Tuu Forssan Autokeitaalle ( Neste ) kahdeksaksi.
Mutkaradalle pääsy tosin voi olla kiven alla, kattele Org:in virallisten tapahtumien puolelta mahdollisia viime hetken peruutuspaikkoja.
No sitten on ainakin kolme pyörää "minimeetingissä", cosmokin on tulossa.
Senior Team:
R1200GS
999S
VTR SP-1 street, SP-2 race
Z1 1075 Turbo
Honda CR250 ice, CRF250R
Honda CRF150R SM
Junior Team:
Yamaha R6R
Honda RS125R, the real beast.
Derbi GPR80Cup
On. *kirjoitti
Voisi jopa ottaa tavaksi, vaikka useampaan kertaan kesässä. Olisi mukava nähdä...
Pitäisikö järjestää johonkin Eteläiseen Keski-Suomeen, ellei sitten ratapäiville? Prkl, kun on vähän kaikki viikonloput kiinni (lomasta/lomautuksesta huolimatta), niin ei kerkiä radallekaan, vaikka mieli tekisi käydä alkuun hitaassa tarkistuttamassa ajotapa ja sitten keskinopeeseen kurvailemaan.kirjoitti
BTW. Itse olen aika useasti ollut *tiistaisin Vääksyssä ja torstaisin Lahden satamassa paikalla, joten sinne vaan turisemaan.
BTW II. Huomenna tiistaina olen tosin Exportin kanssa liikenteessä Vääksyssä, mutta torstaina ollaan Lahden satamassa kuuden jälkeen.
Hemmetti kun on justiinsa muuttopuuhat meneillään, pyörätkin on jo uudella paikkakunnalla eikä kerkiä mihinkään. Seuraavaan settiin sitten ehdottomasti![]()
Suzuki GSX-R1100 & Yamaha XS650
(exät Honda VFR 800 V-Tec, Harley-Davidson FLSTF Fat Boy, KTM RC8, VTR SP-1, CBR 954 RR, CBR1000F, Kawasaki KX125)
Mä asun melkein Tuusulan rajalla, joten Hyrylä-Riihimäki-Forssa on mulle luontevin reitti, tuu nyt sinne Keitaalle vaan !(bombertore @ Heinä. 27 2009,10:39) kirjoitti
Senior Team:
R1200GS
999S
VTR SP-1 street, SP-2 race
Z1 1075 Turbo
Honda CR250 ice, CRF250R
Honda CRF150R SM
Junior Team:
Yamaha R6R
Honda RS125R, the real beast.
Derbi GPR80Cup
mihis aikaa ajelet riihimäen ohitte? tuun tästä hollolasta niin vois herättää melupahennusta oikein kahden voimalla(mikan @ Heinä. 27 2009,12:36) kirjoitti
Eli onko näin, että melurajaa ei ole alastarossa? kun tosiaan 5000rpm on se 102db![]()
Honda VTR SP2
Nähdään Riksun ABC:llä 7.15, tästähän tulee oikein etappiajo !
Meluja ei mittailla !
Senior Team:
R1200GS
999S
VTR SP-1 street, SP-2 race
Z1 1075 Turbo
Honda CR250 ice, CRF250R
Honda CRF150R SM
Junior Team:
Yamaha R6R
Honda RS125R, the real beast.
Derbi GPR80Cup
juu.. siellä nähdään. Pitkä tulee päivästä ja paljon kilometrejä mutta koetetaan jaksaa... huomiseen..(mikan @ Heinä. 27 2009,18:27) kirjoitti
Ps: pistin sulle privana mun numeron...
Honda VTR SP2
Rata kokoontuminen kuulostaa hyvältä idealta
ja Ahvenisto olis aika sopivan matkan päässä kyllä, eli oon ehdottomasti ideassa mukana
Ja sitten niistä lehtijutuista joissa SP esiintyy, olisiko niitä jonkun mahdollisuus vaikka skannata niitä juttuja johonkin näkyviin??
Kiitos ja![]()
x-x-x-x-x-x-x-x- Pain Comes For Free -x-x-x-x-x-x-x-x
* * * * * * * * * *
Kaikenlaisia artikkeleita mm. tuo Performance Bikesin tuning guide.
Voimmehan katsella myös muita kuin ratapäiviä, ei pitäisi tulla meluista ongelmaa ja radalla tuppaa kaikki huomio menevän rata-ajeluun. Rupattelu sujuu rennommissa merkeissä kauniissa maisemissa ja tokihan suomesta löytyy hyviä mutkapätkiä rauhalliseen pöristelyyn.(tttalja @ Heinä. 27 2009,10:19) kirjoitti
Killan kanssa olimme tämän päivää pyörillä Motoparkissa peräkanaa ajelemassa, molemmat oppi toisiltaan ja alustaakin vähän säädeltiin. Hauskaa oli ja minä menen vielä huomenna jatkamaan *![]()
Kawasaki KX 450F
Tänään oli SP-kuljettajien Itä-Suomen chapterin miitti (osallistujia 2, minä ja Moipe) Motoparkin vapaissa harjoituksissa. Keli oli hiostava ja jotain Ferrarin ryöhkiä oli paikalla myös, joten niiden ajoa piti välillä odotella. Ohiajomelujen kanssa oli pientä hankaluutta, muttei mitään ylitsepääsemätöntä.
Edit: ^Jahas, hyvin synkronoitu raportointi *
Tuota halvemmalla et saa uutta Öhläriä mistään.(killa @ Heinä. 28 2009,09:24) kirjoitti
http://www.shop.kyleusa.com/product....tId=311
.
Toimituskulut eivät UPSilla paljoa ole. Tullit tietty lisäävät hieman hintaa. Jäänee kuitenkin reippaasti alle tontun.(killa @ Heinä. 28 2009,20:07) kirjoitti
.
En ole hetkeen tilannut jenkeistä tavaraa, mutta moottoripyörän osien tulli taisi olla 7% ja ALV tietysti 22%. Oletuksena iskarin hinta 950 USD ja toimituskulut 50 USD = 705 eur. Siihen tulli päälle = 754,35 eur. Tälle koko hoidolle lasketaan vielä ALV päälle eli iskarin hinta olisi silloin 920,30 eur. Kyseisestä iskunvaimentimesta ihan ok hinta, mutta saisi kyllä olla edullisempi, että pystyisi itselleen lunastamaan. Jos olisi niitä Yhdysvaltoihin matkustavia tuttavia niin tuollainen pötkylähän tulisi mukavasti vähän edullisemmin "käytettynä" matkatavaroissa(vma @ Heinä. 28 2009,20:09) kirjoitti
Tässä alustavilla kyselyillä haalittuja hintatietoja, en ole erityisemmin nettikauppoja kolunnut, huudelkaa ihmeessä jos tiedätte jossain olevan tarjolla halvemmalla:
- Wilbers 641 649 eur Wilbersiltä, 559 eur Zietechiltä
- Wilbers 643 799 eur Wilbersiltä, 679 eur Zietechiltä
- Bitubo XXF31 1030 eur JAM Racingilta
- WP 4014 Spin 899 eur WP:ltä, 689 puntaa Harwood Performance Sourcelta
- Matris M05KE 645 eur M.R. Bikeltä, Italiasta
- Matris M05R 1217 eur Racesparelta
- Maxton GP7 719 puntaa Maxtonilta
- Nitron NTR Race 520 puntaa Motopikeltä
- Hyperpro 3D 850 eur Motorvoordeligilta Hollannista (sis. korkeussäätö ja toimituskulut)
Esimerkiksi Pensken iskunvaimentimia (mm. 8983) saa kohtuuhintaan USAsta, mutta heillä ei taida olla edustusta ainakaan Suomessa, liekö Euroopassakaan? Lähinnä jousien vaihtoa ja ehkä huoltojakin silmälläpitäen saattaisi olla hyvä että merkillä olisi jälleenmyynti/huolto myös kotimaassa.
EDIT: Lisätty hintatietoutta
EDIT: Zietechin Wilbers-hinnastoon ei sisälly +-5 mm korkeudensäätö (99 eur), Wilbersin tehtaan hinnasta en ole aivan varma. Joka tapauksessa ainakin 643-tyyppi on Zietechillä halvempi.
sähköpostistani löysin Matrisin hintoja ja ne näyttivät tällaiselta -08 keväällä:(killa @ Heinä. 29 2009,10:01) kirjoitti
Matris M05R ovh. 1295€
Matris M05 hydraulisella esij. säädöllä ovh. 1095€
Matris M05 perinteisellä sakaramutteri esij. säädöllä ovh. 985€
ja nämä siis suomalaisesta mp-liikkeestä ja heti lähti reilut kymmenen pinnaa hinnoista pois tutun myyjän avustuksella.
Motoparkissa oli kiva olla myös tiistai, melut ei ollut ongelmaksi kun ihan vapaaehtoisesti asensin dB-killerit paikalleen.
Muutama kuvatus maanantailta, kiitos R6RR-teamille
Kawasaki KX 450F
Siihen takakopan kanteen kannattaa laittaa lyhyt "varmistuslanka" koska ennemmin tai myöhemmin se irtoaa omia aikojaan. Nimimerkki "kokemusta on".
Itsellä kun se lensi irti niin se läppäsi lähtiessään kevyesti selkään ja kun kotona huomasin että läpyskä puuttui niin muistin että jokin kevyesti kävi selässä ja muistin paikankin missä se tapahtui. Sitten 1/2 tuntia tienposken koluamista tuossa kohtaa tietä ja onnella löysin kannen tienposkesta. Oli muuten lentänyt 10 metrin päähän tien laidasta.
- JuhaV
PS. Näin vähän ensi kuvia mikan:in Cabin-katteista ja voinpa sanoa että siitä tulee aikas makeen näköinen SP2 !
The older I get, the faster I was ...
Now Thruxton R Supercharged & BMW K1300S HP
morjens
no nyt tarttis hyviä vinkkejä/neuvoja eli sp tilttas!
pyörä sammui kesken ajon vilkuttaen FI valoa
ja ei lähde käyntiin vaikkakin starttaa.
virran ku laittaa päälle niin ei kuulu sitä surinaa mikä kuuluu
aina normaalisti eli oisko bensa pumppu tullu tiensä päähän?
sit semmosta mietin että palaako pc III usb mallissa ledit
muutaman sekunnin ku laittaa virrat päälle?!?
voisko joku tsekata omasta voima komentajasta ledit.
yksi sulake oli palanu mut se ei vaikuttanut asiaan mitenkään!
vikakoodia ei näyttänyt ollenkaan! siis jos nyt osasin oikein sen testata -> eli 10 sekunttia starttata ja sit sen jälkeen laskea monestiko vilkuttaa FI valoa! (ei vilkuttanu ollenkaan)
tietty jumber johto oli saman aikaisesti kytkettynä sekä power commander poistettu käytöstä!
eli no blinks:
(engine does not start)
- open circuit in the power input wire of the ECM
- faulty bank angle sensor
- open circuit in bank angle sensor related wires
- faulty bank angle sensor relay
- open circuit in bank angle sensor relay related wires
- faulty engine stop switch
- open circuit in engine stop swicht related wires
- faulty ignition switch
- faulty ECM
- blown PGM-FI fuse (30 A)
- blown sub-fuse (10A) (starter/ignition)
(engine operates normally)
- open or short circuit in MIL wire
- faulty ECM
tarvittais lontoon kielen taitajaa![]()
Kato myös se bank angle sensor relay, laitoin sulle siitä meiliä aamusta.
Noita kaatoanturivikoja olen kuullut sattuvan Hondille, joten ei mahdoton sekään.
Hyppylankaa vaan peliin ( myös tappokytkimelle ), toivottavasti alkais pumppu surisemaan.
Senior Team:
R1200GS
999S
VTR SP-1 street, SP-2 race
Z1 1075 Turbo
Honda CR250 ice, CRF250R
Honda CRF150R SM
Junior Team:
Yamaha R6R
Honda RS125R, the real beast.
Derbi GPR80Cup
juu johdot aattelin kaikki katsoa sekä liittimet läpi kuhan kerkeen purkamaan kotipuoleen.
pitää katsoa se maadoitusjohtokin!
mulla kyllä starttaa ihan normaalisti pyörä mut mitä luultavimmin
se ei saa bensiiniä.
yleismittarilla pitänee ruveta mittailemaan jos ei johdoissa ilmene
vikoja päällisin puolin!
juu pitää katsoa service manuaalista että missä se kaatuma anturi sijaitsee ja sit ohittaa se!
Bombertore,
Saksan Ebayssä sellainen penkkiläpyskä myynnissä (klikkaa tota linkkiä):
Artikelbezeichnung: VTR 1000 SP 1, SOZIUSABDECKUNG
http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?...m=290333693673
Aktueller Preis: EUR 22,72
Angebotsende: 02.08.09 20:00:00 MESZ
Terv. JuhaV
The older I get, the faster I was ...
Now Thruxton R Supercharged & BMW K1300S HP
Johtuu siitä, että toimitus on merkattu vain Saksaan. Kannattaa lähettää kysymys myyjälle aiheesta, jos vaikka suostuisi laajentamaan myyntipiiriä. Usan ebayssä on lähinnä noita "Nicky Hayden" -värisiä periä tai kansia myynnissä.kirjoitti
Ja tottakai Silverin Daavid auttaa myös Sp:n osissa. Voi löytyä kohtuu halvallakin varastossa seisseitä osia. Ja tavara tulee kohtuullisen nopeasti...
Ja kannattaa nimenomaan kysyä myös osia, jotka eivät ole netissä esillä.
Kaveri ohitti turhaan kaatumistunnistimen, sivujalan kytkimen ja pöyhi vaikka millaisia paikkoja SPstään. Vika löytyi huonosta PA-pumpun johtojen liitoksesta. Liitin siinä takakatteen alla vasemmalla puolella heti akun vieressä. Seuraat vaan tankilta tulevaa johtoo (ei anturin johtoo). Kyseinen pyörä starttas muttei käynnistynyt.
Mopo tykkää kun sillä ajetaan.
VTR SP-1
juu
muistaakseni fan luki sulakkeen kohdalla!
mun pyörästä on ohitettu/poistettu tuo kallistus anturi sen rele on kyllä ja toimii!
mut nyt veikkaan bensan syötön relettä (fuel-cut off relay)
se oli aivan sairaan hapettunut!!!
sit pelkään pahinta eli että ecu ois paskana ku power commanderissa ei välähdä enää ne valot ku laittaa virrat päälle!
niin ku aijemmin oli muistaakseni!!
Onkos kukaan muuten koskaan kysellyt / saanut tietoonsa SP1:sten ja SP2:sten rekisteröintimääriä Suomessa? Ihan mielenkiinnosta...
P.s. Tulli oli kiva ja lähetti uuden 3kk ajoaikalapun, kun eivät ole vielä saaneet päissänsä päätettyä veron määrää. Tosin konttorilta joutuu hakemaan uuden lappukilven rahan kanssa.![]()
Se commanderi saa virtansa suuttimien kautta, eli jos pumppu ei äännä, ei suuttimetkaan virtaa saa eikä pc. Tuon bensapumpun releen kautta se niille taitaa mennä..(honda rc51 @ Elo. 05 2009,00:02) kirjoitti
GSXR 750 -06, ex-CBR954RR
löytyi vikakin sp:stä eli päävirta johto oli hankautunut poikki!
johtunee undertailista ku johdot tuli huonosti ulos akku kotelosta!
vielä ku joku päivä kerkee ruuvata katteet takaisin paikalleen!
niin pääsee taas liikenteeseen!![]()
![]()