Onkos muilla kokemuksia aiheesta?
Aikaisempi Condor ok.
Pystyy ajamaan hyvin maantienopeuksia lyhyitä pätkiä ilman tulppia, pidemmälle matkalle tulpat koviin --> ok.
Uusi(nyt jo poistunut malli) Corsair aivan hirveä meluaja!
Kun heittää pyörän käyntiin, niin tuntuu jo heti kypärän äänekkyys!
Jotain 60km/h ei toivoakaan ajaa ilman tulppia yhtään..
Arain sivut sanoo: Arai-kypärät kuuluvat markkinoiden hiljaisimpiin. RX 7 ja xxxx ovat testattujen kypäröiden hiljaisimmat.
Siis täyttä paskaa oman kokemuksen perusteella!
Oma rx7 makaa kaapissaa ja käytössä 7 vuotta vanha Condor...
GPZ 500 S --> *ZX 10 --> 950 SM --> 990 SD --> 990 ADVENTURE !!!
Mulla on kans noi molemmat, mutta en kyllä ole niinkään huomannut noin suurta eroa äänekkyydessä. Mopo on suht äänekäs jo valmiiksi, et melkeenpä mulla on aina tulpat päässä jos lähden kaupunkirajojen ulkopuolelle
Mopon pyörteilyssä voi olla eroja sit sen suhteen miten paljon missäkin nopeudessa heittää ilmavirran suoraan kypärään, jolloin se meteli alkaa... mut ei mulla tuota ongelmaa se meteli, ku sitä on jokatapauksessa ---> siis tulpat päähän![]()
Sopivasti täysillä!!
749R (0001) + s4r + 999S + TRX 850
ARAIssa voi sisäpaloja vaihtaa, eli sillä ainakin jonkun verran tehtävissä...Itse oli tyytyväinen RX-7 Corsairiin, nyt uusi RX-7 GP..
gp:n lesti on perseestä rx:n verrattuna ei sovi päähän. Pitää ääntä mutta onko väliä, ei kai tässä akvaariossa eletä.
Never argue with an idiot. They bring you down to their level and beat you with experience.
Noi on samankokoiset, ja tietty vanha Condor siten päähän mukautunut ja väljistynyt vähän.
Corsair istuu uutena tiukemmin.
Kuitenkin tuntuu et Corsair jää korkeammalle, Condorissa tuntee olevansa syvemmällä kypärän sisällä *
Mutta itelle tuntuu Corsair liian äänekkäältä jopa tulppien kanssa!
Ilmeisesti pitää ostaa mahdollisimman vähän tuuletusräppänöitä omaava kypärä seraavaksi. Tossa käy vinkuna joka vaihtelee heti kun vähänkin päätä liikuttaa, sen lisäksi että muutenkin on äänekäs.. *
Schuberth ?? *
Arai Chaser ?
Arait vaan tuntuu istuvan omaan päähän, tosta Schuberth:sta
ei kokemuksia.
Onko joku vaihtanut Araista Schuberthiin??
Enää ei kyllä pysty ostamaan kypärää ilman koeajoa *
GPZ 500 S --> *ZX 10 --> 950 SM --> 990 SD --> 990 ADVENTURE !!!
Vaihdoin Araista Schuberthiin -07 kun Arain Maverickin lunasti vakuutusyhtiö. Arain uudemmat mallit eivät istuneet päähän ja Maverick oli poistunut markkinoilta. Tilalle tuli Schuberthin R1.
Takaisin en vaihtais, Schuberthissa niin paljon plussa puolia Araihin verrattuna normaaliajossa, rata-ajossa Arai olisi varmaan parempi, mutta ratakypäräksi on tulossa Shoein XR-1100. (Schuberth on radalla aika kuuma)
Schuberthin sisusta on miellyttävämpää materiaalia kun Arain, visiirimekanismi helpompi käyttää, aurinkovisiiri on nelisilmälle ehdoton, isompi/laajempi visiirin aukko eli näkökenttä, ja lisäksi R1 on huomattavasti Maverickiä hiljaisempi.
Arai taisi olla kevyempi, pidempi takuu (5v vrs. 2v), visiireitä saatavana useita eri värejä (Schuberthilla kirkas ja savu), vaihdettavat poskipalat.
-nomen est omen-
Mitenkä uus GP eroaa lestiltänsä corsairista?
- Mitä vanhemmaksi tulen, sitä vähemmän ymmärrän. -
No tietty Condor on tehty maantieajoa silmälläpitäen ja näin ollen omaa huomattavasti enemmän "käyttömukavuutta", kun Corsair, joka on puhtaasti ratatuote jossa haetaan maksimaalista turvallisuutta ja ilmastointia hikiseen vääntämiseen melutason kustannuksella...(kawazx @ Helmi. 28 2010,16:58) kirjoitti
Sopivasti täysillä!!
749R (0001) + s4r + 999S + TRX 850
Menee hieman offtopicin puolelle, mutta nyt talvella kypärää ostaessani arvoin Shuberthin ja HJC:n Spiesin replican välillä. S1 pro vei voiton aurinkovisiirillä, mutta on tuo HJC ainakin päähän hyvän oloinen ja kaikkiaan 8 eri mallia tuli soviteltua.
Kokemuksia tuosta HJC:stä?
Bensalla pestään pensselit, dieselillä tehdään voimaa.
Ajelin Arain Signum GT.n kanssa viisi vuotta ja hommasin RX-7 Corsairin. Corsair oli jonkin verran äänekkäämpi kuin Signum. Syykin löytyi, poskipalojen kohdalta RX-7 on "löysempi" kuin signum. Helppo juttu, nehän ovat irrotettavat ja myös niiden verhous irtoaa joten samalla kun pesin sisukset, modasin pehmeästä superlonista poskipaloihin korotukset ja ei kun verhous paikalleen ja toimii. Tietysti voi mennä myyjälle ja tilata paksummat poskipalat, noin 50 €/pari.![]()
CB350, XS650, CB750K7, XS850,XV1000(TR-1), XS1100S, ST-4, FJR1300A