Sivu: 12 / 52:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 2101112131422 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 331:stä 360:een 1542:sta
  1. #331
    Joskun luin sellaista, että kakkosen swingi olisi kehitetty eritoten kisaslicksin vaatimuksille. Muistaakseni tiettyjen HRC-kittiosien kanssa piti ykkösen swingiä modifioida ihan rälläkän kera, voin kurkkia illalla kotikoneelta mihin asiaan se liittyi !

    Liekö siinä sitten enemmän tilaa mm. korkeammalle renkaalle ?

    Vaihto-osista olen samaa mieltä.
    Senior Team:
    R1200GS
    999S
    VTR SP-1 street, SP-2 race
    Z1 1075 Turbo
    Honda CR250 ice, CRF250R
    Honda CRF150R SM

    Junior Team:
    Yamaha R6R
    Honda RS125R, the real beast.
    Derbi GPR80Cup
  2. #332
    Kyllähän kakkosen swingin laittamista kannattaa harkita, jos swingi on vaihtokunnossa. Onko jotain isompaa vauriota? Kakkosen swingi on tosiaan kevyempi, pitempi ja tyylikkäämmän näköinen.

    Ymmärtääkseni (esim. Durbahnin) soviteholkkisarjan lisäksi konversiossa tarvitaan kakkosen takaiskari, takajarrusatulan kannake sekä pitempi ketju. Lisäksi SP1:n putkistot eivät tosiaan ole yhteensopivia SP2:n swingin kanssa. Mitä olen lukenut noita takahaarukan vaihtokertomuksia (esim. Speedzillasta löytyy) niin kiinnityspulttien/holkkien irrottaminen voi vaatia jonkin verran väkivaltaa ja hermoja...
    Common sense - so rare, it's a goddamn superpower.

    RC36 > RC51
  3. #333
    Vauriot ovat lähinnä kosmeettisia, mutta sellaisia ei voi sallia
    Talviprojektiksi siis meinasin.

    Pitääpä kaivella noita juttuja Speedzillasta, mutta äkkiseltään käy aika tyyriiksi projektiksi jos pitää takaiskariakin ruveta vaihtamaan. Taas toisaalta, kaippa se tulisi vaihdettua muutenkin. Pitääpä kaivella noita juttuja Speedzillasta.

    Suzuki GSX-R1100 & Yamaha XS650
    (exät Honda VFR 800 V-Tec, Harley-Davidson FLSTF Fat Boy, KTM RC8, VTR SP-1, CBR 954 RR, CBR1000F, Kawasaki KX125)
  4. #334
    Samassa konkurssissahan kannattaa päivittää se takajarrusatula(n kiinnike)kin "piilotetuksi" (swingin taakse tulevaksi) tai alla roikkuvaksi (underslung) malliksi
    Common sense - so rare, it's a goddamn superpower.

    RC36 > RC51
  5. #335
    Näin itseasiassa oli ajatuskin. Durbahnillahan näytti olevan noita piilottavia kiinnikkeitä myynnissä kanssa.

    Suzuki GSX-R1100 & Yamaha XS650
    (exät Honda VFR 800 V-Tec, Harley-Davidson FLSTF Fat Boy, KTM RC8, VTR SP-1, CBR 954 RR, CBR1000F, Kawasaki KX125)
  6. #336
    Mainiota, muistahan raportoida kun projekti etenee. Saksanmaan VTR-foorumilla on toistuvasti mielenkiintoisaa roipetta kaupan, sieltä voi hyvinkin löytyä swingikin. Suche-osastoon voi laittaa jopa oman hakuilmoituksen. Tietty eBaysta löytyy kampetta myös. Teutoonien kanssa asioidessa paikallisen kielen tuntemuksesta ei ole ainakaan haittaa, välillä on enkuksi vähän heikkoa...
    Common sense - so rare, it's a goddamn superpower.

    RC36 > RC51
  7. #337
    Toi saksanmaan vtr-foorumilinkki näyttäisi olevan aikamoinen aarreaitta. Tuo meni välittömästi kirjanmerkkeihin.

    Ebayn kautta tulee jotain pikkurompetta ostettua. Viimeksi Pairin ja Flapperin valmiit eliminointipalikat kaikkine kilkkeineen oikein ameriikasta asti. Pitää ottaa mallit talteen ja poltella muutamat lisää .
    VTR SP-2
    Solifer Export '63 & '65
    www.tttalja.fi
    Juutuubi
  8. #338
    Lainaa (absum @ Heinä. 10 2009,12:45) kirjoitti
    ...äkkiseltään käy aika tyyriiksi projektiksi jos pitää takaiskariakin ruveta vaihtamaan.
    ei välttämättä tarvitse, sillä käsittääkseni erilaiset SP1/SP2 takaiskunvaimentimet johtuvat vain kaasusäiliön sijoituksesta ja mahtuuko sellainen olemaan takaswingin välissä. Riippuen valmistajasta, se mahtuu olemaan siellä sellaisenaan tai kääntää sen eri asentoon (siis jos rakenne on suunniteltu käännettäväksi)
    Kawasaki KX 450F
  9. #339
    Lainaa (Moipe @ Heinä. 10 2009,18:09) kirjoitti
    Lainaa (absum @ Heinä. 10 2009,12:45) kirjoitti
    ...äkkiseltään käy aika tyyriiksi projektiksi jos pitää takaiskariakin ruveta vaihtamaan.
    ei välttämättä tarvitse, sillä käsittääkseni erilaiset SP1/SP2 takaiskunvaimentimet johtuvat vain kaasusäiliön sijoituksesta ja mahtuuko sellainen olemaan takaswingin välissä. Riippuen valmistajasta, se mahtuu olemaan siellä sellaisenaan tai kääntää sen eri asentoon (siis jos rakenne on suunniteltu käännettäväksi)
    Näin, mutta jos lähtökohta on SP1:n vakioiskari niin ne ei kai käy SP2:n swingin kanssa kun säiliö sojottaa taakse? Vai?
    Common sense - so rare, it's a goddamn superpower.

    RC36 > RC51
  10. #340
    Kiitos tosta saksanmaan foorumilinkistä, siellä tosiaan näyttää olevan aika aktiivisesti tavaraa tarjolla. Ei tosin ainakaan nyt ollut swingiä, enkä ole löytänyt ebaystäkään vielä.

    Takaiskari on tosiaan alkuperäinen, eikä taida käydä juurikin sen säiliön takia. Onkos kokemuksia minkämerkkisistä iskareista täällä vai Öhlinsiä kaikilla? Suosituksia?

    Slipareita taas ei vissiin tarvitse vaihtaa, ainakin väliputket omissani näyttäisi olevan tehty sen malliseksi että käyvät varmaan molempiin SP-malleihin.

    Suzuki GSX-R1100 & Yamaha XS650
    (exät Honda VFR 800 V-Tec, Harley-Davidson FLSTF Fat Boy, KTM RC8, VTR SP-1, CBR 954 RR, CBR1000F, Kawasaki KX125)
  11. #341
    Lainaa (absum @ Heinä. 13 2009,09:21) kirjoitti
    Onkos kokemuksia minkämerkkisistä iskareista täällä vai Öhlinsiä kaikilla? Suosituksia?
    Öhlins tuntuu olevan suosittu taka-iskunvaimennin, jopa niin suosittu että nenäni edestä vietiin viimeisiä (=edullisia) öhlinsin pamppuja suomesta (valmistus lopetettu Öhlinsillä ko pyörään?)

    Valitsin merkiksi Matris M05 (code: MH208.12 S, sekä SP1 että SP2), kyllä näilläkin kuulema lujaa pääsee. Pari talvea sitten jouduin maksamaan noin 850e, vastaava malli kuin Öhlinsin 46PRXLS eli korkeussäädettävä ja hitaita/nopeita alueita voi säätää.

    Taka-iskari taitaa olla huonoin lenkki muuten niin hyvässä pyörässä kadulle/radalle, joten hyvä investointi se on.

    Clip-on:eista, onkos kenelläkään kertoa hyviä kokemuksia niistä ja pärjääkö kiinteillä vai onko investoitava säädettäviin?
    Kawasaki KX 450F
  12. #342
    Tänään tuli ison meren takaa Pairin ja Flapperin eliminointikitit. Maksoivat yhteensä posteineen 45€, joten en nähnyt asiakseni ruveta sen enempää noiden kanssa säätämään. Ebayssa (.com) tpo_parts myy noita. Vielä kun sais pyörän atomeiksi ja nuo kiinni... *



    P.S. Aikaisempaan keskusteluun liittyen: Tilasin sitten uuden orkkiskatteen Silveriltä... Toivottavasti ei heti naarmuunnu.

    PP.SS. Piti oikein vääntää kotisivuille rc51-osiokin.



    VTR SP-2
    Solifer Export '63 & '65
    www.tttalja.fi
    Juutuubi
  13. #343
    Lainaa (tttalja @ Heinä. 13 2009,19:51) kirjoitti
    Tänään tuli ison meren takaa Pairin ja Flapperin eliminointikitit. Maksoivat yhteensä posteineen 45€, joten en nähnyt asiakseni ruveta sen enempää noiden kanssa säätämään. Ebayssa (.com) tpo_parts myy noita. Vielä kun sais pyörän atomeiksi ja nuo kiinni... *

    Voi pahalainen kun oisin ittekin vastaavan sarjan tarttenut.. Meinaa vain olla tuo kielipää sen verran hutera etten oikein tohri itekseni tilailla..

    Kauankos meni jenkkipojalla lähetellessä osia? Ja mitenkä se tullijuttu?
    Honda VTR SP2

  14. #344
    Mä varmaan ensi kuussa tilailen kanssa setin noita, voin toki ottaa samaan kasaan tuplatkin. Nyt en vielä viitti, kun muuttuu kotipaikkakunta tässä kuun vaihteessa ja seikkailevat pian sinne sun tänne palikat.

    Suzuki GSX-R1100 & Yamaha XS650
    (exät Honda VFR 800 V-Tec, Harley-Davidson FLSTF Fat Boy, KTM RC8, VTR SP-1, CBR 954 RR, CBR1000F, Kawasaki KX125)
  15. #345
    juu jtr corse luistokytkin paikallaan ja jokunen kilsa tullu rullattua sillä.
    meinas olla asennuksen kaa vähätakkuista ku ekalla kerralla ku
    laitoin laakerin paikalleen pakastin laakerin ja lämmittelin ulkokehän
    kytkimestä toholla että menis kohtuudella paikalleen no niinhän se menikin pienellä kopsautuksella mut laakeri ei sit pyörinytkään kunnolla

    eli ei muuta kun uutta laakeria tilaileen ja pikkusen vesihiomapaperilla hioa kytkimestä eloksointia pois että laakeri ei ois liian timmi!
    sitten 12-kanttinen 30mm hylsy oli ihan omalukunsa mutta pienellä metsästyksellä semmoinenkin löytyi

    talven aikana tulee sit tilattua barnetin, hyperplates tai jonkun muun kytkin levy setti! vaikka alkuperäinenkään ei ollu silmin nähden kulunut ainoistaan välilevyt oli ottanut vähän väriä pintaan!
  16. #346
    Ota Absum triplat Pairlätkät, niin pääsen eroon tulpatuista vakioista talven aikana.

    Samasta paikasta löytyi tulpanjohtosarja, mutta silloin lähetysmuoto jenkkilästä kyllä vaihtuu kirjeestä pakettiin, vai lämpeniskö niihin joku muukin ?
    Senior Team:
    R1200GS
    999S
    VTR SP-1 street, SP-2 race
    Z1 1075 Turbo
    Honda CR250 ice, CRF250R
    Honda CRF150R SM

    Junior Team:
    Yamaha R6R
    Honda RS125R, the real beast.
    Derbi GPR80Cup
  17. #347
    Lainaa (mikan @ Heinä. 16 2009,14:19) kirjoitti
    Ota Absum triplat Pairlätkät, niin pääsen eroon tulpatuista vakioista talven aikana.
    Et fläpperin lätkää tarvitse?

    Suzuki GSX-R1100 & Yamaha XS650
    (exät Honda VFR 800 V-Tec, Harley-Davidson FLSTF Fat Boy, KTM RC8, VTR SP-1, CBR 954 RR, CBR1000F, Kawasaki KX125)
  18. #348
    Mulla on ns. suora carbonsnorkkeli, eli flapperi hävis siinä samalla.
    Senior Team:
    R1200GS
    999S
    VTR SP-1 street, SP-2 race
    Z1 1075 Turbo
    Honda CR250 ice, CRF250R
    Honda CRF150R SM

    Junior Team:
    Yamaha R6R
    Honda RS125R, the real beast.
    Derbi GPR80Cup
  19. #349
    OK, tilaan triplat pairiin ja tuplat flapperiin. Jos ei lisää halukkaita ilmaannu.

    Suzuki GSX-R1100 & Yamaha XS650
    (exät Honda VFR 800 V-Tec, Harley-Davidson FLSTF Fat Boy, KTM RC8, VTR SP-1, CBR 954 RR, CBR1000F, Kawasaki KX125)
  20. #350
    Lainaa kirjoitti
    Kauankos meni jenkkipojalla lähetellessä osia?
    Viikossa tulivat pienessä pahvipaketissa. Posti kanto kotiovelle ja soitti kelloa kun tuo postiluukku on vähän kapia tollaselle lootalle.

    Lainaa kirjoitti
    Ja mitenkä se tullijuttu?
    Paketissa merkattu 10 USD arvo ja lahjana, eli tulli ei puuttunut asiaan. Tiedä sitten miten toi sitten menee isommissa tilauksissa. Pyytää vaikka moneen pakettiin...

    Mutta kyllä tohon hintaan tuollaisen satsin kehtaa hommata, varsinkin kun kaikki tulpat, pultit ja lätkät on valmiiksi tehtynä.



    VTR SP-2
    Solifer Export '63 & '65
    www.tttalja.fi
    Juutuubi
  21. #351
    Jenkkilästä tilattaessa on aina vähän tuurista kiinni tullin suhtautumisen suhteen. Saattaa olla että arvokaskin kama tulee kotiovelle asti, mutta saattaa olla että saat tosissasi selvittää oikeasti lahjaksi saatua esim. CD-levyä tullin tädeille tiskillä. Viimeksi autovanhukseen tilatusta vuoden 1967 radiosta sai maksaa rajusti veroa, kun tullin tädin mielestä se oli uusi laite. Ilmeisesti liian hyväkuntoinen. Toisessa ääripäässä taas kaksi kertaa arvokkaampi tavara on tullut kotiin asti ilman että olisi tullissa tarvinnut käydä pakettia purkamassa

    Keskimäärin on kyllä enemmän vaivattomasti ja ilman ylimääräisiä kuluja mennyt jenkeistä tilaamiset.

    Suzuki GSX-R1100 & Yamaha XS650
    (exät Honda VFR 800 V-Tec, Harley-Davidson FLSTF Fat Boy, KTM RC8, VTR SP-1, CBR 954 RR, CBR1000F, Kawasaki KX125)
  22. #352
    Lainaa (bombertore @ Heinä. 07 2009,22:45) kirjoitti
    Mielenkiintoista kuulla JPA,olet selvasti tekijamiehia vartilla.
    Kiva kuulla etta SP on NOIN nopea.Ja minusta tuntuu etta toi 16/42 on optimaalinen valitys,kiertaa varmasti tonne punaiselle 6 vaihteella kunhan ei ole skunkkeja ,kotiloita tai muita elukoita tien tukkona.
    njaa, enpä tiedä.

    Lähdöstä tuostakin olis vielä saanut aikaa pienemmäksi.
    Näillä tiheemmillä väleillä kyllä lähtö on hieman helpompaa (toki keuliikin helpommin).

    16/42 välitys on munkin mielestä melko optimi, en ainakaan tartte yhtään tiuhempaa välitystä.

    Ja kirjoittelin kyllä ihan p:tä tuossa aikaisemmin takakumina on siis 50-sarjanen eikä 55. Seuraavaksi kylläkin tulossa 180/55 kummi ihan testin vuoksi ja kun halvalla sai.
    Mopo tykkää kun sillä ajetaan.

    VTR SP-1
  23. #353
    Lainaa (absum @ Heinä. 16 2009,15:08) kirjoitti
    OK, tilaan triplat pairiin ja tuplat flapperiin. Jos ei lisää halukkaita ilmaannu.
    Joo tilaile vaan niitä kunhan kerkiät.. Tosiaan vasta talven puuhaksi jätän nuo isommat hommat, joten kiirettä ei ole.

    Noista välityksistä, vaihdoin alkuperäisistä suoraan 15/42 väleihin ja minun mielestäni ne on ne optimaaliset Makuasioista on näköjään turha väitellä...
    Honda VTR SP2

  24. #354
    PAIRin venttiilikopassa olevat kannet voi tulpata helposti myös tekaisemalla kierteen letkun lähtöön ja tönäisemällä siihen ruuvin lukitteen kera. Flapperistakin voi ensiapuna nykäistä letkun pois ja vaikka irroitella sen imukanavan läpän. Loput hilppeet riuhtoo sitten syssymmällä...

    Oma rakkine on taas aivan atomeina pitkin autotallia. Keulan huoltoa, öljyn ja jarrupalojen vaihtoa, Durbahnin kaatumatattia, jäykkää jalkatappia ja ja...
    Common sense - so rare, it's a goddamn superpower.

    RC36 > RC51
  25. #355
    No ei tässä ajelemaan kerkee näillä helteillä kuin koeajot, jatkuvaa tuningia on täälläkin, mutta nyt pakenee radalla mutkasta ulos entistä paremmin....., ja myös kuuluu.

    Motukan ulkonäkökin päivittyy pikkuhiljaa, kunhan maali kuivuu ja tarrat saapuu !
    Senior Team:
    R1200GS
    999S
    VTR SP-1 street, SP-2 race
    Z1 1075 Turbo
    Honda CR250 ice, CRF250R
    Honda CRF150R SM

    Junior Team:
    Yamaha R6R
    Honda RS125R, the real beast.
    Derbi GPR80Cup
  26. #356
    Lainaa (mikan @ Heinä. 17 2009,21:38) kirjoitti
    Motukan ulkonäkökin päivittyy pikkuhiljaa, kunhan maali kuivuu ja tarrat saapuu !
    Pistähän kuvaa tulemaan jahka rupeaa mopo hahmottumaan..

    Ja noista Pairin tukkimisesta, haluaa säilyttää vanhat osat ehjänä mikälisikäli näitäkin aletaan katsastella kuten ruottissa tehdään...
    Honda VTR SP2

  27. #357
    Jos naamakirjan käyttäjiä löytyy, niin perustin rc30, rc45 & rc51 ryhmän.

    Linkki naamakirjaan



    P.s. Pitänee kaivella omia arkistoja noista 2003 Performance Bikesistä, silloin tällöin on tullut kaupasta osteltua. Itse asiassa tilasin viime viikolla PB:n suoraan Saarivaltiosta Greatmagazinesiltä 12kk / ~55 €, joten ei paha. Katsotaan nyt jos ensimmäinenkään numero löytää perille asti. Suomen lehtivälittäjät kun pyytävät tuplahintaa.
    VTR SP-2
    Solifer Export '63 & '65
    www.tttalja.fi
    Juutuubi
  28. #358
    Tuolta näyttäs löytyvän: http://www.pigfarmerbikemagazines.co.uk/easysho....17.html

    Tulipa tilattuakin. Ja samaan postikuluun Fast Bikes Joulukuun 2001, jossa ultimate v-twins testi - SP vastaan italot

    Suzuki GSX-R1100 & Yamaha XS650
    (exät Honda VFR 800 V-Tec, Harley-Davidson FLSTF Fat Boy, KTM RC8, VTR SP-1, CBR 954 RR, CBR1000F, Kawasaki KX125)
  29. #359
    Onkos tälle kesälle porukalla innostusta viime kesän kaltaiseen tapaamiseen? Silloinhan saimme porukkaa kasaan .org ratapäivälle Ahvenistolle. Kaikki vaan ei päässyt radalle varaustilanteen takia.
    Itse olen ainakin seuraavat kaksi päivää (27.- 28.7 ma -ti) Motoparkissa vapaalla ratapäivällä. Sinne vaan muutkin kynnelle kykenevät V2 ääntä tarjoamaan (muistakaa silti meluraja 97dB, killerit mukaan)

    Kesäloma toki jatkuu joten jos porukkaa saadaan jonnekin radalle tai mukaville mutkateille maisemia katsomaan niin olen menossa mukana
    Kawasaki KX 450F
  30.  
  31. #360
    Motoparkista sen verran, että nykyisin ohiajomelu mitataan myös, max 100 db.

    Oltiin ajamassa msandellin kanssa, 97 db 5500 rpm paikallaan mitattuna ei tuottanut minkäänlaista ongelmaa kummallekkaan.

    Meikäläinen sai mustan lipun ohiajomelusta, loppupäivä menikin sitten kikkaillessa, ottakaa tiukat killerit mukaan.

    Huomenna Alastaroon !
    Senior Team:
    R1200GS
    999S
    VTR SP-1 street, SP-2 race
    Z1 1075 Turbo
    Honda CR250 ice, CRF250R
    Honda CRF150R SM

    Junior Team:
    Yamaha R6R
    Honda RS125R, the real beast.
    Derbi GPR80Cup
Sivu: 12 / 52:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 2101112131422 ... ViimeinenViimeinen