Tulokset 1:stä 13:een 13:sta
  1. #1
    Mistä mun kannattais ruveta etsimään vikaa, kun minun -96 xx hyytyi kovassa vesisateessa ja rupesi pyörimään muutamalla pytyllä? Kun sitten vein katoksen alle ja annoin pyöriä niin sitten rupes toimimaan, vettä kaasareissa???
  2. #2
    Olisko sytytystulppienhatut saanut vähä vettä väliin? ei muutaku vähän tankkia ylös ja jotain kosteuden syrjäyttävää spräyöljyä sinne.
  3. #3
    Tuota tulppajuttua komppaan. Kaasuttimien kuuluu olla niin tiiviitä, että ei sinne vettä voi päästä kuin ilmanputsarin kautta. Ja sekin vesi menee sitten sylitereihin lopulta, aikas huomaamatta.

    Kyllä tuo sytytykseen viittaa, tulppahattujen kuuluisi olla (asiallisessa konstruktiossa) miltei vesitiiviit. Onhan noita juttuja kuultu siitä, miten vesi pääsee valumaan sytytystulpan syvennykseen ja kyllä se menon lopulta hyydyttää, tuommoinen!
    Reissukuviani: http://picasaweb.google.com/halti.traveller
    -- DL650 -04 --
  4. #4
    Lainaa (guixmo @ Kesä. 21 2009,20:18) kirjoitti
    Mistä mun kannattais ruveta etsimään vikaa, kun minun -96 xx hyytyi kovassa vesisateessa ja rupesi pyörimään muutamalla pytyllä? Kun sitten vein katoksen alle ja annoin pyöriä niin sitten rupes toimimaan, vettä kaasareissa???
    Kannattaa katsoa myöskin ettei sytytystulppien poteroihin ole päässyt vettä. Jos vettä makailee tulppapoteroissa kauan niin puolat voipi ottaa nokkinsa.

    PS Joskus oli eräässä aiemmassa wanhassa mp:säni samat oireet vesisateella ajaessa ja syyksi paljastui heikossa hapessa olevat tulpanhatut/niiden vesitiivisteet.
    Pääsi sateella ajaessa vettä tulppapoteroon ja kävi siis vajailla tehoilla. Tulpanhatut/Tulpanhattujen ns. tiivisterinkulat kun uusi niin johan rokkasi taas
    *******************
    zx10r
    *******************
  5. #5
    Vanhat tulpanjohdot saattavat aiheuttaa lapilyonteja sateella.
    Lisaksi xx:ssa on eras parin johtoliittimen kumihuppu johon saattaa kertya vesi sateella tai pesussa, sijaitsee (jos istut pyoran paalla) vasemman nilkan-pohkeen kohdalla runkopalkin takana/tankin alla, hupun isompi suu on hieman ylospain (yleensa) ja nain vesi paasee sinne kertymaan. Ruiskupelissa saattaa sytyttaa FI hairiovalon vaikka pyora kaykin ja toimii ihan normaalisti, tuon liitoksen kuivaaminen auttaa.
    Sorry aakkoset, ulkomailla nyt.
    Älä korjaa ehjää....
  6. #6
    Kiitoksia neuvoista kaikille tasapuolisesti , pitää lähtee tallille rassailee rastasta jos vaikka sitten pääsis jatkamaan kesken jäänyttä reissua
  7. #7
    Lainaa (Maintenanceman @ Kesä. 21 2009,23:59) kirjoitti
    Vanhat tulpanjohdot saattavat aiheuttaa lapilyonteja sateella.
    Lisaksi xx:ssa on eras parin johtoliittimen kumihuppu johon saattaa kertya vesi sateella tai pesussa, sijaitsee (jos istut pyoran paalla) vasemman nilkan-pohkeen kohdalla runkopalkin takana/tankin alla, hupun isompi suu on hieman ylospain (yleensa) ja nain vesi paasee sinne kertymaan. Ruiskupelissa saattaa sytyttaa FI hairiovalon vaikka pyora kaykin ja toimii ihan normaalisti, tuon liitoksen kuivaaminen auttaa.
    Sorry aakkoset, ulkomailla nyt.
    Hitto, täytyypä katsoa toi liitin. Itsellä on ruiskupeli ja FI-valo silloin tällöin syttyy palamaan. Varmin tapa on saada FI-valo palamaan on ajaa sateella johonkin monttuun, jolloin pyörä rupeaa nykimään vähäksi aikaa ja kun FI-valo on syttynyt, pyörä toimii täysin normaalisti vaikka ajelis kuinka huonoilla teillä tahansa... Toivottavasti ongelma olisi tuossa liittimessä..
    Alla punainen -04 tupla-X
  8. #8
    FI-valon saa palamaan jonkun anturin kosketushäiriö tai vika. Ruiskun yhteydestä ja jäähdytysvedestä löytyy muutama anturi ja erityisen arka on lambda-anturi, joka omassa Suzukissa on ainakin selvästi näkyvissä pakoputken alemmassa osassa. Tuo anturi kehittää heikon jännitteen eikä sitä voi paljoa kuormittaa, mikä tarkoittaa sitä että vesi tai kosteus sen navoissa on jo liikaa. Lambda-anturi sijaitsee yleensä miltei pakosarjassa, joten kosteus sitten poistuu liittimeltä toivottottavasti nopeasti.



    Reissukuviani: http://picasaweb.google.com/halti.traveller
    -- DL650 -04 --
  9. #9
    Lainaa (-Hape- @ Kesä. 22 2009,10:29) kirjoitti
    Lainaa (Maintenanceman @ Kesä. 21 2009,23:59) kirjoitti
    Vanhat tulpanjohdot saattavat aiheuttaa lapilyonteja sateella.
    Lisaksi xx:ssa on eras parin johtoliittimen kumihuppu johon saattaa kertya vesi sateella tai pesussa, sijaitsee (jos istut pyoran paalla) vasemman nilkan-pohkeen kohdalla runkopalkin takana/tankin alla, hupun isompi suu on hieman ylospain (yleensa) ja nain vesi paasee sinne kertymaan. Ruiskupelissa saattaa sytyttaa FI hairiovalon vaikka pyora kaykin ja toimii ihan normaalisti, tuon liitoksen kuivaaminen auttaa.
    Sorry aakkoset, ulkomailla nyt.
    Hitto, täytyypä katsoa toi liitin. Itsellä on ruiskupeli ja FI-valo silloin tällöin syttyy palamaan. Varmin tapa on saada FI-valo palamaan on ajaa sateella johonkin monttuun, jolloin pyörä rupeaa nykimään vähäksi aikaa ja kun FI-valo on syttynyt, pyörä toimii täysin normaalisti vaikka ajelis kuinka huonoilla teillä tahansa... Toivottavasti ongelma olisi tuossa liittimessä..
    Veikkaisin juurikin tuota liitos"huppua", tuosta johtuen kun vikavalo syttyy, niin se ei anna mitaan vikakoodia.
    Älä korjaa ehjää....
  10. #10
    Kaasari mallissahan tuon hupun alla on joukko erillisiä liittimiä, kun taas ymmärtääkseni ruiskussa (ainakin) yksi moninapaisempi liitin?
    Omasta kokemuksesta *-96 -> -98 malleissa ei ole tuo huppu kovin ongelmallinen paikka, vai onko jollain muita kokemuksia? *
    Kyllä se vesi taitaa helpoiten mennä sinne käsittämättömän syviin tulpan koloihin ja aiheutaa häikkiä sytytykselle. *
    "Voit valita oletko aina oikeassa vai onnellinen"
    Suzuki GS 500E -> Honda CBR 1100xx
  11. #11
    Lainaa (timppa60 @ Kesä. 22 2009,12:53) kirjoitti
    Kaasari mallissahan tuon hupun alla on joukko erillisiä liittimiä, kun taas ymmärtääkseni ruiskussa (ainakin) yksi moninapaisempi liitin?
    Omasta kokemuksesta *-96 -> -98 malleissa ei ole tuo huppu kovin ongelmallinen paikka, vai onko jollain muita kokemuksia? *
    Kyllä se vesi taitaa helpoiten mennä sinne käsittämättömän syviin tulpan koloihin ja aiheutaa häikkiä sytytykselle. *
    Toki nainkin, tuon hupun kuivaamalla olen ns. korjannut kolme B-Birdia, joten kannattaa katsoa.
    Älä korjaa ehjää....
  12. #12
    Lainaa (guixmo @ Kesä. 21 2009,20:18) kirjoitti
    Mistä mun kannattais ruveta etsimään vikaa, kun minun -96 xx hyytyi kovassa vesisateessa ja rupesi pyörimään muutamalla pytyllä? Kun sitten vein katoksen alle ja annoin pyöriä niin sitten rupes toimimaan, vettä kaasareissa???
    Mulla -97 xx oireili samalla tavalla. Hyytyi ihan tykkänään kostealla kelillä yli 60kmh:n vauhdissa.

    Ongelma näyttäisi poistuneen kun kävin kaikki sähköliittimet läpi wd-40:n kanssa sekä irroitin, puhdistin ja asensin kunnolla paikoilleen ilmanpuhdistinkotelon ja kaasuttimien väliset kumilutterot.
    Parantelin vielä sen tankin alla, moottorin takana olevan mahdottoman liitinhässäkän suojauksia.
    Ei ainakaan viime sateiden aikana ollut minkäänlaisia käyntihäiriöitä (pyörässä * ).

    edit: niin - tulpan johdot puhdistin ja öljysin huolella varsinkin puolan päästä.



  13.  
  14. #13
    Samasta aiheesta käytiin ennenkin keskustelua.
    Itellä kaasari malli *99 ja ongelma kohta oli pääsulakkeen liittimissä. Olivat aika hapettuneet ja johtokin jo ottanut itseensä. vaihoin johdot, samalla kylläkin myös tulpat yms. ja ongelma hävisi. Talven aikana ajatteli uusia myös tulpanjohot ja hatut, niin ei ensi kesänä jää pyörä siperiaan käyntihäiriöiden takia.
    Honda XX Blackbird 99