Tulokset 1:stä 23:een 23:sta
  1. #1
    Haulla en löytänyt mitään tai sitten käytin vääriä hakusanoja..

    Oma probleema on nyt se että vanha tank pad pitäisi saada pois ja uutta tilalle. Millä konstein tuota vanhaa uskaltaa alkaa irroittelee, ettei tankin maali pinta kärsi. Tallista löytyy jtn liimapinnan puhistus ainetta/vastaavaa..

    Muita vinkkejä?
  2. #2
    Sellainen kuin "toffeelaikka" ainakin on toiminut noissa vanhojen liimojen irroituksessa...

    Löytynee ihan autotarvikeliikkeestä, kysyt toffeelaikkaa niin eivätköhän tiedä.. Tulee siis porakoneeseen kiinni.
    Tein itse ja YRITIN säästää.

  3. #3
    Itse olen noita ensiksi varovasti lämmittänyt kuumailmapuhaltimella ja sen jälkeen hinkannut kynsillä, rätillä ja jonkinlaisella rasvan poistajalla.
  4. #4
    Juuuu, tuolleenhan sen pitäs teoriassa lähteekin, mut joskus ei auta mitkään linimentit. Ainakaan allekirjoittaneella... Täällä viimekesäistä keskustelua aiheesta.

    Mut ei haittaa vanhat liimatahrat enää, ku vei tankin ja muut muovihilppeet maalarille ja uutta väriä pintaan, ni johan läks. *
    "Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former. " -Albert Einstein-
    ***
    Kawasaki Er5 -99 -> Yamaha FZ6S ABS -07 -> Suzuki GSX-R750 -08 -> Yamaha FZ1-S -06
  5. #5
    Tallissa oli "Maston ksyleeni" merkkistä puhdistus tököttiä Toivotaa että ei lähde maali pinta kävelemään..
  6. #6
    Lainaa (Hane08 @ Maalis. 20 2009,13:50) kirjoitti
    Tallissa oli "Maston ksyleeni" merkkistä puhdistus tököttiä * Toivotaa että ei lähde maali pinta kävelemään..
    Ei lähe. Kokeilin ihe myös sillä tökötillä. Ja mie hölväsin ihan kunnolla sitä ainetta tankin päälle. Ja siis ei lähteny maalit, mut ei kyllä liimatahratkaan... Mut vahat sillä kyllä lähtee, joten kannattaa jo valmiiks varata lähelle tarvikkeet uudelleen vahaamista varten.
    "Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former. " -Albert Einstein-
    ***
    Kawasaki Er5 -99 -> Yamaha FZ6S ABS -07 -> Suzuki GSX-R750 -08 -> Yamaha FZ1-S -06
  7. #7
    Lainaa (Hane08 @ Maalis. 20 2009,13:50) kirjoitti
    Tallissa oli "Maston ksyleeni" merkkistä puhdistus tököttiä * Toivotaa että ei lähde maali pinta kävelemään..
    En välttämättä tuota laittaisi maalipinnalle ainakaan kokeilematta johonkin näkymättömään paikkaan

    "Tuote on myös erittäin tehokas liuotin pintojen rasvanpoistoon
    ja muuhun puhdistukseen.
    Sopii myös ksyleeniohenteisten alkydi- ja epoksimaalien ja lakkojen ohentamiseen sekä työvälineiden pesuun."

    Tuommoisella olen itse poistellut ja vaha päälle:
    VP-Sitrus Spray
    Sitruspohjainen puhdistusaihe vanhojen liimajäänteiden poistoon. Spraypullo 500ml.
    GSX-R1000 L0
    GSX1300R Hayabusa K9
    CBR600RR 2010 Leyla Special Edition
    GSX1300R Hayabusa K8
    CBR600F4i 2003

    "It sits there and stares back at you. And the longer you do that, the more it speaks to you."
  8. #8
    Eli siis tässä tämä mitä itse käyttäisin: Toffee laikka, Biltema
    Tein itse ja YRITIN säästää.

  9. #9
    Itsehän irroittelin kevyesti bensalla kostutetulla rätillä..hyvin lähti!
    Vahaus päälle ja uutta tarraa vaan paikalleen, niin hyvä tulee
    Honda CB350K4

    "Work Less - Ride More"
  10. #10
    Tuli kokeiltua sitä mastonin ksyleeniä ja hyvin tuolla irtosi se liimapaska.. Toivottavasti pysyy nyt uus tank padi. Teiden sulamista odotellessa
  11. #11
    Perus Sinoli. Hyvin lähti autosta mainosteippausten liimajämät.
    Born to be wild, paitti himassa.
    Elämä on parasta huomenta.
  12. #12
    Liimaan toimii tärpätti eli lakkabensiini. Kostuta rätillä, anna pehmetä ja tahkoa kostealla rätillä pois. Näin lähtee myös "kiinnipalaneet" maalarinteipit jotka eivät esim. asetoonista hievahtaneetkaan.
    Hornet 600cc.

    Jos Harley-Davidson tekisi lentokoneita, lentäisitkö?

    M: Street-Rod/V-Rod speciaali kuitulokari taakse.
  13. #13
    Lainaa (vanha @ Maalis. 21 2009,03:13) kirjoitti
    Itsehän irroittelin kevyesti bensalla kostutetulla rätillä..hyvin lähti!
    Vahaus päälle ja uutta tarraa vaan paikalleen, niin hyvä tulee
    juu ei kyl pitäs gasolla lähtee orkkis maalit liukenee tai sit on kyllä jo valmistajassa vikaa
    =)
  14. #14
    Eräs teippausalan ammattilainen opetti joskus että 90% liimoista lähtee Sinolilla ja loput 10% bensalla.
    Sääntö toimii.

    Lämmittämällä (fööni tms.) hiljalleen tarra irti ja em. kemikaalilla loppusiivous.
    Ja vaha päälle.
    Hessu, vanha mutta hidas ja kankea.
    Team Green
  15. #15
    Lainaa (oml @ Maalis. 21 2009,21:10) kirjoitti
    Lainaa (vanha @ Maalis. 21 2009,03:13) kirjoitti
    Itsehän irroittelin kevyesti bensalla kostutetulla rätillä..hyvin lähti!
    Vahaus päälle ja uutta tarraa vaan paikalleen, niin hyvä tulee
    juu ei kyl pitäs gasolla lähtee orkkis maalit liukenee tai sit on kyllä jo valmistajassa vikaa *
    hmm...parit välimerkit ei olis pahitteeks? Vois vaikka jotain ymmärtää ja ottaa opikseen?

    ps.Kawassa vissii supermaalit ku ei ollu millänsäkään..;)
    Honda CB350K4

    "Work Less - Ride More"
  16. #16
    Lainaa (vanha @ Maalis. 21 2009,03:13) kirjoitti
    Itsehän irroittelin kevyesti bensalla kostutetulla rätillä..hyvin lähti!
    Vahaus päälle ja uutta tarraa vaan paikalleen, niin hyvä tulee
    Sama homma. Ajattelin loogisesti, että tankin maalipinnan pitänee kestää hiukan bensaa ja kestihän se ilman ongelmia. Liima lähti helposti ja tosiaan vahaus ja uusi tarra.
    Retired
  17. #17
    Pyörästä löytyy HealTechin SpeedoHealer V.4 ja vaihdenäyttönä toimii HealTechin Gipro DS-sarjalainen.
    http://www.healtech-electronics.com/

    Nyt ongelmana on se että asennutin tuon speedohealerin niin vaihdenäyttö näyttää kolmosella ajettaessa 2. Vasta kun vaihdan vaihteen 4 niin näyttöön tulee 3. Loppujen lopuksi kun on 6 niin näyttö näyttää 5:sta.
    Ongelma tuli vasta ilmi kun asennutin tuon speedohealerin ja kalibroin sen että mittarivirhe poistuu.
    Vaihdenäytön liittimet on käytetty irti vaan ei auta, malli on just sellanen että se oppii itse katsomaan mikä vaihde on päällä..

    Neuvoja/vinkkejä?
  18. #18
    Lainaa (Hane08 @ Kesä. 24 2009,14:25) kirjoitti
    Neuvoja/vinkkejä?
    Sun on opetettava se vaihdenäyttö uusiksi. Tai sitten vedät vaihdenäytölle nopeussignaalin ennen speedohealeria (eikä sen jälkeen).
    Se vaihdenäyttö toimii niin, että se vertaa kierroslukua ja nopeutta: Speedohealerin asentamalla nopeussignaali verrattuna kierroksiin on pienentynyt: vaihdenäyttö luulee että ajat pienemmällä vaihteella.
  19. #19
    Lainaa (zpete @ Kesä. 24 2009,15:00) kirjoitti
    Lainaa (Hane08 @ Kesä. 24 2009,14:25) kirjoitti
    Neuvoja/vinkkejä?
    Sun on opetettava se vaihdenäyttö uusiksi. Tai sitten vedät vaihdenäytölle nopeussignaalin ennen speedohealeria (eikä sen jälkeen).
    Se vaihdenäyttö toimii niin, että se vertaa kierroslukua ja nopeutta: Speedohealerin asentamalla nopeussignaali verrattuna kierroksiin on pienentynyt: vaihdenäyttö luulee että ajat pienemmällä vaihteella.
    No sitä ei paljon opeteta kun ei ole nappulan nappulaa, se yhdistetään diagnostiikka liittimeen.

    Mutta miten tuo "vedät vaihdenäytölle nopeussignaalin ennen speedohealeria (eikä sen jälkeen)."- tapahtuu?
  20. #20
    ^ ohops, tuo on näköjään erilainen kuin mitä itselläni oli... olis pitänyt tarkastaa nuo speksit ennenkuin viisastelen täällä. Vanhassa oli nollausnappi jonka jälkeen se opetteli itse ne vaihteet.

    Tuo ei onnistukaan niin helposti, koska tuo DS-sarjan näyttö ottaa vaihteen suoraan ECU:lta. En osaa sanoa miten tuo korjautuu. Kannattais ehkä kysyä valmistajalta?



  21. #21
    Lainaa (zpete @ Kesä. 24 2009,15:10) kirjoitti
    ^ ohops, tuo on näköjään erilainen kuin mitä itselläni oli... olis pitänyt tarkastaa nuo speksit ennenkuin viisastelen täällä. Vanhassa oli nollausnappi jonka jälkeen se opetteli itse ne vaihteet.

    Tuo ei onnistukaan niin helposti, koska tuo DS-sarjan näyttö ottaa vaihteen suoraan ECU:lta. En osaa sanoa miten tuo korjautuu. Kannattais ehkä kysyä valmistajalta?
    Lontoo kun taipuis niin olis helppoa kuin heinän teko..Pitänee värvätä jostain joku kääntämään
  22. #22
    Lainaa (Hane08 @ Kesä. 24 2009,20:17) kirjoitti
    Lontoo kun taipuis niin olis helppoa kuin heinän teko..Pitänee värvätä jostain joku kääntämään *
    Auttasko http://translate.google.com Kieliopillisesti tuo nyt mitään hyvää savoa tuosta viännä, mutta varmaan edes about ymmärrettävää kuitenkin
    Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08
  23.  
  24. #23
    Lainaa (HiTec @ Kesä. 25 2009,10:04) kirjoitti
    Lainaa (Hane08 @ Kesä. 24 2009,20:17) kirjoitti
    Lontoo kun taipuis niin olis helppoa kuin heinän teko..Pitänee värvätä jostain joku kääntämään *
    Auttasko http://translate.google.com Kieliopillisesti tuo nyt mitään hyvää savoa tuosta viännä, mutta varmaan edes about ymmärrettävää kuitenkin
    Sain lähetettyä s-postia healtechille ja sieltä vastattiin erittäin nopeasti ja ongelma ratkeaa kun ehdin kotia