Olen tekemässä pientä laittoa pyörääni ja kysyisin mielipidettänne huoltomanuaalin ilmoittamiin voiteluaineisiin?
1 99000-25100 : SUZUKI SILICONE GREASE (S-symboli manuskassa)
2 99000-25140 : SUZUKI MOLY PASTE (M)
3 99000-25010 : SUZUKI SUPER GREASE (A)
Lähinnä kiinnostaisi mitkä Suomesta saatavat (esim. AD tai motonet) aineet vastaisivat parhaiten S:ää ja A:ta ja mikä on aineiden ero? Ulkolaisilla sivuilla S:ksi on tarjottu esim. "Silkolene Pro RG2 Synthetic Racing Grease" = lämpöäkestävä litiumpohjainen vaseliini...
Kiitos!
EDIT 1: remonttikohde: Slave Cylinder Maintenance
+ Jatkuu + Ja jatkuu
Ei oo Suzukia, mutta pähkäilly samoja juttuja omaa pyörän parissa aiemmin:
1) Noita silikonipohjaisia rasvoja (tää ei siis ole oikeasti vaseliinia niinkuin nuo muut) saa mm. melkein jokaisesta moottoriyöräliikkeestä - niihin ei tartu lika helposti ja kuumuus ei sulata helposti. Alustan heloihin (iskari ja linkut) päädyin sitte kumminkin käyttämään isojoen konehallin kaliumsaippua-pohjaista tappirasvaa/alustarasvaa (on sitkeää (kestää iskuja) ja kestää vettä paremmin kuin tavalline litium-pohjainen rasva. Iso tuubi, joka menee prässiin makso jotaon 3 Euroa. Tämä ei sovi kuula/rullalaakereille, mutta on tehty semmosiin tappeihin ja heloihin.
2) Tuo taitaa olla verranollinen mihin tahansa molybdeenirasvaan (=mustaa (tai punaista, jos pallomolybdeenia käytetty) yleensä litiumsaippuapohjaista vaseliinia) saa huoltoasemilta, biltemasta ja isojoen konehallista. Yleensä litium-pahjainen eli kestää vettä, mutta molybdeenihiukkasten vuoksi ei sovi kovin hyvin nopeasti pyöriviin (pyörän) laakereihin.
3)Super grease taitaa olla normaali litiumphjainen yleisrasva, jossa on korroosionesto ja jonkinlainen paineenkestolisäineistus. Saa joka huoltoasemilta, biltermasta jne. Esim. SKF:n yleislaakerirasva vastaa tätä. Ostin yleisrasvaksi viimeksi tuubin Bilteman potkuriakselirasvaa - muuten samanlaista, mutta kaliumsaippua-pohjainen ja kestää paremmin vettä.
Honda NT1100 -22 (exät: BMW K1300GT, Honda Fireblade, 2 kpl BMW K1200S, Ducati ST4, Ducati S750HF, Kawa ER-5, Moto Guzzi V65C, Suzuki S1, PV50)
Tuli mieleen niin biltemasta muuten saa ihan jarrusyliterirasva nimellä pikkkutuubissa silikonirasvaa, joka on tarkotettu jarrusynterien voiteluun (sulla taitaa olla jarruremppa käsillä) - sitä sinne.
Honda NT1100 -22 (exät: BMW K1300GT, Honda Fireblade, 2 kpl BMW K1200S, Ducati ST4, Ducati S750HF, Kawa ER-5, Moto Guzzi V65C, Suzuki S1, PV50)
Kiitos vastauksistasi, ei ole jarruremppa, vaan kytkimen apusylinterin kunnostus. Eli uusi tiiviste ja uutena osana pölysuoja. Näin vältetään paskan meneminen eturattaalta apusylinteriin, jossa se syö tiivisteen paskaksi, jolloin alkaa kytkinneste valumaan apusylinterin juuresta. Olen muutaman kertaa värkin purkanut ja kasannut ja päätin viimein vaihtaa tiivisteen.(mp71 @ Kesä. 23 2009,14:00) kirjoitti
ps. mikäli jollain SV:n omistajalla on vastaavaa ongelmaa, niin ks linkit. Oma SV on -04 ja ajettu vähän yli 10 tkm. Ja tiiviste on jo antautunut. Uusi tiiviste näyttää myös "paksummalta" ja uudemmissa SV:ssä toi pölysuoja on vakiona.
EDIT1: TYPO + muuta
Sama neste siellä kytkinsylinterissä on ku jarrusylintertissäki ja tiivisteet samaa materiaalia -> sama rasva käy.
Honda NT1100 -22 (exät: BMW K1300GT, Honda Fireblade, 2 kpl BMW K1200S, Ducati ST4, Ducati S750HF, Kawa ER-5, Moto Guzzi V65C, Suzuki S1, PV50)
Remppa tuli hoidettua ja en usko että onnistuminen riippui rasvasta.Motonetin silikonirasvaa (crc) sinne meni. Eli se hoiteli ton S:n virkaa. Toivotaan että mehut pysyvät sisällä.
EDIT1: S:n virkaa tietenkin ei A:n *