Sivu: 14 / 52:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 4121314151624 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 391:stä 420:een 1542:sta
  1. #391
    Loistavaa että vika löytyi eikä ollut mitään tuon eksoottisempaa. Tarkoitus olisi keretä torstaina Motoparkkiin vapaisiin harjoituksiin, jos ei taivaalta tule isonvihan aikaisia mummoja hameet korvissa. Sinne vaan kaikki kynnelle kykenevät. Myös ORGin päivillä Kemoralla oli tarkoitus olla pe-la 28.-29.8.
    Common sense - so rare, it's a goddamn superpower.

    RC36 > RC51
  2. #392
    Lainaa (honda rc51 @ Elo. 05 2009,00:02) kirjoitti
    juu

    muistaakseni fan luki sulakkeen kohdalla!

    mun pyörästä on ohitettu/poistettu tuo kallistus anturi sen rele on kyllä ja toimii!

    mut nyt veikkaan bensan syötön relettä (fuel-cut off relay)
    se oli aivan sairaan hapettunut!!!

    sit pelkään pahinta eli että ecu ois paskana ku power commanderissa ei välähdä enää ne valot ku laittaa virrat päälle!
    niin ku aijemmin oli muistaakseni!!
    Suosittelisin vaan laittaan kaatumistunnistimen takaisin toimintaan, ei se oo turhaan siihen laitettu. Tommoset ruiskupyörät kun käy muuten kyljelläänkin tankin tyhjäksi asti.
    Öljyn pumppaaminen moottorissa loppuu ennen sitä.
    Mopo tykkää kun sillä ajetaan.

    VTR SP-1
  3. #393
    No se on hyvä että vika löytyi, eikä jäänyt arvailujen varaan.

    Tässä kansiossa on yksi tuore kuva kenties foorumin ainoasta peltikilpisestä SP:stä ilman undertailia, punavalkea foto on siis se tuorein:

    http://www.mp-foorumi.com/gallery/ga...er=mikke&gid=0



    Senior Team:
    R1200GS
    999S
    VTR SP-1 street, SP-2 race
    Z1 1075 Turbo
    Honda CR250 ice, CRF250R
    Honda CRF150R SM

    Junior Team:
    Yamaha R6R
    Honda RS125R, the real beast.
    Derbi GPR80Cup
  4. #394
    Hyvän näköstä, mistä tarrasarja?
    Common sense - so rare, it's a goddamn superpower.

    RC36 > RC51
  5. #395
    Mikan,

    Pyörä näyttää melkoisen hienolta !

    Terv. JuhaV
    The older I get, the faster I was ...
    Now Thruxton R Supercharged & BMW K1300S HP
  6. #396
    Jep,

    Tarrat löytyivät täältä:

    http://www.worldofqbcarbon.com/product....its.htm

    Hinta-laatusuhde erinomainen, halpa ja nopea postitus. Sisältö ei ollut tosin 100 % esitteen mukainen, ja mittasuhteiden kanssa oli vähän painimista = asettele uudestaan, funtsi ja liimaa, mutta ihan hyvä siitä tuli.
    Senior Team:
    R1200GS
    999S
    VTR SP-1 street, SP-2 race
    Z1 1075 Turbo
    Honda CR250 ice, CRF250R
    Honda CRF150R SM

    Junior Team:
    Yamaha R6R
    Honda RS125R, the real beast.
    Derbi GPR80Cup
  7. #397
    Onko kellään ollut mittariston nollaantumisongelmaa? Mulla on koko kesän satunnaisesti virrat päälle laitettaessa nollaantunut trippimittari, nyttemmin aina kun virrat laittaa päälle. Oletin vian olevan akussa, mutta uusi akku ei tuonut mitään muutosta tilanteeseen. Olisiko ideoita mistä voisi johtua?

    Suzuki GSX-R1100 & Yamaha XS650
    (exät Honda VFR 800 V-Tec, Harley-Davidson FLSTF Fat Boy, KTM RC8, VTR SP-1, CBR 954 RR, CBR1000F, Kawasaki KX125)
  8. #398
    Lainaa (absum @ Elo. 16 2009,13:45) kirjoitti
    Onko kellään ollut mittariston nollaantumisongelmaa? Mulla on koko kesän satunnaisesti virrat päälle laitettaessa nollaantunut trippimittari, nyttemmin aina kun virrat laittaa päälle. Oletin vian olevan akussa, mutta uusi akku ei tuonut mitään muutosta tilanteeseen. Olisiko ideoita mistä voisi johtua?
    Ainakin trippimittari nollautuu, kun akun irrottaa eli ottaisko sielläkin nyt joku virtapiuha maihin? Toisaalta erikoista, jos ei mitenkään muuten oireile ajossa. Yleisimmin tämä vika kai johtuu juuri huonokuntoisesta akusta. Jos Speedohealer on asennettu, niin senkin piuhojen kunto kannattanee tarkistaa, samoin Powercommanderin.

    Viime torstain vapaat harjoitukset Motoparkissa piti skipata epävakaan kelin takia, uusi yritys mahdollisesti tämän viikon torstaina (20.8.) Olisiko muita veturinkuljettajia tulossa?
    Common sense - so rare, it's a goddamn superpower.

    RC36 > RC51
  9. #399
    Lainaa kirjoitti
    Onko kellään ollut mittariston nollaantumisongelmaa?
    On... Eikä sitten mitään hajua mistä tuo voisi johtua. Akku on kuittien mukaan vaihdettu keväällä ja kaikki näyttäisi olevan suht ok.

    Lainaa kirjoitti
    Olisiko muita veturinkuljettajia tulossa?
    Voisi pistää korvan taakse...
    VTR SP-2
    Solifer Export '63 & '65
    www.tttalja.fi
    Juutuubi
  10. #400
    Eipä ole trippi nollautunut itsekseen, eikä muutakaan "selittämätöntä" vaivaa ole ollut kuluvana kesänä.

    Mittariliitin vaikutti puhtaalta kun sen irroitin talvella varustelun yhteydessä, mutta voisko se olla ns. vedossa kun stongaa vääntää tappiin, ja silloin kosketus katoaa ?

    Tämän takia aion itse aion muokata aftermarket-jarruletkut uusiksi ( onneksi letkuissa on liikaa pituutta, niin saa eri kulmilla olevat banjot paikoilleen, koska puristusliitoksen takia pitää vanha liitin poistaa ja siksi pari senttiä letkua häipyy), koska ne kampeavat stongan ääriasennoissa sähköjä ja kaasuvaijereita, tosin mulla on snorkkeli ja cliparit vaihdettu.

    Ratapuolella jää Motoparkki väliin, koska Alastaro kutsuu perjantaina, ainakin Cosmo on myös tulossa SP-osastolta.
    Senior Team:
    R1200GS
    999S
    VTR SP-1 street, SP-2 race
    Z1 1075 Turbo
    Honda CR250 ice, CRF250R
    Honda CRF150R SM

    Junior Team:
    Yamaha R6R
    Honda RS125R, the real beast.
    Derbi GPR80Cup
  11. #401
    Ei ole ongelma kiinni stongan asennosta tai mistään muustakaan. Ongelma alkoi epäsäännöllisenä, mutta nyt trippi nollautuu järjestelmällisesti joka kerta kun virrat laittaa päälle. Vanha akku oli kyllä kuollut ja oletin sen olevan syypää, mutta nyt tosiaan upouusi akku ei tuonut mitään muutosta tähän ongelmaa. Pyörittää kyllä konetta huomattavasti iloisemmin.

    En tiedä sitten onko tuo uusi akku liian puhditon, tms. Jännite putoaa liian alas virrat päälle laitettaessa?

    Suzuki GSX-R1100 & Yamaha XS650
    (exät Honda VFR 800 V-Tec, Harley-Davidson FLSTF Fat Boy, KTM RC8, VTR SP-1, CBR 954 RR, CBR1000F, Kawasaki KX125)
  12. #402
    Eikös tuo vika välillä hukkunut jo? Ei kai sen jännitteen luulis uudella akulla ainakaan enää liian alas putoavan.

    No se on sun talvella ajokauden jälkeen viimeistään tutkittava tarkemmin johtosarjoja /pistokkeita jos sieltä jostain löytys syyllinen.

    Muistankos mä väärin että eikös toi alkanut ilmetä sen sun hälyttimen asennuksen jälkeen?



    Suzuki GSX-R750 -88 -> Suzuki GSX750F -92 -> Suzuki GSX-R1100 -93 -> Suzuki TL1000R -99 -> Aprilia RSV1000R -04 -> Triumph 1050 Speed Triple -06 + Suzuki GSX-R1000 -03 (kilvetön ratalelu)-> Suzuki GSX 1300R Hayabusa -06 -> Suzuki GSX1100F -93
  13. #403
    Kuten sanoin, oli satunnaista alkuunsa, sittemmin säännöllistä. Ja kaikki on alkanut hälärin asentaminen jälkeen, hälytin kun on asennettu jotakuinkin samaan aikaan kuin on se ajokausikin aloitettu. Hälytin ei syypää kuitenkaan ole, sillä sen poisto välistä ei muuta tilannetta mihinkään. Ei myöskään Speedohealerin tai Powercommanderin pois ottaminen.

    Suzuki GSX-R1100 & Yamaha XS650
    (exät Honda VFR 800 V-Tec, Harley-Davidson FLSTF Fat Boy, KTM RC8, VTR SP-1, CBR 954 RR, CBR1000F, Kawasaki KX125)
  14. #404
    Lainaa (absum @ Elo. 16 2009,13:45) kirjoitti
    Onko kellään ollut mittariston nollaantumisongelmaa? Mulla on koko kesän satunnaisesti virrat päälle laitettaessa nollaantunut trippimittari, nyttemmin aina kun virrat laittaa päälle. Oletin vian olevan akussa, mutta uusi akku ei tuonut mitään muutosta tilanteeseen. Olisiko ideoita mistä voisi johtua?
    Itselläni on myös ollut vastaavaa ongelmaa nopeusmittarin kanssa, epäilisin sen johtuvan joko pienitehoisesta akusta (7 Ah) tai huonoista liitännöistä.
    Kokeilin ottaa nopeusmittarin sulakkeen pois ja silloin mittari toimii muuten normaalisti (näyttää nopeuden, lämmöt etc) mutta virrat saatuaan takaisin on trippi nollaantunut ja kokonais-ajomäärä esillä.
    Pitää talvella tutkiskella sähköjä tarkemmin, ainakin päävirtasulake hapertuu ajan myötä

    Asensin säädettävit clip-on:it pyörään ja kylläpä ajoasento parani. Suosittelen mukavuushaluisille, samalla lähtee keulalta painoa pois sillä vakio clip-on painoi 640g / kpl!!! ja kevyimmät cliparit noin 230g / kpl, säädettävät vähän enemmän.

    Motoparkkiin ensi torstaina 20.8? Kyllä, olen tulossa *
    Kawasaki KX 450F
  15. #405
    Lainaa (absum @ Elo. 17 2009,09:56) kirjoitti
    upouusi akku ei tuonut mitään muutosta tähän ongelmaa. Pyörittää kyllä konetta huomattavasti iloisemmin.

    En tiedä sitten onko tuo uusi akku liian puhditon, tms. Jännite putoaa liian alas virrat päälle laitettaessa?
    minulla on tuo kyseinen akku ja ei ole ollut mittarin nollauksen kans
    mitään ongelmaa mutta nyt tuli ongelmia akun kenkien kiinnityksessä ku korjasin poikki mennyttä johtoa!!
    eli pultteja ei saanut auki muuten ku poraamalla pultit irti!!

    ja taidan vaihtaa uuden akun tilalle ehkä ku navat vääntyi pultteja
    auki vääntäessä!!

    en suosittele tuota kyseistä akku merkkiä kenellekkään!
    muissa merkkeissä ei oo ollu ikinä mitään vastaavia ongelmia!
    pultteja avattaessa vaikka on ollu paljon vanhenpiakin akkuja!
    siis tuo akku on 2 vuotta vanha!
  16. #406
    moro

    onks kenelläkään kokemuksia tosta jenkkien akku modista
    eli Stock battery Battery Type: YTZ12S ->
    New lighter battery Battery Type: Yuasa YTZ7S

    että tuleeko käynnistyksen kans ongelmia tai jotain muuta mahdollisesti ku amppeeri määrä on kuitenkin reilusti pienempi

    tipahtaa käsittääkseni 11Ah -> 6Ah



  17. #407
    Lainaa (killa @ Elo. 16 2009,14:22) kirjoitti
    Lainaa (absum @ Elo. 16 2009,13:45) kirjoitti
    Onko kellään ollut mittariston nollaantumisongelmaa? Mulla on koko kesän satunnaisesti virrat päälle laitettaessa nollaantunut trippimittari, nyttemmin aina kun virrat laittaa päälle. Oletin vian olevan akussa, mutta uusi akku ei tuonut mitään muutosta tilanteeseen. Olisiko ideoita mistä voisi johtua?
    Ainakin trippimittari nollautuu, kun akun irrottaa eli ottaisko sielläkin nyt joku virtapiuha maihin? Toisaalta erikoista, jos ei mitenkään muuten oireile ajossa. Yleisimmin tämä vika kai johtuu juuri huonokuntoisesta akusta. Jos Speedohealer on asennettu, niin senkin piuhojen kunto kannattanee tarkistaa, samoin Powercommanderin.

    Viime torstain vapaat harjoitukset Motoparkissa piti skipata epävakaan kelin takia, uusi yritys mahdollisesti tämän viikon torstaina (20.8.) Olisiko muita veturinkuljettajia tulossa?
    Tääkin vois lähtee to 20.8 Motoparkkiin vaikken veturikuski ookkaan, monenko aikaan meinasit olla ABC:llä. Itellä ois tarkotus olla pelipaikalla jo het aamusta, kun illaksi pitäs keretä töihin.
    Eipä sitä lapsena tienny miten mukavaa aikuisena voi olla.
  18. #408
    Lainaa (Aurinkorinteen asfalttisoturi @ Elo. 19 2009,15:03) kirjoitti
    Lainaa (killa @ Elo. 16 2009,14:22) kirjoitti
    Lainaa (absum @ Elo. 16 2009,13:45) kirjoitti
    Onko kellään ollut mittariston nollaantumisongelmaa? Mulla on koko kesän satunnaisesti virrat päälle laitettaessa nollaantunut trippimittari, nyttemmin aina kun virrat laittaa päälle. Oletin vian olevan akussa, mutta uusi akku ei tuonut mitään muutosta tilanteeseen. Olisiko ideoita mistä voisi johtua?
    Ainakin trippimittari nollautuu, kun akun irrottaa eli ottaisko sielläkin nyt joku virtapiuha maihin? Toisaalta erikoista, jos ei mitenkään muuten oireile ajossa. Yleisimmin tämä vika kai johtuu juuri huonokuntoisesta akusta. Jos Speedohealer on asennettu, niin senkin piuhojen kunto kannattanee tarkistaa, samoin Powercommanderin.

    Viime torstain vapaat harjoitukset Motoparkissa piti skipata epävakaan kelin takia, uusi yritys mahdollisesti tämän viikon torstaina (20.8.) Olisiko muita veturinkuljettajia tulossa?
    Tääkin vois lähtee to 20.8 Motoparkkiin vaikken veturikuski ookkaan, monenko aikaan meinasit olla ABC:llä. Itellä ois tarkotus olla pelipaikalla jo het aamusta, kun illaksi pitäs keretä töihin.
    Lähe ihmeellä. Meinasin kinuta Moipen kärrystä paikan mopedille, aikaseen meinattiin olla mestoilla itekin.
    Common sense - so rare, it's a goddamn superpower.

    RC36 > RC51
  19. #409
    Pitää nostaa uudestaan kissa pöydälle kun en noista vanhoista jutuista löytänymieleistäni vastausta..

    Elikäs, mulla on tuolla hyllyllä öhlinsin jouset/ öljyt etuputkiin. Mutta muistelen että ne eivät suoraan käyneet paikalleen vaan tarttivat jonkinlaiset holkit väliin?

    Ja onkos tuo etupään purkaminen kuinka iso projekti, että selviikös siitä ihan perus kotinikkaroija? Paikallinen korjaamo kyllä lupasi hoitaa jousien vaihdon pientä korvausta vastaan, 200e!!

    Muistaakseni Killalla oli kokemusta asiasta ja samoista jousista...
    Honda VTR SP2

  20. #410
    Tällaista kirjailin aiemmin:

    Lainaa kirjoitti
    Noniin, keula on huollon ja pienen virittelyn jälkeen käyty toteamassa viimein toimivaksi Motoparkissa. Koska jouduin tässä projektissa tekemään paljon selvittelytyötä ja spekulointia, voisin kirjailla tähän ketjuun vähän tietoja talteen, jos joku muukin sattuu hankkimaan SP1:n keulaan Öhlinsin jousisarjan. SP1:n keuloja on varmasti kotimaassakin runsaasti viritelty hyvällä menestyksellä, mutta tietämys taitaa olla unohtumassa kun on noinkin vanhasta mallista kyse - tai sitten en vaan saanut yhteyttä oikeisiin henkilöihin.

    Lähtökohta oli seuraava. Ostaessani pyörän edellinen omistaja totesi, että keulaan on vaihdettu Öhlinsin 1,0 kg/mm:n lineaarinen jousisarja 8662-10. Taulukoiden mukaan tuon jousen pitäisi olla melkolailla sopiva painoiselleni (80 kg ilman ajovarusteita) kuljettajalle, jos ei ole jopa himpun jäykänpuoleinen. Kävin keväällä asettelemaan alustan painumia, ja yllätyksekseni en saanut keulan painumaa alle 41mm:n, vaikka esijännityksen säätöruuvit oli kierretty maksimijäykälle. Keula olikin siis olevinaan liian löysä, vaikka olin odottanut lähinnä päinvastaista! Toisen putken stefa hikoili hieman öljyä, mutta ei varsinaisesti vuotanut joten en ollut valmis uskomaan että kyse olisi (pelkästään) toisen putken liian matalasta öljynpinnasta - vielä, kun tiedossa oli, että keulalla oli edellisen öljynvaihdon jälkeen ajettu vain muutama tuhat kilometriä. Epäilys heräsi, että onko jousi sittenkään sitä mitä piti olla, joten suoritin hieman kyselyitä Öhlinsin jousien mitoista, ja vertasin niitä muiden valmistajien SP1:n keulaan tarkoitettujen jousien mittoihin.

    Yllätyksekseni havaitsin, että Öhlinsin jousi on selkeästi lyhyempi kuin muiden valmistajien lineaariset jouset (Öhlins 255 mm, esim. Racetech 273 mm ja Wilbers 262 mm). Tälle erolle en saanut mistään muuta selitystä kuin sen, että kyseinen Öhlinsin jousipaketti (joka on muuten nykyään tasan ainoa, mitä ko. pyörään enää valmistetaan/on saatavana) on tarkoitettu sekä SP1:n, että SP2:n keulaan. Mallien keulojen rakenteessahan on hieman eroa. Kun olin saanut keulan purettua, mittailin jouset kauttaaltaan (pituus, suurin ja pienin ulko- ja sisäläpimitta, langan paksuus) ja ne täsmäsivät Öhlinsiltä annettuihin tietohin - eli jousi oli juuri se mikä pyörän myyjän mukaan pitikin olla. Tässä vaiheessa olin kutakuinkin varma, että jouset pyörään asentanut tyyppi ei ollut ollut täysin tehtävänsä tasalla, koska tuota jousien pituuseroa ei oltu kompensoitu korotusholkilla.

    Tämän vuoksi päätin valmistuttaa keulaan parit eri mittaiset korotusholkit (nailonista +15 mm ja alumiinista +10 mm, nailoniset lopulta asennettiin), joilla saataisiin kompensoitua tuo jousien pituusero niin, että esijännityksen säädin pääsisi "alueelle" - nyt säätövara ei siis riittänyt vaikka jousi olikin sopivan jäykkä, koska itse jousi oli niin lyhyt. Holkilla korvattiin ns. "seat stopper" (katso huoltokäsikirjasta mistä osasta on kyse), kuvat ja mitat ovat *täällä. +15 mm vaikutti olevan omassa tapauksessani (80 kg kuljettaja, 10W öljyt, normaali pinnankorkeus) oikein hyvä - nyt pääsen 32-34 mm staattiseen painumaan, kun esijännityksen säätimissä on neljä viivaa näkyvissä, ja keula käy kovissa jarrutuksissa 12-14 mm:n päässä liukuputken alaosasta (ymmärtääkseni SP1:n keulan liikealueen pohjassa on vakiona noin 8-10 mm:n ns. hydraulinen lukko -alue, eli keula ei mene aivan pohjaan asti) ilman, että jousi pohjaa. Lähinnä holkin lisäämisessä oli pelko siitä, että riittääkö jousen liikevara holkin kanssa, eli että pohjaako itse jousi, ennen kuin iskarin liikevara loppuu. Näin ei siis näytä tällä yhdistelmällä käyvän.

    Kiitokset kuuluvat muun muassa Earthendille, joka vahvisti, että myös SP1:n WP:n valmistamassa jousikitissä jousien kanssa piti asentaa keulaan korotusholkit. Lisäksi Moipelle, joka konsultoi ja antoi lisäkäsiparin itse keularemontissa. Stefan vaihto ei muuten ole lainkaan paha homma, jos käytettävissä on pari näppärää apuvälinettä. Minulla oli käytössä tällainen stefan ulko- ja sisämittojen mukainen halkaistu putkenpätkä, jolla stefa oli helppoa naputella paikalleen. Suojaa liukuputki vaikkapa maalarinteipillä (kuulemma kondomikin on tähän tarkoitukseen sopiva väline) ja naputtele putkenpätkää vaikkapa jakarin varrella liukuputken pintaa pitkin liu'uttaen ja vot, stefa muljahtaa paikalleen sekunneissa. Samoin iskarin yläpään terävät pykälät kannattaa suojata maalarinteipillä (tai sukisukilla), kun uuden stefan pujottaa paikalleen.

    Seuraavaksi kai alustan osalta olisi käytävä sen peräpään kimppuun, se olikin se kalliimpi pää... kelläs niitä puoli-ilmaisia Öhlinsin iskareita olikaan myynnissä? *
    Ja alkuperäisen holkin mitat on taltioitu tänne.

    Huhhuh, vauhdikas päivä Motoparkissa takana. Paikalla oli tällä kertaa kokonaista kolme veturinkuljettajaa. Tiedoksi melunmittauksia jännitteleville: M2-mökäpäivänä ei ohiajomelua mitata lainkaan ja paikallaan mitattaessa siis meluraja 103 dB.



    Common sense - so rare, it's a goddamn superpower.

    RC36 > RC51
  21. #411
    Kiitoksia vaan Killa. Täytyy katsoa jos jossain saisin sorvautettua nuo holkit itselleni, voisi olla tuo +15mm ihan hyvä mullekin kun painoa 77 ja suunta ylöspäin

    Huomenna aamusta alastaroa kohti, haen vaan mikanin vantaalta ja 2xSP mopot lähtee mölyämään killerivapaalle alueelle
    Honda VTR SP2

  22. #412
    Joo, ennen holkkien sorvausta kannattaa varmistaa, että jousen pituus on sen 255 mm. Jos näin on, niin oman kokemukseni perusteella väittäisin, että korotusholkki pitää olla. Minulla on tosiaan ylimääräisenä ne alumiiniset +10 mm holkit, joista voisin pikku korvausta vastaan luopua. Veikkaisin, että nekin ovat riittävät.
    Common sense - so rare, it's a goddamn superpower.

    RC36 > RC51
  23. #413
    Lainaa (honda rc51 @ Elo. 18 2009,15:57) kirjoitti
    moro

    onks kenelläkään kokemuksia tosta jenkkien akku modista
    eli Stock battery Battery Type: YTZ12S ->
    New lighter battery Battery Type: Yuasa YTZ7S

    että tuleeko käynnistyksen kans ongelmia tai jotain muuta mahdollisesti ku amppeeri määrä on kuitenkin reilusti pienempi

    tipahtaa käsittääkseni 11Ah -> 6Ah
    Jos etsitte kevyttä akkua, ostakaa mieluummin LiPo- tai LiFe-akku. Painonsäästö on massiivinen, ja starttivirta riittää varmasti. Esim. 7Ah LiFe-akussa starttivirta on 300A, eli enemmän kuin 12S-vakioakussa. 10Ah LiFekin säästää painoa 2kg.

    Esim 1098R starttaa 5Ah LiFe-akullakin, mutta itse laittaisin 7Ah. Kilpurissa meillä on sääntöjen vuoksi 10Ah. 5Ah geeliakku uuvahti jo GSX-R 1000:ssakin, jos se ei startannut laakista.



    - JAM Racing Team -
  24. #414
    Ensin akusta,

    Mulla on tollanen 6,4 Ah LiFe, oikein hyvin pyörittää ja painaa alle kilon.

    Sitten Alastarosta,

    Keli oli mitä mahtavin ja ajokin kulki molemmilla, nyt oli ajanottokin pelissä mukana.
    Itse ajoin vain 15 kierrosta timeriin, paras 1.30.0. Pakoputkisto nappasi lukuisasti niin lujasti radan pintaan, että takapään pito katosi, enkä enää uskaltanut kantata vapaasti, joten oli parempi lopettaa ajoissa ja ehjänä.
    Sitten ajanotto Cosmon pyörään, noin 40 kierrosta pudotti ajan 1.45-tasosta 1.40 tasolle, joten massiivinen parannus yhden ratapäivän aikana.

    Jos nostais perää sekä keulaa sentillä, niin saattais päästä ongelmasta eroon, eli vois kantata Kemorassa ensi viikolla vapaammin ilman ongelmia, hitsaus ja rälläkkähommat olis tarkoitus hoitaa vasta talvella.
    Senior Team:
    R1200GS
    999S
    VTR SP-1 street, SP-2 race
    Z1 1075 Turbo
    Honda CR250 ice, CRF250R
    Honda CRF150R SM

    Junior Team:
    Yamaha R6R
    Honda RS125R, the real beast.
    Derbi GPR80Cup
  25. #415
    tttalja, Matopurkissa oli puhetta siitä pikakaasu-modista. Kun ei jaksanut käydä siinä availemaan niitä kahvoja ja havainnollistamaan sitä rinkulaa niin selitys saattoi jäädä vähän epäslevöksi, joten täältähän löytyy JuhaV:n alkuperäinen selostus tuosta virityksestä. Jossain täällä aiemmin taisin itsekin kirjoitella, mistä tein oman pikakaasuni, olisiko ollut 28 mm:n vesijohtoputkea tms. Hinta 0 penniä LVI-liikkeestä kinuttuna. Sanoisin, että HRC:n pikakaasuun ei kannata rahojaa sijoittaa, vaan uhraa nekin muutaman kympin vaikkapa esijännityksen säätöruuveihin tai muuhun pieneen/isompaan tarpeelliseen.

    Edittiä: Täällä vielä yksi toteutustapa, tosin SP:ssä ei välttämättä tarvitse irrottaa kahvaa eikä käyttää liimaa, vaan tuon korotusrinkelin voi vaan pujottaa sinne vaijerin alle.



    Common sense - so rare, it's a goddamn superpower.

    RC36 > RC51
  26. #416
    Ei huono. Pitänee viritellä, kun ranne ei todellakaan taivu kuin rajallisesti.
    VTR SP-2
    Solifer Export '63 & '65
    www.tttalja.fi
    Juutuubi
  27. #417
    Tulihan eilen yllätyttyä positiivisesti tuon vehkeen ajovalojen suhteen. Umpipimeässä ja kaatosateessa näki jo ihan mukavasti, vaikka musta asfaltti yrittikin imeä valoa parhaansa mukaan. Lisäksi käsitellyn nahkapuvun kohtuullisen hyvä vedenpitävyys tuli todistettua.

    Kaikkea hullua sitä tekeekin rc30:n nähdäkseen. *
    VTR SP-2
    Solifer Export '63 & '65
    www.tttalja.fi
    Juutuubi
  28. #418
    Lainaa (tttalja @ Elo. 27 2009,08:16) kirjoitti
    Kaikkea hullua sitä tekeekin rc30:n nähdäkseen. *
    Missä/kenellä on RC30- herkku?
    .
  29. #419
    Lainaa kirjoitti
    Missä/kenellä on RC30- herkku?
    Sanotaan että kehä III:n sisäpuolella *
    VTR SP-2
    Solifer Export '63 & '65
    www.tttalja.fi
    Juutuubi
  30.  
  31. #420
    Lainaa (tttalja @ Elo. 27 2009,09:37) kirjoitti
    Lainaa kirjoitti
    Missä/kenellä on RC30- herkku?
    Sanotaan että kehä III:n sisäpuolella *
    Ei kuitenkaan myynnissä sattuisi olemaan
    .
Sivu: 14 / 52:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 4121314151624 ... ViimeinenViimeinen