Sivu: 2 / 3:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 123 ViimeinenViimeinen
Tulokset 31:stä 60:een 65:sta
    Miniläppäri, siinä MapSouce Reitinsuunnittelu/latausohjelma Garmin GPSMap 276c karttaplotterille, Kyllä se vielä jotenkin mukana kulkee!
    Heinäkuussa Eurooppaa kierrellessä totesin taas, että mukavimmat ja mielenkiintoisimmat hotellit ja yösijat löytyy nimenomaan ilman navia ;-) Varaus vain ekaan ja vikaan hotelliin niin hyvä tulee. Loput majapaikat tulee vastaan itsekseen matkan edistyessä.

Italiassa tosin jonkun aikaa ihmettelin "gasthaus" -paikkojen puutettu. Kun honasin että "Albergo" tarkoittaakin tuota, niin sitten niitä majapaikkoja olikin joka paikassa ...

Reissukuviani: http://picasaweb.google.com/halti.traveller
    -- DL650 -04 --
    ei ole tullut konetta mukaan otettua. pioneerihengellä mennään
    VeTuRi,Bussi
    Pari vuotta on Acerin Aspire One kulkenut about joka paikassa mukana ja ei voi muuta sanoa kun että pois en enää reissukamoista sitä jättäisi. Viimeisimmällä (tosin lentokoneella matkatulla) reissulla Milanossa oli kiva kattoa yöllä hotellilla että seuraavaksi päiväksi suunniteltu reissu Luganoon kannattaakin aloittaa paria tuntia aiemmin, niin ehtii jääkiekkopelin lisäksi katsomaan myös Inter Milanin futispelin FC Luganoa vastaan. Kiekkopeliin pääsi vielä ilmaiseksi sisään ja muutenkin aikataulut olivat hierottu uusiksi reissumme aikana, joten ilman päivitettyä tietoa olisivat molemmat tapahtumat jääneet näkemättä.

Paperikartta kulkee kyllä myöskin mukana tankkilaukussa navin kaverina. Niin, ja tälläinen teknonörtti kun olen niin N95 vielä tallentaa SportsTrackerillä reittiä ja taitaahan tuo muistaa myöskin ne puhelimesta kuunneltujen biisien vaihtumiskoordinaatitkin... *
    Ajossa lainapyörä Yamaha FZS-1000, oman etsiminen käynnissä...
    Seuraavan päivän reittiä on kiva suunnitella illalla navigaattoriin, valikoiden (paperi)kartalta lupaavalta näyttäviä pikkuteitä.

Ja kun kykkii siinä Saksan Perähikiän kälyisessä gasthausissa, on jo pimeä eikä uni tule vielä muutamaan tuntiin, on mukava vaikka katsoa läppäriltä leffaa teräväpiirtolaadulla, saksaksi dubattujen paikallisen tv:n saippuaoopperoiden ja visailujen sijaan.
    Jos ei Delvac ja tissit auta, tauti on kuolemaksi.
    Yksi ratkaisu on käyttää kaupunkien infopisteitä vapaan hotellin varaamisessa ja etsinnässä. Mitä sivustoa olette käyttäneet hotellin etsimisessä reissun päällä? Itse olen varannut monta yötä Booking.comin kautta, mutta siinä ei ole kyllä suinkaan kaikkia Gasthaus'eja yms. Tuntuu vähän tylsältä matkailla vain ketjuhotellista toiseen. Jotenkin ei viittis ottaa sitä läppäriä näille pärräreissuillekin mukaan, kun työn puitteissa saa käyttää ihan tarpeeksi. Navi on kuitenkin toisaalta ihan ehdoton. Ei ole vielä montaa moporeissua takana ja pitäisi kuitenkin miettiä miten ensi kesän retken tekisi. Tarviiko minun nyt ottaa kuitenkin se läppäri mukaan elokuussa euroopassa. Eihän tarvii?
    Ducati Streetfighter V4 -2021
    Olen liian vanha ajaakseni tylsillä moottoripyörillä.
    Tsiisus! Jotenkin uskomattomalta tuntuu välillä tämä uusavuttomuus. Että ilman läppäriä ei löydä hotellia? Tai tulevaa reittiä ei voi katsoa paperikartalta, vaan illalla tarvii siihenkin läppärin? Navigaattori ei riitä mihinkään?
    Tässä muutama hyvä neuvo: Menkää sen navigaattorin kertomaan hotelliin. Jos se ei tyydytä, kysykää sen henkilökunnalta muita vaihtoehtoja. Tai ajakaa vain kylän keskelle, pysähtykää ja kysykää paikallisilta. Tämä tietysti edellyttää, että uskaltaa kohdata paikallisia ihmisiä ihan feis tu feis, eikä tyydy kommunikointiin virtuaalimaailmassa.
    30 vuotta olen matkaillut, lähes joka vuosi Saksassa ja joka ikinen vuosi pitkällä ulkomailla, enkä koskaan ole varannut hotellia etukäteen. Enkä koskaan olen jäänyt ilman yösijaa. Mikä järki siinä on, että etukäteen täytyisi sitoa itsensä johonkin reittiin tai aikatauluun? Eikö moottoripyörämatkailun yksi tärkeimpiä pointteja ole vapaus mennä ja tulla sen hetkisten tuntemusten mukaan?
    YCC #666 Juutana:n avatar
    Moderaattori
    Liittyi Aug 2007
    Epsoo
    MotOrg ry jäsen
    Hotellit ja Gasthaussit on yleensä tullut otettua Kysytäänpäs tuolta-tyylillä. Myöskin kyltti "zimmer frei" on johdattanut usein ko. paikkaan. Esimerkiksi viime kesän reissussa meillä taisi olla ainoastaan Zürichin hotelli etukäteen. Kaikki muut etsittiin matkan varrella kun majoittautuminen tuli ajankohtaiseksi. Sitä aiempana kesänä varattiin matkalla ainoastaan Berliinin hotelli etukäteen. Senkin hoiti kaveri netissä Suomesta kun itse ajoimme autobahnoja kohti Berliiniä.
    Moottoripyörät ovat kuin tyttöystäviä. Moottoripyöriin vain panostetaan enemmän aikaa ja rahaa..
    Harmi ettei aina niitä pieniä ja monesti mukavia majoituspaikkoja aina löydä navilla.. Hienoimmat ja kalliimmat hotellit sen sijaan löytyy. Mutta pienet maaseutumajoitukset on monesti halvempia ja viihtyisämpiä, ainaskin omaan makuun.

Majoituksien hakuun en läppäriä ole käyttänyt tien päällä.. vähän liian työlästä jos päivän päätteeksi pitäisi konetta käynnistellä tien päällä. Navista hoituu ajaessa

Läppärin edut on muualla, nettiaddiktina voin lukea sähköpostit jne. Ja koneelle voi varmuuskopioida digikuvat. Viimeeks tuli tarvetta kun muistikortti korruptoitui..

Valitettavasti myö ollaan jo eellä!
    0.25kW sähköpyörä - kyllä lähtee!
    Lainaa (Kunkku @ Marras. 19 2009,12:54) kirjoitti
    Jotenkin uskomattomalta tuntuu välillä tämä uusavuttomuus. Tai tulevaa reittiä ei voi katsoa paperikartalta, vaan illalla tarvii siihenkin läppärin? Navigaattori ei riitä mihinkään?
    No tähän on pakko kommentoida, että oman kokemuksen perusteella pelkän navin armoilla ei ole kovin kivaa.
    Navi ajeluttaa joko moottoriteitä, isoimpia maanteitä tai pienimpiä mahdollisia kärrypolkuja ja navetantakusia. ("nopein reitti", "nopein reitti - vältä moottoriteitä" ja "lyhin reitti").
    Jos haluaa ajaa niitä oikeasti hauskoja pikkuteitä muutenkin kuin satunnaisesti, kyllä ne täytyy itse sinne helvetinkoneeseen ohjelmoida.
    Ja suunnitteluvaiheessa toki käytetään pääosin paperikarttaa itse suunnitteluun, mutta navin ruudulta ei kyllä yhdessä illassa mitään merkittävää reittiä jaksa kukaan ohjelmoida, läppärillä se käy minuuteissa.
    Jos joku todella suunnittelee sanotaan vaikka 500km reitin kotimaisia kolme- ja neljänumeroisia teitä vastaavilla teillä vieraassa maassa pelkällä paperikartalla ja sitten sen ulkomuistista seuraavana päivänä ajaa niin onnittelen. Olen sitten uusavuton mutta minä en siihen kykene.

Tuo kuvien varmuuskopiointi on muuten hyvä pointti myös, sitäkin on tullut tehtyä muttei muistanut mainita.
    Jos ei Delvac ja tissit auta, tauti on kuolemaksi.
    Työhommien takia olen läppäriä joutunut kuljettamaan mukana jo 4-5 vuotta. Mutta nyt varsinkin kun tuli hankittua miniläppärin kokoluokassa oleva masiina, joka painaa alle 1,5kg ja jossa löytyy akkukestoakin yli yhden työpäivän pituuden, ei sen mukana kanniskeleminen ole isokaan vaiva.

Lisäksi siihen on varsin näppärä back-upata reissukuvat, pitää netin välityksellä yhteyttä Suomeen, ja iltaisin luppoaikana vaikka hieman perehtyä alueisiin, joille on suuntaamassa. Hotellien ennakkovaraaminenkin voi joskus, esim. viikonloppuisin turistikohteissa olla tarpeen, ja myös siinä kohti oma kone on hemmetisti kätevämpi kuin alkaa soittelemaan tai varta vasten etsimään jotain netcafea.

Mutta jos se siltä tuntuu, että ilman kännykkää, navia, läppäriä, digikameraa ym. nykyajan hömpötyksiä tulisi matkailluksi jotenkin ´oikeaoppisemmin´, niin jättäkää ne sitten kotiinne.
    - Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
    25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
    varsinainen vesihiihtäjä pekko5:n avatar
    Liittyi Sep 2004
    Suur-Hollola
    MotOrg ry jäsen
    olin muinoin rytkösellä työreisulla (siis Yamaha tarttui samalla mukaan..:-) ja HP repussa. mutta väripaperikartat ja aurinko oli navikaattorina. hyvin osui Ringille sillälaillakin. tosin kierroksen ajaksi jätin repun kahvilan narikkaan säilöön. sillä reisulla HP oli repussa jokun reilun 1000km. sen jälkeenkin on HP matkannut useasti mutta vaan kotimaassa..
    2016 > Triumph 675 team member
    2004 > YZF600R (tallin perällä - pitkä huolto menossa..)
    (.. DKW-RT175VS im holz schublade)
    .. historiaa.. [2013 - 2022] S1000RR (2010) < [2006 - 2012] R1-2004 (RN12)
    .. 28.2.2025 : jäsenyyttä takana 20 vuotta ja 5 kk ..
    Lainaa (Tympeysmies @ Marras. 19 2009,17:43) kirjoitti
    Jos joku todella suunnittelee sanotaan vaikka 500km reitin kotimaisia kolme- ja neljänumeroisia teitä vastaavilla teillä vieraassa maassa pelkällä paperikartalla ja sitten sen ulkomuistista seuraavana päivänä ajaa niin onnittelen.
    Mulla on tankkilaukun karttataskussa röökiaskin kokoinen ruutupaperilehtiö, johon raapustan illalla kämpillä seuraavan päivän "roadbookin". Tienumerot, noin-km seuraavin risteyksiin sekä tärkeimmät kaupungit kun reitille kirjoittaa niin perille pääsee.

Ja useimmiten tuon kirjoittelun jälkeen ne tienumerot ja reitti jääkin jo muistiin, niin jää sekin vilkuilu pois.

On mulla toki navikin, mutta läppäriä ei oo ennen tätä topikkia tullut edes mieleen ottaa mukaan.
    A-B-CH-CZ-D-EST-F-FIN-FL-H-HR-I-L-LT-LV-N-NL-PL-RO-RSM-S-SK-SLO-UA
    Mihin sitä karttaa ja moottoripyörää tarvitaan?

Ennen maailmassa oltiin niin kovia jätkiä, että reissattiin euroopan halki hevosella tai kävellen. Tosi kovien jätkien aikaan ei ollut edes teitä. Silloin kommunikoitiin äks tu feis, jos joku sattui osumaan samalle kinttupolulle. Illan tullen kaivettiin kuoppa maahan ja se sai käydä hotellista. Todella onnekas saattoi löytää asuttamattoman luolankin. Uusavuttomien toimintaa tuollainen, ettei revitä elantoa suoraan maasta paljain käsin.

Jokainen, joka ei halua kehittyä jämähtää enemmän tai vähemmän jollekin aikakaudelle, jonka kokee itse jotenkin kultaiseksi. Juttelin jonkin aikaa sitten isoisäni kanssa ja keskustelu sivusi musiikkia. Hän totesi, ettei oikein piittaa nykymusiikista, kun se kaikki on "sitä pahuksen rautalankaa". Hänen mielestään on myös sangen kätevää saapastella kerran viikossa pankkiin maksamaan laskuja. Samalla voi nostaa käteistä viikon tarpeiksi ja tilitapahtumat kirjataan tietysti pankkikirjaan.
    Eka reissu v.84 tampesteri- monaco ja takasi, tuuli vei sateen kasteleman kartan jne. viimeiset neljä navin kanssa parhaita, kroppa ei meinaa pysyä aina mukana mutta tod. näk. se ei ole elektroniikan syytä, henk. koht. minua ei eksyminen ole ikinä miellyttänyt, nykytekniikan kanssa sen sijaan uskaltaa välillä harhautua mm. ns. sivupoluille.......
    Do you have premonitions of déjà vu?
    Lainaa (jyk4 @ Marras. 19 2009,15:12) kirjoitti
    vähän liian työlästä jos päivän päätteeksi pitäisi konetta käynnistellä tien päällä
    Tätä minäkin vähän mietiskelin. Tosin jotkut tuntuu tekevän niin että hotelliin päästyään bookkaa läppäristä seuraavan yön. Sitten pitää tietysti tietää mihin asti seuraavana päivänä viitsii ajella. Helpottaahan se tietysti siinä mielessä että ainakin on sitten yksi paikka varattuna, ettei tarvitse stressata itseään ajamalla täydestä hotellista toiseen kun mieli tekisi jo käydä yöpuulle.

Kuitenkin ajatus, että kun pääsee perille mielenkiintoiseen paikkaan niin alkaisi hotellissa näppäilemään läppäriä, ei ole oikein houkutteleva. Mieluummin sinne rantapaariin kaljalle...
    Olen ollut aiemmin moneen koneen loukussa. Eri asiakasta tms. työtä varten oma kone, järkevää tai ei, mutta tietoturvallista.

Nyt tuli Euroopan reissulle hommattua Acer:in miniläppäri. Kertakaikkisen hieno laite tankissa kuskattavaksi! Hyödyt ja käytöt on olleet mulla samoja kuin aimmin on mainittu, mutta oli kuitenkin ns. työreservi mukana.

Vaikka Eurooppa onkin tietotekniikan kehitysmaa, aika hyvin löytyi ilmaisia tai puoli-ilmaisia WLAN:eja. Epäilen kuitenkin, että jatkossa kun EU pakottaa operaattorit muuttamaan hinnotteluaan, on miniläppäri reissussa aina vaan parempi.

Nyt megaperustainen veloitus on järjetön! Mm. lähiseudulta Asikkalan kunnanjohtaja sai 15.000 euron laskun selatessaan nettiä ulkomailla, ilmeisesti oli unohtunut joku automaattipäivitys päälle. Ylläksellä on myös verkkovierailusta tullut yllätyksenä jollekin 4000 euron lasku. Noh, muistaakseni ensi vuonna datasiirto tulee maksamaan suunnilleen saman kuin kotomaassa.
    DT125[82] -> (yli 20v. tauko) -> Versys[07] -> FZ-1-SA[07] -> K1200S[08] -> cbr600rr[08] -> (+ S1000RR[10] Varastettu Hollannissa, Vttu!) -> (S1000RR[11] Lunariin, ajettu päin ajokoiraa,V*2!) -> (S1000RR[12]) vaihdettu,
    S1000RR[21]+(KTM 690 Enduro r[14])
    Muutama vuosi takaperin (ja vieläkin) osalle porukkaa navigaattorin käyttö reissussa meni yli ymmärryksen, olisiko nyt miniläppärin vuoro. *

Kommunikaattorin avulla on tullut väistettyä isoa saderintamaa pohjoisen reissulla (lähdettiin aamukuuden jälkeen ajamaan rintamaa pakoon). Viime kesänä vuokra-autoreissulla Kroatiassa normikokoinen läppäri oli mukana, ja sen avulla katsottiin sopivan hintainen/vapaa hotelli seuraavasta yöpaikasta. Etenkin kun yökohteena on jokin isompi kaupunki, vähentää navigaattorin ja läppärin käyttö eksymistä, ruuhkissa seisomista, aikaa ja rahaa vapaata/järkihintaista hotellia etsiessä. Siinä syyt miksi miniläppäri täytyy laittaa harkintalistalle seuraavaan reissua varten.

Lainaa (Pete2 @ Marras. 19 2009,10:43) kirjoitti
    Mitä sivustoa olette käyttäneet hotellin etsimisessä reissun päällä?
    www.hotels.com/
    http://www.ebookers.fi/
    http://www.booking.com/
    Se LÄPPÄRI käy siellä reisussa myös kuntoilu välineenä mainiosti...
    Tärkeintä ei ole se, mitä tietää, vaan se mikä juolahtaa päähän juuri oikealla hetkellä...
    Lainaus http://www.bike.fi/content/1798/:

"Sähkömoottoriprojektin takana on Azhar Hussein, jonka aikaansaannosta on myös sähkömoottorinen TTXGP-kilpuri. Hän kutsuu TTX02:sta "läppäriksi pyörillä", sillä jokaisessa pyörässä on kojetauluun asennettuna tietokone Linux käyttöjärjestelmällä, web-serveri ja langaton liitäntä verkkoon..."

Jep.
    Moto Longa - Vita Brevis
    Poikamiehille mukaan myös pumpattava Barbara.
    Pan European 1300
    Olen ensi kesän amerikan reissua varten suunnittelemassa tällaisen minin hankkimista.Hankkiminen ei ole ongelma, MUTTA: vaimolla ja luultavasti itsellänikin on tällainen wlan puhelin.
    Viime kesänä euroopassa kun testasimme puhelinta, se varoitti, että saattaa tulla kustannuksia. Olemme kuulleet kauhukertomuksia että nämä kustannukset saattavat olla suuriakin, joten kokeilu loppui siihen.

Nyt seuraa sitten monien mielestä tyhmäkin kysymys:

Jos tätä miniä käyttää langattomasti esim USA:ssa tai missä vaan ulkomailla, jossa on tämä wlan-yhteys, onko se ilmainen? Hotellien mainoksissa näkyy olevan maksullisia yhteyksiä, ne luultavasti ovat langallisia.

Kyberhistorian alkuhämäristä
    kotka
    Lainaa (kotka @ Loka. 26 2011,12:31) kirjoitti
    Olen ensi kesän amerikan reissua varten suunnittelemassa tällaisen minin hankkimista.Hankkiminen ei ole ongelma, MUTTA: vaimolla ja luultavasti itsellänikin on tällainen wlan puhelin.
    Viime kesänä euroopassa kun testasimme puhelinta, se varoitti, että saattaa tulla kustannuksia. Olemme kuulleet kauhukertomuksia että nämä kustannukset saattavat olla suuriakin, joten kokeilu loppui siihen.

Nyt seuraa sitten monien mielestä tyhmäkin kysymys:

Jos tätä miniä käyttää langattomasti esim USA:ssa tai missä vaan ulkomailla, jossa on tämä wlan-yhteys, onko se ilmainen? *Hotellien mainoksissa näkyy olevan maksullisia yhteyksiä, ne luultavasti ovat langallisia.

Kyberhistorian alkuhämäristä
    kotka
    Jos WLAN on maksullinen, niin vaatii kyllä maksun ennakkoon, jolloin saa salasanan kyseiseen verkkoon.

Jos löytyy avoimia verkkoja, joihin ilman salasanaa pääsee, ei noista mitään maksujakaan kyllä tule.
    <p> GSX-F 750 -98 </p>
    Ennen naureskelin niille jotka ehdottelivat läppärin mukaanottoa reissuun. Nyt tuo pieni ja tehokas netbookki tulee otettua mukaan kun sen avulla on vaan niin kiva tutkia seuraavaa kohdetta, varailla hotellia tai päivittää navia. Jopa innostuin ylläpitämään matkablokia sukulaisten iloksi.

Melkein joka paikassa euroopan hotelleja oli ainakin viime kesän reissuun perusteella saatavissa Wlan. Joko ilmainen tai maksullinen. Yleensä hotellissa, mutta ainakin läheisessä kuppilassa. Ja homma on ihan toista kuin kännykällä surffailu.

Meneehän siihen tietysti oma aikansa, mutta reissaaminen on sitäkin helpompaa ja antoisempaa sitten kun lähtee liikkeelle.
    Poistettu
    Makunsa kullakin. Mulla kun osa työn tekemistä on läppäri, en tosiaankaan halua vapaa-ajalla alkaa sitä kantamaan, vielä vähemmän moottoripyörän kanssa.

Euroopassa liki joka kylästä löytyy infotaulu ja siitä puhelin josta saa kämpän. Navigaattorin avulla olisi moni tie ja näkemisen arvoinen paikka jäänyt löytymättä. Kivikautista? Ehkä, mutta mulle osa sitä vapauden viehätystä kun muuten saa elää minuuttiaikataululla ja olla aina paikassa josta on sovittu muutama viikko etukäteen. Ei perkele se kellon kanssa lukujärjestyksen mukaan meneminen kuulu haluamaani vapaa-aikaan. Aina kun digipokkarissa on kortti tullut täyteen, olen kävellyt kameraliikkeeseen ja muutama minuutti myöhemmin muistitikulle tehdyn kopion kanssa ulos.

Puhelinkin soi niin paljon, että sekin tulee nykyään jätettyä yhteen paikkaan kotona arjessa, eikä raahattua ulos, autotalliin tms. Jos jollakin on tärkää asiaa, jättäköön viestin ja otan yhteyttä kun ehdin. Mopomatkoilla se on mukana joo, turvallisuudenkin vuoksi. Mutta povarissa ilman värinää. Ei vaan voi olla niin tärkeää asiaa oikeasti että mun pitäs tien sivuun vetää tai vielä vähemmän jotain kypäräpuhelinta hankkia.

Naamakirjat ja muut olen deletoinut. Mua ei vaan kiinnosta raportoida omaa joutavuuttani; oon menossa töihin, tulossa töistä, kaupassa, suunnittelen matkaa tms joutavaa kuraa, eikä mua kiinnosta sitä muistakaan lukea. Silti ystäviäni näen tai heidän kanssaan soittelen päivittäin, viikoittain, kuukausittain. Mitään lisäarvoa oman arjen raportoiminen tai muiden vastaavan lukeminen ei minulle tuonut.

Vielä kun sais lopetettua tän foorumin lukeminen, tai ainakin kirjoittaminen niin oma nettiaddiktio alkaa olemaan selätetty, ja vapaa-aika keskitettynä siihen mikä on tärkeintä; poika, vaimo ja läheiset ihmiset.

Aika toisen suuntainen halu itselläni, haluan katkoa vapaa-ajalla kahleet tähän tietoyhteiskuntaan. Töissä on toki ensiarvoisen tärkeää etttä koko kommunikointiympäristö ja -välineet palvelee tehokkaasti työpanokselleni asetettujen tavoitteiden saavuttamista.
    Lainaa (Pohjanpoika @ Maalis. 17 2010,21:52) kirjoitti
    Mitä poikamiehet parparalla tekee, ukkomiehille se tarpeen on ku akan hermot kiristyy reissussa.

Meillä keikkuu kans melkeen aina Acerin miniläppäri moporeissuilla, jotenki tullu sotkettua ittensä noihin voorumihommiin.
    MP-Rata
    www.avecci.fi / www.cbrxx.fi / www.bmwsportbikes.fi / www.kawarb.fi / www.panfun.fi / www.ducatibikes.fi
    Mulla mukana josku ipad. Akku kestää 10 tuntia+pieni ja kevyt. Lisäksi paljon nopeampi kuin yksikään jumittava miniläppäri, josta myös kokemusta Suosittelen
    Hakusessa..
    Mukana kulkee omenakirja ammattilainen. Akkukin kestää ihan jees.
    Suzuki DL1000 v-strom.
    SLAVA UKRAINI!
    FUCK PUTIN!
  30.  
    Lainaa (Pohjanpoika @ Maalis. 17 2010,21:52) kirjoitti
    Rasvaa, kumihanskat ja läppäri nettiyhteydellä riittää :oÞ
    Ktm 1290 SAS 06/2022
    Honda Forza 350 09/23
    Kymco MXU 700 12/2022 lumitöissä
Sivu: 2 / 3:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 123 ViimeinenViimeinen