Katso äänestykset tulokset: Arvostatko pyörän rakentelua? -

Äänestäjät
408. Et voi äänestää tässä kyselyssä
  • Kyllä arvostan

288 70,59%
  • En arvosta

53 12,99%
  • Aivan sama

67 16,42%
Sivu: 1 / 4:sta 123 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 97:sta
    Arvostatko moottoripyörän rakentelua? Oletko hankkinut omaan pyörääsi jotain tehdäksesi pyörästäsi persoonallisemman ja erottuaksesi massasta jossa on monia vakiokuosissaan olevia pyöriä?

Olen tällä foorumilla huomannut jokusen kerran että lähes vakiokuntoiset pyörät herättävät enemmän keskustelua ja näitä "todella hieno pyörä" kommentteja kun taas enemmän rakenneltuja pyöriä ei juurikaan huomioida.

Sana vapaa *

636 -06
    Arvostan niitä jotka osaavat käsillään muotoilla ajatuksiaan. Sitten on erikseen ne jotka ei rakentele vaan ostaa valmiita palikoita ja "varustelee" ja muuttaa alkuperäistä. Siinä on vissi ero.
    Lainaa (xs2jammu @ Marras. 07 2009,17:04) kirjoitti
    Arvostan niitä jotka osaavat käsillään muotoilla ajatuksiaan. Sitten on erikseen ne jotka ei rakentele vaan ostaa valmiita palikoita ja "varustelee" ja muuttaa alkuperäistä. Siinä on vissi ero.
    Tässä tarkoitin ilmeisesti sitten juurikin tätä kutsumaasi "varustelua". Itse luokittelen tämän varustelunkin rakenteluksi mutta mielipiteensä kullakin

636 -06
    Kyllä pyörien rakentelu on aina hieno juttu, noita "vakio" pelejä näkee tuolla kaupan lattioilla ihan tarpeeksi.

Jokainenhan varustelee pyörän oman mieleiseksi.
    Ns125R -> CBR1000F -> XX -> 1000RR -> GSX1400 -> Gen2 Busa -> S1000RR -> K9 Gixxer
    Paremmaksi/enemmän käyttöön sopivaksi rakennetut on ihan jees mutta valitettavan monta pyörää tullut nähtyä jotka on täysin pilattu jollain ihme viritelmillä. Yleensä ne käytössä toimivat muutokset ovat myös niitä ulkonäöllisestikkin päteviä viritelmiä.
    Yleensäkin rakennellut pyörät eivät silmääni paljoa miellytä, mutta esim. NoFuelin rakentelema GSX-R saa kyllä hymyn huulille kun miettii sitä tehoa ja ulkonäköä!
    Bensa haisee hyvälle ja vauhti tuntuu kivalle
    Lainaa (Number28 @ Marras. 07 2009,19:04) kirjoitti
    Yleensäkin rakennellut pyörät eivät silmääni paljoa miellytä, mutta esim. NoFuelin rakentelema GSX-R saa kyllä hymyn huulille kun miettii sitä tehoa ja ulkonäköä!
    +1

Niih, pienten härpäkkäiden lisäily vakioon on pikemminkin pakko kuin poikkeus. Rakentelu on vaikea ala, harvoin sitä juuri siksi näkee silmää mielyttäviä yksilöitä.
    Silloin rakentelu muuta kuin valmiiden osien pulttamista kiinni niin se on hienoa hommaa. Minivilkkujen, huggereiden, rännien ja muiden vastaavien kiinni pulttaaminen ei ole rakentelua
    Taivas saa odottaa
    Tingeltangel hommat nyt ei oo ihan oikeeta rakentelua mut kyl mä siitäkin diggaan Kun on tyylillä tehty.
    Kunnon rakentelu ja tuunaminen on jo sitten ihan makeimmasta puolesta...
    KTM - Ready To Go
    tämmöstä rakentelua arvostan kyllä....
    Tärkeintä ei ole se, mitä tietää, vaan se mikä juolahtaa päähän juuri oikealla hetkellä...
    arvostan jos on taidokkaasti tehty
    Kun kukaan ei enää huomaa sinua minuutesi haihtuu.
    Toiset ostaa pyöriä ja toiset ajaa sellasilla pyörillä millä haluaa.

Mikään ei ole tärkeämpää kuin moottoripyörien rakentelu ja sekään ei ole kovin tärkeää... F*ck stock bikes!

(kun on juonut pullon punaviiniä, niin tulee kirjoitettua mitä sylki suuhun tuo... Ei herneitä nenään... )
    Arvostan tietysti, siinähän näkee että henkilöllä on tietoa ja ammattitaitoa asian suhteen. Vielä jos mopo on kaunis niin se edellyttää taiteellistakin silmää.

Rakentelisin itsekin jos vain osaisin ja jos budjetti antaisi myöten, mutta toistaiseksi se on vain jäänyt siihen sliparinvaihto -linjalle *
    ZX-6R -06
    -----------

Musiikkia:
    Hatetrend
    False Arrival
    Arvostan yleensäkin käden taitoja. On tosi hienoa, kun joku osaa tehdä kaikenlaisia upeita juttuja ihan itse, mutta valmiiden palikoiden ruuvaaminen pyörään kiinni ei ole mielestäni mitenkään ihmeellistä, eikä vaadi kummoisia käden taitoja.
    Siitä rakennetun pyörän arvostuksesta en sit oikein osaa sanoa. Mitä ihmeen merkitystä sillä on, arvostaako joku esim. mun rakentamaani pyörää? Pääasia, et itte tykkää. Myyntivaiheessa asia onkin jo eri, jos rakentelutyyli ei miellytä, voi jäädä pyörä myymättä.
    Näitä pystyperseisiä streetfightereita olen ällistellyt nettimotossa, että miten kukaan voi raiskata pyörän noin saatana rumaksi, mutta makuja on monia. Itse tykkään enempi orkkistyylistä
    Arvostan, tosin enemmän tuota tekniikkapuolen rakentelua. Ulkonäkö tuunaus ei niin kiinnosta itseä, tosin ainahan jonku itse rakentamaa tyylikästä mopoa on kiva katsella.
    Supermoto
    arvostan kekseliäisyyttä rakentelussa, samoin kuin mielikuvitusta ja luovaa sommittelua. silmää pitää olla siihen mitä osia pulttaa kiinni tai muuttaa, että ne käy kokonaisuuteen.

mikä sitten on pyörän rakentelua niin edellä olevista kommenteista voi olla montaa mieltä. esim. leegoilla rakentelu on rakentelua myös, ilman että tarvitsee valmistaa leegoja itse. monella ei ole mahdollista valmistaa painevalettuja alumiiiniosia, tai omistaa cnc-sorvia tehdäkseen kupumuttereita. siksi on hyvä että voi ostaa jotain osia joita sattuu projektiinsa tarvitsemaan.

mutta kyllä, arvostan rakentelua suuresti. tuo mukavasti kontrastia tähän vakiopyörien harmaaseen ilotulitukseen. lisäksi pyörä voi kertoa omistajastaan kokonaisen tarinan. rakennettu pyörä on juuri sellainen kun omistajansa haluaa itsestään kertoa.
    Tyyli ennen tarkoitusta.
    Arvostan, omaa silmää hivelee aina kun pyörään on saatu jotain omaperäistä aikaiseksi... Eikä ole edes väliä minkä tyyppinen pyörä on kyseessä, kyllä hienosti tehdyt customitkin aina tekee vaikutuksen.

Suomen rakennettujen pyörien taso on ihan kiitettävän korkeatasoista, varsinkin siihen nähden kuinka tiukkaa meillää on noiden muutosten kanssa moniin muihin maihin verrattuna...

Hienoja pyöriä vaikka kuinka paljon
    Jos tehdään ammattitaidolla, niin arvostan todellakin. Ei mitään pahaa sanottavaa liukuhihna mopoistakaan, mut kyllä rakennettu mopo on arvossa Jotain pientä yksityiskohtaa ja sen sellaista.
    gsx-r 1000
    kawasaki zx6rr kilvetön

Se on hienoa, että ihmiset rakentelevat pyöriään mieliensä mukaisiksi. Arvostan kovasti, miten toiset osaavat rakentaa tasapainoisia laiteita, tai sitten niin erilaisia, että ihmettelen miten noinkin tuon voi tehdä.

Itsellenni nuo pyörät/kelkat on lähinnä adrenaliilin-hakulaitteita, jotka voivat kipata/osua puuhun, joten en tuohon ulkonäköpuoleen ole kiinnostunut panostamaan. Oikeastaan tämän laitekannan ylläpitämisessä on sen verran puuhaa, että ei voi tuunauspuoleen panostaa. Varmaan jos olisi vain yksi rakas laite, niin kai se sitten muutuisi persoonalliseksi.
    Speed Triple -12, Daytona i955 -02, Bonneville V140T -78, Aprilia Pegaso -01.
    Niin...

Arvostan niitä ammattitaidon tarvittavan omaavia henkilöitä, jotka osaavat pyörän purkaa paloiksi, modata ja jälleenrakentaa sen ajoon.

Itse en osaa.

Mutta pyörän muokkaan mieleisekseni. Pulttaan kiinni jotakin ja jotain otan irti. Madallan ja/tai korotan. Palikoita vaihdan.

Tavoitteenani on tehdä pyörästä semmoinen, että sillä on hyvä mennä.

Tällä nykyisellä muokatulla jatketaan, jahka taas pystyy... *kelien puolesta...

-jami
    Honda CB 125 Twin (1978) 1978 - 1980
    Suzuki GS 500 E (2000) 2006 - 2007
    'Hilja' ('Modesty' in english...) Honda VFR Vtec (2004) 2007 -
    Lainaa (Zip @ Marras. 07 2009,17:11) kirjoitti
    Lainaa (xs2jammu @ Marras. 07 2009,17:04) kirjoitti
    Tässä tarkoitin ilmeisesti sitten juurikin tätä kutsumaasi "varustelua". Itse luokittelen tämän varustelunkin rakenteluksi mutta mielipiteensä kullakin *
    Edellistä mielipidettä tuskin kannattaa enempää miettiä Tuntuu olevan joka asiaan jotain sanottavaa ja kolme pistettä. Kyllä meitsi näkis ton pyörien rakentelun/varustelun hyvänä asiana. Tosin tusina kilokyykkyjamasusukihondsta EI SAA MITÄÄN MASSASTA EROTTUVAA.
    Japanilaisten amerikankustomien jaosto kiittää ja kumartaa
    rakentelu olis hienoa hommaa, mutta

- on liian vähän rahaa
    - ei ole tiloja
    - ei ole vehkeitä (muualla ku housuissa)
    - ei ole aikaa
    - visiot vois olla liian suuria
    - peukalo ihan liikaa keskellä kämmentä.

muutenhan sitä vois harrastaa ihan täysillä. *
    '07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124, '98 LN170 ja '07 S211

onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...

6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
    Liittyi Jun 2007
    Tukholma (entisii kouvola-korialaisii)
    Rakennellut pyörät eivät sinällään kiinnosta, tietystikin jos on silmää rakentelulle, on usein lopputulos aivan siedettävä. Valitettavasti törmää myös joskus tekeleisiin jotka lähinnä muistuttavat enemmän isoisän samovaaria kuin moottoripyörää. *
    Itte "rakentelen" mieluummin alkuperäis-kuntoon omat moponi, siinäkin usein täysi työ, kun entisöi entisten omistajien rakentelu-innon tuloksia. *
    Jos joskus innostun uuden ostamaan, niin sitten saa kallistua varustelun puoleen. *

Tuossa Jamaksen kuvan Nortonissa on tyyliä joka iskee.

Tuolla alempana olevasta rykkösestä ei sitten taas tiedäkään onko se ruohonleikkuri vai kitara.

Yamaha XV1600 WildStar
    Moto Guzzi 1000 SP III
    BMW K100 RS
    Moto Guzzi V65 Lario
    Yamaha FJ1100
    Moto Guzzi V35III
    Suzuki GR650
    Honda CB400N
    Solifer Speed

"Bara döda fiskar följer strömmen"
    "Your crash, is my cash"
    Kyllä arvostan, tietty arvostuksen laatu ja määrä riippuu lopputuloksesta... Tosin olen näin varttuneemmalla iällä alkanut arvostaa alkuperäisiäkin laitteita enemmän, etenkin iäkkäämpi kalusto on useimmiten parhaimmillaan orgiskuosissa tai maltillisesti laitettuna.
    Kädentaitoa arvostan kovastikin, etenkin vanhojen pyöränraatojen herättämistä alkuperäiseen asuunsa. OCC:n tyyppisten pitkäkeulaisten laita on hieman toisin, johtuen varmaan omasta kiinnostuksen puutteesta tuontyyppisiin kulkupeleihin. Osto-osia pulttaamallakin saa aikaan hyvännäköisiä luomuksia, silmää tarvitaan siihenkin.
    Toisaalta vakiopyörien osalta olen aina ihmetellyt halua erottua massasta, miksi? Ei minua hetkauta vaikka samanmerkkisiä ja -mallisia tulisikin vastaan ja kuten elämässäkin; kun sulautuu porukkaan niin on paljon helpompi olla *
    www.motzcari.com
    Sevenfifty -92, VFR800 -98, Suzuki V-Strom 650 -05
    Kyllä pyörän pitää oman tyylinen olla...
    ex-Yamaha XV 750 Virago 1994
    ex-GSX-F 600 K6
    ex-GSX-R 1300 Hayabusa K7
    ex-GSX-R 1000 K8
    Honda CBR1000RR Fireblade ABS 2013 ja kaveri
    Triumph Speed Triple 955i 2002
    Lainaa (Number28 @ Marras. 07 2009,19:04) kirjoitti
    Tähän yhdyn kyllä. Miehen pyörä on paras esimerkki rakennellusta laitteesta, jonka olen nähnyt.

Ja kyllä, arvostan rakentelua, jos se miellyttää omaa silmääni. Pikkuosien vaihtelua en sen sijaan rakenteluksi laske. Kaikkihan mopoonsa jotain pulttaa kiinni. Isommat muutokset on mielestäni rakenteluksi laskettavaa, ja kuten sanoinkin, jos tulos miellyttää minua, arvostan sitä
    Yamaha YZF-R6 (-04) --> KTM 690 SM (-07/08) --> fillarilla jokunen vuosi --> Husqvarna TE-450 (-05)
    Lainaa (10100 @ Marras. 08 2009,01:03) kirjoitti
    Tosin tusina kilokyykkyjamasusukihondsta EI SAA MITÄÄN MASSASTA EROTTUVAA.
    Mielenkiinnosta, onko tälle jotain perustetta?
    Tavallaan joo, jos asiat tehdään kunnolla ja rakentajalla on tyylitajua ja silmää asioille. Varsinkin sellaiset osuu ja uppoaa missä ensivilkaisulla ei ole paljoakaan erikoista ja näyttää "vakiolle". Sitten kun alkaa tutkimaan niin "ai joo, tuo on erilainen... ja tuossa kans... aah siinä onkin eri pyörän takahaarukka" jne. Vähän sama filosofia kuin Chip Foosella autopuolella. Rakennetaan sellaista, mikä olisi voinut olla pyörässä jo tehtaalta tullessaan juu nou...
  30.  
    Arvostan, siis siinä tapauksessa että rakentaja tekee pyörästään semmosen kun itse haluaa. Ja oma pyörä on edelleen vakiokunnossa, kun ei ole tullut sitä visioo mitä sille pitäs tehä.
    <br /><br type="_moz" />
Sivu: 1 / 4:sta 123 ... ViimeinenViimeinen