Sivu: 6 / 7:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 4567 ViimeinenViimeinen
Tulokset 151:stä 180:een 188:sta
  1. #151
    Lainaa (Cute @ Kesä. 25 2009,12:01) kirjoitti
    Lainaa (terkale @ Kesä. 25 2009,09:08) kirjoitti
    Itsepähän halusi valita temppuilulleen näyttävän paikan jossa yleisöä riittää.

    Jos ei halua että muut on näkemässä kun kallo halkeaa ja suolet leviää kadulle, voi mennä pommittamaan johonkin muualle kuin paikkakunnan päätielle.

    Edesmenneen oma valinta.

    Eri juttu on sitten syyttään onnettomuuden uhreiksi joutuneet. Eipä olisi ollut todellakaan asiallista esitellä vaikkapa tuossa autossa loukkaantuneita.
    Ei se varmaan minuakaan hirveästi kirpasis, kuollut jos olisin, mutta minun läheisilleni se saattas olla kamala paikka.

    Mut nämä puheet alkaa olemaan niin epäinhimillisiä, että suorastaan toivon, että sitten kun kolarin ajatte-olipa syy oma tai toisen-joku sensaationnälkäinen kameramies pukkaa linssin naamaan ja räpsii hienoja kuvia päivälehtiin.
    "Että olihan siinä hiukan sitä harmaata aivomassaakin, mutta antoi aitouden tunteen kuvaan "

    Ihan oikeasti jo toisen kerran, missä teillä mahtaa se inhimillisyys luurata?
    Jos joku tekee virheen, niin hirtetäänkö se kuollut vielä varmuuden vuoksi ja hakataan pää irti kirveellä...ni ei nouse kaahari ainakaan haudastaan.

    Alkaa olla sillä rajoilla, että nyt alkaa minulla se myötähäpee viimeinkin pukkaamaan päälle-näitä lukiessa.
    Sydämettömiä txtjä.
    Maailma on julma sille ei mahda mitään ja pahentunut netin aikaan lisää!
    Näissä kuvissa ei ole mitään pahaa ja toivottavastin edes tämmöiset kuvat saisi pikkaisen sitä oikeata kättä rauhoittumaan joskus
    Jos haluat, niin voin antaa linkin sellaiselle ulkomaalaiselle foorumille, että siinä ei ole ruumiilla mitään arvoa huh huh!
    Siellä ei ole mikään pyhää ja osakuvista menee kyllä jo rikollisuuden ylikin
    Sellaista se netti on
    Hattussani ei ole kukkia.
  2. #152
    Sumppa onnistui kiteyttämään julkisuusajatuksen harvinaisen hienosti:

    "Se on HEIDÄN duuni. Ei meidän tai teidän. Ja varsinkin paikka kuvien esittämiseen ei ole tämä täällä ja nyt.
    Autokoulussa, oppimateriaalina joskus kun tapahtumasta on pöly kunnolla laskeutunut.

    Aika iso ero. "


    (Täällä) Useita onnettomuuskeskusteluja vaivaa hienotunteisuuden puute. On helppoa panetella tunnistettavia yksilöitä kohtuuttomasti kuin keskustella asioista myöhemmin yleisellä tasolla, jopa tarkasti ja kuvien kera. Tietysti jos ei erota niitä kahta asiaa ei oikein ole sisäistänyt länsimaista sivistystäkään.
    DT125[82] -> (yli 20v. tauko) -> Versys[07] -> FZ-1-SA[07] -> K1200S[08] -> cbr600rr[08] -> (+ S1000RR[10] Varastettu Hollannissa, Vttu!) -> (S1000RR[11] Lunariin, ajettu päin ajokoiraa,V*2!) -> (S1000RR[12]) vaihdettu,
    S1000RR[21]+(KTM 690 Enduro r[14])
  3. #153
    Olisi aika messevää ja ehkä jopa jollain aikavälillä hyödyllistä, jos onnettomuudet tutkivilta lautakunnilta saataisiin tiivistelmät ja kaaviokuvat tänne julkaistaviksi. Jokaisen onnettomuusketjun alkuun vaan liisteröitäisiin tarkentuva tieto sitä mukaa kun sitä saadaan. Ideana se, että ymmärrys toteutuneesta onnettomuudesta auttaa välttämään toistumista. Samalla saataisiin ehkä spekuloinnin ja väännön määrää suhteessa hyötyinfoon paranemaan?

    Moottori-lehti julkaisee hyvin lyhyet lyhennelmät, täällä sähköisellä puolella ei tila rajoita vaan voitaisiin ottaa koko paketti sisään.

    Jos ideassa on tolkkua, joku noheva voisi herätellä ylläpitoa / .orgin toimijoita / viranomaisia / jotakutamuuta. Siinä ei kovin kummoisesta työpanoksesta puhuta, ja kohderyhmää paremmin tavoittavia kanavia ei taida olla, eikä varmasti kustannustehokkaampiakaan?
  4. #154
    Lainaa (hako1 @ Kesä. 25 2009,15:08) kirjoitti
    Moottori-lehti julkaisee hyvin lyhyet lyhennelmät, täällä sähköisellä puolella ei tila rajoita vaan voitaisiin ottaa koko paketti sisään.
    Meillä Moottori-lehden ko. raportit ovat parhaiden naurunpärskähdysten aikaansaajia

    Onnettomuudet sinänsä ovat järkyttävia, eikä niille naureta vaan onnettomuuslautakunnan "asiantuntijalausunnoille". Ne, kun ovat aivan luokattomia! Esimerkkinä junan alle kävellyt ja alkomahoolin vaikutuksenalainen henkilö joka menehtyi. Suosituksena oli JUNARADAT AIDATTAVA NIIN, ETTÄ RADALLE PÄÄSY ESTYY!!!

    Siis haloo ?
    dYNY

    "Those who risk nothing, do nothing, achieve nothing, become nothing"! *
    *David Jefferies 1972-2003

    FEEL THE NOISE * *



    * Kawasaki ZX-10R '07*
  5. #155
    Lainaa (hako1 @ Kesä. 25 2009,15:08) kirjoitti
    Olisi aika messevää ja ehkä jopa jollain aikavälillä hyödyllistä, jos onnettomuudet tutkivilta lautakunnilta saataisiin tiivistelmät ja kaaviokuvat tänne julkaistaviksi. Jokaisen onnettomuusketjun alkuun vaan liisteröitäisiin tarkentuva tieto sitä mukaa kun sitä saadaan. Ideana se, että ymmärrys toteutuneesta onnettomuudesta auttaa välttämään toistumista. Samalla saataisiin ehkä spekuloinnin ja väännön määrää suhteessa hyötyinfoon paranemaan?

    Moottori-lehti julkaisee hyvin lyhyet lyhennelmät, täällä sähköisellä puolella ei tila rajoita vaan voitaisiin ottaa koko paketti sisään.

    Jos ideassa on tolkkua, joku noheva voisi herätellä ylläpitoa / .orgin toimijoita / viranomaisia / jotakutamuuta. Siinä ei kovin kummoisesta työpanoksesta puhuta, ja kohderyhmää paremmin tavoittavia kanavia ei taida olla, eikä varmasti kustannustehokkaampiakaan?
    Motosurvival
    -Mielipiteet ovat niinkuin perseenreijät - kaikki joilla on eri mielipide kuin mulla, ovat perseenreikiä-
    -If You Can't Be A Good Example, Be A Terrible Warning-
  6. #156
    Lainaa (Cute @ Kesä. 25 2009,12:01) kirjoitti
    Lainaa (terkale @ Kesä. 25 2009,09:08) kirjoitti
    Itsepähän halusi valita temppuilulleen näyttävän paikan jossa yleisöä riittää.

    Jos ei halua että muut on näkemässä kun kallo halkeaa ja suolet leviää kadulle, voi mennä pommittamaan johonkin muualle kuin paikkakunnan päätielle.

    Edesmenneen oma valinta.

    Eri juttu on sitten syyttään onnettomuuden uhreiksi joutuneet. Eipä olisi ollut todellakaan asiallista esitellä vaikkapa tuossa autossa loukkaantuneita.
    Ei se varmaan minuakaan hirveästi kirpasis, kuollut jos olisin, mutta minun läheisilleni se saattas olla kamala paikka.

    Mut nämä puheet alkaa olemaan niin epäinhimillisiä, että suorastaan toivon, että sitten kun kolarin ajatte-olipa syy oma tai toisen-joku sensaationnälkäinen kameramies pukkaa linssin naamaan ja räpsii hienoja kuvia päivälehtiin.
    "Että olihan siinä hiukan sitä harmaata aivomassaakin, mutta antoi aitouden tunteen kuvaan "

    Ihan oikeasti jo toisen kerran, missä teillä mahtaa se inhimillisyys luurata?
    Jos joku tekee virheen, niin hirtetäänkö se kuollut vielä varmuuden vuoksi ja hakataan pää irti kirveellä...ni ei nouse kaahari ainakaan haudastaan.

    Alkaa olla sillä rajoilla, että nyt alkaa minulla se myötähäpee viimeinkin pukkaamaan päälle-näitä lukiessa.
    Sydämettömiä txtjä.
    jepjep, ota kuitenkin huomioon tahallisuus vs. vahinko ja tämä nimenomainen tapaus ei vahinko ollut koska me kaikki tiedetään että liikenteessä on muitakin jne. *Käsittääkseni täällä aika paljon kirjoitetaan teosta, sen vääryydestä eikä niinkään ihmisesta. Ihminen kuoli, teko ei ja teon jäljistä kärsii omaiset henkisesti + uhrit henkisesti SEKÄ fyysisesti. Näköjään modetkin sekottaa em. käsitteet mutta joka tapauksessa deletoidessaan, kaveria saa ja voi surra sitä ei kukaan kiellä mutta tommosta tekoa ei tarvitse hyväksyä. En usko että hyväksyy omaiset, kaverit, kukaan.... Inhimillisyys on kaukana toisten hengen vaaratamisessa, näin se vaan on.
    KTM
  7. #157
    Motosurvival se vasta väritettyä tarinaa ja ilman vastuuta! Sillä ajetaan ainoastaa em. joukon itsetehostuksen ja ansaintalogiikan tarvetta. (Mikään ei muuten myy niin tehokkaasti kuin riski ja uhka...)

    Useissa lausunnoissa todetaan: "Poliisi ja liikenneonnettomuuden tutkintalautakunta ovat aloittaneet onnettomuuden ja sen syyn tutkinnan." tai "Poliisi tutkii asiaa".

    Ne lopulliset raportit kiinnostaisi ihan oikeasti. Kuten edellä mainittiin ("junaraiteiden eristäminen"), ei niidenkään äly taida olla järin suuri. Kuitenkin järjettömin lukemani on ollut liikenneturhan "kohtaamistörmäyksien ja keskikaiteiden markkinointi".
    DT125[82] -> (yli 20v. tauko) -> Versys[07] -> FZ-1-SA[07] -> K1200S[08] -> cbr600rr[08] -> (+ S1000RR[10] Varastettu Hollannissa, Vttu!) -> (S1000RR[11] Lunariin, ajettu päin ajokoiraa,V*2!) -> (S1000RR[12]) vaihdettu,
    S1000RR[21]+(KTM 690 Enduro r[14])
  8. #158
    Liittyi Apr 2003
    Lat: N 60 14' 15.67" Long:E 25 07' 20.79"
    Lainaa (hako1 @ Kesä. 25 2009,15:08) kirjoitti
    Olisi aika messevää ja ehkä jopa jollain aikavälillä hyödyllistä, jos onnettomuudet tutkivilta lautakunnilta saataisiin tiivistelmät ja kaaviokuvat tänne julkaistaviksi. Jokaisen onnettomuusketjun alkuun vaan liisteröitäisiin tarkentuva tieto sitä mukaa kun sitä saadaan. Ideana se, että ymmärrys toteutuneesta onnettomuudesta auttaa välttämään toistumista. Samalla saataisiin ehkä spekuloinnin ja väännön määrää suhteessa hyötyinfoon paranemaan?
    Jos kaikkia ihmisiä voisi opettaa, niin tuo toimisi ehkä hyvinkin.

    On olemassa iso joukko, joita voi opettaa ja jotka itsekin sitä haluavat.

    Sitten on yllättävän suuri sakki buperteetti-ikäisiä, joille kaikki mahdollinen
    neuvominen, valistus tai jopa suoranainen opetus tai jollaiseksi
    he itse nuo tilanteet kokevat, jotka uhallakin käyttäytyvät melko tavalla
    päin ja vastoin.

    On vanhastaa tiedossa, että esim. kolulujen vanhempainilloissa
    käyvät ne, joiden ei välttämättä pitäisi edes siellä käydä ja sieltä
    puuttuvat ne vanhemmat, joiden nimen omaan siellä pitäisi käydä.

    Ei ne omenat kauaksi puusta putoa ... vai miten se oli ...
    <span style='color:red'>..rock...rock...rock...rock...ro ...........</span>
    -"Onko maapallolla älyllistä elämää?"
    -"Kyllä, mutta olen vain käymässä."
  9. #159
    Tämä juttu alkaa olla valmiiksi puitu,tuskin kannattaa jatkaa enää mihinkään suuntaan.Eiköhän ole kaikki mahdollinen oppi jo nyhdetty tästä mällistä,niin vetomiehille kuin kukkiksillekin.
    Yritetään nyt vaan jokainen pysyä hengissä ja hyvässä hapessa tästäkin kaudesta,kuka milläkin vauhdilla.....Omaisille ja loukkaantuneille voimia keräillä itsensä jatkamaan eloa.
  10. #160
    Lainaa (Anatooli @ Kesä. 25 2009,17:12) kirjoitti
    Ne lopulliset raportit kiinnostaisi ihan oikeasti. Kuten edellä mainittiin ("junaraiteiden eristäminen"), ei niidenkään äly taida olla järin suuri. Kuitenkin järjettömin lukemani on ollut liikenneturhan "kohtaamistörmäyksien ja keskikaiteiden markkinointi".
    Ihmeellistä kyllä, joissakin paikoissa noin on jopa tehty eli rakennettu niitä aitoja sellaisiin kohtiin, joista ihmiset tuppaavat oikomaan radan yli. Onpa sellaisiakin paikkoja, joissa sillalta kiskoille ja junan alle hyppäämistä on vaikeutettu verkoilla. Tässä lienee sitten kyse siitä, että jossakin on sellainen taho, joka on vielä tyhmempi. Toteuttaa toisten älyttömät ehdotukset.
    Kannatti herätä.
    Hypermotard 950
  11. #161
    Lainaa (julma jj @ Kesä. 25 2009,17:49) kirjoitti
    Mitä tule eräästä linkistä luettua, että poika oli jonkin sortin "voimamies". . . . Olisikohan sillä liiallisella "kaurapuuron" syönnillä ollut osuutta tekoon ja tapahtumaan *
    Tottakai sillä on. Nyt selvisi sekin. Loistopostaus.
    636 -> 998
  12. #162
    Lainaa (zuha @ Kesä. 25 2009,17:07) kirjoitti
    jepjep, ota kuitenkin huomioon tahallisuus vs. vahinko ja tämä nimenomainen tapaus ei vahinko ollut koska me kaikki tiedetään että liikenteessä on muitakin jne. *Käsittääkseni täällä aika paljon kirjoitetaan teosta, sen vääryydestä eikä niinkään ihmisesta. Ihminen kuoli, teko ei ja teon jäljistä kärsii omaiset henkisesti + uhrit henkisesti SEKÄ fyysisesti. Näköjään modetkin sekottaa em. käsitteet mutta joka tapauksessa deletoidessaan, kaveria saa ja voi surra sitä ei kukaan kiellä mutta tommosta tekoa ei tarvitse hyväksyä. En usko että hyväksyy omaiset, kaverit, kukaan.... Inhimillisyys on kaukana toisten hengen vaaratamisessa, näin se vaan on.
    Mistä sinä tiedät, oliko se vahinko vai ei?
    Sen tietää vain ja ainoastaan asianomainen, eikä muuten ole täällä kertomassa.

    Meinaatko ihan tosiaan, että jos joku tekee virheen, niin lynkkausjoukkoa voidaan huutaa paikalle?
    Ja silloin ihmisen raatoa saa kuvata vaikka kuinka härskisti.
    Pientä rajaa sanon minä.
    Sekin mies oli jonkun poika, jonkun veli, jonkun paras kaveri.

    Se hyväksyykö teon tai ei -ei ole sama, kuin saako kaverin toivottaa kuolleksi ja olla innoissaan siitä vielä.

    En minäkään hyväksy kaverin reikäpäisyyttä, muttei mulle tulis mieleenkään mennä sen hautajaisiin sanomaan, että ihan oikein sille kävi ja kun se olis syyllinen niin sen munatkin saa kuvata ja kivan väriset kalsongitkin oli ostanu.... mutta niiden syyttömien ei.Kun ne oli viattomia, ni ei pojat kuvata nyt sitte!

    Mieti ny herrajumala vähän.

    Ihmiset tekee virheitä ja on aina joku jonka pitää saada näyttää.Sinunkin, vaikka ehkä teetkin sen jollain toisella tapaa.
    Mites jos sullekin sattuu virhe?
    Voinko mä tulla sanoon sun äidilles, että hähäää...???

    Inhimillisyys on nimenomaan....virheiden tekemistä.
    Se tekee ihmisestä inhimillisen.Samoin myötätunto.
    "People are more violently opposed to fur than leather
    because it's easier to harass rich women
    ..... than motorcycle gangs." - Unknown

    Mikä se on tässä Uralissa...kun ei se vaan toimi?
  13. #163
    Lainaa (Cute @ Kesä. 24 2009,14:41) kirjoitti
    Neljä sivua, sen pohdintaan kuinka jonkun muun ajotapaan pitää päästä vaikuttamaan?

    Turhaa.
    Teittepä mitä tahansa, ette voi estää ihmisiä kuolemasta.

    Lait, säännöt, rangaistukset...ei siihen tosiasiaan vaikuta.

    Onnettomuuksia sattuu, on aina sattunut ja sattuu edelleen.
    Ainoa mihin voitte vaikuttaa on.. oma ajotapanne ja se mitä opetatte lapsillenne.
    Joku sitä valistusta kaipasi yhtenä vaihtoehtona tämänkaltaisten onnettomuuksien ehkäisemiseksi. Olen samaa mieltä lainaamani viestin kirjoittajhan kanssa. Kaikkiin ei vain se valistuskaan tehoa. Tässä juuri yksi välinpitämättömän varoittava esimerkki siitä. Tämänkaltaisella ajattelutavalla ei tämä maailma muutu.

    Eli vielä kertauksena ajatus. Teittepä mitä tahansa, ette voi estää ihmisiä kuolemasta. Tämä kalskahti kovasti korvaan.

    Tämän lauseen yhdistän kaahaukseen tämän keskustelun aihepiiriin, en yleisesti elämiseen, sillä kaikki kuolevat joskus.
    All you´ve got is time - living is takin´ it.
  14. #164
    Motosurvivalin sivujen viimeisin päivitys taitaa olla viime vuodelta. Syy saattaa olla porukan mahtihemmojen aikaavievä sählääminen Autokoululiiton "johtajina".
    Suzuki GSX 1250 FA vm. 2011
  15. #165
    Lainaa (Cute @ Kesä. 25 2009,19:58) kirjoitti
    Lainaa (zuha @ Kesä. 25 2009,17:07) kirjoitti
    jepjep, ota kuitenkin huomioon tahallisuus vs. vahinko ja tämä nimenomainen tapaus ei vahinko ollut koska me kaikki tiedetään että liikenteessä on muitakin jne. *Käsittääkseni täällä aika paljon kirjoitetaan teosta, sen vääryydestä eikä niinkään ihmisesta. Ihminen kuoli, teko ei ja teon jäljistä kärsii omaiset henkisesti + uhrit henkisesti SEKÄ fyysisesti. Näköjään modetkin sekottaa em. käsitteet mutta joka tapauksessa deletoidessaan, kaveria saa ja voi surra sitä ei kukaan kiellä mutta tommosta tekoa ei tarvitse hyväksyä. En usko että hyväksyy omaiset, kaverit, kukaan.... Inhimillisyys on kaukana toisten hengen vaaratamisessa, näin se vaan on.
    Mistä sinä tiedät, oliko se vahinko vai ei?
    Sen tietää vain ja ainoastaan asianomainen, eikä muuten ole täällä kertomassa.

    Meinaatko ihan tosiaan, että jos joku tekee virheen, niin lynkkausjoukkoa voidaan huutaa paikalle?
    Ja silloin ihmisen raatoa saa kuvata vaikka kuinka härskisti.
    Pientä rajaa sanon minä.
    Sekin mies oli jonkun poika, jonkun veli, jonkun paras kaveri.

    Se hyväksyykö teon tai ei -ei ole sama, kuin saako kaverin toivottaa kuolleksi ja olla innoissaan siitä vielä.

    En minäkään hyväksy kaverin reikäpäisyyttä, muttei mulle tulis mieleenkään mennä sen hautajaisiin sanomaan, että ihan oikein sille kävi ja kun se olis syyllinen niin sen munatkin saa kuvata ja kivan väriset kalsongitkin oli ostanu.... *mutta niiden syyttömien ei.Kun ne oli viattomia, ni ei pojat kuvata nyt sitte!

    Mieti ny herrajumala vähän.

    Ihmiset tekee virheitä ja on aina joku jonka pitää saada näyttää.Sinunkin, vaikka ehkä teetkin sen jollain toisella tapaa.
    Mites jos sullekin sattuu virhe?
    Voinko mä tulla sanoon sun äidilles, että hähäää...???

    Inhimillisyys on nimenomaan....virheiden tekemistä.
    Se tekee ihmisestä inhimillisen.Samoin myötätunto.
    Joo ihan rauhassa vaan. Käytännössä kukaan ei aja vahingossa pyörää taajama alueella niin kovaa että sen osuessa autoon auto kaatuu, siitä tietää että se ei ollut vahinko. Eikä edelleenkään kiinnosta kundin tuomitseminen, se on tossa mun edellisessäkin viestissä sanottu. Joo ja jos joskus keulin auton läpi niin kuvista saa tulostaa vaikka 10m julisteen, jos se pelastaa yhdenkin toisen harrastajan moiselta typeryydeltä olen helvetissä helvetin onnellinen
    KTM
  16. #166
    Lainaa (Cute @ Kesä. 25 2009,19:58) kirjoitti
    Lainaa (zuha @ Kesä. 25 2009,17:07) kirjoitti
    jepjep, ota kuitenkin huomioon tahallisuus vs. vahinko ja tämä nimenomainen tapaus ei vahinko ollut koska me kaikki tiedetään että liikenteessä on muitakin jne. *Käsittääkseni täällä aika paljon kirjoitetaan teosta, sen vääryydestä eikä niinkään ihmisesta. Ihminen kuoli, teko ei ja teon jäljistä kärsii omaiset henkisesti + uhrit henkisesti SEKÄ fyysisesti. Näköjään modetkin sekottaa em. käsitteet mutta joka tapauksessa deletoidessaan, kaveria saa ja voi surra sitä ei kukaan kiellä mutta tommosta tekoa ei tarvitse hyväksyä. En usko että hyväksyy omaiset, kaverit, kukaan.... Inhimillisyys on kaukana toisten hengen vaaratamisessa, näin se vaan on.
    Mistä sinä tiedät, oliko se vahinko vai ei?
    Sen tietää vain ja ainoastaan asianomainen, eikä muuten ole täällä kertomassa.

    Meinaatko ihan tosiaan, että jos joku tekee virheen, niin lynkkausjoukkoa voidaan huutaa paikalle?
    Ja silloin ihmisen raatoa saa kuvata vaikka kuinka härskisti.
    Pientä rajaa sanon minä.
    Sekin mies oli jonkun poika, jonkun veli, jonkun paras kaveri.

    Se hyväksyykö teon tai ei -ei ole sama, kuin saako kaverin toivottaa kuolleksi ja olla innoissaan siitä vielä.

    En minäkään hyväksy kaverin reikäpäisyyttä, muttei mulle tulis mieleenkään mennä sen hautajaisiin sanomaan, että ihan oikein sille kävi ja kun se olis syyllinen niin sen munatkin saa kuvata ja kivan väriset kalsongitkin oli ostanu.... *mutta niiden syyttömien ei.Kun ne oli viattomia, ni ei pojat kuvata nyt sitte!

    Mieti ny herrajumala vähän.

    Ihmiset tekee virheitä ja on aina joku jonka pitää saada näyttää.Sinunkin, vaikka ehkä teetkin sen jollain toisella tapaa.
    Mites jos sullekin sattuu virhe?
    Voinko mä tulla sanoon sun äidilles, että hähäää...???

    Inhimillisyys on nimenomaan....virheiden tekemistä.
    Se tekee ihmisestä inhimillisen.Samoin myötätunto.
    Menee viisasteluksi mutta tuskin oli vahinko että etummainen rengas nousi ilmaan ja vauhti nousi sinne reiluun kahteen markkaan taajamassa. Virhe kylläkin mutta ei vahinko.

    Varmaan kaikki olennainen alkaa olemaan jo sanottu aiheesta mutta paukutetaan nyt kuitenkin näppistä.

    Ensinnäkin, ei tuo nyt minusta ihan hirveän härskiä kuvaamista ole. En tiedä olenko jo tottunut maailman raadollisuuteen mutta suhteellisen siistiltä tuo minusta näytti, tai sitten en ole nähnyt samoja kuvia.

    Toinen juttu on että ei minusta kukaan ole (tietääkseni) ollut innoissaan kaverin kuolemasta. Tiedä sitten onko mennyt jotain ohi moderoinnin yhteydessä. Minustakin on hyväksyttävää ruotia tapahtunut "teknisesti" eikä se vähennä tai vähättele omaisten surua ja kuolleiden tai loukkaantuneiden arvoa. Pieni, kiihkoton, pohdiskelu voi kuitenkin opettaa aika paljon ja parhaassa tapauksessa ennaltaehkäistä tulevia murheita.
    Jälleen suzukisti
  17. #167
    kyllä tollaisella kilosella voi etunen nousta kiihdyttäessä ilmaan ilman yrittämistäkin ja siihen paniikki ja kaasua lisää ?
    Never argue with an idiot. They bring you down to their level and beat you with experience.
  18. #168
    Lainaa (fj 1200 @ Kesä. 25 2009,20:11) kirjoitti
    Lainaa (SamiN @ Kesä. 25 2009,20:03) kirjoitti
    vittuako tänne sitten mitään onnettomuuksia postailee jos niistä ei saa puhua? * *
    näin romut puolituntia tapahtuneen jälkeen,karmeen näköstä * olen puhunut UGH!
    Ei epäilystäkään. Se ja sama lähtikö ne kuvat täältä, netistä ne löytyy kuka haluaa kaivaa. Näissä ketjuissa vaan kun on mopo karannut käsistä muutenkin jo aikaa sitten niin modeilta kuin osallistujiltakin.

    Yhtään asiallista keskustelua ei ole toviin nähty. Jeesustelua, suoraa vittuilua ja tekopyhyyttä kyllä löytyy yllättävän monilta.

    Olkoon tämä nyt sitten yksi jeesustelu lisää muiden joukossa.


    * Who's General Failure and why's he reading my disk? - Anon.
    * Tuubi
  19. #169
    Voihan ne vahingossa keulia jos tarkoitus on kiihdyttää rivakasti mutta siihen en oikein tällä kertaa usko.

    Kummallista miten joidenkin mielestä ei saa puida tätä tapausta.
    TM käsitteli kaikki vuoden moottoripyöräkuolemat ja syyt. Onko sekin teidän mielestä väärin ketkä täällä arvostelee aiheesta keskustelua?
    Oli btw ~puolet kuolinonnettomuuksista ylinopeudesta/muusta kaahaamisesta johtuneita.

    Ihan hyvää valistusmatskua nuo kuvatkin. Minustakin saa puolestani vastaavan julkaista jos satun aiheuttamaan onnettomuuden järjettömästä ylinopeudesta johtuen
    Valitettavasti myö ollaan jo eellä!
    0.25kW sähköpyörä - kyllä lähtee!
  20. #170
    Lainaa (Tuppi Nurin @ Kesä. 25 2009,20:09) kirjoitti
    Lainaa (Cute @ Kesä. 24 2009,14:41) kirjoitti
    Neljä sivua, sen pohdintaan kuinka jonkun muun ajotapaan pitää päästä vaikuttamaan?

    Turhaa.
    Teittepä mitä tahansa, ette voi estää ihmisiä kuolemasta.

    Lait, säännöt, rangaistukset...ei siihen tosiasiaan vaikuta.

    Onnettomuuksia sattuu, on aina sattunut ja sattuu edelleen.
    Ainoa mihin voitte vaikuttaa on.. oma ajotapanne ja se mitä opetatte lapsillenne.
    Joku sitä valistusta kaipasi yhtenä vaihtoehtona tämänkaltaisten onnettomuuksien ehkäisemiseksi. Olen samaa mieltä lainaamani viestin kirjoittajhan kanssa. Kaikkiin ei vain se valistuskaan tehoa. Tässä juuri yksi välinpitämättömän varoittava esimerkki siitä. Tämänkaltaisella ajattelutavalla ei tämä maailma muutu.

    Eli vielä kertauksena ajatus. Teittepä mitä tahansa, ette voi estää ihmisiä kuolemasta. Tämä kalskahti kovasti korvaan.

    Tämän lauseen yhdistän kaahaukseen tämän keskustelun aihepiiriin, en yleisesti elämiseen, sillä kaikki kuolevat joskus.
    Minä taas lainaan Sumppaa...on liikenneturvan, poliisin, autokoulun jne...asia takoa päähän oikea liikennekäyttäytyminen.
    Ja meidän-vanhempina.

    Aivan, ei voi estää ihmisiä kuolemasta.
    Vaikka ajettas jonossa 30Km/h, sivutiet olis puomein suljettu, autoissa ja pyörissä tuplakuristimet.JA massiiviset turvatyynyt ja kymmenpistevyöt...

    Joku hölmö keksii tavan tehdä siitäkin hurjaa...vaikka moottorittomalla raamilla K2:lta alas ;)
    ja aina joku kuolee...

    Ainoa sopiva konsti olis hölmöjen karsiminen elämästä jo laitoksella...enkä oikein luule, että siihen kukaan haluaa mennä.
    Mut tää hysteria, kun joku jotain tekee hölmöyksissään, menee yli ymmärrykseni?

    Noita sanoja, joita täällä kevyesti heitellään, olis jokaisen vaikea kohdata, kun se kuoleva on oma omainen.
    Siksi sanon, että omaiset lukee näitä sivuja, katselee kuvia.
    Jotta jos---osoitettas sitä inhimillisyyttä.

    Kovat sanatkaan ei tuo ketään takaisin, eikä halveksunta...niillä ei korjata yhtään juttua tässä maailmassa.
    Ajatella voi mitä haluaa, mutta onko se pakko kirjoittaa iana julki?
    "People are more violently opposed to fur than leather
    because it's easier to harass rich women
    ..... than motorcycle gangs." - Unknown

    Mikä se on tässä Uralissa...kun ei se vaan toimi?
  21. #171
    Lainaa (jyk4 @ Kesä. 25 2009,21:23) kirjoitti
    Voihan ne vahingossa keulia jos tarkoitus on kiihdyttää rivakasti mutta siihen en oikein tällä kertaa usko.

    Kummallista miten joidenkin mielestä ei saa puida tätä tapausta.
    TM käsitteli kaikki vuoden moottoripyöräkuolemat ja syyt. Onko sekin teidän mielestä väärin ketkä täällä arvostelee aiheesta keskustelua?
    Oli btw ~puolet kuolinonnettomuuksista ylinopeudesta/muusta kaahaamisesta johtuneita.

    Ihan hyvää valistusmatskua nuo kuvatkin. Minustakin saa puolestani vastaavan julkaista jos satun aiheuttamaan onnettomuuden järjettömästä ylinopeudesta johtuen
    Samaa mieltä.

    Ehkä keskustelua, ideoita ja käytännön toimenpiteitä MP-turvallisuuden edistämiseksi -osastolle ei kannata eksyä, jos kokee ettei kukaan pysty vaikuttamaan keneenkään, tai jos ei pysty pitämään tunteita erossa asiasta. Ihan sama koskee tietysti turhaa vittuilua, jeesustelua, jne.
    <span style='color:#000000'>Unidentical twins - RD 350 LC *& *VTR 1000 F</span>
  22. #172
    Lainaa (Cute @ Kesä. 25 2009,21:30) kirjoitti
    Minä taas lainaan Sumppaa...on liikenneturvan, poliisin, autokoulun jne...asia takoa päähän oikea liikennekäyttäytyminen.
    Ja meidän-vanhempina.
    Mä näkisin, että tääkin tapa, mitä täällä foorumilla tehdään, on aivan yhtä arvokasta valistusta ja varsinkin se pohdinta onnettomuuksien syistä ja seurauksista on kohdillaan. Ei se kuulu millekään valituille yhdistyksille, organisaatioille tai yrityksille. Se kuuluu meille kaikille.


    Tästä helvetin kärjistämisestä keskustelussa. Siitä en piittaa yhtään, koska silloin ajaudutaan niin monessa hyvässäkin *keskustelun alussa sivuraiteille. Niinkuin tässäkin keskustelussa. Tulee provoilua ja siihen tartutaan. Kasvottomana netissä pn hyvä heittää mitä vaan.



    All you´ve got is time - living is takin´ it.
  23. #173
    Sitä en ihan ymmärrä, kun teko tuomitaan todella törkeäksi, koska se tapahtui juuri taajamassa. Siis eikö se olisi ihan sama, jos tuollainen 200km/h vetää taajaman ulkopuolella auton kylkeen samoin seurauksin. Tai tappaa jonkun pikku tytön, joka juoksee tien yli kaverilta kotiin keskellä hyvää mutkapätkää vrt. taajamassa suojatiellä. Tämä taajama-jeesustelu ihmetyttää mm. "ei pommiteta taajamassa ketju". Varmaan moni tapauksen tuominnut ajelee itse mutkapätkiä taajaman ulkopuolelle 150-200km/h eikä kai sitten ajattele, että sielläkin voi satuttaa muita. Jotekin vaan on sellainen olo, että taajaman ulkopuolella typeryys on "hiljaisesti hyväksyttyä", mutta taajamassa täysin tuomittua.
    xxx
  24. #174
    Lainaa (Streethawk @ Kesä. 25 2009,22:30) kirjoitti
    Jotekin vaan on sellainen olo, että taajaman ulkopuolella typeryys on "hiljaisesti hyväksyttyä", mutta taajamassa täysin tuomittua.
    Varmasti kaikki tunnustaa, että taajaman ulkopuolellakin sattuu joskus. On kuitenkin mielestäni selkeä ero (etenkin sivullisten turvallisuuden puolesta) avata sellaisessa paikassa, jossa ei ole risteävää liikennettä/on hyvä näkyvyys kaikille liittyville teille ja vähän liikennettä, kuin taajamassa, missä on paljon liikennettä ja usein näkemäesteitä. Kai se kiteytyy siihen, että kaahaaminen on tuomittavampaa, jos ajatellaan, että onnettomuuden todennäköisyys on radikaalisti suurempi. Ja kaikkien pitäisi se ymmärtää.

    Tällä viestillä en ota kantaa siihen, saako taajaman ulkopuolella pommittaa, enkä kiistä, etteikö taajaman ulkopuolella tapahtuneet kuolemat olisi yhtä ikäviä. Riskinotolle (esim. nopeuden muodossa) on kuitenkin parempia ja huonompia paikkoja, mitä tuskin kukaan kiistää.
    It's better to stay silent and look a fool, rather than speak and remove all doubt
  25. #175
    En viitsi suoraa linkkiä postailla, enkä tiedä oliko joku jo laittanut esille (en niin tarkkaan jaksanut selata ketjua läpi).

    Mutta apina.biz näyttää keränneen ircistä jonkun postaamana kuvan tapahtumapaikalta. Aika paljon karumpi ja paljastavampi myös kuin lehtikuvat.

    Ei kannata lähteä etsimään, jos on liian herkkähermoinen kolarikuville. HUOM! VAROITIN!!



  26. #176
    Lainaa (Cute @ Kesä. 24 2009,14:41) kirjoitti
    Neljä sivua, sen pohdintaan kuinka jonkun muun ajotapaan pitää päästä vaikuttamaan?

    Turhaa.
    Teittepä mitä tahansa, ette voi estää ihmisiä kuolemasta.

    Lait, säännöt, rangaistukset...ei siihen tosiasiaan vaikuta.

    Onnettomuuksia sattuu, on aina sattunut ja sattuu edelleen.
    Ainoa mihin voitte vaikuttaa on.. oma ajotapanne ja se mitä opetatte lapsillenne.
    jos 70 luvulla olisi ajateltu näin, niin liikenteessä kuolisi ja vammautuisi nykyisin porukkaa oikein hehtaarimitalla

    onneksi ei ajateltu ja liikenneturvallisuus on nykyisin kohtuullisella tasolla

    Asiaan: täältä löytyy monenlaisia ehdotuksia, kuinka tällaisia tilanteita voitaisiin yrittää ennaltaehkäistä. Pääsääntöisesti vastaus on, että "ei toimi".

    Asian äärimmäisen vakavuuden nimissä pyydän, että "ei toimi" asiantuntijat esittäisivät omia ehdotuksia siitä, mikä toimisi?!
    aina ei voi epäonnistua!
  27. #177
    Lainaan vielä Cutea:

    ... Noita sanoja, joita täällä kevyesti heitellään, olis jokaisen vaikea kohdata, kun se kuoleva on oma omainen.
    Siksi sanon, että omaiset lukee näitä sivuja, katselee kuvia.
    Jotta jos---osoitettas sitä inhimillisyyttä.

    Kovat sanatkaan ei tuo ketään takaisin, eikä halveksunta...niillä ei korjata yhtään juttua tässä maailmassa.
    Ajatella voi mitä haluaa, mutta onko se pakko kirjoittaa iana julki? ...


    Kiteytät oman ajatusmaailmani: ottamiensa riskien todellisen hinnan tietää vasta katsoessaan uhriaan tai hänen omaisiaan silmiin. Mitään sellaista, mikä on jo tapahtunut, emme saa takaisin. Mutta ottaessamme tietoisen riskin, mitään ei ole vielä sattunut. Silloin on vielä mahdollisuus himmata.

    Tämä periaatteena, en halua erityisesti tässä menehtynyttä enää tuomita, se on turhaa. Se turha, mikä jää tulevaisuudessa tapahtumatta, merkitsee.
    aina ei voi epäonnistua!
  28. #178
    Lainaa (Aani Kard @ Kesä. 25 2009,23:01) kirjoitti
    Lainaa (Cute @ Kesä. 24 2009,14:41) kirjoitti
    Neljä sivua, sen pohdintaan kuinka jonkun muun ajotapaan pitää päästä vaikuttamaan?

    Turhaa.
    Teittepä mitä tahansa, ette voi estää ihmisiä kuolemasta.

    Lait, säännöt, rangaistukset...ei siihen tosiasiaan vaikuta.

    Onnettomuuksia sattuu, on aina sattunut ja sattuu edelleen.
    Ainoa mihin voitte vaikuttaa on.. oma ajotapanne ja se mitä opetatte lapsillenne.
    jos 70 luvulla olisi ajateltu näin, niin liikenteessä kuolisi ja vammautuisi nykyisin porukkaa oikein hehtaarimitalla

    onneksi ei ajateltu ja liikenneturvallisuus on nykyisin kohtuullisella tasolla

    Asiaan: täältä löytyy monenlaisia ehdotuksia, kuinka tällaisia tilanteita voitaisiin yrittää ennaltaehkäistä. Pääsääntöisesti vastaus on, että "ei toimi".

    Asian äärimmäisen vakavuuden nimissä pyydän, että "ei toimi" asiantuntijat esittäisivät omia ehdotuksia siitä, mikä toimisi?!
    Niinpä. Ei asennekasvatusta voi sysätä pelkästään "poliisille, liikenneturvalle ja vanhemmille"! Nyt jo on nähtävissä miten ns. virallisten instanssien "valistus" toimii... Tiukentamalla kuria!

    Poliisi, liikenneturva, autokoulun ope tai äiti on kai aika vähän paikalla valistamassa juuri Sinua liikenteessä.

    Asenteisiin vaikuttaa (jos nyt puhutaan aikuisten ihmisten liikennekäyttäytymisestä) eniten juurikin se oma jokapäiväinen ympäristö ja yhteisö... Ystävät, muiden esimerkki, media, keskustelupalstat, yleiset mielipiteet jne.

    Aina tietenkään kaikkien asenteisiin ei voi vaikuttaa ja valitettavasti nämä tapaukset erottuvat yleensä massasta sitten tavalla tai toisella.

    Mutta asenne, että tehköön kukin mitä ittee sattuu huvittaan, on aika dorka.

    * Who's General Failure and why's he reading my disk? - Anon.
    * Tuubi
  29. #179
    Olisiko mitään järkeä olla piiloutumatta nimimerkkien taakse, keskustelu voisi pysyä järkevämpänä ja turhat provoilut jäisi pois puolin ja toisin (joihin minäkin syyllistyn) ?
    Never argue with an idiot. They bring you down to their level and beat you with experience.
  30.  
  31. #180
    Lainaa (SamiN @ Kesä. 25 2009,23:23) kirjoitti
    Mutta asenne, että tehköön kukin mitä ittee sattuu huvittaan, on aika dorka.

    Toki tuo asenne on aika dorka, mutta empä usko että cute sitä ihan noin mustavalkoisesti tarkoitti...

    Pääsääntöisesti siihen asenteeseen kun vaikuttaa juuri se yksilö. toki niitä asenteita voi yrittää muuttaa, mutta ei se jeesustelemalla miksikään muutu. Aina on ollut "reikäpäitä" ja aina niitä tulee olemaan, ainakaan minun mielestä se asia ei ole muuttunut yhtään miksikään.

    Aiemmin jo kyselin jotta onko oikeasti muka kaahaaminen lisääntynyt viime vuosina? Vai olisiko vaan että internet ja tuo keltainen lehdistö revittelee nykyään joka ikisellä tapauksella isoja otsikoita?

    Minun mielestä tuo asia ei ole muuttunut yhtään viimeisen 30vuoden aikana. Toki tuosta ajasta en ole itse ajanut kuin 20vuotta, mutta ainakin sen aikana ei minun mielestä tuo kaahaaminen ole lisääntynyt millään tavoin.

    Voimia onnettomuuden omaisille.

    btw. Sumpalta erittäin hyvää ja asiallista moderointia, vaikka ei näköjään sekään miellytä kaikkia.
Sivu: 6 / 7:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 4567 ViimeinenViimeinen