Sivu: 28 / 52:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 18262728293038 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 811:stä 840:een 1542:sta
  1. #811
    Tervehdys weturi miehille!

    Täältä löytyis nurkista vielä sp-2 sälää,jos jollain kiinnostaa.
    Wp takaiskari+ohjausiskari,titaani acra+commanderi+shifteri,speedohealer,ratavälit ja ketju jne.Kaikki
    uuden veroisia.Mielellään pakettina.

    0405881736/Matti.
  2. #812
    Välitykset 15/42 kiinni ja speedohealerkin tuli laitettua. Ostin alkujaan 108-lenkkisen ketjun ja päädyin sen lyhentämään 106-lenkkiseksi asentelun tuoksinnassa. 108-lenkkinen ei jättäisi oikeastaan yhtään säätövaraa ketjuille, joten 106-lenkkinen vaikutti parhaimmalta ja säätövaraa on sopivasti.

    Eli jos SP2:seen laittaa välejä ja miettii ketjun pituutta niin vakioketju (106-lenkkiä) käy ainakin 15/42 väleille.

    Vielä pitäisi vaihdella jarru- ja kytkinnesteet niin alkaa olemaan valmista kauden avaukseen.
    Viimeksi muokannut: Turder; 31.05.2012 klo 12:05.
  3. #813
    Parin viikon sisään pitäisi vaihtaa ainakin öljyt ja etuhaarukan nesteet. Tiedä sitten innostuuko purkamaan koko keulan, vai pelkästään valuttelemaan vanhat nesteet pois. Stefat kuitenkin ovat hyvän oloiset. Jos sitä keulatuntumaakin saisi vähän parannettua. Vakuutusyhtiön mukaan ajokausi alkoi jo perjantaina. =)

    Teräspunosletkut ajattelin tilata vasta hetken ajelun jälkeen, niin saa jotain vertailuakin aikaiseksi.

    Edit: Olin siis väärässä muistini suhteen. 106 lenkkiä on kakkoseen oikea määrä.



    VTR SP-2
    Solifer Export '63 & '65
    www.tttalja.fi
    Juutuubi
  4. #814
    Noniin, nyt veturinkuljettajat ylös talvihorteesta ja ratapäiviä varaamaan. Ainakin Kemorassa 4.-5.6. taitaa olla ainakin yksi pilttuullinen lokomotiiveja, joten ei muuta kuin lisää kulkineita kuljettajineen paikalle.

    Venttiilit tuli tarkisteltua. Alarajoilla oltiin, mutta eipä noita vielä näilläkään kilometreillä (60k) tarvinnut käydä säätämään. Ja vinkkinä samaan puuhaan ryhtyville: tiivisteliiman poistoon venttiilikopan tiivisteurasta on lyömätön työkalu Dremel + nailonharjalaikka. Luonnollisesti tämä valaistuminen iski vasta etupyttyä käsitellessä, joten nyt saa vielä tutkia ensikäynnistykset että onko perinteisin menetelmin käsitellyn takapytyn tiiviste pitävä vai jäikö vanhaa tiivistedäddää liikaa uriin.

    Toiseen vaimentimeen heitin ikäänkuin kokeeksi aiemmin tässä ketjussa mainitun Yoshimuran vaimenninvillatyynyn. Kätevä pakkaustapa, voin suositella vaikken vaimennustehoa ole vielä päässytkään toteamaan.

    Pitäisi vielä viskata uudet kytkinlevyt paikalleen <s>öljyn</s>delvacinvaihdon yhteydessä ja sovitella maalattu underi asemiinsa, niin voisi käydä sormet ristissä kuulostelemaan että herääkö keksintö henkiin.
    Common sense - so rare, it's a goddamn superpower.

    RC36 > RC51
  5. #815
    Minkähän kokoista takarengasta kannattais laitella veturiin? Olen ymmärtänyt, että vakio olis 190/50/17 vai muistanko ihan omiani? Olisko 180/55 tai 190/55 parempi pyörän käsiteltävyyden kannalta ?
    matka tappaa vauhdin
    Ducati SF 1098S -09
    Honda VTR 1000 SP1 -01
    ex kawasaki ZX-6R -06
    Honda CBR 600f -00
  6. #816
    Lainaa (tttalja @ Huhti. 02 2011,21:45) kirjoitti
    Teräspunosletkut ajattelin tilata vasta hetken ajelun jälkeen, niin saa jotain vertailuakin aikaiseksi.
    Vieläköhän Mikan:in kautta sais teräspunosletkuja?

    Ihan offtopicina manittakoon jälleen nurkissa lojuvaa SP-kamaa; puna-musta tankki (kuin uusi), PAIR/FLAPPER-romuja? Kytkimen osia yms. yms. Kaikista vois luopua sopivasti jos jollain tarvetta?

    Hyvää alkavaa kautta VeTuRi kuskeille!! Toivottavasti jossain päin suomea näkis noitakin harvinaisuuksia kesän aikana
    x-x-x-x-x-x-x-x- Pain Comes For Free -x-x-x-x-x-x-x-x

    * * * * * * * * * *
  7. #817
    Ihan mielenkiintoisia tyyppejä ilmaantunut tuohon RC51-facebook ryhmään. Sen verran tuli stalkattua, että yhdellä ranskalaismösjööllä näyttää olevan Mondial Piega. Eksoottinen kapistus, johon Honda melko poikkeuksellisesti myi koneet.

    Kellään tietoa kuinka hyvin VIN-koodista saa jäljitettyä pyörän valmistusajankohdan ja mahdollisesti järjestysnumeron? Tekisi mieli tutkia tarkemmin kuinka viimeinen tuo oma laitos. Nimim. mikawa kertoi siinä aiemmassa, bittiavaruuteen menneessä ketjussa, että hän osti viimeisen vm. 2006 euro-mallin SP2:sen joka oli Hondan tehtaalla Japanissa, joten hänellä on varmaan yksi viimeisimpiä mitä näitä tehtiin (toki varastoon jäänyt kappale voi olla aiemminkin tehty).
  8. #818
    Hetken aikaa töllisteltävänä ehta, tuliuusi HRC:n pakokäppyrä. Jaa, ei sytytä? No Mobilesta löytyisi myös mainittu Mondial Piega.

    Molempien omistajiin törmää aina silloin tällöin ulkomaiden foorumeilla.



    Common sense - so rare, it's a goddamn superpower.

    RC36 > RC51
  9. #819
    Lainaa (Flippo @ Huhti. 05 2011,18:49) kirjoitti
    Minkähän kokoista takarengasta kannattais laitella veturiin? Olen ymmärtänyt, että vakio olis 190/50/17 vai muistanko ihan omiani? Olisko 180/55 tai 190/55 parempi pyörän käsiteltävyyden kannalta ?
    Molemmat on parempia mitä 50 sarjalainen.
    Mutta SP;ssä kun on 6" vanne niin 190/55 siihen parempi, tosin itse olen käyttänyt kaikkia nuita &" vanteilla.
    GSXR 750 -06, ex-CBR954RR
  10. #820
    Lainaa (killa @ Huhti. 06 2011,23:44) kirjoitti
    Hetken aikaa töllisteltävänä ehta, tuliuusi HRC:n pakokäppyrä. Jaa, ei sytytä? No Mobilesta löytyisi myös mainittu Mondial Piega.
    Onkohan tuo aito HRC:n putkisto? Minusta kisamallien (SPW) putket tuli pyörän oikealta puolelta ja ylös takakatteen tuntumaan. Täällä hyviä kuvia. Minusta nuo putket tulevat sivuilta melko samasta paikasta kuin vakioputket. Jos vertaa ebay-käyrästön muotoa ehtaan niin änkkäreihin johtavat putket näyttävät erimuotoisilta. Tuosta jos saisi sivukuvan, jossa näkyy änkkien korkeus suhteessa takasylinterin pakoaukon kiinnitykseen niin siitä saisi helpommin selville.

    Hondahan toi pari eri putkistomallia tehdasvetureihin. Kausi 2000 meni tuplaputkilla, samoin kauden 2001 alkupuoli. Oscherslebenin 2001 kisaan tuli putkisto jossa on vain yksi änkkä pyörän vasemmalla puolella. Putkisto edelleen tuli pyörän oikealta puolelta ja kiersi takaiskarin takaa vasemmalle puolelle. Tuolla konstruktiolla mentiin kokonainen vuosi ja kauden 2002 Oscherslebenin kisaan tuli tuttu tuplaputkisto. Samalla tuli myös uusi moottoriversio, jota ainakin Edwards kehui muutamissa haastatteluissa kauden aikana. Siitähän se loppukausi menikin sitten melko legendaarisissa merkeissä

    Piega

    E: nyt kun tutkailin tuota putkistoa niin minusta se on normaali Akran täysränni. HRC:n putkissa änkät ovat suorassa toisiinsa nähden, tuossa änkkien päät on käännetty toisiaan kohdin, kuten on mm. vakioputkissa. Huomaa kun katsoo pyörää takaapäin. Lisäksi vasemman putken on pakko tulla swingin alta noilla mitoilla ja kiinnikkeillä.



  11. #821
    Näyttäisi olevan "complete racer" -paketin putkisto, ei toki tehdaskilpureiden ränni. Tämä privaattitiimeille tarkoitettu paketti taisi kaikkine niitteineen olla ovh:ltaan toistasataa tuhatta dollaria. "Basic racer" -paketti oli huomattavasti yleisempi, riisutumpi ja halvempi, ja siinä on tavallinen Akran kokoputkisto.



    Common sense - so rare, it's a goddamn superpower.

    RC36 > RC51
  12. #822
    Makes sense. Jotenkin yhdistin mustavalkoisesti, että HRC-putkisto on vain ja ainoastaan WSB-pyörässä nähty putkisto, vaikka tuossa nenän edessä oli HRC race kitin skannaukset ja niissä on katupyörän näköinen putkisto kiinni.



    Rengasspekuloinnista sen verran, että itse pyöräytän 190/55 rohviilin alle jahka saan tuon nykyisen 190/50:n ajettua loppuun. On muuten hienosti kestänyt Pirellin Diablo Rosso Corsat ja muutenkin toiminut minun ajoille hienosti, joten sellaista olisi tarkoitus laittaa jälleen alle.
  13. #823
    Lainaa (killa @ Huhti. 07 2011,12:43) kirjoitti
    Näyttäisi olevan "complete racer" -paketin putkisto, ei toki tehdaskilpureiden ränni. Tämä privaattitiimeille tarkoitettu paketti taisi kaikkine niitteineen olla ovh:ltaan toistasataa tuhatta dollaria. "Basic racer" -paketti oli huomattavasti yleisempi, riisutumpi ja halvempi, ja siinä on tavallinen Akran kokoputkisto.
    juurikin näin ja tuon putkiston mukana on ollut myös myytävänä race ecu tuossa paremmassa setissä joka on kuulunut settiin mukaan.

    omaan akran täysränniin kun vertaa tuota putkistoa niin on eroa ainakin se että minulla ei ole hitsattua mallia joka on käsittääkseni kokonaan titaania kun taas omani on vain pöntöistä väliputkiin asti titaania.

    mutta luulen että tuo ebay:n putkisto on isompi ja hengittää paremmin joka on hyvä juttu jos kone puolta virittää reilummasti.
  14. #824
    Jos jollakulla on rakenteilla todellinen tehomoottori, niin 60 millistä laadukasta SPW-kloonia on saatavilla alan harrastajalta, millin seinämällä olevasta rosterista tehtynä parilla tonnilla ilman vaimentimia.

    Vaatii SP-2 swingin, säädettävän tappisarjan ja takajarrumuutoksia sekä polttoainetankki on oltava alkuperäisellä paikalla.
    Senior Team:
    R1200GS
    999S
    VTR SP-1 street, SP-2 race
    Z1 1075 Turbo
    Honda CR250 ice, CRF250R
    Honda CRF150R SM

    Junior Team:
    Yamaha R6R
    Honda RS125R, the real beast.
    Derbi GPR80Cup
  15. #825
    Tänään tuli otettua veturi ajoon ja kuski oli yhtä hymyä, kun pääsi ekat kilometrit ajamaan tällä kaudella
    matka tappaa vauhdin
    Ducati SF 1098S -09
    Honda VTR 1000 SP1 -01
    ex kawasaki ZX-6R -06
    Honda CBR 600f -00
  16. #826
    Lainaa (Flippo @ Huhti. 15 2011,17:41) kirjoitti
    Tänään tuli otettua veturi ajoon ja kuski oli yhtä hymyä, kun pääsi ekat kilometrit ajamaan tällä kaudella *
    Samoin. Välityksien vaihto teki kyllä ihmeitä koko pyörälle, ei ole turhaan kehuttu parhaaksi modaukseksi tähän(kin) pyörään. Britti sanoisi notta transformed.

    Otin myös killerit pois, aika nasakat soundit
  17. #827
    Lainaa (Turder @ Huhti. 15 2011,20:56) kirjoitti
    Lainaa (Flippo @ Huhti. 15 2011,17:41) kirjoitti
    Tänään tuli otettua veturi ajoon ja kuski oli yhtä hymyä, kun pääsi ekat kilometrit ajamaan tällä kaudella *
    Samoin. Välityksien vaihto teki kyllä ihmeitä koko pyörälle, ei ole turhaan kehuttu parhaaksi modaukseksi tähän(kin) pyörään. Britti sanoisi notta transformed.

    Otin myös killerit pois, aika nasakat soundit *
    Minkäslaiset välitykset laitoit?
    matka tappaa vauhdin
    Ducati SF 1098S -09
    Honda VTR 1000 SP1 -01
    ex kawasaki ZX-6R -06
    Honda CBR 600f -00
  18. #828
    Pari kertaa jo ehtinyt pyörähtämään pikku lenkillä. Ajaminen on yhtä hauskaa kuin ennenkin, tosin likainen asfaltti aiheuttaa sutimis-efektiä huomattavasti. Sitten kun on pitoa niin keula kevenee - Ei huono lähtökohta. Venttiilikoneisto tikittää öljynvaihdosta huolimatta siihen malliin, että pakko niille on jotakin tehdä.

    Lainaa kirjoitti
    Otin myös killerit pois, aika nasakat soundi
    Nimimerkillä "Killerit hyllyllä kohta jo kaksi vuotta" - Selityksenä sanottakoon, että hengittää paremmin yläkierroksilla.
    VTR SP-2
    Solifer Export '63 & '65
    www.tttalja.fi
    Juutuubi
  19. #829
    Lainaa (Flippo @ Huhti. 15 2011,21:38) kirjoitti
    Minkäslaiset välitykset laitoit?
    15/42.

    Nyt on vielä 190/50-rengas takana ja meinasin laittaa 190/55-rinkulan taakse, mikä sitten pidentää vähän välitystä, vastannee jotain 15/41-välejä vakio rengaskoolla. Pitää vielä arpoa speedohealerin korjauskertoimia kun laitoin alustavasti pelkästään ratasmuutoksen ja tehdasmittarivirheen perusteella. Pitää jotenkin kikkailla kännykän GPS:n kanssa, että saisi sen pysymään siinä ohjaamossa ajon aikana ja siitä vertailla nopeuslukemia.

    Eipä ollut paljoakaan draamaa kevään ensikäynnistyksessä. Kertalaakista välittömästi tulille ilman mitään käyntiongelmia tai muita rykimisiä.
  20. #830
  21. #831
    Lainaa (honda rc51 @ Huhti. 27 2011,17:55) kirjoitti
    http://fi.wikipedia.org/wiki/Honda_VTR_SP1

    mitäs mieltä oletta wikipedian tiedoista?
    Virheelliset.

    Todistettavasti ainakin kahden veturinkuljettajan ratakausi on avattu Matopurkissa erinomaisissa olosuhteissa. Suhteellisen legendaarista, että ennen vappua pääsee jo kiertämään ympyrää lähes hellekelissä. Rata-alue on ihanasti rempallaan kuten ennenkin, mihin bonuksena vielä vesijohto oli edelleen jäässä, joten juokseva vesikin puuttui. Henkilökunta kuitenkin lupaili muun muassa, että asfaltin pahimpiin röykkyihin puututaan ensimmäisen hiljaisien päivien jakson aikana.



    Common sense - so rare, it's a goddamn superpower.

    RC36 > RC51
  22. #832
    Joo ei ratailla,

    Katupyörä on levällään ja kilpurin molemmat kansiparit osoittautuivat pilalle portatuiksi, sp2-kannet saadaan vielä pelastettua täyttämällä, mutta rempatusta sp1-kansiparista oli kairattu karvahatullinen tavaraa pois.

    Ei auta tähän hätään kuin teettää kevyt kansityö uusille vakiokansille ( lähtövirtaus 163 heppaa ) ja niihin säädettävät billet-nokat sopivilla jousilla ja retainereilla, ko. koneen vakionokkien prässäykset eivät olleet alkuunkaan ihannearvoissa tehtaan jäljiltä.

    Josko se siitä.
    Senior Team:
    R1200GS
    999S
    VTR SP-1 street, SP-2 race
    Z1 1075 Turbo
    Honda CR250 ice, CRF250R
    Honda CRF150R SM

    Junior Team:
    Yamaha R6R
    Honda RS125R, the real beast.
    Derbi GPR80Cup
  23. #833
    Lainaa kirjoitti
    mitäs mieltä oletta wikipedian tiedoista?
    Mä olen aina sanonut, että SP:ssä ja firestormissa on samaa vain sylinterikulma. =)

    Lainaa kirjoitti
    kansiparit osoittautuivat pilalle portatuiksi
    Paljonkos SP:n kannessa on vielä varaa portata paremmille virtauksille? Veikkaisin ettei kovinkaan paljoa.
    VTR SP-2
    Solifer Export '63 & '65
    www.tttalja.fi
    Juutuubi
  24. #834
    Lainaa (mikan @ Huhti. 29 2011,19:21) kirjoitti
    säädettävät billet-nokat sopivilla jousilla ja retainereilla
    Vieläkö löysit näitä kikkareita uutena jostain? Jenkeissä taisivat juuri viritellä kimppatilausta billet-nokista, hyllyssä ei taida olla missään. Hintalappukin kohtalainen. Ja onko kansityön tekijä turvaluokiteltua tietoa vai pystytkö paljastamaan...?
    Common sense - so rare, it's a goddamn superpower.

    RC36 > RC51
  25. #835
    Ei ole ( vielä ) tarkkaa faktaa kansien virtauksista, toinen noista portatuista kansipareista virtasi hepan enemmän, mutta ala- ja keskialueella ne ei käytännössäkään toimi ja voima tulee lekan lailla, sen olen kuulluut aikanaan ko. yksilöä ajaneilta.

    Tossa on aika monta muutakin juttua kuin kannet, potentiaalia on, mutta sitä on tunnetun vaikea saada ulos, osien sovitus keskenään on vaikeaa.

    Nokkia saa Kentiltä tai Kainzingeriltä, jousia kappalettain hakemalla ja retskut myy Kibblewhite, kansihommat selviää kunhan ne on tehty.
    Senior Team:
    R1200GS
    999S
    VTR SP-1 street, SP-2 race
    Z1 1075 Turbo
    Honda CR250 ice, CRF250R
    Honda CRF150R SM

    Junior Team:
    Yamaha R6R
    Honda RS125R, the real beast.
    Derbi GPR80Cup
  26. #836
    Ensimmäiset varovaiset ajot 190/55-renkaalla. Kyllähän se aavistuksen parani mutta hankala sanoa paljonko tulee muutosta pelkästään uudesta renkaasta vs. vanha ja kulunut. Swingiinkin jäi vielä hyvin tilaa.

    Oma pyörä on pk-seudulla. Ujoa miittiä joku päivä?
  27. #837
    Pitäis kyllä sopia tässä lähiaikoina kesän miittipäivät lukkoon valmiiksi. Kiva olis nähdä...

    Kansijuttu vaan jossain mielessä kiinnostais. Tosin samaa 30% tuskin saa mitä Volkkarin dieseleistä. ;) Pitänee jostain etsiä toiset kannet testiin.
    VTR SP-2
    Solifer Export '63 & '65
    www.tttalja.fi
    Juutuubi
  28. #838
  29. #839
    Lainaa (Turder @ Huhti. 29 2011,21:04) kirjoitti
    Ensimmäiset varovaiset ajot 190/55-renkaalla. Kyllähän se aavistuksen parani mutta hankala sanoa paljonko tulee muutosta pelkästään uudesta renkaasta vs. vanha ja kulunut. Swingiinkin jäi vielä hyvin tilaa.

    Oma pyörä on pk-seudulla. Ujoa miittiä joku päivä?
    Kyllähän sitä vois kahvittelemaan tulla
    matka tappaa vauhdin
    Ducati SF 1098S -09
    Honda VTR 1000 SP1 -01
    ex kawasaki ZX-6R -06
    Honda CBR 600f -00
  30.  
  31. #840
    Tervehdys

    Eipä oo oikein huvittanut, ei. Pari kuukautta meni kun sai laitettua uuden putkiston kiinni ja vaihdettua vilkkujen paikat.
    Jospa nyt saisi kuluvan kuun aikana sentään öljyt ja suodattimen vaihdettua. Jotenkin tuntuu, että tänä keväänä tää homma vaatii "armottoman henkisen latauksen".

    Pyörä seisoo tuossa viereisessä konttorihuoneessa ja ulko-ovelle on noin viistoistametriä, mutta kun ei niin ei. Toivottavasti ekat kunnon lämpimät nyt sytyttäis taas sen kipinän.
Sivu: 28 / 52:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 18262728293038 ... ViimeinenViimeinen