Uskallatko paljastaa, että mitkä osista olivat suurimmat osalliset painonpudotukseen? Toi 180kg on meinaan jo aika hyvä.
moi
jotkut speksit kertoo märkäpainoksi sp1:lle 224-225kg ja sp2 219-220kg riippuen lähteestä mut ilmeisesti todellisuus on 4-5kg enemmän joten 180kg märkäpaino lätkien päällä on uskomattoman lukema ku vertaa ihan orggis sp1:seen tai sp2:seen joitten paino voi olla tosiaan jopa 45-50kg enemmän.
edit: ilman durbahnin tankki ilmaboxi jne ratkaisuja on jo 200kg alitus märkäpainossa hyvä lukema vanhukselle.
Viimeksi muokannut: honda rc51; 18.05.2012 klo 00:10.
Millaisia rekisterikilventelineitä suosittelette aftermarket-undertailin kanssa? Onko ehdotuksia tai kokemuksia hyvästä sellaisesta?
Tohon painonpudotukseen en itse ole osallistunut kuin muutaman kilon verran ( akku, cliparintangot, kevyet pultit, koneen osat ), melkein kaikki jutut selviää Durbahnin sivuilta.
Jos vielä haluaa keventää, niin titaaniakselit etu- ja takapäähän ja koneen kiinnitykseen sekä koneen sisuskalut ( kanget, kampura ja vauhtipyörä ), ovat ehkä ne "helpoimmat" mutta myös aika hinnakkaat.
Kato 360 kilpitelinettä myös Biltemasta!
Senior Team:
R1200GS
999S
VTR SP-1 street, SP-2 race
Z1 1075 Turbo
Honda CR250 ice, CRF250R
Honda CRF150R SM
Junior Team:
Yamaha R6R
Honda RS125R, the real beast.
Derbi GPR80Cup
Posteljooni kävi tänään tuomassa paketin
22052012140.jpg
matka tappaa vauhdin
Ducati SF 1098S -09
Honda VTR 1000 SP1 -01
ex kawasaki ZX-6R -06
Honda CBR 600f -00
flippo eli tuleeko tuo takahaarukka sp1:seen?
jos niin räpsihän kuvia eri vaiheista ja linkitä tänne foorumille.
onko flippo sun honda juha veen ex laite?
Kyllä sp1:seen olis tarkoitus asennalla tuo. Pitää yrittää muistaa ottaa kuvia asennuksesta, yleenä olen aika laiska räpsimään kuvia. Ekaks pitäs yrittää löytää jostain sopiva hylsy noihin swingin akselin pultteihin, ei kellään sattuis olemaan sellasta nurkissa? Meneekös muuten sp1:n taka jarrusatula tuohon sp2:n jarrusatula adapteriin? Ja oikeassa olet JuhaV:n entinen pyörähän tuo.
matka tappaa vauhdin
Ducati SF 1098S -09
Honda VTR 1000 SP1 -01
ex kawasaki ZX-6R -06
Honda CBR 600f -00
matka tappaa vauhdin
Ducati SF 1098S -09
Honda VTR 1000 SP1 -01
ex kawasaki ZX-6R -06
Honda CBR 600f -00
Kyllä sp1:seen olis tarkoitus asennalla tuo. Pitää yrittää muistaa ottaa kuvia asennuksesta, yleenä olen aika laiska räpsimään kuvia. Ekaks pitäs yrittää löytää jostain sopiva hylsy noihin swingin akselin pultteihin, ei kellään sattuis olemaan sellasta nurkissa? Meneekös muuten sp1:n taka jarrusatula tuohon sp2:n jarrusatula adapteriin? Ja oikeassa olet JuhaV:n entinen pyörähän tuo.
ootko selvittänyt meneekö tuohon kakkosen haarukkaan heitämällä ykkösen linkku, takapamppu jne. hilut niin että ne toimii niin ku pitääkin vai tartteeko vielä ostaa joitakin nuista kyseisitä osista haarukan lisäksi sp2:sta??
ainakin ketju tarttee olla pidempi ku ykkösessä.
Oman käsityksen mukaan linkujen pitäs sopia päittäin. Jos olis likaa rahaa niin olis voinut samalla ostaa DK/moriwakin linkun. Vakio iskarista en osaa sanoa, mutta itsellä on öhlinssi takana ja se on sama molemmissa malleissa. Ja tosiaan pitemmät ketjut tarvii ja ne onkin jo tilauksessa.
matka tappaa vauhdin
Ducati SF 1098S -09
Honda VTR 1000 SP1 -01
ex kawasaki ZX-6R -06
Honda CBR 600f -00
Onko tietoa mistä löytyisi oikeat varaosakuvat tai mikrofilmit varaosakoodeineen ykkösen ja kakkosen kytkimen osalta, kaikissa googlettamissani linkeissä on ykkösen kytkin kuvattu kakkosen vastaavana, eli virheellistä tietoa. Olis vähän pohjatietoa ennenkuin alan purkamaan.
Miksi, kytkin kärvähti dynossa, joten kiinnostaisi vähän noiden kytkinosien erot varaosakoodien osalta.
Eikä asiaa helpota edes se, että tehdasuusi kone mistä kytkin kärvähti on ykkösen sylinterikansilla, mutta valmistusleimat useissa osissa 02-vuoden präntillä, liekö Mondial Piegaan tehty.
Mulla on kevyt Durbahn kytkinkruunu / ulkokori jouten, mutta en tiedä onko se sama ykkösessä ja kakkosessa, vai onko ero sisäkorissa. Jos pakan paksuus heittää, niin luistokytkin ei ainakaan toimi kunnolla, menee tosiaan säätämiseksi. Joku mittaero noissa on pakko olla, koska kakkosessa on kaksi pohjalevyä ennen massa- ja välilevyjä.
Senior Team:
R1200GS
999S
VTR SP-1 street, SP-2 race
Z1 1075 Turbo
Honda CR250 ice, CRF250R
Honda CRF150R SM
Junior Team:
Yamaha R6R
Honda RS125R, the real beast.
Derbi GPR80Cup
En tiedä auttaako, mutta tämmönen löyty http://www.rc51.info/RC-51/namshub/V...Parts_List.pdf
samalla sivulla myös muita manuaaleja http://www.rc51.info/index.php?page=service
matka tappaa vauhdin
Ducati SF 1098S -09
Honda VTR 1000 SP1 -01
ex kawasaki ZX-6R -06
Honda CBR 600f -00
Sehän autto, kiitti vaan, koska siellä on ne mulle puuttuvat ykkösen tiedot.
Nyt vaan vertamaan koodeja ja mitalla selviää loput mahdolliset erot ennen uudelleenkasausta parin muualta hajonneen koneen käytetyillä osilla, pakko niitäkin on käyttää pois, jos vaan ovat mitoissaan riittävän kaukana hylkyrajasta.
Senior Team:
R1200GS
999S
VTR SP-1 street, SP-2 race
Z1 1075 Turbo
Honda CR250 ice, CRF250R
Honda CRF150R SM
Junior Team:
Yamaha R6R
Honda RS125R, the real beast.
Derbi GPR80Cup
Nyt tarvitsisin apua/vertaistukea kanssaihmisiltä. Olen tuossa aiemmin kysellyt apua tuon pyörän rakentamisessa. Se on nyt oikeastaan valmis, muutamia pikkujuttuja (pultinvaihtoja sopivampiin jne.) lukuunottamatta. Pyörään on nähty aikasta paljon aikaa ja vaivaa, polttelee päästä pyörää kokeilemaan.. Laitan kuvan valmiista tuotoksesta loppuun.
Pyörä käytiin tänään katsastamassa, muuten ok MUTTA. Luotettiin, että saadaan CoC-todistus katsastusaseman kautta, kun he olivat aiemmin kysyttäessä palveluaan kehaisseet. Eipä saanut, pyörä on jenkkituonti. Jenkeistä Liettuaan, Liettuassa ollut kilvissä ja ajossa pitemmän aikaa. Me ostettiin pyörä Liettuasta. Sanoivat katsastusasemalta, että kyselkää maahantuojalta eli tässä tapauksessa Brandtilta.
Vastaus:
"Terve,
...Kyseinen pyörä vaikuttaa olevan Us malli ja kun vuosimallikin on 2004, niin EU:alueen vaatimuksia pyörä ei täytä (jotka tiukkenivat 2003). Voi olla mahdoton saada kilpiin, yritä saada kyseiset paperit haltuun, joilla Liettuaan rekisteröity.
Terveisin,
**** ******
Oy Brandt Ab"
Voisiko joku auttaa, että miten nyt voidaan edetä? Pyörä on kumminkin ollut EU-alueella katsastettuna ja rekisteröitynä. Brandt oli viestissään varsin kannustava. Tuossa vielä kuva pyörästä valmiina:
Kiitos!
-360degrees-
Periaatteessahan toi menis sp-2:n spekseillä, jota tehtiin 2002 lähtien. Muutamia lähes olemattomia pieniä erojahan tossa jenkkiversiossa eurokakkoseen on, mutta lähtisin siltä pohjalta yrittämään. Onhan se sentään Nicky Hayden replica. =)
Ellei TUV saa hankittua tuohon CoC- paprua, saattaa kilvittäminen olla hankalaa. TUVstä lähtisin ensimmäisenä todistusta kyselemään.
Entä Pakettiautopojat tms. niminen firma? Tuolla tuontipuolen (MP ja MP-tavaroiden ulkomailta osto tms.) osiossa on ollut siitä juttua ja juurikin joitain jenkkimalleja on saatu kilpiin heidän avulla.
Aika jännä kommentti tuo 2003 jälkeen muuttuneet määräykset. Taitaa 2002-mallinen ja 2006-mallinen SP-2 olla ihan sama laite teknisesti (ruiskut, putket jne.) pl. väritys.![]()
^Taitaa olla tuo 2003-> lakitekniset ja -tekstiset säännöt ja vaateet muuttuneet noissa rekisteröinneissä täälä härmälandiassa. Missään muualla EUssa tuommoisen USA- pelin rekkaaminen normikäyttöön ei tietenkään ole ongelma, oli pyörän vuosimalli mikä tahansa. Suomessa virkamiehet osaavat tehdä tästäkin asiasta jumalattoman hankalaa.
Jo mainituilta Paketti-auto pojilta voi myös kysyä noita CoC todistuksia. Jostain syystä olen ymmärtänyt että TUV niitä saa paremmin hankittua (100% mutu) moottoripyöriin.
Toivotaan 360selle onnea oikeille papruille, jos ei auta niin mulla on saksankilpinen kakkonen runkoasteella, katellaan sitten jos muut kikat ei auta.
Mutta nyt pitäis tilata JR-Corselta kytkinjouset ja spiderjousi luistokytkimeen, muutamalla muullakin on sama kykä, onko tarvetta varaosille, nyt ois saumaa yhteistilaukseen !
Jos joku fiksumpi ois tajunnut mitata jousen lepokorkeuden ennen asennusta, nyt on 10 prossan heittto käytettyjen jousien lepokorkeudessa ja välilevyt kärvähti siniseksi dynossa, liekö moinen toleranssi syy ongelmiin ?
Senior Team:
R1200GS
999S
VTR SP-1 street, SP-2 race
Z1 1075 Turbo
Honda CR250 ice, CRF250R
Honda CRF150R SM
Junior Team:
Yamaha R6R
Honda RS125R, the real beast.
Derbi GPR80Cup
Mulla ois Flippo sulle täydellinen/suora sp1 taka-vanne ylimääräisenä, jossa valmiiksi kemoraan opetettu raceattack.
Jos tarvetta, tuolla myyntipuolella on ilmo.
GSXR 750 -06, ex-CBR954RR
Onkos kellään kokemuksia geelisatuloista SP:n kohdalla, mikä on hyvä hinta laatu suhteeltaan? Jos nyt hommat järjestyy ja saan sp:n alle niin sellaisen ja apexin korkeussäädettävät cliparit joutunee laittamaan jotta paikat kestää![]()
Kovasti on tarjontaa SP1:n vanteista, mutta ei sp2:n
Itsellä ei ole kokemuksia satuloista, mutta jenkki foorumeilla on kehuttu ja aina välillä myynnissä sargentin penkkejä http://www.sargentcycle.com/howsrc51.htmNeedle kirjoitti
matka tappaa vauhdin
Ducati SF 1098S -09
Honda VTR 1000 SP1 -01
ex kawasaki ZX-6R -06
Honda CBR 600f -00
Nyt on laitettu kyselyä Liettuan kontaktille, TÜV Nordic Finlandille ja Pakettiautopojille. Jostain syystä tuo pakettiautopojat kuulosti lähtökohtaisesti parhaalle vaihtoehdolle. Toivotaan parasta.
Jos ei muuten, niin mikanin kanssa alettava vääntä runkokauppoja. Kiitokset kaikille myötäelämisestä ja vinkeistä!
Sellaista vielä kysyisin, että oletteko todenneet mitään kestävää takarengasta/rengassarjaa kyseiseen laitokseen ihan katukäyttöön? Kumia en polttele, mutta välillä tulee rajummin avattua kaasua ja taitaa tuo veekakkosten moottorijarrutuskin lisätä jonkin verran renkaan kulutusta ainakin aiemman kokemuksen perusteella RaSaVillissä. Tätä sp-kakkostahan en ole sattuneesta syystä päässyt vielä kunnolla testaamaan.
Radallakin oli tarkoitus käydä, mutta nyt kun uhrannut paljon aikaa, vaivaa ja rahaakin, niin en ole ihan varma kannattaako ensikertalaisen lähteä riskaamaan. Tunnearvoakin jo sen verran kertynyt.
Viimeksi muokannut: 360degrees; 29.05.2012 klo 11:15.
360degrees jos en väärin muista niin pariinkin otteeseen on ollut joskus aikanaan rvt 1000r myytävänä suomenkilpisenä nettimotossa et en uskois että kilpiin saattaminen on ongelma.
tosin en tiedä/muista mitä vuosimallia nuo laitteet olivat ja on nettimotossa ollut muistaakseni vastaavia kilvettömiäkin.
akelta tai trafilta vois saada jommasta kummasta tietoon (muistinko oikein) onko vastaavaa laitetta tien päällä kilvissä ja jos on niin se ois varmasti helpottava tieto.
akelta tai trafilta vois saada senkin ehkä tietoon kuinka paljon suomen maassa on yhteensä sp1 ja sp2 sekin ois ihan mukava tietää täällä foorumilla.
onnea kilvitykseen ja toivotaan ettei tarvii ruveta järjettömään purku/kasaus operaatioon varsinkaan tässä kohtaa kautta.
Viimeksi muokannut: honda rc51; 29.05.2012 klo 11:43.
Ainakin yksi RVT1000R taannoin oli jenkeistä tuotu muuttopyöränä, eli menee vähän helpommin kilpiin. Kyselin siitä joskus vuonna 2008 tai 2009...
360, Katuajoon ihan hyvä rengas on esim. Diablo Rosso Corsa. Itsellä kestänyt n. 7tkm. Radallakin selviää harrasteajossa. Ota ihmeessä 190/55 profiililla, tekee pyörästä vähän paremmin kääntyvän kuin vakio 190/50. Mulla on muuten yksi ylimääräinen, ajamaton 190/55 rinkula em. Pirelliä ylimääräisenä. Itsellä ei ole sille akuuttia tarvetta niin voin siitä luopua mynetmoton omakustannehintaan, jos kiinnostaa.
Non nii, tänään tuli käytyä ensimmäistä kertaa tälle kesälle Motoparkissa pöristelemässä. Kyseessä oli melurajapäivä eli ohiajomelurajana 96,9 dB, mikä on osoittautunut haastavaksi haamurajaksi perinteisin vaimennusmenetelmin ainakin omilla Micronin vaimentimillani (joissa on kyllä villatkin kunnossa). Joten oli pakko viimein purra luotia ja kiinnittää ajokkiin Hondan originaalit teollisuussavupiiput, joiden myötä saatiin kulkineeseen painoa lisää arviolta suunnilleen parin telamiinan verran. Käyntiäänet olivat jotain surkean ja törkeän välimaastosta, mutta dB-mittari tykkäsi kuljettajaa enemmän näyttäen 89-92 dB:n lukemia. Eli mikäli ko. kesälomakohteeseen on veturinkuljettajalla hinku niin ainakaan originaalihormeilla meluraja ei ole ongelma.
Käynnissä en huomannut mitään varsinaisia ongelmia tai nylkytyksiä millään kierrosalueella, mutta takasuoran nopeuksia viimekesäisiin vertailtaessa näytti siltä, että muutama koni saattoi karata tallista teollisuussavupiippujen myötä. Osittain tehonpuutteen tuntu oli takuuvarmasti pelkkää akustista harhaa. Kello näytti kuitenkin samoja kierrosaikoja mitä viime kesänäkin parhaimmillaan, joten eipä noista suurta välitöntä haittaa aiheutunut.
Ensi viikollahan Matopurkissa on ORGin tuplapäivät, ilman melurajoja. Olikos muita ilmoittautuneita...?
EDIT: Mitä renkaisiin tulee niin minulla on tallissa joutavana muutama musta ja pyöreä Pirelli. Siis Supercorsaa SC1- ja SC2-seoksina, etusia ja takasia (180/55), ei enää kaikkein nopeimpien käyttöön mutta halvalla vähän hitaammille. Näitä olen käyttänyt katuajoissakin ja kelpaavat moiseen ihan hienosti, kunhan vaan sateella ja kylmänä liikkeellelähtiessä muistaa että mitä on alla.