Tuli huomattua, että ykkös kaasarin seosruuvi oli melko jumissa ja ei oikein halunnut lähteä liikkelle. Aluksi koitin hieman CRC:tä ruiskutella ja jakoavaimella hieman napsutella siihen lähettyville, että lähtis liikkelle. No hieman kovemmalla voimalla seosruuvin päästä lähti palanen, ettei sitä enään ainakaan voi meisselillä väännellä.
Saakos nuita ruuveja jostain ihan käypä hintaan ja mites sen vaihtaminen onnistuu?
Jee Jee
Riippu siitä onko ura- vai ristipääruuvi. Jos on mahdollista, voi viilalla (sulkaviila) yrittää tehdä syvemmän/ uuden uran ruuvin päähän tasapäiselle meisselille. Toinen vaihtoehto , jos kyseessä on ristipää, ottaa mahdollisimman sopiva ristipää ja tiputtaa hieman tartuntaa parantavaa timanttinestettä kärkeen (on toiminut monessa muljaantuneessa ristipääruuvissa). Kolmas vaihtoehto on laittaa lisää CRC:tä, antaa 10 min. vaikuttaa ja lämmittää pienellä toholla ruuvin päätä, tämän jälkeen laittaa meisseli oikeaan asemaan ja napauttaa sitä vasaralla, samalla yrittäen kiertää aukipäin. Viimeinen vaihtoehto on porata ruuvin kantaan vastakierretapille sopiva reikä ja vääntää se sillä pois, uusia ruuveja saa kyllä alan kaupoista.
Tulee ihan Raisu ajat mieleen... Olipas mulla taas tärkeetä asiaa...
CBR 1000F -89
Voiko olla totta että YKSI seosruuvi maksaa 28 e ?
Tai siis, onhan se totta kun semmoisen summan jouduin maksamaan. Paljos ne yleensä maksaapi ?
Jee Jee
ei kai se 28e nyt ihan hurja summa ole kun se ei kuitenkaan ole mikään "ruuvi", vaikka sillä nimellä meneekin.
ko. ruuvihan toimii periaatteessa samalla tavalla kuin kaasuttimen neula.
noiden pois saaminen on sitten käsittämättömän vaikeaa. hyviä neuvoja ei oikeastaan ole. itse olen joskus porannut yhden pois, mutta kyllä sekin on älyttömän hankalaa.
muista että jos poraat niin se pora ei saa ottaa ollenkaan kiinni sen ruuvin jälkeen olevaan kartioporaukseen tai sun seokset ovat ikuisesti pielessä. lämmittää sitä ei oikein voi joten ehkä 2mm terällä reikä ruuvinkannan keskelle ja sitten vastakierretapilla koettaa.
Suzuki GsxR600 K6/7 laputon malli
PowerBike Finland