Loistavaa että vika löytyi eikä ollut mitään tuon eksoottisempaa. Tarkoitus olisi keretä torstaina Motoparkkiin vapaisiin harjoituksiin, jos ei taivaalta tule isonvihan aikaisia mummoja hameet korvissa. Sinne vaan kaikki kynnelle kykenevät. Myös ORGin päivillä Kemoralla oli tarkoitus olla pe-la 28.-29.8.
Suosittelisin vaan laittaan kaatumistunnistimen takaisin toimintaan, ei se oo turhaan siihen laitettu. Tommoset ruiskupyörät kun käy muuten kyljelläänkin tankin tyhjäksi asti.(honda rc51 @ Elo. 05 2009,00:02) kirjoitti
Öljyn pumppaaminen moottorissa loppuu ennen sitä.
Mopo tykkää kun sillä ajetaan.
VTR SP-1
No se on hyvä että vika löytyi, eikä jäänyt arvailujen varaan.
Tässä kansiossa on yksi tuore kuva kenties foorumin ainoasta peltikilpisestä SP:stä ilman undertailia, punavalkea foto on siis se tuorein:
http://www.mp-foorumi.com/gallery/ga...er=mikke&gid=0
Senior Team:
R1200GS
999S
VTR SP-1 street, SP-2 race
Z1 1075 Turbo
Honda CR250 ice, CRF250R
Honda CRF150R SM
Junior Team:
Yamaha R6R
Honda RS125R, the real beast.
Derbi GPR80Cup
Mikan,
Pyörä näyttää melkoisen hienolta !
Terv. JuhaV
The older I get, the faster I was ...
Now Thruxton R Supercharged & BMW K1300S HP
Jep,
Tarrat löytyivät täältä:
http://www.worldofqbcarbon.com/product....its.htm
Hinta-laatusuhde erinomainen, halpa ja nopea postitus. Sisältö ei ollut tosin 100 % esitteen mukainen, ja mittasuhteiden kanssa oli vähän painimista = asettele uudestaan, funtsi ja liimaa, mutta ihan hyvä siitä tuli.
Senior Team:
R1200GS
999S
VTR SP-1 street, SP-2 race
Z1 1075 Turbo
Honda CR250 ice, CRF250R
Honda CRF150R SM
Junior Team:
Yamaha R6R
Honda RS125R, the real beast.
Derbi GPR80Cup
Onko kellään ollut mittariston nollaantumisongelmaa? Mulla on koko kesän satunnaisesti virrat päälle laitettaessa nollaantunut trippimittari, nyttemmin aina kun virrat laittaa päälle. Oletin vian olevan akussa, mutta uusi akku ei tuonut mitään muutosta tilanteeseen. Olisiko ideoita mistä voisi johtua?
Suzuki GSX-R1100 & Yamaha XS650
(exät Honda VFR 800 V-Tec, Harley-Davidson FLSTF Fat Boy, KTM RC8, VTR SP-1, CBR 954 RR, CBR1000F, Kawasaki KX125)
Ainakin trippimittari nollautuu, kun akun irrottaa eli ottaisko sielläkin nyt joku virtapiuha maihin? Toisaalta erikoista, jos ei mitenkään muuten oireile ajossa. Yleisimmin tämä vika kai johtuu juuri huonokuntoisesta akusta. Jos Speedohealer on asennettu, niin senkin piuhojen kunto kannattanee tarkistaa, samoin Powercommanderin.(absum @ Elo. 16 2009,13:45) kirjoitti
Viime torstain vapaat harjoitukset Motoparkissa piti skipata epävakaan kelin takia, uusi yritys mahdollisesti tämän viikon torstaina (20.8.) Olisiko muita veturinkuljettajia tulossa?
On... Eikä sitten mitään hajua mistä tuo voisi johtua. Akku on kuittien mukaan vaihdettu keväällä ja kaikki näyttäisi olevan suht ok.kirjoitti
Voisi pistää korvan taakse...kirjoitti
Eipä ole trippi nollautunut itsekseen, eikä muutakaan "selittämätöntä" vaivaa ole ollut kuluvana kesänä.
Mittariliitin vaikutti puhtaalta kun sen irroitin talvella varustelun yhteydessä, mutta voisko se olla ns. vedossa kun stongaa vääntää tappiin, ja silloin kosketus katoaa ?
Tämän takia aion itse aion muokata aftermarket-jarruletkut uusiksi ( onneksi letkuissa on liikaa pituutta, niin saa eri kulmilla olevat banjot paikoilleen, koska puristusliitoksen takia pitää vanha liitin poistaa ja siksi pari senttiä letkua häipyy), koska ne kampeavat stongan ääriasennoissa sähköjä ja kaasuvaijereita, tosin mulla on snorkkeli ja cliparit vaihdettu.
Ratapuolella jää Motoparkki väliin, koska Alastaro kutsuu perjantaina, ainakin Cosmo on myös tulossa SP-osastolta.
Senior Team:
R1200GS
999S
VTR SP-1 street, SP-2 race
Z1 1075 Turbo
Honda CR250 ice, CRF250R
Honda CRF150R SM
Junior Team:
Yamaha R6R
Honda RS125R, the real beast.
Derbi GPR80Cup
Ei ole ongelma kiinni stongan asennosta tai mistään muustakaan. Ongelma alkoi epäsäännöllisenä, mutta nyt trippi nollautuu järjestelmällisesti joka kerta kun virrat laittaa päälle. Vanha akku oli kyllä kuollut ja oletin sen olevan syypää, mutta nyt tosiaan upouusi akku ei tuonut mitään muutosta tähän ongelmaa. Pyörittää kyllä konetta huomattavasti iloisemmin.
En tiedä sitten onko tuo uusi akku liian puhditon, tms. Jännite putoaa liian alas virrat päälle laitettaessa?
Suzuki GSX-R1100 & Yamaha XS650
(exät Honda VFR 800 V-Tec, Harley-Davidson FLSTF Fat Boy, KTM RC8, VTR SP-1, CBR 954 RR, CBR1000F, Kawasaki KX125)
Eikös tuo vika välillä hukkunut jo? Ei kai sen jännitteen luulis uudella akulla ainakaan enää liian alas putoavan.
No se on sun talvella ajokauden jälkeen viimeistään tutkittava tarkemmin johtosarjoja /pistokkeita jos sieltä jostain löytys syyllinen.
Muistankos mä väärin että eikös toi alkanut ilmetä sen sun hälyttimen asennuksen jälkeen?
Suzuki GSX-R750 -88 -> Suzuki GSX750F -92 -> Suzuki GSX-R1100 -93 -> Suzuki TL1000R -99 -> Aprilia RSV1000R -04 -> Triumph 1050 Speed Triple -06 + Suzuki GSX-R1000 -03 (kilvetön ratalelu)-> Suzuki GSX 1300R Hayabusa -06 -> Suzuki GSX1100F -93
Kuten sanoin, oli satunnaista alkuunsa, sittemmin säännöllistä. Ja kaikki on alkanut hälärin asentaminen jälkeen, hälytin kun on asennettu jotakuinkin samaan aikaan kuin on se ajokausikin aloitettu. Hälytin ei syypää kuitenkaan ole, sillä sen poisto välistä ei muuta tilannetta mihinkään. Ei myöskään Speedohealerin tai Powercommanderin pois ottaminen.
Suzuki GSX-R1100 & Yamaha XS650
(exät Honda VFR 800 V-Tec, Harley-Davidson FLSTF Fat Boy, KTM RC8, VTR SP-1, CBR 954 RR, CBR1000F, Kawasaki KX125)
Itselläni on myös ollut vastaavaa ongelmaa nopeusmittarin kanssa, epäilisin sen johtuvan joko pienitehoisesta akusta (7 Ah) tai huonoista liitännöistä.(absum @ Elo. 16 2009,13:45) kirjoitti
Kokeilin ottaa nopeusmittarin sulakkeen pois ja silloin mittari toimii muuten normaalisti (näyttää nopeuden, lämmöt etc) mutta virrat saatuaan takaisin on trippi nollaantunut ja kokonais-ajomäärä esillä.
Pitää talvella tutkiskella sähköjä tarkemmin, ainakin päävirtasulake hapertuu ajan myötä
Asensin säädettävit clip-on:it pyörään ja kylläpä ajoasento parani. Suosittelen mukavuushaluisille, samalla lähtee keulalta painoa pois sillä vakio clip-on painoi 640g / kpl!!! ja kevyimmät cliparit noin 230g / kpl, säädettävät vähän enemmän.
Motoparkkiin ensi torstaina 20.8? Kyllä, olen tulossa *![]()
Kawasaki KX 450F
minulla on tuo kyseinen akku ja ei ole ollut mittarin nollauksen kans(absum @ Elo. 17 2009,09:56) kirjoitti
mitään ongelmaa mutta nyt tuli ongelmia akun kenkien kiinnityksessä ku korjasin poikki mennyttä johtoa!!
eli pultteja ei saanut auki muuten ku poraamalla pultit irti!!
ja taidan vaihtaa uuden akun tilalle ehkä ku navat vääntyi pultteja
auki vääntäessä!!
en suosittele tuota kyseistä akku merkkiä kenellekkään!
muissa merkkeissä ei oo ollu ikinä mitään vastaavia ongelmia!
pultteja avattaessa vaikka on ollu paljon vanhenpiakin akkuja!
siis tuo akku on 2 vuotta vanha!![]()
![]()
![]()
moro
onks kenelläkään kokemuksia tosta jenkkien akku modista
eli Stock battery Battery Type: YTZ12S ->
New lighter battery Battery Type: Yuasa YTZ7S
että tuleeko käynnistyksen kans ongelmia tai jotain muuta mahdollisesti ku amppeeri määrä on kuitenkin reilusti pienempi
tipahtaa käsittääkseni 11Ah -> 6Ah
Tääkin vois lähtee to 20.8 Motoparkkiin vaikken veturikuski ookkaan, monenko aikaan meinasit olla ABC:llä. Itellä ois tarkotus olla pelipaikalla jo het aamusta, kun illaksi pitäs keretä töihin.(killa @ Elo. 16 2009,14:22) kirjoitti
Eipä sitä lapsena tienny miten mukavaa aikuisena voi olla.
Pitää nostaa uudestaan kissa pöydälle kun en noista vanhoista jutuista löytänymieleistäni vastausta..
Elikäs, mulla on tuolla hyllyllä öhlinsin jouset/ öljyt etuputkiin. Mutta muistelen että ne eivät suoraan käyneet paikalleen vaan tarttivat jonkinlaiset holkit väliin?
Ja onkos tuo etupään purkaminen kuinka iso projekti, että selviikös siitä ihan perus kotinikkaroija? Paikallinen korjaamo kyllä lupasi hoitaa jousien vaihdon pientä korvausta vastaan, 200e!!
Muistaakseni Killalla oli kokemusta asiasta ja samoista jousista...
Honda VTR SP2
Tällaista kirjailin aiemmin:
Ja alkuperäisen holkin mitat on taltioitu tänne.kirjoitti
Huhhuh, vauhdikas päivä Motoparkissa takana. Paikalla oli tällä kertaa kokonaista kolme veturinkuljettajaa. Tiedoksi melunmittauksia jännitteleville: M2-mökäpäivänä ei ohiajomelua mitata lainkaan ja paikallaan mitattaessa siis meluraja 103 dB.
Kiitoksia vaan Killa. Täytyy katsoa jos jossain saisin sorvautettua nuo holkit itselleni, voisi olla tuo +15mm ihan hyvä mullekin kun painoa 77 ja suunta ylöspäin
Huomenna aamusta alastaroa kohti, haen vaan mikanin vantaalta ja 2xSP mopot lähtee mölyämään killerivapaalle alueelle![]()
Honda VTR SP2
Joo, ennen holkkien sorvausta kannattaa varmistaa, että jousen pituus on sen 255 mm. Jos näin on, niin oman kokemukseni perusteella väittäisin, että korotusholkki pitää olla. Minulla on tosiaan ylimääräisenä ne alumiiniset +10 mm holkit, joista voisin pikku korvausta vastaan luopua. Veikkaisin, että nekin ovat riittävät.
Jos etsitte kevyttä akkua, ostakaa mieluummin LiPo- tai LiFe-akku. Painonsäästö on massiivinen, ja starttivirta riittää varmasti. Esim. 7Ah LiFe-akussa starttivirta on 300A, eli enemmän kuin 12S-vakioakussa. 10Ah LiFekin säästää painoa 2kg.(honda rc51 @ Elo. 18 2009,15:57) kirjoitti
Esim 1098R starttaa 5Ah LiFe-akullakin, mutta itse laittaisin 7Ah. Kilpurissa meillä on sääntöjen vuoksi 10Ah. 5Ah geeliakku uuvahti jo GSX-R 1000:ssakin, jos se ei startannut laakista.
- JAM Racing Team -
Ensin akusta,
Mulla on tollanen 6,4 Ah LiFe, oikein hyvin pyörittää ja painaa alle kilon.
Sitten Alastarosta,
Keli oli mitä mahtavin ja ajokin kulki molemmilla, nyt oli ajanottokin pelissä mukana.
Itse ajoin vain 15 kierrosta timeriin, paras 1.30.0. Pakoputkisto nappasi lukuisasti niin lujasti radan pintaan, että takapään pito katosi, enkä enää uskaltanut kantata vapaasti, joten oli parempi lopettaa ajoissa ja ehjänä.
Sitten ajanotto Cosmon pyörään, noin 40 kierrosta pudotti ajan 1.45-tasosta 1.40 tasolle, joten massiivinen parannus yhden ratapäivän aikana.
Jos nostais perää sekä keulaa sentillä, niin saattais päästä ongelmasta eroon, eli vois kantata Kemorassa ensi viikolla vapaammin ilman ongelmia, hitsaus ja rälläkkähommat olis tarkoitus hoitaa vasta talvella.
Senior Team:
R1200GS
999S
VTR SP-1 street, SP-2 race
Z1 1075 Turbo
Honda CR250 ice, CRF250R
Honda CRF150R SM
Junior Team:
Yamaha R6R
Honda RS125R, the real beast.
Derbi GPR80Cup
tttalja, Matopurkissa oli puhetta siitä pikakaasu-modista. Kun ei jaksanut käydä siinä availemaan niitä kahvoja ja havainnollistamaan sitä rinkulaa niin selitys saattoi jäädä vähän epäslevöksi, joten täältähän löytyy JuhaV:n alkuperäinen selostus tuosta virityksestä. Jossain täällä aiemmin taisin itsekin kirjoitella, mistä tein oman pikakaasuni, olisiko ollut 28 mm:n vesijohtoputkea tms. Hinta 0 penniä LVI-liikkeestä kinuttuna. Sanoisin, että HRC:n pikakaasuun ei kannata rahojaa sijoittaa, vaan uhraa nekin muutaman kympin vaikkapa esijännityksen säätöruuveihin tai muuhun pieneen/isompaan tarpeelliseen.
Edittiä: Täällä vielä yksi toteutustapa, tosin SP:ssä ei välttämättä tarvitse irrottaa kahvaa eikä käyttää liimaa, vaan tuon korotusrinkelin voi vaan pujottaa sinne vaijerin alle.
Ei huono. Pitänee viritellä, kun ranne ei todellakaan taivu kuin rajallisesti.
Tulihan eilen yllätyttyä positiivisesti tuon vehkeen ajovalojen suhteen. Umpipimeässä ja kaatosateessa näki jo ihan mukavasti, vaikka musta asfaltti yrittikin imeä valoa parhaansa mukaan. Lisäksi käsitellyn nahkapuvun kohtuullisen hyvä vedenpitävyys tuli todistettua.
Kaikkea hullua sitä tekeekin rc30:n nähdäkseen. *![]()
Sanotaan että kehä III:n sisäpuolella *kirjoitti
![]()
Ei kuitenkaan myynnissä sattuisi olemaan(tttalja @ Elo. 27 2009,09:37) kirjoitti
![]()
.