totta ja tottasiksi aikanaan buukkasin sellaisen missä tuli kaikki orkkis osat mukana mutta silti taidan pitää kuitenkin toistaiseksi noi muutamat hiilari lätkät paikoillaan ennenkö palauttelen muovi valuja ja ämpäripönttöjä takaisin
![]()
------------------------------------
VTR SP-1
Asiasta kanatalouteen: akku antautui lopullisesti vappuajelulla, kun lämpötila sattui olemaan ainoastaan niukasti plussalla. Tilasin pikku riskillä Hong Kongista 6,9 Ah:n A123 LiFe-akun, josta pari fotoa täällä. Hintaa jäi kaikkineen 93 euroa, painoa on aikalailla tasan kilo ja reippaasti jaksaa pyörittää starttia. Pikaliitin akkukaapeleille sekä balansointiliitin löytyy. Pitää raportoida pitkän aikavälin käyttökokemuksia tuonnempana, jos nyt jotain raportoitavaa sattuu olemaan.
Meinasin jo pelata Thorsten/kisakate-kortin edellisessä postauksessa kun arvasin, että tulee sanomista
Mutta tuo on hyvä oikeasti säästää orkkisosat jos meinaa kokeilla modauksia. Jos pyörän myynti tulee ajankohtaiseksi niin helpommin ja paremmalla hinnalla ne orkkikset menee aina kaupaksi. Ja jos tästä joskus edes lähes keräily ja muita legendahintoja aletaan pyytämään niin alkuperäisosat ovat arvokkaita.
Moni on tilaillut veturiosaa David Silver Sparesilta. Harmillisesti näyttävät keskittyvän kesästä lähtien vain ennen vuotta 2002 myytyihin malleihin (banneri etusivulla). Toivottavasti jäisi jotain OEM-SP2 osaa nurkkiin niin saisi sieltä sitten jarrupalaa ja muuta (toki moni SP1 osa menee uuskoppaiseen). Pitääkin laittaa jarrupalat, öljynsuodatinta tms. tilaukseen.
täällä on pikakaasuna tuo hrc-tuppi 60 asteen versiona joka ei oo kylläkään ilmeisesti niin jyrkkä kun dominon setti.
syy minkä takia en ruvennut värkkäämään ramppeja omaan tuppiin on yksinkertainen koska minun tuurilla ramppi menee jossain (sopivassa) ajotilanteessa aivan varmasti jumiin johonki väliin.... ja loput sitten tietääkin miten käy
tuo dominon setti toimii sata varmasti vaikka siinä ei oo palautus vaijeria koska läppärungossa on todella järeä palautusjousi.
airboxin vaihdon yhteydessä varsin testasin vakio vermeillä pelkästään tuota toista vaijeria ja hyvin ois pelittäny yksistään silläkin.
näyttää että nykyään dominon tuppi seteissä tulee 3-4 eri asteilla olevaan ramppia jotka on helppo vaihtaa ja siten löytää se oma mieleinen aste kaasukahvaan.
Undertailin laitto ei ole mielestäni pikkujuttu, moni on kärsinyt sähkömurheista asennuksen jälkeen, koska osa johdoista kannattaa reitittää uudelleen hiertymäriskin vuoksi.
QB-carbonin underi on niin sisään vedetty ja kaareva, ettei akku tahdo mahtua peräkatteen alle, joten viitsitkö killa ottaa mitan käteen, niin pääsen tekemään puusta tai styroksista koekappaleen, paria akkua on jo koiteltu laihoin tuloksin.
Senior Team:
R1200GS
999S
VTR SP-1 street, SP-2 race
Z1 1075 Turbo
Honda CR250 ice, CRF250R
Honda CRF150R SM
Junior Team:
Yamaha R6R
Honda RS125R, the real beast.
Derbi GPR80Cup
Laita akku penkin alle? Mulla meni ainakin kohtuullisen normikokoinen akku kivuttomasti sinne, kun teki rosteripellistä sopivan tellinkin. Samalla siirtyi painoa keskemmälle. (Juuri sille kohtaa missä sitä on muutenkin aivan liikaa =) )
Kennoston mitat (L x K x S) ovat 105 x 70 x 80 mm. Tässä on siis 12 A123-kennoa, eli jos tekee/ostaa 4,6 Ah:n akun 6,9 Ah:n sijaan, tuosta lähtee neljä kennoa pois. Eli tällä rakenteella syvyyssuunnasta lähtisi se 25 mm pois.(mikan @ Touko. 25 2011,08:12) kirjoitti
Muun muassa täällä on lisää jorinaa tästä avaruusteknologiasta.
ttalja, missäs se sinun akkusi aiemmin oli...? Vakionahan patterikotelo on nimen omaan kuljettajan jakkaran alla. Minulla kun oli underiprojektin jäljiltäkin vakio akkukotelo kansineen hyvineen paikallaan niin tuo möykky meni hienosti sinne nurkkaan, jättäen tilaa vielä muullekin elektroniikalle. Mahdollisesti voisi siirtää ainakin PCIII:n akkukoteloon.(ttalja @ Touko. 25 2011,08:29) kirjoitti
Laita akku penkin alle?
Siellähän se olisi jo, jos olisi mennyt ja muut sähkötkin oli jo niputettu valmiiksi ennen hämmästystä.
Täytyy vielä katsoa onko satulan pohjassa jotain poistettavaa uritusta tms. ja ihmetellä uudelleen, koska mun verrokkina olevissa ns. vakio- ja pikkuakuissa on eroa vain korkeudessa pystyasennossa mitattuna ja toihan tulee melkein vaaka-asentoon, joten vaikutus on aika pieni.
Senior Team:
R1200GS
999S
VTR SP-1 street, SP-2 race
Z1 1075 Turbo
Honda CR250 ice, CRF250R
Honda CRF150R SM
Junior Team:
Yamaha R6R
Honda RS125R, the real beast.
Derbi GPR80Cup
Tänään tuli huomattua hassu ominaisuus vai kenties vika koskien trippimittaria. Jos trippi ei ole esillä mittaristossa niin siihen ei kerry kilometrejä *joka on ainakin omasta mielestä kovin outoa
matka tappaa vauhdin
Ducati SF 1098S -09
Honda VTR 1000 SP1 -01
ex kawasaki ZX-6R -06
Honda CBR 600f -00
Kyllähän tuo vialta kuulostaa.(Flippo @ Touko. 25 2011,16:39) kirjoitti
Tuosta tulikin mieleen... Onkohan ECUssa joku oma korjauskerroin matkamittarille, joka kompensoi vakiona olevan nopeusmittarin virheen? Kun asensi speedohealerin ja sääti sen kohdilleen niin vauhti on oikein, mutta kilsoja tulee liian vähän matkamittariin ja trippiin. Vakionahan nopeusnäyttö oli hieman yläkanttiin mutta silti ajetut kilometrit kertyivät melko tarkasti jos vertasi googlemapsiin, naviin, tieviittoihin jne. Nyt tulee n. 8-9% liian vähän kilsoja kun healerin korjauksena on -12,8%.
Kyllä mulla ainakin trippiin kilometrejä kertyy, kun normaalisti näytöllä on veden lämmöt. Sit kun bensavalo syttyy niin vaihdan tripille, tuosta sitten näkee kuinka pitkälle uskaltaa vielä ajella ennen bensan loppumista.(Turder @ Touko. 25 2011,16:58) kirjoitti
Tuon "mittarivirheen" huomasin myös itsekin speedohealerin asennuksen yhteydessä. Siellä on laitettu nopeusnäytölle joku korjauskerroin, jotta porukka ei ajelis vahingossa ylinopeutta.
Mulla on asennettuna semmonen VDO:n polkupyörän mittari, jossa on pari trippiä, kello, ym. Nopeus molemmissa on sama, mutta kilometrikertymä eri.
Mopo tykkää kun sillä ajetaan.
VTR SP-1
Kiitos mittamiehelle akun mittauksesta.
Nyt on kalikoita jälleen uudelleenjärjestetty ja akku mahtuu peräkatteen alle, nyt uskaltaa jo ottaa popparipihdit ja poran kouraan.
Mulla on vakiolyhty peräkatteen sisällä ja se vie tilaa, mutta siitä en ole valmis luopumaan, mulla oli aikanaan orkkis undertailissa toisen Hondan lamppu, joten lienen siltä osin jotenkin periaatteellinen.
Ota Flippo hetkeksi SpeedoHealer pelistä pois, jos vaikka auttais, kyllä sen kuuluu kilsoja kerätä, vaikea on muuta tehdä, paitsi irroittaa ja kytkeä mittariliitin varmuuden vuoksi.
Senior Team:
R1200GS
999S
VTR SP-1 street, SP-2 race
Z1 1075 Turbo
Honda CR250 ice, CRF250R
Honda CRF150R SM
Junior Team:
Yamaha R6R
Honda RS125R, the real beast.
Derbi GPR80Cup
Entinen omistaja oli laittanut sen kaikennäköisten muokattujen orkkismuoviviritysten kanssa siihen penkin takaosan alle, eli mistä kate kaareutuu ylöspäin. Veikkaisin että oli aika lailla vakiopaikalla. Nyt siirsin sitä noin 20cm alaspäin munien kohdalle, eli niin eteen kuin se apurungon sisällä menee. Tossa kuva mun järjestelyistä.kirjoitti
Onko kellään tietoa tuosta Halikossa myynnissä olevasta sp1:stä? Lähinnä onko se täysi pommi vai uskaltaisiko sen ostaa leluksi/harrastusvälineeksi?
Ei riemulla rajaa, kun pappiksella ajaa!
Taitaa olla ainakin kertaalleen kaadettu (josta muistona tuo hieman erisävyinen tankki ilman "siipi" teippejä..)(Tctic @ Touko. 31 2011,13:01) kirjoitti
Muuten kai ihan toimiva peli, mä näistä sen enempää ymmärrä![]()
x-x-x-x-x-x-x-x- Pain Comes For Free -x-x-x-x-x-x-x-x
* * * * * * * * * *
Niinpä näyttää olevan. Laskeskelen tässä, että onko tuosta mitään tolkkua tehdä soivaa peliä vai onko sama ostaa ehjempi. Tosin ehjien hinnat pompsahtavat samalle tasolle 1000rr:n ja uudemman rsv:n kanssa.
Ei riemulla rajaa, kun pappiksella ajaa!
No ei ole euroopan paras yksilö kyseessä, mutta Härmän veroihin suhteutettuna ihan kilpailukykyinen, jos haluat itsellesi just cruiserin, eli ei todellakaan paha vitosen peliksi ellei paras?
Peli lienee ns. soiva, jos katuhärveliä mietit, mutta radalle jos pähkäilet, niin rastia on tiedossa, alustapäivtys on valitetavan kallis, jos totutun hyvää haikailet, mutta tonni tossa on helposti varaakin moiseen!
Senior Team:
R1200GS
999S
VTR SP-1 street, SP-2 race
Z1 1075 Turbo
Honda CR250 ice, CRF250R
Honda CRF150R SM
Junior Team:
Yamaha R6R
Honda RS125R, the real beast.
Derbi GPR80Cup
Cruisailu- ja rassailupeliksi tuota mietin, rata kiinnostaisi, mutta se ei ole päällimmäisenä mielessä. Putket on pakko hankkia (~500€), samoin commander (250€), joten niistä tulee vähän lisäkustannuksia. Alustaa ehtii miettimään myöhemmin jos pyörä tuntuu muuten mieleiseltä. En ole ajanut kunnon kyykyllä kuin muutamia kilometrejä, aikaisemmat pyörät ovat olleet nakuja ja pystyssä ajettavia, joten paha mennä sanomaan, miten yhteiselo rupeaa sujumaan. Pitää vielä pohtia tuota ja muita vaihtoehtoja, ihan hillitön pyöräkuume ei ole, mutta olisi hauska saada joku projekti talliin.
Ei riemulla rajaa, kun pappiksella ajaa!
Jos ei ihan hoppu siis ole, niin kysy toiselta Raahen mieheltä, nimim. rc51, se tietää jotain mun myyntiintulevasta härvelistä, on ihan livenä nähnytkin, jos halukkuutta on suht valmiiista rataharrastehärvelistä, ei tokin halvin mutta melko kelpoinen....
Senior Team:
R1200GS
999S
VTR SP-1 street, SP-2 race
Z1 1075 Turbo
Honda CR250 ice, CRF250R
Honda CRF150R SM
Junior Team:
Yamaha R6R
Honda RS125R, the real beast.
Derbi GPR80Cup
Eipä tässä mihinkään kiire ole, valmiissa maailmassa. 2-kilpinen tuntuu olevan tuo Halikon pyörä, muuten nähtävästi ihan soiva peli. Tähän asti olen vältellyt 2-kilpisiä pyöriä kuin ruttoa ja mietin, että olisiko tässä tapauksessa hyvä jatkaa samalla linjalla.
Ei riemulla rajaa, kun pappiksella ajaa!
Oon lähdössä katsomaan SP1 veturia ruotsista maanantaina. Jos jollain on halua päästä omastaan eroon ja hinta ei oo karmee, niin vielä ehtii laittaa postia juhana . mantyla [ atta ] gmail . com
MB C220 CDI
Ducati SS1000
KTM Superduke
Pidetäänkö pieni pk-seudun miitti vaikka orgin pk-torstaiajeluilla? Ehtii vähän turista pyöristä ja ajella mutkia siihen päälle.
Kyllähän sitä voisi ainakin alotuspaikalla ilmaantua.(Turder @ Kesä. 14 2011,18:01) kirjoitti
Ei kyllä nyt mene ratapäivät ihan niin kuin toivois. Eilen ehti ajella ahvenistolla 4 settiä kuivalla ja tänään alastarossa ehti jopa 2 lämmittelykierrosta ajaa. Toivottavasti motoparkissa pääsisi kunnolla ajamaan ja ruosteita poistamaan
![]()
matka tappaa vauhdin
Ducati SF 1098S -09
Honda VTR 1000 SP1 -01
ex kawasaki ZX-6R -06
Honda CBR 600f -00
No ei ratapäiviä ei, mutta hei, katupeli käy jo ja ajettu ykkösellä pihalta ihan talliin asti.
Aina kun jää raksahommilta ja päivätöiltä aikaa, niin pientä kasailua pitää suorittaa, hyvää vastapainoa, vois sanoa.
Ja jos jollain on aikaa ja halua, niin vertailkaas SP:n ja Ducati Diavelin ajoitusta ja sytkää, on käyntiäänessä kauheesti samaa, tänään moista hämmästelin kun antoi vakiona 13 heppaa takaselta enemmän kuin putki-boxi-pc-SP.
Senior Team:
R1200GS
999S
VTR SP-1 street, SP-2 race
Z1 1075 Turbo
Honda CR250 ice, CRF250R
Honda CRF150R SM
Junior Team:
Yamaha R6R
Honda RS125R, the real beast.
Derbi GPR80Cup
Jos jollakin sattuisi olemaan kayttöä mustan SP2:n takaistuimen katteelle(seat cowl) niin minulla olisi sellainen ylimäärääinen myynnissä(halvalla lähtee).
Laita mailia jos kiinnostaa:
mika(piste)a(piste)hokkanen(ät)gmail.com
Kuva
Tervehdys kaikki ihanaisetKesä on jo puolivälissä ja mulle on tullut harmittavan vähän ilometrejä rakkaan SPykkösen kanssa.. *
Niskahartiajumitus ja käden kanssa ongelmia, ei oikein tee mieli kauhiasti ajella, ainekaan mutkia joihin toi on tehty.. Hidasajo kaupungissa näilläkeleillä on nounou..
Mutta siis asiaan.. Jos joku olisi kiinnostunut kyseisen SP1:sen ostamaan, niin siitä voidaan keskustella privana. Nääs, pakko kait se on hyväksyä että mun on hankittava joku saatanan pellepyörä, jossa istutaan selkä suorana ja ihaillaan maisemia.. *
ketuttaa...
Siis pyörästä: Hopea, kait lähes orggis, ajettu noin 16tkm, tuontivehje kait, minä kaadoin paikoiltaan viime syksynä, ihana se on *
Luopumisen tuskaa.......![]()
----Moottoripyörä on monessa suhteessa parempi kuin mies----
VTR SP1 <3
Morjesta!
Noin kuukausi sitten tuli hankittua sp1 ja nyt rohkaistuin rekisteröitymään foorumille. Eli kyseessä on käyttäjän cosmo entinen pärrä. Pyörämallia himoitsin jo pitkään ennenkuin käypäsen löysin. Vaikutan Kuopion seudulla joten toivottavasti törmäilee muihin orggilaisiin. Olis komia käydä vaikkapa kimppalenkillä alueen veturikuskien kanssa.
Terve
Olisikohan aika kokoontua 23. tai 24.7, eli viikon päästä, jossain päin Suomea? Ehdottelisin porukan asuinpaikoista päätellen Mikkelin seutua, tai sitten Mäntsälä-Porvoo-akselia. Siitä voisi sitten jyristellä mutkapätkien kautta vaikkapa Lahteen moottoripyörämuseota ihmettelemään.
Ehdotuksia ilmaan.
- Tomppa -
Itse en pääse.