Tulokset 1:stä 22:een 22:sta
  1. #1
    Eli samma här, nyt olis tarjolla"hyväkuntoinen" mistä noista tietää 91 VFR:ä, +80 tonnia mittarissa. Kannattaako edes pohtia?
    Honda VFR 750 F -96
    Yamaha FJR 1300A -04
  2. #2
    Haluat muiden kertovan sinulle, kannattaako joku pyörä ostaa?

    Siinä tapauksessa helpottaisi kovasti, jos kertoisit edes vähän, minkälaisia odotuksia sinulla itselläsi on ko. kamppeelta, paljonko on budjettisi, jne.... mikä sopii yhdelle, ei välttämättä passaa toiselle.

    VFR on ihan lujan masiinan maineessa, mutta tuo on jo 18 vuoden kunnioitettavassa iässä, eli kunto riippuu suuresti siitä, minkälaisia omistajia sillä on ollut, ja kuinka sitä on matkan varrella huollettu ja korjailtu. V4-moottori ei huoltomielessä ole kaikista simppelein konstruktio.
    - Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
    25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
  3. #3
    Jos vanha pyörä ei muuten pelota ja jakari pysyy kädessä / tunnet jonkun järkevänhintaisen huoltajan, niin tuo kampe on varmasti yksi turvallisimmista valinnoista. Huollot on vähän hankalampia tehdä V4-rakenteesta johtuen, mutta esim nokat pyörii rattailla eli ei nokkaketjumurheita....

    Mun työkaveri ajeli tuollaisella -93 vuotisella viisi kesää ja 35->75 tkm pelkän takahaarukan laakerit vaihtamalla ja oli vielä myydessäkin pari vuotta sitten tosi hyvässä kunnossa. Hyviä ja siistejä löytyy jos jaksaa etsiä. Vanhempaan VFR:ään pätee sama kun tonniseenkin; jos hyvän löydät niin sen halvemmalla et järkevästi matkapyörää saa...
    MotoristinSuomijaEurooppa - Reittivinkkejä Nordkappin ja Malagan väliltä
  4. #4
    Liittyi Jun 2007
    Helsinki by the Grace of God
    Mulla oli '93 RC36 ja myydessä taisi olla 76tkm mittarissa, kone kävi kuin kello ja kaikki muukin pelasin kuten pitää, kytkin vain helisti hieman kuten noissa on vanhemmiten tapana.
    Mukava peli kaikin puolin, sopii myös hyvin matkustajan kyyditsemiseen.
    Dirty Nasty Furriner
  5. #5
    Lainaa (pecha @ Kesä. 14 2009,23:25) kirjoitti
    Haluat muiden kertovan sinulle, kannattaako joku pyörä ostaa?
    Sellaista en kai missää vaiheessa pyyttänyt keneltäkään, korjaa toki jos olen väärässä??

    Noi 2 alempaa vastausta sitä vastoin vastasivat kysymykseeni ja kiitos siitä.
    Ajatuksena tosiaan olis hankkia ko. laite siksi että se oli ns. unelmapyöräni piikki-ikäisenä ( tosin se oli jo vuonna-88 mutta vm-91 näyttää sopivan paremmin silmään ). Näyttää vain suurin osa noista olevan sen verran paljon veivattuja, että en malttanut olla kysymättä mitä"konkarit"ovat mieltä noin paljon ajetuista mopoista. Se budjett jota ensimmäinen vastaaja peräänkuulutti, ei tässä tapauksessa nyt ole se"main thing" vaan enemmän kiinnostaa hyväkuntoiset ja mielellään"huolettomat"pelit, vaikka eihän noista käytetyistä vessoista voi tietysti koskaan tietää?
    Mutta mielellään saa jatkaa aiheesta ketjua.
    Honda VFR 750 F -96
    Yamaha FJR 1300A -04
  6. #6
    Omaa kokemusta on vm90 VFR:stä. Ajoin sillä 70.000 kilsaa 7 vuoden aikana. Erittäin huoleton pyörä. Öljynvaihtojen lisäksi remontoin tuona aikana starttikytkimen (rullat ja jouset, hinta parikymppiä), kytkinlevyt kerran, ketjurataspaketin kerran, jännitteensäätimen kerran (noin 80€), Vaihdoin etu- ja takajouset, rasvailin emäputken ja takanavan laakerit pari kertaa, tarkastin venttiilinvälykset 2 kertaa, säätöpaloja ei tarvittu kummallakaan kerralla.

    Kytkimen helistämiseen oli miulla syynä 2 löystynyttä starttikytkimen 3:sta pultista. Tiukkasin ne ja helinä loppui.

    Voin suositella VFR:ää varauksetta. Oikealla hoidolla ikuinen ja varmaankin luotettavin pyörä.

    Myydessäni sen himpun yli 100t ajettuna ei ollut mitään vikoja, ja luulempa, että vähintään 150.000 menee ilman minkäänlaista laittamista ja senkin jälkeen saattaa olla edessä vain venttiilinsäätö * Huollot ei miun mielestä olleet mitenkään vaikeat. Ihan perustekniikkaa ja kun ei nokkaketjuja ole on venojen kanssakin pelaaminen helppoo.

    Arvosana luotettavuudesta ja monikäyttöisyydestä viifferille täysi 10.
    Vaihdoin ton veturiin siks, et halusin persoonallisempaa ja hauskempaa pärrää. Mut VFR voittaa kyllä VTR:n Euroopan reissulla tai 2-päällä ajettaessa 10-5.

    Lisäys: tossa 90-92 mallissa on se huono puoli verrattuna seuraavaan malliin, että vanhemmassa ei oo keulassa säätöjä. Muuten sama värkki. Ton säätöjen puutteen pystyy kiertämään laittamalla öhlinsin jouset ja sopivan paksuiset öljyt keulaan.



    Ducati Monster S4R -04
    Ducati SS600 -95


  7. #7
    Itse ajelin tuollaisella -91 mallin matkamittarista välin 60tkm --> 150tkm ja kuulemma liikkunut nykyisenkin omistajan alla ilman suurempia murheita...

    Karkeasti ottaen:
    80tkm:ssa uusin startin "kytkimen"

    100tkm:n huitteilla meni uusiksi
    -etupyörän laakerit
    -etuputkien liukupalat
    -emäputken laakeri

    140tkm:ssa
    - takapyörän laakerit
    - etujarrulevyt

    150tkm:ssa takahaarukan laakerit

    Ominaisuuksien puolesta pyörä oli mukavaa taittaa matkaa ja omassani ollut WP:n alusta ei ainakaan ajoa huonontanut. V4-konekin oli osaltaan todella nöyrä työmyyrä.

    Vaikka omassa kilometrejä olikin niin ajettavuuden ja yleisen tukevuuden tunteen osalta hakkasi mennen tullen esim. 90-luvun lopun ja vain pari kymppiä mittariinsa keränneen GSX-F 750:sen...

    Eli, jos hyvän löydät niin tuskin ominaisuuksien puolesta pettymään tulet. Ruuvaustaito kyllä helpottaa omistamista sillä aina sitä jotain pientä joutuu tekemään, mutta se sinänsä mitään rakettitiedettä ole...
  8. #8
    Moi, Mulla oli -93 VFR kolme kesää,ja oli tosi ilo omistaa/ajella sillä,ei mitään vikaa,myin sen nyt huhtikuussa pois kun tilasin itselleni uuden pyörän,mutta mun ei ois kannattanut myydä sitä niin nopeasti,sillä en ole vieläkään saanut sitä uutta tilamaani pyörää voin rehellisesti suositella tollaista -93 VFR:ää, hyvät äänet,ei liian kyykky,hyvä kaksi päällä,
    ja voi hyvin myös käydä vetämässä muutaman kierroksen radalla,vaikka myönnän että on aika raskas nyky kyykky ratapyöriin verrattuna,mutta ihan omaksi iloksi voi myös radallakin piipahtaa,vaikka ei kilpailumielessä,mun pyörä oli tuonti pyörä,väriltään tummanvihree/hopee, musta oli kiva ajella sellaisella pyörällä mitä ei juurikaan näe suomen liikenteessä,nimittäin noita vihree/hopee väriltään ei ole montaa suomessa, ainoo syy miks luovuin pyörästä on koska kun kävin koeajamassa gixerin, niin se olikin paljon hauskempi radalla,ja mä en juurikaan ole tekemässä mitään matkaajoa,ja ajelen myös enimmäkseen yksin.
    Honda VF500 -88 -> Kawasaki GPX 750R -89 -> Kawasaki ZZR 600 -92 -> Honda VFR 750F -93 -> Suzuki GSX-R750 -09 -> Yamaha R1 -12
  9. #9
    jos ulkoinen kunto ok ; en epäröisi yhtään.
    tuo pyörä on yksi kestävämpiä mitä kukaan
    tietää.
    vikalista: ohjauslaakeri , kenties takapyörän laakeri mut koneessa en ainakaan usko olevan vikoja ellei kytkintä ole poltettu. myös jousitus saattaa vaatia päivityksen.
    mut muuten aivan kelpo peli. *tietty edellisen omistajan huoltoaktiivisuus vaikuttaa.
    nuo ed. mainitut rempat ei ole lompakon tuho.
    mulla on 9v kokemus vfr:stä.
    (tais nuo jutut olla jo tuolla edempänä.....)



  10. #10
    ja kun mies osaa käyttää jakoavainta monimutkaisempaa
    välinettä , pääsee vfr:llä pitkälle.
    jää moni "suitsa ja kawa matkan varrelle."
  11. #11
    Kesällä -97 ostin 10tkm ajetun -93 VFR:n, ajelin sillä kevääseen 2002 asti jolloin möin pois, ajettuani sillä noin 70tkm. Mekaanista ongelmaa siinä ei esiintynyt kertaakaan (pl kolarin aiheuttama kosmeettinen vaurio katteessa), ja elektroniikassa tuli vain se surullisenkuuluisa tasasuuntaajan kärähtäminen vastaan noin 60tkm:ssä. Sekin kärähti vasta sen seurauksena että laturista meni käämitys. Sähköjä lukuunottamatta siis varsin toimintavarma vehje, ja jos tuo reg/rect on vaihdettu nykyaikaiseen ja paremmin jäähdytettyyn malliin (esim. Electrex) niin ei sekään liene ongelma. Jos vielä löydät helmiäisvalkoisen niin mikäs sen parempi.

    /MarcusB
    nyt: Suzuki GSX-1300R Hayabusa -08
    ennen: Tunturi Supersport -84, Hondat VF750F -83, VFR750F -93, XR400R -98, VTR1000F -02, CBR1100XX -00
    "I hope for nothing, I fear nothing, I am free"
  12. #12
    mielipide: nuo vanhemmat vfr:t maksaa pian saman kuin "uudemmat".
    harkitsepas vielä,kun tonnilla parilla saisit "huolettoman"
    yksilön. en tiedä sun pudjettiasi mut vfr kone on kova
    kestämään. se pyörä loppuu vaan kaikkialta muualta.
    kuten sanottua esim jousitus.
    ps. kokemusta on!!!
  13. #13
    Lainaa (kenus @ Kesä. 15 2009,09:24) kirjoitti
    Näyttää vain suurin osa noista olevan sen verran paljon veivattuja,
    Jos 80 tkm pitää paikkansa, niin sehän on vähän ajettu ikäisekseen, alle 5000 km vuodessa. Ei taida VFR:ssäkään olla miljoonamittaria, joten voi olla 180 tkm tai 280 tkm:kin. Kannattaa siis tiedustella edes jonkinlaista huoltokirjanpitoa.
  14. #14
    Lainaa (Ytsför @ Kesä. 16 2009,16:35) kirjoitti
    Ei taida VFR:ssäkään olla miljoonamittaria, joten voi olla 180 tkm tai 280 tkm:kin.
    Kyl siin taitaa olla miljoonamittari. Tossa todiste: VFR
    Ducati Monster S4R -04
    Ducati SS600 -95


  15. #15
    Lainaa (Nevalan Tiikeri @ Kesä. 17 2009,13:00) kirjoitti
    Kyl siin taitaa olla miljoonamittari. Tossa todiste: VFR
    Tuo on 1994-97 VFR:stä jossa on erinäköinen mittari kun malleissa 1990-1993 jossa ei ole kun 99999-mittaria (jollaista siis tuli katseltua 5:n vuoden ajan):

    http://skisa.org/vfr/orig/speedometer.jpg

    Mutta nulkunpissintäähän tämä...

    /MarcusB
    nyt: Suzuki GSX-1300R Hayabusa -08
    ennen: Tunturi Supersport -84, Hondat VF750F -83, VFR750F -93, XR400R -98, VTR1000F -02, CBR1100XX -00
    "I hope for nothing, I fear nothing, I am free"
  16. #16
    Lainaa (samuelias @ Kesä. 16 2009,16:10) kirjoitti
    vfr kone on kova kestämään. se pyörä loppuu vaan kaikkialta muualta. kuten sanottua esim jousitus.
    ps. kokemusta on!!!
    Ajelen -87 vifferillä, jossa kilometrejä ainakin 125 tkm, ja vielä menee tosi hyvin sekä tiellä että radalla *

    Jousituksen saa hyvään kuntoon suht pienellä rahalla ja vaivalla: huollatin takaiskarin Racing Kaukosella Pälkäneellä ja etusiin laitoin uudet jouset, liukuholkit ja vaimenninosien perusteellinen pesu.

    Noissa vanhoissa ei säätöjä ole, mutta jos jaksaa pelata hivenen öljyjen ja esijännitysten kanssa, saa keulastakin ihan kelvollisen.
    Don`t call me, I call you...

    VFR750, nuorekas kaks`kymppinen
  17. #17
    Sitä mää vaan kauhiast ihmettelen, että Nettimoton 87:stä VFR 750:stä vain kolme on yli 100 tkm ajettuja...
  18. #18
    kummasti tuo kilsojen kertymä loppuu jossain kohtaa....
    liekö kuski kyllästynyt?
  19. #19
    No itellä ensimmäisiä versioita tuosta kapineesta kivä ja helppopyörä ajella ja reissata ja kyllä sillä omaksi iloksi nopeampaakin ajelee. Omassa suora putkisto ja tuo uudempi yamaha kuulosta yhtään kivalta vaikka ripeämpi onkin.
    hauskuus piilee rajojen etsimisessä..harvemmin kivaa kun ne löytyy.
  20. #20
    Minä olen tässä leikitellyt ajatuksella laittaa oman 93-mallisen entisen helmiäisvalkoisen, nykyisin hopeisen, 75 kilomailia ajetun ameerikanmallisen VFR:n myyntiin. En vain ole saanut aikaiseksi tehdä nettiin pyörän projektihistoriaa kuvaavaa valokuvagalleriaa. Tämän ikäisessä pyörässä kuvitettu huoltohistoria kun kertoo paljon enemmän omistajansa omistautumisestä harrastukseen ja arvostuksesta omaan pyörään kuin 28 virallisen "asentajan" huoltoleimaa huoltokirjassa.

    Pyörää on muokattu melkoisella hartaudella sopimaan entistä paremmin juuri siihen tarkoitukseen mihin valmistaja on sen alunperin tarkoittanut, eli nimen omaan sporttiseen matka-ajoon. Seuraavassa tehtyjä modifikaatioita ja huoltoja:

    Moottori:
    - Dynojet suuttimet
    -K&N vapaavirtaussuodatin
    -Laser Pro D'or slip-on vaimennin

    Jarrut:
    - Etujarrusylinterien perushuolto ja uudet jarrupalat (talvi 2005)
    - Goodridge teräspunosjarruletkut tarkempaa jarrutuntoa varten (talvi 2005)

    Ulkonäön modernisointi (2006):
    - Katteiden maalaus hopeaksi Hondan 2000 mallin värikartasta
    - 1998 vuosimallin VFR:n tyylillä mallinnettu tarrasarja
    - Peilien ja etuvaimentimien maalaus katteiden väriin
    - Vanteiden maalaus hopeisiksi
    - MRA spoiler pleksi (savu)

    Alusta:
    - Takapyörän laakerointi uusittu laadukkailla SKF:n osilla (syksy 2007)
    - Ohjauslaakerit uusittu SKF:n kartiorullalaakereiksi alkuperäisten kartiokuulalaakereiden sijaan (syksy 2007)
    - Uudet ketjut ja rattaat (kesä 2007)
    - Uudet renkaat (syksy 2007)

    Käytettävyys ja mukavuus:
    - Kappa Wingrack laukkuteline
    - 3 x 44L Kappa laukut (sarjoitettu samalle avaimelle)
    - Lämpövastukset kahvoihin
    - Raskaammat kahvapainot (sorvautettu haponkestävästä teräksestä)
    - Uudet kahvakumit (tribal, musta-harmaa)
    - Etuosasta kavennettu penkki, jotta lyhyempikin kuskiyltää paremmin maahan, penkin pehmusteesta tinkimättä
    - Jälkiasenteinen keskiseisontatuki helpottamaan ketjun rasvausta (ei vakiona USA mallissa)

    Perushuolto:
    - Venttiilien välyksien säätö (talvella 2005)
    - Kytkimen täyshuolto: pää- ja työsylinterit, kytkimen massalevyt, jäykemmät jouset (syksy 2007)
    - Starttikytkimen huolto (syksy 2007)
    - Kaasuttimien synkronointi ja penkitys,89 hp takapyörältä (kevät 2008)
    - Öljynvaihto ja suodatin kerran vuodessa talvi/syyshuollon yhteydessä

    Kuten ylempänä olevista kommenteista voi lukea, luotettavampaa käyttöpyörää on vaikea löytää kolmen tuhannen euron hintaluokassa (mitä tällainen pyörä nykyään edustaa). Yllä olevat eivät ole oikeastaan pyörän korjaushistoriaa, vaan syynä on insinöörin halu tutustua harrastukseen ajamisen lisäksi myös teknisessä mielessä. Maalausprojekti kyllä lähti liikkeelle parkkipaikkakaadon seurauksena kun sivujalka meni yllättäin asfaltin läpi ja pyörä kellahti kyljelleen (tästäkin piti ottaa valokuva paikan päällä... koskaan ei voi dokumentoida asioita liikaa) ;-) mutta muuten fiksaukset ovat olleet enemmän vapaaehtoisia värkkäämisiä.

    Ei voi muuta kuin suositella. Eikä tämä ole pelkkä myyntipuhe, sillä jos pyörästä olisi pakko päästä eroon niin se olisi jo nettimotossa myynnissä. Saa nähdä malttaako pyörää edes laittaa myyntiin kun ensin alkaa kerätä sitä kuvitettua historiatietoa nettiin ja muistaa kaikki ne hyvät ajat pyörän parissa puuhastellessa.



    EDIT:: Radikaali liike suoritettu ja tuumsta siirrytty toimeen. Lisätietoa myyntipalstalla...



    - "VFR kehrää ja paukkuu" -
  21. #21
    Sepä oli nopeasti myyty, ja ostajakin on äärimmäisen tyytyväinen kauppaan...

    Kävin nimittäin ajamassa tankillisen verran Hämeenlinnan ympäristön mutkapätkillä mukava nainen kyytiläisenä, ja kävi niin että "ostin sillä reissulla pyörän itselleni" hintaan 3000 euroa. Antoi sen verran hyvät kyydit, etten hennonnut luopua. Siis pyörä. Neitokainen ei antanut, mikä ei kyllä ollut tässä edes se pääasia.

    Ei minusta ollutkaan loppujen lopuksi luopumaan tästä harrastuksesta. Olkoonkin ettei tahdo olla nykyään enää aikaa ajaa viittä tuhatta kilometriä kesässä. Mutkapätkillä, ja vielä kaksi päällä ajaen, palautuivat mieleen kaikki ne syyt miksi minulla on juuri VFR. Yksin ajaessa mutkatiet ovat tietysti vielä nautinnollisempia, mutta osaavan kyytiläisen kanssa ei edes sopivan reipaskaarteinen mutkatie haittaa matkantekoa ollenkaan. Oikeastaan päinvastoin.

    Totesin että taitaa olla parempi laittaa pyörä ennemmin vaikka talliin pressun alle säilöön odottamaan tulevia vuosia kuin antaa näin hyvä pyörä tuntemattomalle pilkkahintaan...

    Että tällainen "myyntitarina" tällä kertaa.
    - "VFR kehrää ja paukkuu" -
  22.  
  23. #22
    Eihän pisimmälle kuljetettu vfr:ä ole mennyt kuin pikkusen yli 800tkm! Eka kone kesti 450tkm. Repikää siitä, ei mulla ole mitään tekemistä niiden kanssa, mutta rikki ei saa edes lekalla.
    poku banuhäiskä:Suzuki,Moto-Guzzi,Velocette ja NSU-601