Rivien välistä lukemalla, taitaa olla Pietarsaaren kilpuri päätynyt erittäin hyviin käsiin "toppahousulle" *(mikan @ Helmi. 28 2010,18:46) kirjoitti
![]()
Laita toki lisää infoa ja kuvia raaserista ja sen erittäin mielenkiintoisista ratkaisuista tulemaan, innolla odotamme.
ttalja: SP1/SP2 jarruja on kehuttu hyviksi varsinkin kun vaihtaa teräspunosletkut ja asialliset jarrupalat (orig tai HRC), eli itse aloittaisin niistä ensin. Toki hyvä juttu jos kerrot kokemukset erilaisesta pääsylinteristä, jonkunhan se on kokeiltava *![]()
Kawasaki KX 450F
mikan simahtiko life-akku aivan totaalisesti vai menikö
vain tyhjäksi?
pystyykö nuita kuiva akkuja lataileen ihan normi laturilla?
oikeaan talliin meni raaseri ja mukava nähdä että se herätettään
henkiin osaavissa käsissä!
maalis/huhtikuun vaihteessa pitäis käydä pyörän
kimppuun ja tehdä perushuollot sekä jotain pieniä
muutoksiakin on tulossa!
Akusta alkuun, nolla volttia ulos, täytyy purkaa ja ihmetellä paremmalla ajalla, ei siitä savuja ulos tullut, kuten ei koneestakaan.
Raaseri on ajokunnossa vakiomotilla, mutta tarkoitus on käydä tiettyjä juttuja läpi. Kiekkamittari sekoilee, monitoiminäyttö on jo hommattu tilalle, shifteri ei toimi, korjataan. Takalevy, cliparintangot ja akkuteline palautuvat kevyiksi versioiksi ja ketjunkiristäjät uusitaan, siro huggeri ja ketjusuoja lisätään. Yhtenäinen ruuvisarja hankitaan, samoin uudet teipit.
HRC-moottorinohjaus testataan, pc2 poistetaan, RB3 lisätään jos tarvis, shifterillä tai ilman.
Kesympi Durbahn motti on peruskunnostettu, se on osien mitoitusta ja kasausta vaille valmis. Rajumpi Kainzinger motti on alakertavaurioinen, pyörii kuitenkin ihan jouheasti. Onneksi on kuitenkin yksi ajamaton varamotti ja stanukokoiset Pistalin männät, jos oikein huonosti on käynyt, saa tosta yläkerran hyötykäyttöön, kanget pitää vielä hommata ja tarpeen tullen keventää kampura, siinähän sitä.
Mutta 2011 sillä ajellaan jollain tekniikalla ja vähän eri näköisenä, tuskin ennen sitä koska on toi toinenkin härveli, jota on paljon uudistettu talven aikana, kyllä silläkin pääsee. Otan raaserista siihen 16,5" vanteet ylivuotisilla slickseillä ja 17" mankut käytetyillä sateisilla ratapäiviä varten, niin tulee niillekin käyttöä.
Senior Team:
R1200GS
999S
VTR SP-1 street, SP-2 race
Z1 1075 Turbo
Honda CR250 ice, CRF250R
Honda CRF150R SM
Junior Team:
Yamaha R6R
Honda RS125R, the real beast.
Derbi GPR80Cup
Tänään FedExi toi lootallisen Afamin tuotteita. 520 ketjut painaa noin 2 kiloa ja molemmat rattaat (15/41) yhteensä noin 400g. Vielä kun sais sen pukin käsiinsä ja perän ilmaan niin pääsisi noitakin näpertämään.
Pitää vielä mielenkiinnosta punnita toi vanha orginellipaketti, ennen kuin uhraan sen metallijätteeseen.
Lisäksi laserin alle menivät uusi rosterinen kilpiteline, sekä akkuteline penkin alle. Edellisen omistajan, eli Sergein söhellykset saavat siirtyä menneisyyteen. (Lue nippusiteitä ja muovilevyä).
Pitääkin ottaa kokeileva jarruprojekti tosta. Ekana siis Ebc:n HH-sintteripalat ja punosletkut, sitten myöhemmin toi cebarin jarrusylkky - katsotaan mitä tapahtuu.kirjoitti
P.s. Tota mikan galleriaa katsellessa ainakin täällä Hönölässä päin kustaan hunajaa - tiedä muista sitten.
Nyt alkaa tuntumaan hyvältä! On nimittäin SP1 tulossa Saksain maalta. Hei onks kenelläkään tietoa voiko väliaikaisen ajoluvan saada tullista ilman, että käy siellä pyörää ensin näyttämässä? *
(saatan taas kysellä tyhmiä)
Sain jo vastauksen
Kirjoittelinkin tuohon ketjuketjuun tosta 520 konversion painoerosta, mutta pistetäänpä tännekin, jos joku näitä jälkikäteen lueskelee.
Afamin 520 paketti 15/41 rattailla, 108 lenkkisellä ketjulla: 2400g
Hondan RK (?) 530 paketti 16/40 rattailla, 106 (?) lenkkisellä ketjulla: 3100g
Eli 700g lähtee massaa pois vetopuolelta 520 konversion johdosta. Ei paha.
Vaihdoin tänään myös tulpat. 20tkm veivatut orkkisdensot näyttivät jo hiukka elähtäneiltä, joten ameriikan maalta tulleet NGK:t tulivat tarpeeseen. On muuten kohtuullisen syvällä nuo tulpat, joten letkunpätkä tuli enemmän kuin tarpeeseen kynttilöiden onkimisessa.
P.s. Olis pari uusia SP:n NGK IFR9H-11 kynttilöitä joutilaana. 40€ posteineen.
Lisäksi tuli opeteltua kytkimen ilmaus, kun eturattaan vaihdon yhteydessä pääsi tuo kytkimen mäntä painumaan kohtuu ulos, jolloin pääsylinteri imaisi ilmat sisäänsä. Helpoin tapa tuntui olevan pääsylinterin ilmaus letkun lähdöstä hiukan banjon pulttia raottaen.
Jos JPA vielä sitä sivukuvaa kaipasi, niin tässä olisi huono sellainen *
![]()
Kiitos tttalja ja The Stick fotoista, näillä pääsen jo liikkeelle.
Menee rakentelu kesän puolelle, kun on parhaillaan kaikkee tekemistä vähän liiankin kanssa. Ajo VTR:n täytyy vielä ennen kautta vaihtaa tiivisteet pakoputkistoon, vuotaa melko reippaasti jo ja lisäksi takimmaisen sylinterin käyrä "kilisee" tyhjäkäynnillä.
Mopo tykkää kun sillä ajetaan.
VTR SP-1
Mulle tulee ensi vkolla (toivottavasti) "uusi" katesarja ruotsin maalta + tankki + takapenkki *![]()
Toivottavasti romppeet on myyjän lupaamassa kunnossa, jolloin ne voisi ilman suurempia töitä ruuvata fillariin kiinni suoraan
Kohta päästään jo *![]()
![]()
Edit: ja vanteissa reunat peilinä
x-x-x-x-x-x-x-x- Pain Comes For Free -x-x-x-x-x-x-x-x
* * * * * * * * * *
Kenelläkään kiinnostusta/tarvetta tankille? Olis kaupan virheetön (ei siis kolaritankki!) väritys puna-musta ilman pa-pumppua ja korkkia.
Hinta 250€
Kuvia toki saa kun pyytää, tähän en niitä osaa laittaa *
x-x-x-x-x-x-x-x- Pain Comes For Free -x-x-x-x-x-x-x-x
* * * * * * * * * *
Laatikollisen tavaraa pärrästä poistaneena, huolto- ja eliminoimistoimenpiteiden jälkeen, Honda lähti omaksi yllätykseksi laakista käymään - ihan kuin syömään olis kutsunut. *![]()
Katetta päälle ja baanalle. Viikon päästä saa ajaa *
((((Tosin vasta parin viikon päästä voisi katsoa lumitilannetta uudelleen))))
SP1 turvallisesti tallissa. Tosin sattui pikku kippaus kuljetuksen yhteydessä ja kyselisin olisko kenelläkään foorumilaisella yhtä ylimääräistä tai muuten vain myytäväksi joutavaa etupleksiä varastossa? Voi olla kirkas tai savu kunhan on ehjä![]()
Mulla on orginaali pleksi tallella kun vaihoin tuplakuplan. Kelpaisikos se? Ei ole mikään uuden veroinen mutta läpi vielä näkee.(NykkE @ Maalis. 27 2010,19:40) kirjoitti
Honda VTR SP2
Jep,totuuden hetki lähestyy, huomenna startataan.
Kaiken näköistä viime hetken murhetta on ollut riittämiin, osat joita on odotettu kuukausia ovat olleet sopimattomia, niitä on sitten joko sovitettu tai murjottu paikoilleen.
Gallerian ekassa fotossa selviää päivän anatomia vasemmalta puolelta, täytyy tarkistaa heti aluksi mahdolliset nestevuodot ilman katteita uusista liitoksista, ettei dynomies heti hermostu vuotavasta härvelistä, puhe kun oli säätämisestä, ei korjaamisesta.
http://www.mp-foorumi.com/gallery/ga...er=mikke&gid=0
Senior Team:
R1200GS
999S
VTR SP-1 street, SP-2 race
Z1 1075 Turbo
Honda CR250 ice, CRF250R
Honda CRF150R SM
Junior Team:
Yamaha R6R
Honda RS125R, the real beast.
Derbi GPR80Cup
No niin, savua ulos putkista.
Life-akusta meni taas sulake ja pyörä lähti vara-akulla vaivoin käyntiin, eikä alamuovi mene paikoilleen moisella 6 ah bilteman geeliakulla, eipä siinä tosin käynnistysvirtakaan piisannut, joten akkuasiaan joutuu vielä palaamaan.
Kauhee oli pätkiminen ensistartissa, eikä peli tahtonut käydä tyhjää saati ottaa jengaa, paukkui vain. Sitten välähti, josko shifteri "kantais", ja näinhän se olikin. Ja kun nesteetkin pysyivät sisällä, niin sitten vaan pyörä aamulla säätöjonoon ja ehkäpä ensi viikolla takaisin.
Senior Team:
R1200GS
999S
VTR SP-1 street, SP-2 race
Z1 1075 Turbo
Honda CR250 ice, CRF250R
Honda CRF150R SM
Junior Team:
Yamaha R6R
Honda RS125R, the real beast.
Derbi GPR80Cup
Tänään täälläkin päin Suomea näperrettiin astetta valmiimman oloinen pärrä. Loput osat tullee tällä viikolla, joten pääsee mahdollisesti jo kurvailemaan mikäli sade pysyy joku päivä poissa ja hiekoitussepelit häviävät harjakoneen myötä. Mutta itse asiaan, katsoinpa tuossa orkkis putsarikotelon nieluun, enkä malttanut olla näyttämättä raspia ja viilaa. Oikealla keskeneräinen käsitelty kanava, vasemmalla vakio. Tässä siis halpa pikku modi, mikäli ei ole ihan heti varaa ostaa Durbahnin / TurnOnen koteloa. Mitähän helvettiä japanilaisten insinöörien päässä on taas kerran liikuskellut?
Toivottavasti en nyt paljastanut kenenkään suuria salaisuuksia...
Lieneeköhän noiden tarkoitus "pysäyttää" ampparit / muut pörriäiset ettei liiskaannu putsariin??(tttalja @ Huhti. 05 2010,21:45) kirjoitti
Mutta voisipas nuo itseltäkin operoida ...
Honda VTR SP2
Onpa siron näköinen tuo shifteri omaan koivuhalkoon verrattuna. Onko Dynojetin palikka vai joku vielä hienostuneempi? Nythän oma viritykseni näyttää tältä, kun nikkaroin GP-kaavion vakio-osista ns. leikkaa-ja-liimaa-metodilla. Tuo mainittu QS-anturi on niin iso, että kaavion kääntäminen ns. perinteisellä menetelmällä ei nyt käynyt laatuun. Saa nähdä, mikä on tuon himmelin kesto ajossa, odotukset eivät ole kummoiset.(mikan @ Huhti. 05 2010,16:51) kirjoitti
Minäkin sain viimein ohjauslaakeriremontin päätökseen, Moipe oli tarpeellisena kasausapuna. Jäähdytysnesteiden vaihtamisen jälkeen voisi latoa muovit päälle ja valmistautua kauden avaukseen eli Kuopion mp-näyttelyyn parin viikon päästä. Todennäköisesti hierontahommia on vielä luvassa uusien clipareiden asemoinnin kanssa, mutta siihenkin on jo juonikkaat sotasuunnitelmat olemassa.
Shifteristä, se on Cordona ja ihan siisti siitä tuli, vähillä liitoksilla.
Vakioboxiin voi tehdä erilaisia muutoksia, samoin snorkkeliin, liekö ylimääräiset muovit imuäänenvaimennuksen vuoksi. Itse otin noi kuvan lärpäkkeet kokonaan pois ja vaihdoin isomman snorkkelin.
Senior Team:
R1200GS
999S
VTR SP-1 street, SP-2 race
Z1 1075 Turbo
Honda CR250 ice, CRF250R
Honda CRF150R SM
Junior Team:
Yamaha R6R
Honda RS125R, the real beast.
Derbi GPR80Cup
Kausi avattu kolean tuulisessa säässä. Tätä ennen piti keksiä koko moottoripyörän peräosa uudelleen germaanisen tarkan viritelmän nippuside-teippi-jonkinmallinmuoviosaläjän jäljiltä. Akku tipahti entisestä sijainnistaan 10cm lisää kuskin penkin alle. Pari nopeaa huomiota...
1) 15/41 välitykset ovat enemmän kuin tervetullut vaihtoehto, nyt ei enää tarvitse kurittaa kytkintä kovin hirveästi kaupungissa. Lisäksi etupyörän kevennysjärjestelmä tuntuu tehostuneen ja kokonaisuudessaan tuntuu paaaaaljon paremmalta.
2) Pairin ja flapperin jälkeen jokin tuntuu oleellisesti muuttuneen, ainakin se helvetillinen pauke loppui.
3) Australiasta asti tilatut halvat Greenin suodattimet (joo, ei ole varaa ostaa uutta airboksia) tuntuivat tekevän tehtävänsä joten jokohan sitä tänä keväänä joutaisi säädättämään ton vehkeen, kun nyt mennään "sinne päin" kartoilla mitä Pc:n sivuilla on tarjolla.
4) Sytytystulppien vaihto vaikutti kummasti käynnistyvyyteen. Vaihdon aika oli siis viimeistään nyt.
Tuli hommattua talvella VTR -1000 SP-1 ja nyt alkaa olla tänä keväänä noin 1000km takana pyörällä. Mukava pyörähän tuo on kun sain jousituksen säädöt palautettua tehdassäätöihin edellisen omistajan jälkeen ja revittyä jonkun "+25hp tehoboksin" pois häiritsemästä.
Kohta olisi aika vaihtaa öljyt pyörään. Mitä öljyä olette käyttäneet SP-1:ssä ? Itse ajattelin kokeilla Delvac:eilla, koska ne ovat edellisissä pyörissäni toimineet todelle hyvin. Onko joku kokeillut miten VTR toimii Delvaceilla ?
Nykyinen pyörä: VTR-1000 SP-1
Ex Pyörät: Fireblade, ZX-10, GSX-R Turbo, FZR-1000, TT-350
En ole Delvacia kokeillut, mutta muutamat kokeilemani tunnetut mp-öljyt ovat toimineet oikein hyvin, eli ei kytkentäongelmia laatikossa.
Mun yksilö ilmoittaa vaihtotarpeesta noin 2500 kilsan kohdalla, yläkerran mekaaniset äänet lisääntyvät ja öljynvaihdon jälkeen taas homma jatkuu normaalisti.
Senior Team:
R1200GS
999S
VTR SP-1 street, SP-2 race
Z1 1075 Turbo
Honda CR250 ice, CRF250R
Honda CRF150R SM
Junior Team:
Yamaha R6R
Honda RS125R, the real beast.
Derbi GPR80Cup
Saahan sitä Delvacciakin kokeilla, mutta itse pysyisin vähän kalliimmissa öljyissä. Syksyllä tuli vaihdettua Castrolin Power 1 Racingit (taisi olla 5w-40) ja tuntuu pelittävän todella hienosti. Ainakin pykälät löytyvät mukisematta ilman kytkintäkin. Hondan GN4 on myös hyväksi todettu. Ja jos vaihtoväli on sen 6000tkm, eli kesä, niin mun mielestä on aivan sama mitä toi öljypönikkä maksaa.
Minä ajelin viime kesän GN4:llä, mutta tahtoo ruveta ilmestymään välivapaita muutaman tuhannen km:n ajon jälkeen. Toki kyseessä pääasiassa rata-ajelu ja vaihdotkin shifterillä.
Nyt kun sen 10W40 GN4:n valmistus lopetettiin niin olin ajatellut kokeilla Motulin 5100 10W50:ä.
PS. Olen kuullut varmoista lähteistä huhua että on näillä Delvacillakin ajeltu![]()
Hyvä hyvä, saadaan tännekin delvac vääntöö...
Asiaan,
omassa on käynyt öljyt Castrol GPS, Honda GN4, Castrol R4, en ole huomannut käytännössä mitään eroja.
Välivapaita löytyy kaikilla näillä öljyillä 1-2 väliltä ja 5-6 väliltä kevyessä ajossa ja vaihdoissa tyylii, "Heittelen tässä isompia pykäliä sisään, mitäs se nyt oikein rutisee." Ilman kytkintä tai muuten reippaammassa ajossa ei tunnu välivapaita löytyvän -> HRC kisa-aski.
Mopo tykkää kun sillä ajetaan.
VTR SP-1
Vlopun kuluessa Honda sai uudet vaatteet (tankin tarroitusta vaille valmis, vapaaehtoinen tarroittaja saa ilmottautua!!)
Laguna Seca
x-x-x-x-x-x-x-x- Pain Comes For Free -x-x-x-x-x-x-x-x
* * * * * * * * * *
Sanokaas mitä huonoja puolia näissä on? Onko liian "kivikautinen" sellaiselle, joka on tottunut uudehkoihin kilokyykkyihin?
Eikä mitenkään v*ttuiluna vaan ihan asiallisena kysymyksenä. SP2:sta on pitkään (vuosia) kuolattu ja nytkin (taas) yhtenä vaihtoehtona...
Ei näissä oo huonoja puolia ;)(Turder @ Huhti. 25 2010,20:28) kirjoitti
Vakavasti ottaen, jarrut ihan nykymittapuullakin hyvät. Ajettavuudessa sen "ylimääräisen" 20-30kg pyörän painossa huomaa, mutta ei toki mitenkään kauhean raskas ole. Runko on ihan järkyttävän tukeva. Jousituksen saa uudelleen shimmaamalla ja uusilla jousilla tosi hyväksi. Huipputehosta puuttuu 30-50hv uusiin kilosiin verrattuna, mutta vääntöö on sitten alempana, et mutkasta pääsee kyllä ulos rivakasti, jos niin haluaa. Huonoksi ja samalla hyväksi puoleksi voi laskea V2 moottorin luonteen, se on "erilainen"...
Ite on tullut myös ajeltua uusilla kilosilla, eikä ole tullut poltetta vaihtaa. Ei oo myöskään toistaiseksi kaverit mutkapätkillä karkuun päässeet...
Kertokaa huonoja puolia, multa niitä ei oikein löydy![]()
Mopo tykkää kun sillä ajetaan.
VTR SP-1
Ratamiehet huomio!
Juuri maksoin kolme ratapäivää, Ahvenistoon 14.6 ja 12.7, sekä alastaroon 29.7
Kaikki SP miehet joukolla mukaan niin saadaan töminää tantereeseen![]()
Honda VTR SP2
Samat sanat. Kokeiltu on, eikä ole kyllä mitään tarvetta vaihtaa. Ja kuskista on kiinni se karkuunpääseminen ennemmin kuin pyörästä.(JPA @ Huhti. 25 2010,20:45) kirjoitti
SP versus esim. CBR on vähän niin kuin vertaisi Dr. Pepperiä Pepsiin. Pepsi kelpaa kaikille, mutta vain sivistynyt makuhermo osaa nauttia Dr. Pepperistä
Sanoisín että käy kokeilemassa ja tiedät pidätkö. Tai jos olet jo kokeillut ja on jäänyt mietityttämään, hommaa pois vaan - tuskin käy vituttamaan.
Huonoja puolia mitä tulee mieleen
- isohko kulutus, pieni tankki = lyhyt tankkausväli (n. 200 km)
- kalliit viripalikat, eikä niitä myydä lähivauhtiputkassa hyllytavarana tai edes tilaustavarana.
- tästäkin ketjusta käy ilmi että jousitus tuntuu olevan se ongelmakohta - mausta riippuen tietenkin
- välitykset vakiona ovat liian pitkät, veemäinen patsastelucruisailussa/kaupungissa
Stick: olisko parempia kuvia missään? Äkkiseltään näyttäisi aika hyvältä *![]()
Suzuki GSX-R1100 & Yamaha XS650
(exät Honda VFR 800 V-Tec, Harley-Davidson FLSTF Fat Boy, KTM RC8, VTR SP-1, CBR 954 RR, CBR1000F, Kawasaki KX125)
Hienon näköinen peli!(The Stick @ Huhti. 25 2010,19:04) kirjoitti
Honda VTR SP2