Tänään lähtee SP pajalle huoltoon (24tkm). Mietiskelin, että olis ite räppäilly, mutta pelataan varman päälle tämä eka "suomihuolto" Saa sit asiantuntia sanoa mielipiteensä jos sieltä löytyy jotain erikoista. Yks ainakin, mikä pitää muun huollon yhteydessä tarkastaa, on ongelma kaasun asennossa. Jostain syystä 2000-3000rpm tienoilla tulee 5%heitto kaasun asennossa. Mappi säädetty dynossa kohdilleen, mutta tuo ala-alue jokseenkin haastava säätää ton heiton takia.
Jännä homma miten oli Saksan poijat säätäneet tosi tosi laihalle. Jouduttiin muokkaamaan mappia ihan todenteolla, mutta kiitos Lappeenrannan PWR motolle. Palvelu pelas kyllä viimosen päälle. Minä tyytyväinen!
Pyörän käyttäytyminen muuttui totaalisesti! Meno oli välillä aika nykivää, mutta kokemattomuuttani laitoin sen ihan V2:sen ominaisuudeksi *Noh onneks vein sit lopulta säädätettäväksi.
Pitänee vielä tälle syssylle yrittää, jos sitä Motoparkkiin suuntais tosta syyskuun alusta joko 2,3 tai 10 päivä tai vaikka jokaisena päivänä. Sattuu olemaan melupäiviä, niin ei tarvii melurajoja jännittää. Onko kenelläkään muulla kiinnostusta Motoparkin suuntaan syksyn aikana?
Taitaa valitettavasti kuitenkin olla niin, että edustan itä/kaakon kulmaa Suomesta melko omassa rauhassa, ei ole kauhen montaa SP:tä vastaan tullut. Pitänee alkaa laajentamaan reviiriä hieman lännemmäksiToisaalta taas kun ei tämmösiä kapistuksia täällä ole montaa, niin sitten niitä katseita/jutun aiheita kyllä riittää....saa kertoilla pyörästä ummet ja lammet. Oon huomannu, että ei tota Sp:tä kovin moni tunne. Muutama motoristi on tullu kysymään "mikä tuo on?" ja vaikka siinä on joitakin kauneusvirheitä niin luultu aika paljon nuoremmaksi vuosimalliltaan mitä todellisuudessa on.
Kemoraan saatiin neljä Veturia kahdeksi päiväksi herättämään hämmennystä, hienoa! Keli oli sellainen että ainakaan pito-ongelmia ei ollut.
Motoparkin melupäivät syyskuun kahdella ensimmäisellä viikolla on noteerattu ja tahtoa on ilmestyä paikalle pariksi päiväksi kelien niin salliessa. Valitettavasti en itse taida enää elokuun puolella ehtiä radalla käymään.
motoparkin suuntaan nokka osoittaa elokuun 15. päivä, eli ensi sunnuntaina. Mukaan vain kaikki innokkaat, radalla on vapaa ajoharjoittelupäivä, meluraja 103dB tai mitä ikinä keksivätkään. Sää näyttää oikein mainiolta, helteetkin hellittää.(NykkE @ Elo. 11 2010,09:07) kirjoitti
Kawasaki KX 450F
Mä lähden huomenna Alastaroon.
Motoparkkiin tekis kans mieli, oisko epävirallinen ratakauden päätös ( ja mikseipä osalle myös vielä aloitus ) hyvä järjestää siellä vaikkapa syyskuun toisena viikonloppuna ?
Senior Team:
R1200GS
999S
VTR SP-1 street, SP-2 race
Z1 1075 Turbo
Honda CR250 ice, CRF250R
Honda CRF150R SM
Junior Team:
Yamaha R6R
Honda RS125R, the real beast.
Derbi GPR80Cup
Fast Bikes September/2010 -numerossa on pieni SP1 osto-opas. Aika peruskauraa alan harrastajille mutta mukava silti nähdä aina lehtijuttuja veturista.
"Now going up, grab one quick"kirjoitti
Sama vapaasti suomeksi kotiinpäin vetäen: Osta mun jos haluut valmiiksi nopeen ja näyttävän SP:n.
Mutta asiaakin, oliko tulevana viikonloppuna lähtijöitä Motoparkkiin tai kelivarauksella Alastarolle?
Senior Team:
R1200GS
999S
VTR SP-1 street, SP-2 race
Z1 1075 Turbo
Honda CR250 ice, CRF250R
Honda CRF150R SM
Junior Team:
Yamaha R6R
Honda RS125R, the real beast.
Derbi GPR80Cup
Killan kanssa kävimme eilen eli torstaina motoparkissa, ja hauskaa oli. Huomenna eli lauantaina ainakin minä olen menossa, joten ei kun muutkin vaan matkaan, ei melurajoja! Sää näyttää toistaiseksi vielä lupaavalta *(mikan @ Syys. 04 2010,20:50) kirjoitti
Kawasaki KX 450F
Kyllä jää ajohommat sittenkin väliin, tosin tulevaisuudessa ( lue ensi vuonna ) ne helpottuvat siltä osin että huomenna saan ihka oman kärryn.
Pitäkää hauskaa, jos jää kärryn virittelyltä ja kivituhkan levitykseltä aikaa niin laitan punaiseen peliin katuvarustuksen kiinni ja käyn kadulla cruisailemassa ekan kerran sillä sitten toukokuun alun!
Senior Team:
R1200GS
999S
VTR SP-1 street, SP-2 race
Z1 1075 Turbo
Honda CR250 ice, CRF250R
Honda CRF150R SM
Junior Team:
Yamaha R6R
Honda RS125R, the real beast.
Derbi GPR80Cup
Valitettavasti en ehdi minäkään irtautua huomenna ympyrää kiertämään, kaiken muun ulkomusiikillisen häsläämisen lisäksi olisi pitänyt vielä ehtiä vähintään kääntämään takarengas että sillä olisi vielä päivän voinut revitellä.
Ilahduttavasti kesän kierrosaikakehitys on ollut edelleen nousujohteista ja jos torstai jäi viimeiseksi ratapäiväksi tällä kaudella niin kyllä tästä ihan hyvä fiiwis jäi. Aika paljon uutta aiheeseen liittyvää on tullut opittua tänä kesänä ja kaikesta siitä kun on vielä saanut murto-osan verran siirrettyä käytäntöönkin niin aina vaan lystikkäämmältä tuntuu tuo ratapuuhastelu.
Ja eikös se nyt mennyt niin että talven aikana odotellaan sitten eräiden varsin ripeitä suorituksia esittäneiden kuljettajien ilmoituksia että milloin herroja nähdään jokkiksen/BoTTin viivalla ensimmäisen kerran?
Joopa joo,
Jos RC51-rata-aktiiveja oli mielestäni neljä tältä suvelta, niin tän viestin jälkeen ei oo kuin kolme vastausta jäljellä!
Mun loppukesä on mennyt piharakentamisen tiimoilla ja kevät alkaa talon laajennuksella, joten uskoisin ratakauden alkavan ehkäpä ens juhannuksena.
Mutta kuitenkin meinaan käydä ns. kirjalliset huhtikuussa ja ajaa BoTTia ainakin vikan kisan.
Kuitenkin meinaan ajaa ensi kauden hopeemustalla, punavalkea saa luovuttaa jotain osia siihen ja osa menee sovitusti alan harrastajille ja osa päätyy julkiseen myyntiin, tietyt jää varaosiksi.
Kärry, teltta ja yksosanen puku on jo hommattu, joten siltä osin kaikki on OK!
Senior Team:
R1200GS
999S
VTR SP-1 street, SP-2 race
Z1 1075 Turbo
Honda CR250 ice, CRF250R
Honda CRF150R SM
Junior Team:
Yamaha R6R
Honda RS125R, the real beast.
Derbi GPR80Cup
Paluumuuttaja takaisin hondan leiriin ja mitenkäs sen paremmin voisi tehdä kuin veturin puikoissa *.Kawa meni vaihdossa ja tilalle tulla tupsahti sp1 vm 02 joka taitaa ollakkin jo tuttu kapistus tällä forumilla. Tuo laite on kyllä niin erillainen kuin yksikään pyörä jolla tähän asti ajanut. Kausikin loppuu kohta niin jää uuden pyörän opettelu ensi kesään
![]()
matka tappaa vauhdin
Ducati SF 1098S -09
Honda VTR 1000 SP1 -01
ex kawasaki ZX-6R -06
Honda CBR 600f -00
Tervetuloa meidän VeTuRistien joukkoon.
Tartuit tttaljan aiemmin kirjoittamaan Fastbikes lehdessä julkaistuun neuvoon "Now going up, grab one quick".
Kohta sullakin on noita 2, sitä tuntuu olevan liikkeellä.![]()
Mopo tykkää kun sillä ajetaan.
VTR SP-1
Olisiko Kuopion-seudun haarakonttorilla kiinnostusta pieneen miittiin tai mutka-ajeluun myöhemmin tällä viikolla?
Ymmärtääkseni huarakonttorin toinen osakas Moipe on jo laittanut lokomotiivinsa talviunille(?) Minä olen periaatteessa maisemissa, mutta olen loppuviikosta lupautunut lähtemään Motoparkkiin hämmentämään kaverin kilpurikauppoja. Pitää kytätä kelejä jotta saadaan aikataulua tarkennettua. Tietysti tuosta siirtymästä saisi vaikka Heppilän kautta pyöräytettynä vähän kimppa-ajelun tyylistäkin? En ole itse menossa omallani rataa kiertämään tällä kertaa.(Turder @ Loka. 05 2010,11:04) kirjoitti
Oletko palautunut mualimalta pysyvämmin? Juonitaan privaviestein lisää?
Joo, pyörä on laitettu talliin tältä suvelta, viimeiset ajelut tuli suoritettua motoparkissa jossa törmäsin muihinkin foorumin veturikuskeihin (ota ensi kerralla oma pyörä mukaan *(killa @ Loka. 05 2010,11:27) kirjoitti
)
Sadekelistä johtuen rata-ajo jäi vähiin mutta palo lajiin jäi entistä suuremmaksi, ensi talvena taas uutta palikkaa pyörään.
Jos ajelette loppuviikosta Kuopion suunnilla, pyörähtää tallin kautta, kahvit tarjoan veturikuskeille
Kawasaki KX 450F
enskesänä sitten jos tulis pyörällä radalle harjoitteleen kaiken alusta ku ei tuo autolla ajo oo niin hauskaa.....(Moipe @ Loka. 07 2010,14:37) kirjoitti
![]()
![]()
Hups! Taisi tuollainen SP1 tarttua tänään kaupasta mukaan.. *Hopeinen uusi rakas.. *
Nyt kaikki vinkit ja neuvot kyseiseen pyörään tulemaan, ihan uusi vehje mulle.. *![]()
----Moottoripyörä on monessa suhteessa parempi kuin mies----
VTR SP1 <3
Ei se väärin ole. Niitä vinkkejähän tästä ketjusta löytyy paljon -> eikun lukemaan sivulta yksi eteenpäin. Pääasiallisestihan SP ei kaipaa kuin raskasta kaasukättä, paljon mutkia, satunnaisia öljynvaihtoja ja uusia renkaita silloin tällöin(Tallu @ Loka. 13 2010,22:01) kirjoitti
Onnea uuden lelun johdosta, SP on loistolaite!
Suzuki GSX-R1100 & Yamaha XS650
(exät Honda VFR 800 V-Tec, Harley-Davidson FLSTF Fat Boy, KTM RC8, VTR SP-1, CBR 954 RR, CBR1000F, Kawasaki KX125)
Kysytäänpäs hieman kulutuksesta. Kuinka pitkälle olette ajelleen tankillisella. Itsellä syttyy rauhallisessa ajossa bensavalo noin 185km kohdalla.
matka tappaa vauhdin
Ducati SF 1098S -09
Honda VTR 1000 SP1 -01
ex kawasaki ZX-6R -06
Honda CBR 600f -00
Keväästä asti olen ihmetellyt sp-2:n tippuneita kulutuslukemia. Talven aikana reuhdoin pairit ja flapperit irti, vaihdoin greenin suodattimet sekä kynttilät ja modasin suodatinkoteloa, sekä vaihdon välitykset. Kulutus tippui yli litran parhaillaan 5l/100km pintaan ja kulkuhalut kasvoivat entisestään. Tuo tarkoitti sitä, että pärrällä pääsi reippaasti yli 250km ennen levähdystaukovalon syttymistä. Välillä piti oikein mittailla välimatkoja ja tarkastaa, että mittari ei puhu palturia.
Tämä viestiketju lyhennettynä:kirjoitti
- Vaihda välitykset tiuhempiin ja lisää sitä myötä Speedohealer
- Säästä painoa ja paranna ajo-ominaisuuksia vaihtamalla änkkärit
- Tee mahdollisuuksien mukaan pair/flapper-modi
- Hanki Power commander
- Tee rumalle takapäälle jotakin (siis pyörän)
Ja sitten kun mennään lujaa (isot pojat on kertoneet =) )
- Luistokytkin
- Parempi alusta
- Seosrenkaat
- Ohjausiskari (tosin kuuluisi jo tuohon ensimmäiseen ryhmään)
Siinähän ne kaiketi ;).
Ja onnea ostoksen johdosta. Ainakin omalla kohdalla pärrä taitaa pysyä ikuisesti, vaikka olohuoneen nurkassa näytillä kun uudemman kulkineen aika koittaa.
P.s. Oli se hyvä, että pärrä on vielä tämän lokakuun vakuutuksissa. Yksi ajopäivä tähän mennessä.
Joo aika normisetti tommonen 180-200km ennen valon syttymistä. Ei kylläkään kovin rauhallisessa seka-ajossa.(Flippo @ Loka. 14 2010,17:13) kirjoitti
Tallu:lle onnittelut pyörän hankinnasta. Hopea on hyvä väri (itellä kans hopea, niin ja onhan mulla punamustakin).
Mopo tykkää kun sillä ajetaan.
VTR SP-1
Onko SP1 ja SP2 kulutuksissa ollut eroa? Kuitenkin pientä eroa niissä on...
Oma SP2 on mennyt tankillisella normiajossa n. 180-200km ennen kuin valo alkaa palamaan. Yleensä se vilahtaa aiemmin pari kertaa, erityisesti alamäkeen jos ajaa ja/tai jarruttaa. Usein vuoristossa alkaa palamaan kun laskettelee alas, sitten tasaisella sammuu.
Matka-ajossa olen päässyt tuollaista ~230km ennen valon syttymistä.
Nuo kulutusmittauksetkin on vähän niin ja näin kun tankkia ei oikein saa aina samallalailla täyteen. Itse harvoin tankkaan istumalla samalla satulassa, jolloin pyörän saan varmasti pystyyn. Kerran tankkasin satulassa kypärä päässä niin löivät pumpun kiinni (ihan normi toimenpide varkauksien estoon, oma moka). Sitten kypärä kourassa pyytämään lisää bensaa
Vaikka orggisvälitykset ovat huonot, niin matka-ajossa ne on aika hyvät lähinnä bensankulutus vs. matkavauhti näkökulmasta. Usein kulutus on alle 6l/100km kun ajelee sellaista 180-190kmh vauhtia baanalla. Matka taittuu ihan nopsaan ja tankillisella pääsee helposti reilu 200km.
****
Nyt on kausi omalta osin paketissa. Reilu 10tkm tuli n. 5kk:n aikana. Muutenhan kaikki meni ihan täydellisesti, ainoastaan takarenkaan laakerit meni uusiksi (nekin varmaan ensimmäisen omistajan painepesurin takia). Tielle ei kuitenkaan jättänyt. Joka aamu laakista käyntiin kelissä kuin kelissä. Kaikki pelaa ja toimii kuten pitääkin. Kaikinpuolin erittäin tyytyväinen olen ollut. Tuli ajettua matkaa, mutkaa vähän rataa ja täysillä baanalla. Paras pyörä ja ajokausi tähän mennessä.
Hyvä hyvä,
Aina hienoo että näitäkin pyöriä jotkut vielä innolla ostelee, ajan hammas ei taida purra ihan täysillä ?
Pitäis munkin purkaa kilpipeli tietyistä erikoisosista ja siltä osin vakioida myyntiä varten, mutta vapaa-ajalla hylsysarja kun on vaihtunut vasaraan, niin ei ole joutanut.
Pientä investointia tulevaisuuteen on silti suoritettu, talouteen on tullut ihan oikea HRC vekotin, eli NSF 100 vanhemmalle pojalle, tosin vielä liian iso ja sehän ei meikäläistä tavallaan haittaa, pakko sitä on kokeilla paikallisella mikroautoradalla, tosin taitaa mennä ensi kevääseen.
Senior Team:
R1200GS
999S
VTR SP-1 street, SP-2 race
Z1 1075 Turbo
Honda CR250 ice, CRF250R
Honda CRF150R SM
Junior Team:
Yamaha R6R
Honda RS125R, the real beast.
Derbi GPR80Cup
sp:een ostoa harkitsevalle vähän erilainen vaihto ehto....
http://cgi.ebay.de/MONDIAL....0a38eda
jos ois paalua niin.......![]()
Ajelut meinasivat tältä vuodelta ja eritoten lokakuulta jäädä vähiin, joten sopivan hetken koittaessa piti parantaa saldoa, eli tänään. Viimeksi ajelin tasan neljä viikkoa sitten, jonka jälkeen en ole käynnistänyt pärrää. Laakista käyntiin, kuin syömään olisi kutsunut... Liito-oravat luulivat jo saaneensa rauhan.
Nauhoittelin ajelusta pikku pätkän ja laitoin esille naamakirjan ryhmään. Vieroitusoireiden ilmaantuessa talven aikana tuota onkin sitten hyvä katsella.
Pidetään ketju yllä, jotenkin
Koska hangessa ei voi vetää touringia saati rataa näillä vehkeillä, niin kai näitä joku jollain tavalla räpeltääkin ensi kautta varten ( siis mulle kausi ei vuosi ).
No joo, raaseri on saanut uudet hallintalaitteet, ISR-kykä asennelman ja ite snurratun Dominon pikakaasun, joka ei oo enää 30 asteinen äkkikaasu vaan about 45 asteinen jotakuinkin pikakaasu, sillä mennään.
Moottoriosastolla on kaikki hyvin, osat ja perusmotti voidaan toimittaa asian hallitsevalle taholle, mun taidot ei riitä osien sovituksen ja kestävyyden hallintaan aidoissa olosuhtehteissa, joten Pro on paikallaan ettei mene helmiä sioille, kai tässä on jotain oppinutkin vuosien varrella .
Mutta kyllä tämä tästä.
Senior Team:
R1200GS
999S
VTR SP-1 street, SP-2 race
Z1 1075 Turbo
Honda CR250 ice, CRF250R
Honda CRF150R SM
Junior Team:
Yamaha R6R
Honda RS125R, the real beast.
Derbi GPR80Cup
Työt meinaa perhana harrastuksiin paneutumista haitata
Pyörä siirretty firman autohallista viereiseen konttorihuoneeseen. Syyskuussa taisin viimmeksi käynnistää ja äänet, niin äänet on kyllä puolityhjässä hallissa kohdillaan.
Vanhat putket irroitettu ja "uutta" 2/1 mallia soviteltu paikoilleen. Heh taas saa laittaa takavilkut uusiksi. Talvisin on tullut keulaöljyt ja muutkin nesteet vaihdettua ja samoin myös takavilkkujen paikkaa, eipä taida tämäkään talvi tehdä poikkeusta.
Hiilikuitu huggeria mallailtu myös paikoilleen, pitää vielä miettiä jospa jotakin hauskaa tulevalle kaudelle keksis.....
No talvi on pitkä ja mikäli vanhat merkit paikkansa pitää tulee tähänkin touhuun heräiltyä kunnolla vasta huhtikuussa.
Onpa itselläkin vielä kulkine suoraan ajosta, akun sain sentään asennettua lataukseen.(msandell @ Joulu. 07 2010,11:37) kirjoitti
Mikäs hormisto msandellille tulee vai onko vielä turvaluokiteltua tietoa? Katselin jo itsekin tuolta Saksan foorumeilta SR Racingin 2-1-ratkaisua mutta hetken otsaantaputtelu tyhjällä lompakolla onneksi sai mielen muuttumaan![]()