja sp1 menee tähän jälkimmäiseen pykälään koska tyyppihyväksyntä löytyy otteesta.
muutos katsastus onnistuu tämän pykälän puitteissa tällä tapaa sp1:seen staattisessa testissä jossa dB-valvonta arvo saa ylittää rungossa/otteessa mainitun arvon +5db niin että otteeseen saa laillisen muutoksen merkittyä TAI ohiajotesti 85dB TAI e-merkintä putkissa ja samalla vissiin päästötkin mittaavat (onneksi sp1 ei oo katalysaattoria)
sp2 menee vähän vaikeammaksi malleissa joissa tyyppihyväksyntä päivämäärä (ei käyttöönottopäivä) on tehty jälkeen 1.4.2003-> silloin pitäis löytyä kaiken tämän lisäksi myös e-merkintä putkista (pelkkä dB-mittaus ei riitä) mutta tuota kyseistä päivä määrä ennen tyyppihyväksytyt sp2 menee samoilla mittauksilla ku sp1.
sitä en vaan tiedä mistä tuon tyyppihyväksyntä päivämäärän saa selville.... siis jos meinaa sp2:seen tehdä joku joskus muutoskatsastuksen mut ykkösessä päivämäärä on takuu varmasti 17.6.1999-31.3.2003 välisenä aikana vaikka sitä ei missään lukisikaan.
nyt sitten killerit pitäis ruuvata putkiin....... onko mitään lukemia kellään motoparkista viriputkilla killereillä tai ilman kummankaan tyyppisestä dB-mittauksesta?
Flippo, itse laitoin vuosi sitten 15/42-välitykset ja 106 lenkkinen ketju on ok 190/55 renkaan kanssa SP-2:ssa (löytyy tästä ketjusta jostain 28-29 sivuilta). En ole kuitenkaan satavarma meneekö lämppäri vielä renkaan ja swingin väliin, muistaakseni rakoa oli jotain sentin luokkaa uudella 190/55 renkaalla.
matka tappaa vauhdin
Ducati SF 1098S -09
Honda VTR 1000 SP1 -01
ex kawasaki ZX-6R -06
Honda CBR 600f -00
Vielä ei ole kuulunut mitään miltään suunnalta. Pakettiautopojilta tuli tieto, että pyörän tiedot välitetty eteenpäin. Sieltä tosin kaveri lupailikin lapulle kahden viikon toimitusaikaa, jos sellaista pyörään on jostain saatavilla. Jännityskerroin alkaa nousta ja aika malttamaton tässä alkaa olla vaikka vasta viikko kulunut. Tosin ajokauden alusta on jo kulunut useampi viikko...
Onko ihmisillä kokemusta 190/55/17-takarenkaan mahtumisesta 600RR:n huggerin alle? Tuossa talven aikana tuli tuollainen huggeri asennettua suojaamaan (tulevaa) uutta undertailia ja takaiskaria enimmältä roskalta. Jos se sinne mahtuu, niin Turder olisin, kiinnostunut siitä Pirellistä.Uusi undertail pitäisi saapua Suomeen juhannuksen tienoilla, ja piti tuossa laittaa etujarrulle uusi jarruvalonkytkin tilaukseen lievän jumituksen takia.
Pyörää käytettiin tosiaan pari viikkoa sitten katsastuksessa, niin sieltä saatiin huomatus takarenkaasta (sakkopinnalla) ja se määrättiin vaihdettavaksi + tuo CoC-todistus uupui. Tuossa laitoin sähköpostia yhdelle katsastusmiehelle, että onko heillä saatavilla tietoa Suomeen rekisteröidyistä RVT 1000 R:stä. Pitää odottaa, mitä tuo vastailee.
Täytyy todeta, että on se vaan hieno pyörä. Niin äänimaailmaltaan ja ulkonäöltään. Jos/kun pyörää pääsee testaamaan, niin hauska verrata kokemuksia aiempaan RaSaVilliin. Ainakin äkkiseltään ajoasento SP2:ssa tuntuu hieman rajummalta, mitä entisessä vm. -02 Mille R:ssä. Moottorin äänet SP2:ssa tunnistaa Hondaksi vaikka V2 onkin, Mille kuulosti tyhjäkäynniltään enemmän "rosoiselle". Ja kyllä tuo 90 asteen pyttyjen kulmakin oman mausteensa käyntiääneen antaa verrattuna Aprilian 60 asteeseen.
Noh, joka tapauksessa polte on kova päästä kunnolla ajokausi aloittamaan. Katsotaa, miten kauan siihen vielä loppujen lopuksi menee.
360, Pirellille löytyi jo käyttökohde.
Toivottavasti saat pyörän kilpiin, on noilla ollut tapana järjestyä kun on lueskellut noita muutamia alussa aika mahdottomalta kuullostaneita kauhutarinoita.
Jep, taas tuli käytyä penkissä.
Kytkin antautui taas, ei auttanut prikat jousien alla ja uusi levypakka. Nyt se ei kuitenkaan palanut ja apu löytyi EBC:n jäykistä SP:n tarvikejousista, liki tuplapituinen jousi sliderin jouseen nähden, mutta ne sai murjottua paikoilleen.
Kytkin ei enää luistanut kuormituksessa, mutta luistaako se enää moottorijarrulla, sen näkee viikonloppuna.
Männillä, nokilla ja kansityöllä tuli 16 heppaa lisää, josta 14 horsea 80% kuormituksella, pakari on liian ahdas.
Toi pakariongelma tuli oikeastaan positiivisena yllätyksenä, potentiaalia tässä semiviritteisessä padassa tuntuu kuitenkin olevan, vaikka on vain 11,3 puristeinen ja jäykällä ja painavalla venttiilikoneistolla.
Pakarista saattoi löytyä yksi syy lisää miksi koneita on aikanaan paukkunut urakalla, tosin voihan toi nykyinenkin paukahtaa vaikka huomenna, eikä kestävyydelle ole todellakaan eduksi pitkät täyskaasuvedot, isompi putki olis saatava jostain aika nopeasti. Ääntä ei tarvitsisi tulla yhtään lisää, tyhjäkäynnillä 103 db ja täyskaasulla 124 db, täytyy laittaa tylsän näköinen Akra takaisin, toi äänentaso menee jo överiksi.
Sopivana verrokkina samassa dynossa kävi Panigale, siitä lähti 15% enemmän tehoa.
Senior Team:
R1200GS
999S
VTR SP-1 street, SP-2 race
Z1 1075 Turbo
Honda CR250 ice, CRF250R
Honda CRF150R SM
Junior Team:
Yamaha R6R
Honda RS125R, the real beast.
Derbi GPR80Cup
Viimeksi muokannut: Lars; 07.06.2012 klo 10:11. Syy: Ainakin termi on kohtuukokoista rööriä, mikä lie vakio
teamvuokrakontti.blogspot.fi
Pari ratapäivää takana ja tänään laukes pyörä oikein kunnolla ahvenistolla. Linkkiä kuviin jos jollain sattuis olemaan jtr:n luistokytkimen osia tai kytkinkopan kantta niin laittakaahan viestiä niin ostan osat pois. Huomenna täytyy avata öljypohja ja kattoa kuinka paljon metalli silppua siellä on, öljyt kun valutti pois niin siellä sitä oli aika reippaasti.
matka tappaa vauhdin
Ducati SF 1098S -09
Honda VTR 1000 SP1 -01
ex kawasaki ZX-6R -06
Honda CBR 600f -00
Paska säkä, putsaa osat ja kato onko toi edes kunnotuskelpoinen, ei tosiaankaan hyvältä näytä.
Öljypohja on kyllä irroitettava ja sihti putsattava, ei oo rajatapaus.
Mulla on menossa kolmas levypakka sisään tänä kesänä, hajosi Motoparkissa saman tien. Nyt ajattelin koittaa jotain muuta "sisäänajoa" kuin dynoa eli rata-ajoa, jos sekään ei auta niin saattaa löytyä käytetty JTR luistokytkin ihan kotimaasta !
Senior Team:
R1200GS
999S
VTR SP-1 street, SP-2 race
Z1 1075 Turbo
Honda CR250 ice, CRF250R
Honda CRF150R SM
Junior Team:
Yamaha R6R
Honda RS125R, the real beast.
Derbi GPR80Cup
4.jpg tuosta kun katsoo tarkkaan niin näyttää siltä, että tuolta on haljennut kierteet yms
matka tappaa vauhdin
Ducati SF 1098S -09
Honda VTR 1000 SP1 -01
ex kawasaki ZX-6R -06
Honda CBR 600f -00
moi
mulla on ollu pelko siitä lähtien jtr suhteen ku sen aikanaan laitoin vtr paikalleen.... ja syy miksi eli
olin läjäämässä luistokytkintä aikanaan nippuun/ajokuntoon ja tietysty piti service manuaalista katsoin
kiristys momentit kaikille pulteille kunnes olin kiristämässä nuita jousien pultteja sattui ensimmäinen pultti heti katkeamaan "oikealla" momentilla..... no momentti olikin periaatteessa oikea mut se oli sopiva vain vakio kytkimelle (ei tullu mieleenkään et pultit on ohuemmat jtr-kytkimessä) koska vakiossa on ainakin milliä paksummat pultit (voi olla kahtakin milliä mut en muista satavarmasti) kun jtr luistokytkimessä ja näin ollen momenttikin on sit eri.
monta kertaa miettiny vois vaihtaa aina kauden alkuun tuohon kytkimeen ne pultit (pelkästään sen takia ku näki kuinka pienellä varrella ja voimalla pultti meni poikki) vaikka ne ei oo 8.8 lujuusluokalla olevia nuo pultit jtr-corsen kytkimessäkään nuo pultit niin silti pultit/jouset varmasti rasittuu moninkertaisesti toistojen suhteen kun vertaa vakio kytkimeen -> aina ku löysää kaasusta niin luistokytkin tekee yhden "ylimääräisen" liikun.
en tiedä onnistuisko jtr-kytkimeen tehdä onnistuneesti milliä isommat kierteet ja laittaa vakio kytkimen pultit mut se selviäs ku mittois paljon 5mm ja 6mm kierteessä on nousu ja onko paksuus sama osassa missä kierre on vakioon verrattuna..... siis kun näitä pikku päivityksiä on tehty jtr aijemminkin mm. voitelu reikiä on lisätty heti uutena juha veen pajalla kuvia on muistaakseni juhan blogissa.
http://my.opera.com/v2tre/albums/sho...icture=9617967
toivottavasti saat parsittua flippo kasaan kytkimen sillä jtr:n spider jousia ois nimittäin tarkoitus tehdä pieni sarja kotimaisia versiota seuraavaksi kaudeksi mut siitä tarkemmin lisää loppu kaudesta.
Siin se ny olis, mun lippaama laite :'(
á ~5300€ halpaaaaaaaaaaa
https://www.avk.fi/sivut/detail.asp?id=186650&lang=fi
![]()
Tänään satuin huomaamaan tuon avk sivuilla. Tullut kyttäiltyä jo että koska se sinne tulee. Luulin jo että se on myyty jotain toista kautta kun ei näkynyt tuolla. On muuten aika suolanen hinta, ei tuolla rahalla ratapyöräks tuota viitsi edes ajatella
Ps. Ei kenelläkään sattuisi olemaan ylimääräistä kytkinkopan kantta myytäväksi. Muita osia tuntuu löytyvän kyllä, mutta ehjää kantta ei näy missään.
matka tappaa vauhdin
Ducati SF 1098S -09
Honda VTR 1000 SP1 -01
ex kawasaki ZX-6R -06
Honda CBR 600f -00
eikö nuista avk pyöristä pysty jättämään tarjouksenkin vai oonko väärässä vai onko tuo pyyntihinta apteekin hinta?
täällä ois suht. koht. ehjä ja välttävä täydellinen kate sarja sekä vakio ram air kanal sp1:seen punaisella värityksellä
jos joku lunastaa itselleen tuon avk:n hondan kunnostus tarkoituksessa niin jotain osia löytyy kotimaastakin tosin osat ei oo näyttely kuntoisia eikä myöskään jätettä.
Olisiko kellään ylimääräisenä takakatteen kiinnitysruuvia (kyseinen ruuvi näkyy tuossa AVK-kuvassa takakatteen etusivuosassa punaisen värin alla satulan alla)? Omasta lähti laitumelle kesken ajelun ja huomasin vasta perillä, että puuttuu.
Ylläolevasta kuvasta tuli mieleen, että mulla on ko. värityksellä olevaan sp-2:een kaksi oikean puolen sivukatetta, kohtuu ehjiä, mutta toisesta puuttuu harmaat "Hondasiivet" ja toinen on naarmuilla. Fiksaamalla olis hyvät. Lisäksi on ehjä, mutta naarmuilla oleva kytkinkoppa edellisen omistajan jäljiltä. Saa tarjota.
Eilen pääsi pitkästä aikaa taas pyörän kimppuun ja sai irrotettua öljypohjan. Sieltä löyty noin kourallinen metalli silppuaSeuraavaks kytkinkori irti ja ihmettelemään jatkoa.
matka tappaa vauhdin
Ducati SF 1098S -09
Honda VTR 1000 SP1 -01
ex kawasaki ZX-6R -06
Honda CBR 600f -00
Nyt on sitten pyörä katsastettu Suomeen ja rekisteröity. Kylläpä lähti painava taakka harteilta, vaikka hintaa vaatimuksenmukaisuuslapulle tulikin. Iso kiitos pakettiautopojille siitä!
Muutama kysymys heräsi neitsytmatkan jälkeen:
Mitä öljyä suosittelette sp-kakkoseen? Nyt koneessa on valvolinen täyssynteettistä olikohan 10w-50:stä ölppää, mutta mutta. Kytkin luistaa, ja huomattavan paljon. Varsinkin isommilla kierroksilla, oli pienempää tai isompaa vaihdetta päällä. Vai voiko kytkin olla loppuun kulunut 45tkm:n kohdalla? Jos ehdotatte kytkän vaihtoa, niin millaista kannattaisi tilalle laittaa ja mistä? Luistokytkimelle en tässä vaiheessa koe tarvetta.
Pyörässä on powercommander, 2-1 putkisto + yoshin rs-3, k&n suodattimet, ainakin pair-modi + ehkä flapper-modi.
Myös välitykset on huomattavan pitkät verrattuna edelliseen RSV Milleen. Kannattaisiko niitä vaihtaa esim. -1 eteen ja +2 taakse, vai mitkä olisi hyväksi koetut välitykset kyseiseen pyörään? Riittääkö vakiopituinen ketju?
Muuten kyllä pyörä tuntui aivan loistavalle ajaa, hyvä fiilis päästä pitkästä aikaa oman mp:n selkään.![]()
Onnittelut siperialaisen byrokratian selättämisestä! Oliko Pirelliä alla katastuksessa?
Tämä on tunnetusti herkkä aihe joten kovin napakasti ei uskalla ottaa kantaa. Sanoisin kuitenkin että unohda täyssynteettiset ja kokeile esim. Motul 5100 10W50 -öljyä. Veikkaisin kyllä ettei sillä kytkimelle mitään ihmeparantumista tapahdu. Tarkista kytkimen toiminta (ettei kytkin jää kantamaan syystä tai toisesta) ja varaudu hankkimaan ainakin uudet kitkalevyt (mahdollisesti myös teräksiset välilevyt, jos ovat pahasti sinistyneet tai jopa kierot, sekä kytkinkopan tiiviste). Itse vaihdoin samalla jäykemmät jouset, saa esim. Stormilta, voi suositella. Ei ole hankala eikä kallis remontti. Jos availet kytkintä niin tarkista silmämääräisesti kytkinkorin kunto, ettei levyt takeltele pykälien takia tms.
Minusta tuntuu että Flippon yllä olevien postauksien ansiosta ainakaan JTR:n luistokytkimelle ei juuri nyt koe tarvetta moni muukaan.
Flapperin olemassaolon pystyy muistaakseni toteamaan sohimalla taskulampulla keulan ilmanottokanavaan (näkyykö siellä muovista läppää) ja töllistelemällä imutorven päällä olevaa alipainehimmeliä (onko siinä pelkkä peitelevy vai alipaine"kello" josta lähtee letku). Jos PAIR-modi on tehty niin todennäköisesti myös Flapper-modi on tehty.
Kannattaa. Välityksistä ja ketjujen pituuksista löytyy dataa tästä viestiketjusta.
Kysytään nyt valmiiks sellasta, että jos käy huonosti ja menee koko kone remonttiin niin ei kellään sattu nurkissa pyörimään toimivaa konetta ?.
matka tappaa vauhdin
Ducati SF 1098S -09
Honda VTR 1000 SP1 -01
ex kawasaki ZX-6R -06
Honda CBR 600f -00
Hieno homma, että sait kilvet! Olen ajanut tuolla Killan mainitsemalla Motulilla, jollain Agipin 10w-40:llä ja sitten viimeksi pari öljynvaihtoa Shellin 10w-40:llä (sitä jossa on Ducati Corsen logolöytyy melkein joka Shelliltä). Kaikilla toiminut moitteetta ja enpä ole eroja huomannut vaihteistossa tai kytkimen toiminnassa.
Minulla on myös -1/+2 välit ja ihan ok. Ehkäpä 190/55 takasella -1/+3 olisi vielä himpun verran parempi.