No ei todellakaan paha käppyrä, veti poikkeuksellisesti melkein loppuun asti,
Numeroita ei mielestäni kannatta tuijottaa ilman verrokkia, jokin taikka jotkut noin tonniset sporttitwinit samassa dynossa kertoo missä mennään, dyno per dyno heittää sen verran paljon.
Ja radalla loput, joko pörisee tai murisee muiden joukossa, sitten sen näkee onko kulkua vai ei.
Senior Team:
R1200GS
999S
VTR SP-1 street, SP-2 race
Z1 1075 Turbo
Honda CR250 ice, CRF250R
Honda CRF150R SM
Junior Team:
Yamaha R6R
Honda RS125R, the real beast.
Derbi GPR80Cup
Kevät lähestyy kovaa vauhtia, joko alkaa veturit olla kasassa vai vieläkö ne ovat osissa tallin lattialla ?Itsellä oli missiona löytää omaan pyörään öhlinssin keula tai uudet vanteet. Muutamat putket oli talven aikana myynnissä, mutta menivät nenän ohi. Eli jos jollain sattuis olemaan ylimääräiset nurkissa tai tuntee jonkun joka haluais sellasista päästä eroon niin saa laittaa viestiä tulemaan.
Vanne osastolla ihan yhtä hiljasta. Kauppoja yritetty tehdä huonolla tuloksella. Yleensä homma kaatunut viimeistään järjettömiin postimaksuihin. Dymag:lla on muuten poistomyynti alu vanteista järkevään hintaan. Itse yrittänyt kysellä maililla hommasta, mutta kovin hitaita ovat vastailemaan.
Pakoputki puolella näyttäis olevan tulossa tarjolle kahta erillaista HRC replica systeemiä. Pikkasen alkaa polttelee sellasen hommaaminen. Mitenhän sitä sais itselle perusteltua ettei sellaiselle ole oikein järkevää syytä.
matka tappaa vauhdin
Ducati SF 1098S -09
Honda VTR 1000 SP1 -01
ex kawasaki ZX-6R -06
Honda CBR 600f -00
Joo joo,
Katuhärveli on akunlatausta vaille ajossa, gessu mukaanluettua siis molemmat.
Raaseri on uusia ketjuja vaille valmis osien osalta, tosin pientä kokoonpanoa ja sisäänajoa tarvitaan ennen dynoa, kärry tuli tuunattua valmiiksi tänään.
Härmän jätkän ei ole helppo käydä kauppaa, vaikka onkin euro tai paypal valuuttana. Jos on jotain tosi kiinnostavaa palstoilla ollut tarjolla, olen tarjonnut aika reippaat toimituskulut pyyntihinnan päälle, muuten on ollut myyjän taholta aika hiljaista, palaavat asiaan vain jos ei sisämarkkinat vedä, jos sillonkaan, pohjoisamerikka eritoten.
Mutta projektit on saatu noillakin reunaehdoilla valmiiksi tähänkin asti, että silleen.
Senior Team:
R1200GS
999S
VTR SP-1 street, SP-2 race
Z1 1075 Turbo
Honda CR250 ice, CRF250R
Honda CRF150R SM
Junior Team:
Yamaha R6R
Honda RS125R, the real beast.
Derbi GPR80Cup
Tän näköiset tuli omista pöntöistä lyhennyksen jälkeen...vilkun johdot vois vielä nykäistä katteen sisään piiloon
Ja tuossa vielä se viime kesäinen käppyrä HardSpeedin dynosta
![]()
VeTuRimiehet heiluttaa
Nonniin, tuli turautettua omastakin rakkineesta ensisavut. Luonnollisesti lähti ensimmäisellä napinpainalluksella pörisemään, vaikka oli talven aikana ollut bensapumppu irrallaan pa-suotimien vaihtoa varten. Polttoaineen paluulinjan suodatin on muuten aika koomisen näköinen teräsvillaläjä.
Agendalla oli jopa lähteä perjantaiksi Motoparkkia hankaamaan mutta piti kuitenkin hammasta purren jättää suunnitelma toteuttamatta, sen verran kylmää ja epävakaata keliä lupailee ettei välttämättä olisi päässyt kuivaa rataa kiertämään ainakaan heti aamusta.
Takaiskari tuli huollosta ja MP-Racingilla olivatkin vaihtaneet käytännössä kaikki kuluvat osat pampusta - sekä sen oikean mittaisen jousen. Huollosta, mahdollisesti pienistä peräpään kevennyksistä (LiFe-akku, sirompi undertail ja kilpiteline, muoviosien karsinta perästä jne.) sekä kuskin edelleen varsin nälkiintyneestä ulkomuodosta johtuen takapään painumat ovat vaihteeksi vähän jäykänpuoleiset tyhjällä tankilla, joten fillarin käytöstä pitää vähän kuulostella ensimmäisissä ajoissa. Iskemätön Contin RaceAttack -kierros on tallissa ja takarengas on ensimmäistä kertaa kokoa 190/55, joten vähän erilaista tuntumaa lienee luvassa milloin radalle asti tuolla kombinaatiolla pääsee. Näppituntumalla ainakin painoeroa renkaassa on rutkasti verrattuna 180/55 Pirelliin ja seoskin on mallia isältä pojalle eli Endurance.
Sunnuntaina Kuopiossa perinteiset renkaanpotkijaiset, eiköhän tämä kausi siitä lähde liikkeelle.
Ja meilläpäin oli uraauurtava koneenvaihto-operaatio sunnuntaina, kiitos msandellin avun valmista tuli kohtuuajassa.
Yksi oheiskomponetti puuttuu vielä ja kaikki koneen ympärille kuuluvat osaset eivät sitten kuitenkaan asetu kokonaisuuteen ihan niinkuin pitää, joten savut myöhemmin.
Mutta luonnollisesti naftaliinissa ollut käyttämätön mosa ei saa heti startata kymmenen vuoden hiljaiselon jälkeen, muuten saattaa metalli kohdata metallin, joten tiettyjä rutiineja pitää suorittaa ennen napin painallusta.
Rungosta tuli kiskottua nokkavikainen vakiokone pois, takapytyn imunokka keskeltä irtipoikki, ei siis kestä 12k rpm rajoittajaa rikkinäisellä kierroslukumittarilla arpovaa ajoa, ihmekö tuo?
Pakariksi tekee comebackin titaani DurbahnAkra, ykkösen kannet kun on kanavakitattu kakkosen kaltaisiksi, joten aiempi pakarijumppa kuormitti vain ullakkoa ja lompakkoa, hitto kun ulkonäkö sivusta oli just kun Ducatin GP2012 mallista, pitkät juuriputket ja Y-haara katteiden jälkeen takahaarukan juuressa!
Senior Team:
R1200GS
999S
VTR SP-1 street, SP-2 race
Z1 1075 Turbo
Honda CR250 ice, CRF250R
Honda CRF150R SM
Junior Team:
Yamaha R6R
Honda RS125R, the real beast.
Derbi GPR80Cup
Uskomattoman hieno tuo HRC Replica putkisto: http://www.speedzilla.com/forums/hon...r-replica.html
Tuo kun vielä ottaa vähän väriä kuumuudestaSaumat melkein kuin RCV213:ssa:
![]()
matka tappaa vauhdin
Ducati SF 1098S -09
Honda VTR 1000 SP1 -01
ex kawasaki ZX-6R -06
Honda CBR 600f -00
Esittäisin ihmisille yhden ehkä typeränkin kysymyksen. Tosiaan ostin tuollaisen projektikuntoisen SP-kakkosen ulkomailta. Pyörään on nyt käytetty aika paljon aikaa ja rahaa ja tulos näyttää tällä hetkellä tältä:
Pyörä on nyt maalattu ja lakattu kaksi kertaa. Lakkapinta kevyesti hiottu teippaamista varten. Teippien jälkeen tulee kaksi kerrosta lakkaa lisää, jolloin pyörä saavuttaa oikean värinsä. Muita työvaiheita en jaksa tähän eritellä, työtä on ollut joka tapauksessa paljon.
Mutta itse kysymykseen, en saa nyt päähäni ollenkaan, miten etuvilkut kiinnitetään järkevästi tähän pyörään? Millaisia etuvilkkuja teillä on käytössä? Minulla noissa katteissa on tuollaiset tipan muotoiset reiät, alla ei ole mielestäni mitään mihin vilkut saisi kiinni. Jotenkin on täysi blackout, miten aikaisempaan pyörääni laitoin minivilkut kiinni.
Sitten mikä on oikeanlainen takajarrupaineanturi, että saisi jarruvalon toimimaan myös takajarrupolkimesta noilla säädettävillä jalkatappisarjoilla? Goodridgeä on suositeltu, mutta mikä on oikea koko/osanumero? Muita vinkkejä, niksejä? Tilaukseen lähtee myös hotbodiessin hopea-undertail jenkeistä, lähempää en ole niin hienoa underia löytänyt.
[QUOTE] Mutta itse kysymykseen, en saa nyt päähäni ollenkaan, miten etuvilkut kiinnitetään järkevästi tähän pyörään? Millaisia etuvilkkuja teillä on käytössä? Minulla noissa katteissa on tuollaiset tipan muotoiset reiät, alla ei ole mielestäni mitään mihin vilkut saisi kiinni. Jotenkin on täysi blackout, miten aikaisempaan pyörääni laitoin minivilkut kiinni. [QUOTE]
Jos oikein muistan niin org:kin julkaistu vinkki SP:n etuvilkuiksi on Fiat Bravo tai Bravan sivuvilkut, motonetistä tuote 50-9032 8,90€, tämä menee suoraan katteessa olevaan reikään. Itse polttimon liitäntä oli muistaneeksi ahdas rakentaa katteen taakse. E-leima löytyy mutta katsastusmies voi olla silti erimieltä näkyvyydestä
Viimeksi muokannut: Moipe; 03.05.2012 klo 13:54.
Kawasaki KX 450F
Tämän mukaan takajarrun banjopultissa olisi 10 mm:n kierre 1,25 mm nousulla. En nyt äkkiseltään pysty takaamaan, että tämä Stormin pökäle toimii, mutta saattaisipa vaikka toimiakin.
Minulla on nuo Fiuden vilkut muutaman ledin polttimoilla ja lisäksi parkkivalojen paikalla vilkut hehkulankapolttimoilla. Kohtalaisen laiton mutta myös mielestäni aika hyvin näkyvä yhdistelmä.
Mutta itse kysymykseen, en saa nyt päähäni ollenkaan, miten etuvilkut kiinnitetään järkevästi tähän pyörään? Millaisia etuvilkkuja teillä on käytössä? Minulla noissa katteissa on tuollaiset tipan muotoiset reiät, alla ei ole mielestäni mitään mihin vilkut saisi kiinni. Jotenkin on täysi blackout, miten aikaisempaan pyörääni laitoin minivilkut kiinni.
Sp-1 on ainakin etukatteen alla jossa on ovaali vilkun reikä niin sen alle on kiinnitetty musta muovi osa
Joka tulee nimenomaan tämän vilkku reijän alle niin siihen saa heittämällä kiinni lähes minkä tahansa
Tarvike mini vilkun mitä markkinoilla on.
Motonetissä on muistaakseni nuihin orggis vilkun reikiin tarkoitettuja minivilkkujen kiinnittämistä
Helpottavia muovi osia niin pyöreitä, ovaaleja ja näistä erikokoja mutta en tiedä onko just sp2 sopivaa.
Tuota kuvaa yritin zoomata että ois nähny onks siellä katteen alla sitä mustaa muovi osaa kävi vaan mielessä
Että jos pyörää on maalailtu ja siten purettu niin olisiko käynyt niin että tämä muovi osa on jäänyt johonkin
Matkan varrelle eikä sitä olisi muistettu ruuvata kasaus vaiheessa paikalleen.
Kiitoksia hyvistä vinkeistä ja vastauksista! Ei muuten tuon katteen alla ole minkäänlaista muoviosaa, mihin noi vilkut kiinnittäisi. Ei oikein ollenkaan hahmota millaiset ne voisi olla. Jossain vaiheessa pyörän elämää ilmeisesti jääneet matkalle. Mistähän tuollaiset voisi löytyä? Hankala keksiä ebayhinkään hakusanaa moiselle osalle.
Pitääpä laittaa nuo bravan vilkut korvan taakse ja kopata ens kerralla mukaan, kun käyn motonetissä. Ainut vaan, että varmasti siltikin joutuu jostain kaivelemaan ne muoviosat tuonne katteen alle, mutta mistä?
Tuo goodridgen jarrupaineanturi lähtee myös tilaukseen vinkatuilla spekseillä.
Päinvastoin, ne Hiivatin vilkut mahtuu paikalleen paremmin kun jättää sen muovilirputtimen pois. Kevyempikin siitä tulee ja sehän näkyy heti kierrosajassa
Omalla vastuulla voi polttimoiksi asentaa vaikkapa keltaiset ledipolttimot mahdollisimman monella ledillä, etsinnän voi aloittaa vaikkapa täältä. Vaatii elektronisen vilkkureleen ja lainopillisien kysymyksien näkökulmasta pitää suorittaa henkilökohtainen riskiarvio.
Entäs peilivilkut? Ei varmasti suoraviivaisin tai halvin bolt on-tyylinen ratkaisu kun pitäisi metsästää sopivat peilit (Fireblade, Gixerit tms. mikä sattuisi sopimaan) ja kikkailla johtojen kanssa mutta lopputulos olisi ihan tyylikäs. Samalla sais vilkut ja peilit kerralla irti ratahommissa.
käytännöllinen tuo vilkku/peili systeemi jos ratahommia harrastaa eiks juhaveellä ollu aikanaan just vastaava setti.
http://www.rc51.info/RC-51/namshub/2k-rc51-fiche.pdf
tuossa linkissä 112 sivulla on se aijemmin mainittu osa etu katteen alle johon orggis vilkut kiinnitetään.
mulla oli pyörässä nuo fiatin vilkut ku pyörä tuli aikanaan italiasta mut vaihdoin perinteisemmät mini vilkut tilalle.
Viimeksi muokannut: honda rc51; 05.05.2012 klo 17:11.
Jep,
Ja minä kun revin niistä JuvaVeen peileistä ( tuli lunastamani loppuvaraston mukana ) juurikin ne vilkut irti ja laitoin hiilarilätkät tilalle, vanhukseen kun ei sovi ledit, meikäläisen vankka mielipide taikka ihan fobia!?
No joo, uutta pataa on pyöritelty ja sittemmin käynnistelty. Kyllä pyörii nihkeesti startilla, eikä käynnistynyt kaasu kiinni saati käynyt tyhjäkäyntiä aiemman peruskoneen HRC-kartalla ( eli kaikki potikat täyteen miinukseen ), joten soppa maistuu. Laitoin HRC-peruskartan, nyt tärähtää napista käyntiin, mutta stabiili tyhjäkäynti on aika huutoa vanhaan verrattuna, lähempänä kahta tonnia hiotumattomalla padalla mineraaliöljyillä, mutta siihen on omat tiedossa olevat syynsä.
Senior Team:
R1200GS
999S
VTR SP-1 street, SP-2 race
Z1 1075 Turbo
Honda CR250 ice, CRF250R
Honda CRF150R SM
Junior Team:
Yamaha R6R
Honda RS125R, the real beast.
Derbi GPR80Cup
Pakko jakaa tämä yhteinen menetys, taas on yksi vähemmän. Ilmestynee AVK:lle lähiaikoina.
![]()
Pakko jakaa tämä yhteinen menetys, taas on yksi vähemmän. Ilmestynee AVK:lle lähiaikoina.
oliko/onko sulla akrassa db-killereitä? jos on niin ruuvaa ne irti ennen ku pyörä lähtee avk:lle niin mä ostan ne pois.
Tahtoo kanssa tietää. Ja oletko itse läjässä? Lopputuloksesta päätellen on mennyt aika vauhdilla ja ympäri.Mitä kävi?
Jos et avk:lle tuota heitä, niin tältä foorumin osiolta löytynee varmasti ostajia erinäisille pisteosille.
Harmi, mulla kun on lähes samanlainen akroja ja vanteen värejä myöten.
Mitä kävi?[/QUOTE]
oliko/onko sulla akrassa db-killereitä? jos on niin ruuvaa ne irti ennen ku pyörä lähtee avk:lle niin mä ostan ne pois.[/QUOTE]
Huonostihan siinä kävi kuten kuvasta näkyy. Ilmeisesti vähän linkussa ottanut matalalentoa ja sitten barrelrollia.
Tässä karttalinkki: http://maps.google.fi/maps?q=loc:Sat...nK46XJHPA4_7bA
tuosta suoraksi ja päin koivuja. Vastakkaisesta suunnasta katsomalla huomaa hyvin korkeuseron tuossa ladon kulmalla. Kuvassa näkyy katuvalot, mutta tapahtumahetkellä lauantaina 05/05 klo 23 ei kyllä palanut tuikkuakaan. Jäljistä päätellen pyörä oli kyljellään nypyn jälkeen ja siis lyönyt sivuposken katuun ja öljyt pihalle. Muistikuvat aika hatarat mutta selvisin ihme kyllä ruhjeilla kiitos siitä. Nopeusrajoitus sattuu olemaan 40km/h, asiasta kuulemma vielä keskustellaan..
Ja kyllä se AVK:lle päätyy, pureskelevat korvaussummaa perjantaihin. Ei ollu akroissa noicekillereitä, eikä päätykorkeissa edes ruuvinpaikkoja..
Viimeksi muokannut: MadMaz; 10.05.2012 klo 04:07.
V2 ja erityisesti SP kuume kohoaa. Onko pyörässä mitään "juttuja" mitä pitäisi ottaa huomioon, esim. suzuki tl ei tykkää sateesta, ja alkaa etummainen sylinteri yskimäänPaljonko yleisesti sp:n tekniikalla ajaa, ennenkuin tulisi koneen aukomiset ajankohtaiseksi? Ja nyt siis puhutaan katukäytöstä ja ehkä satunnaista amatöörin rata kurvailua. Eilenkin illalla suunnittelin ja haaveilin niin ettei unta meinannut saada
![]()
Peruskäytössä esiintyviä tyyppivikoja ei ole. Taitaa tämänkin ketjun aktiiveilla olla jo päälle 50tkm ajettua rautaa eikä ainakaan pahempia laukeamisia ole raportoitu, itsellä lähes 29tkm ja mitään ongelmia ei ole ollut. Käytettyä ostaessa luonnollisesti pitää perusjutut katsoa ja huollettuna ei pitäisi sudenkuoppia olla.
Tässä ketjussa on paljon tietoa, joten kahvikupponen koneen vierelle ja ajatuksella lueskelemaan![]()
Viimeksi muokannut: Turder; 11.05.2012 klo 11:46.
Jees,
Pyörä kävi puntarissa, 180 kiloa täydellä tankilla, 30 kiloa vähemmän kuin Cabin-kuorrutettu ykkönen. Ykkönen oli tasapainossa keulan ja perän suhteen, yllättäen myös kakkonen, vaikka tankki on taaempana, mutta syylärit ja sähköt edempänä.
Säätöhommia aloiteltiin ennen sen päättänyttä komponenttivikaa, lämmöt pysyvät nyt suht kurissa ja käynti sinnepäin, hirveä savotta edessä, koska HRC-ecu ja säätökapula eivät toimi järin lineaarisesti, siksi kai yleisesti laitetaan jokin "onlineohjain" rinnalle, kuten nytkin oli jo valmiina.
Käyntiinlähtö on kuin tervaa vakiopataan verrattuna, saa nähdä lähteekö kuumana 250 ah käynnistysvirran Ultrabatilla ilman apuakkua kunhan motti vähän vetristyy, kuski ei ole kauheen vetreä, taas oli kepit viime viikolla käytössä kun jalka sai kipeetä, joten ajokuntoakaan ratahommiin ei vielä ole.
Senior Team:
R1200GS
999S
VTR SP-1 street, SP-2 race
Z1 1075 Turbo
Honda CR250 ice, CRF250R
Honda CRF150R SM
Junior Team:
Yamaha R6R
Honda RS125R, the real beast.
Derbi GPR80Cup