Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12
Tulokset 31:stä 59:een 59:sta
    Lainaa markusk kirjoitti Katso viesti
    Moikataanko piikkikuskejakin? Vai pitääkö olla ihan isompaa pyörää alla
    Kyllä mä ainakin morotan piikit, ja välillä mopotkin. Ite ainakin kevarilla ajellessa tuntu hienolta kun "isot" pyörät morotteli
    KTM 990 SMR -11
    ex. Kawasaki Z1000 -13, 9500km
    ex. Suzuki GSX-R 750 -11, 20500km
    Joo mulle joku moikkas kerran ku tos mopolla ajoin ja ihmettelin viel pitkään sen jälkee
    Jokainen taipuu kun tarpeeksi taittaa (mutkaan)

-Suzuki GSX 750F (jokapaikanhöylä)
    ex:
    -Honda CBR 125 (matkalehmä)
    -KTM Duke 125 (ei menty offroadia, jäi ekaan ojaan)
    -Rieju MRT ( ´´föönissäkin on enemmän tehjoa´´)
    No totta jehvatissa moikataan! Ei se pyörän koosta ole kiinni, vaan asenteesta. Ainakin näin mulle sanottiin, kun itse piikillä aloittelin 12 vuotta sitten.
    <p>Purpattava spagetinkeitin</p>
    Kyllähän sitä tulee lähes kaikille kaksipyöräisille moikattua poissulkien mopot (tosin osa näyttää ihan muulta eli niille myös hanska heilahtaa).
    ZX-9R -95
    Ex YZF 750 R -95
    Ex FZR 1000 -92
    Ex FZS 600 -01
    Ex XJ 900F -93
    Ex XJ 600 S Diversion -96
    Kukahan nää mutkat oikein määrää..
    Eheeeiiiii... Piikit ja maxiskodet jää kyllä ilman. On sit jotain mitä odottaa ku kasvaa isoks. Poislukien maxiskodet joihin ei auta ees isoks kasvaminen

Ps. Nii ja vespat...
    Viimeksi muokannut: GuessWho; 14.07.2012 klo 15:47.
    youtube channel "austrianoutlaw"
    Home away from home: Antibes, Cote d`Azur (French Riviera)
    Proud owner of a Yamaha T-Max 530 maxiscooter
    Lainaa GuessWho kirjoitti Katso viesti
    Eheeeiiiii... Piikit ja maxiskodet jää kyllä ilman. On sit jotain mitä odottaa ku kasvaa isoks. Poislukien maxiskodet joihin ei auta ees isoks kasvaminen
    Pyh, välistä ei edes huomaa kun lapa on jo pystyssä etteivät ole ns. oikeita mopoja ja eikös kyse ole enempi ajamisen riemusta kaksipyöräisillä.
    ZX-9R -95
    Ex YZF 750 R -95
    Ex FZR 1000 -92
    Ex FZS 600 -01
    Ex XJ 900F -93
    Ex XJ 600 S Diversion -96
    Kukahan nää mutkat oikein määrää..
    Täähän se tässä just on kun ovat peijjakkaat naamioineet piikit näyttämään rytkösiltä ja maxiskodet äfjiiärriltä. Pahus sentään sanon minä
    youtube channel "austrianoutlaw"
    Home away from home: Antibes, Cote d`Azur (French Riviera)
    Proud owner of a Yamaha T-Max 530 maxiscooter
    Lainaa Wolff kirjoitti Katso viesti
    On se tarkkaa touhua toi morottaminenkin nykyään. Oottelen vaan ketjua "olitko sinä joka morotit väärin orgmorotuksella ja sormesi ei ollut linjassa kätesi kanssa 2012?". Jokainen morjestaa kuten tykkää. Jos tälläisiä sormisääntöjä seuraa niin puolet Euroopan motoristeista kuuluu orgiin...
    *Tarkoituksenani ei ollut nussia pilkkua tai kertoa, että ORG! moro on pakko tehdä näin, kerroin vain miten se tehdään oikein, kun sitä kerran kysyttiinkin... ei siitä tarvi kukkakalsareita päähän vetää..

Itsellä tulee moroteltua kaikki paitsi mopot ja välillä enskakuskit, kun eihän noista enduroista nyt erota onko se piikku vai mopo.. Isot allaround pyörät sitte on helpommin tunnistettavissa ja morot nousee niin maxiscoottereille(jos katsoo päin tai morottaa ensin)..

Kawasaki z750 Candy limegreen.
    Ex:Suzuki GSX600F Red.
    Lainaa Karkov kirjoitti Katso viesti
    Näin uutena motoristina on jäänyt hieman mietityttämään tästä yleisestä tervehtimisestä, että tehdäänkö sitä, jos itsensä ja vastaantulevan välissä on keskikaista. Eli ajetaan esimerkiksi Kehä1/3:lla. Oletusarvoisesti olen ollut myös siinä uskossa, ettei moottoritiellä tervehditä? Entäs kun joku ajaa ohi / ohitat jonkun?
    Itsekin tuota ihmetellyt uutena motoristina. Olen sitten vetänyt aina kun on hyvältä tuntunut, ajan kuitenkin aika paljon esim. Kehä I:stä. Yleensä jos itse olen vasemmalla kaistalla ja tullaan vasenta kaistaa vastaan, ni moikkaan. Mutta jos kumpikin on omilla oikeanpuoleisillaan ja välissä neljä muuta kaistaa ja puskat ja autot ja kaikki, ni ei tuu kyl morotettua, myönnän.
    Kawa ER-6F vm. 2013
    ex. Honda CBR600f vm. 2006
    ex. Kawa ER-6N
    Rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Morotin kerran Honda mankille, koska siinä oli vedetty jalkatapit eteen ja asennettu muistaaksni jonkinlainen apinakiikku.
    Morotin kerran LP:n mustalle ZZR-1400:lle, mutta hän oli niin keskittynyt omaan undercover tehtäväänsä, että en saanut vastakaikua..
    Tärkeintä ei ole se, mitä tietää, vaan se mikä juolahtaa päähän juuri oikealla hetkellä...
    Moikatkaa nyt hitossa mopokuskejakin, näin minäkin.. Tulevia motoristejahan he ovat
    S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
    Route 66 - 2006.
    Lainaa J@ck kirjoitti Katso viesti
    Moikatkaa nyt hitossa mopokuskejakin, näin minäkin.. Tulevia motoristejahan he ovat
    Mopokuskeja EI moikata. Ihmettelin tossa pari päivää takaperin ku mopopoika heilutteli räpylää, vähän huvitti
    Itsehän en morota juuri ketään.
    Poikkeuksena katetut ja nakusportit, supermotot, fighterit ja muut sensemmoset. Moroamatta jäävät surutta mopot, skootterit, piikit, homosohvat, matkapyärät ja muut läskit.

Jos joku tervehtii, niin tervehdin kuitenkin takaisin vähintään katseella peilipleksin takaa - joskus jopa revittämällä rajoitinta vasten räprpräräräää!
    Ja kakka roiskusi.
    http://www.miikavenalainen.net
    Voisikos joku näyttää tyhmälle vähän videokuvaa tuosta käsimerkistä millä varoitetaan ratsiasta?
    Tuossa olen yrittänyt muutaman kerran varoittaa toista motoristia poliiseista mutta ehkä olen osittain sössinyt merkin kun välillä vaikuttaa siltä ettei tainnut mennä viesti perille.

Mulla räpylä nousee kaikille kakspyöräsille mopoa isommille. Noille kolmipyöräisille on kans tullu morjesteltuu, vastapalloo tulee harvoin. Mulle riittää, et on kypärä päässä ni kuuluu samaan kastiin :-)
    Well-behaved women rarely make history
    No juu... tekis mieli morjestaa kun motoristi tulee vastaan, mutta kun tää oma peli on skootteri...
    Onhan sillä painoa liki 250kg ja kuutioita - ei paljon mutta skootteriksi yläkanttiin 500cc.
    En koskaan morjesta ekana, mutta koko ajan valmiina jos joku morjestaa nii sit...
    Kiitos ja anteeks.
    Forward taapertamista - as early as -62

*Xciting 500Ri*
    Joskus mopoikäisenä pikkupoikana ihmeteltiin tota motoristien tapaa morjestella toisilleen.... saatiin jo tervaskanto-ikään ehtineiltä motoristi-sediltä pitkähkö ja rönsyilevä selitys että miksi morotetaan. Yksityiskohtia en enää muista, mutta kuulemma kaikkia motoristeja morotetaan, pyörän tyyppiin, kuutiotilavuuteen tai kuskiin katsomatta. Motoristit morjestelee motoristeille. Tän mukaan oon itse edennyt, eli käsi nousee kaikille. Jos joku ei vastaa, ei hätää... ei se oo multa pois. Ja omien empiiristen kokemusten mukaan, mikäli vastausta ei tule (tapahtuu melko harvoin) kyseessä on customi-kuski, hupparimies tai wingi-kuski

Mopojen kanssa oon tehnyt periaatepäätöksen että mikäli mopoilija morottaa, vastaan varmasti. Suurinta osaa esim. teineistä ei koko morottaminen kiinnosta (mikäli siitä edes tietävät) ja jos jollain on munaa prätkäkuskille morjestella niin:
    Aika säälittäviä tapauksia nämä valikoivat morjestajat.

Mikä lie narsismin oireyhtymä.
    Lainaa Ville_83 kirjoitti Katso viesti
    Eipä sitä ole tullut juurikaan moroteltua missään kehillä/motareilla. Välillä morotuksia näilläkin tulee ja tällöin tulee vastattua toki. Ohitustilanteissa ei morotella.
    Mä morottelen ohitettavia oikealla jalalla. Tiedä sitten miten ohitettavat tulkkaavat moisen.
    Kawasaki ZR-7 -01 -> Yamaha FZ6-N -05 -> KTM Super Duke 990 -07 -> Ducati Monster S4R Testastretta -08 -> KTM RC8 -09 -> Buell XB12STT -07
    Lainaa Keno kirjoitti Katso viesti
    Aika säälittäviä tapauksia nämä valikoivat morjestajat.

Mikä lie narsismin oireyhtymä.
    "En voi morjestaa tuolle, sillä on väärän väriset housut ja paska 10k:n halpa kilpakaaharikisakyyky alla"

Säälittävää, todellakin.
    MP hengelle morjestan, en kuskille, en pyörälle.. pelkästään sille aatteelle, että yhdessä sotketaan suomen teitä hyvällä mp hengellä.
    jos henki on kohdallaan niin sillon morjestellaan.
    Antaa näiden valikoitsijoiden(erikoinen sana) jäädä ihan omaan pyhyyteesä, ei heidän moikkaamattomuutensa voisi vähempää itsetuntoa hetkauttaa, lähinnä sitä vain pyörittelee päätänsä ja manaa joidenkin säälittävää idiotismia.

Lainaa Tachometer kirjoitti Katso viesti
    Mä morottelen ohitettavia oikealla jalalla. Tiedä sitten miten ohitettavat tulkkaavat moisen.
    Itse myös, kuulema hyvänä tapana moinen tuolla isommassa ulko-maailmassa.
    Ohitustilanteessa saatan myös moikata vastaantulevaa pyörää sormea osoittamalla. Mikäli tilanne sen sallii.. (motarista puhumme)..

Lainaa lehtijussi kirjoitti Katso viesti
    En koskaan morjesta ekana, mutta koko ajan valmiina jos joku morjestaa nii sit...
    Kiitos ja anteeks.
    Suosittelen muuttamaan näkökulmaa moikkaukseen ja morottamaan ensin.
    Jätä sitten nämä moikkaamattomat omaan nurkkaansa ylpeilemään.
    Samaan kastiin kuulut jos henki on kohdallaan..
    Monet maxiskodet ei edes moikkaa jos morottaa ensin..
    Tulee mieleen vain kaupunkiporvari kuka on ostanut itselleen kauppakassiksi moisen, viis mistään motorismista.
    Viimeksi muokannut: TeGGe; 31.07.2012 klo 11:22.

No eikö tuo ole ihan samanlaista valikoimista??? Moikkaaminen on ihan vapaaehtoista, joskin kohteliasta. Itse moikkaan moottoripyöriä. Ją piikkijä. Ją yleensä ensimmäisenä. Myös Harrikoita moikkaan, vaikka heillä lienee jokin alemmuuskompleksi romuillaan ajellessaan, koska eivät aina kehtaa moikata takas.
    Hajapusanisti
    Lainaa Huhan Kolli kirjoitti Katso viesti

No eikö tuo ole ihan samanlaista valikoimista??? Moikkaaminen on ihan vapaaehtoista, joskin kohteliasta. Itse moikkaan moottoripyöriä. Ją piikkijä. Ją yleensä ensimmäisenä. Myös Harrikoita moikkaan, vaikka heillä lienee jokin alemmuuskompleksi romuillaan ajellessaan, koska eivät aina kehtaa moikata takas.
    Suoristaakseni omaa huonoa ulostantiani, en valikoitse "hengen mukaan" morjestettavia, meinasin sitä, että morjestan kaikkia Maxiscootterista harley-parkinssoniin, wingimiehestä piikkikuskiin.
    "jos henki on kohdallaan ,silloin morjestellaan" morjestan kaikki, mutta vastakkaiset morjestukset tulee myös maxiscodeilta kuin custonisteiltä jos niillä on mp-henki kohdallaan.
    Moikkailu ja fiilikset.
    Moottoripyöräily on siitä metka laji, että ajosuorituksen laatuun vaikuttaa paljon myös fiilikset.
    On paljon mukavampi ajella, kun fiilikset ovat hyvät, asfaltti rullaa alla, kanttailu sujuu kuin itsestään jne...,
    jolloin koko suoritus on laadukasta tien päällä liikkumista.
    Tämmönen Old School motoristin vanha pieru mieluusti morjestelee kaikille ja luo hyvää fiilistä kaikille.

Huonoissa fiiliksissä ei pitäisi ajella lainkaan, tai sellaisen kohdatessa pysähtyä hetkeksi. Esimerkkinä tästä kantapääkokemus pari viikkoa sitten Saksassa Moselin loppupäässä päivän monen tunnin ajorupeman jälkeen, kun jo kyllästytti. Hotellin löytymisessä vaikeuksia, harmistuin ja läksin Honulla rivakasti ykkösellä sen painopisteen ollessa outo, siis takapainoinen takalaukusta ja kyytiläisestä johtuen. Lähtö rankasti ylämäkeen nostikin keulan pystyyn ja reilusti.
    Oli siinä saksan pojilla ihmettelemistä, kun VFR poistui täydellä matkavarustuksella ja kaksi päällä ylämäkeen keula pystyssä, joskin tilanne oli "pelästyttävä" noissa huonoissa fiiliksissä.
    <p>.</p>
    Ite morjestelee ajatuksissa rekoille, motoristeille ja jopa sprintteri kuskeille
    (ihan sama millä ajelen)
    Pari kertaa räpylä heilahtanut vastaan tulleelle maajussille
    (olen rahtari)

Miten on arvonraati tykkäättekö kyttyrää jos ei orggilainen heittää orggimorot
    KehäIII:lla näytin morot vastaan tulleelle letkalle pe aamuna rekanratista
    Vs1400 -95

Ex Z1000 -06
    ex GPZ900R -84
    Olen itsekkin muutaman kerran heittänyt orggimorot jollekkin vähän isommille letkoille kotilosta, kun on harmittanut että on joutunut autolla olemaan paikassa X eikä rakkaalla motorpyörälläni. Mielestäni ihan OK heittää orggilaisena orggimorot ajoneuvosta huolimatta. Joku tosin voi olla eri mieltä asiasta.
    ex. Aprilia Tuono V4R (-11)
    ex. KTM 350 EXC-F SD (-11)
    ex. KTM 990 SuperDuke (-09)
    ex. Kawasaki Z1000 (-08)
    ex. Kawasaki ER-6N (-06)
    Mitenkäs se jos tulee pitempi letka vastaan?
    Riittääkö että moikkaa ekalle vai pitääkö ajaa koko letka lapanen koholla?
    Tietty tuokin riippuu paikasta ja miten pitkä letka, itse oon joskus pitänyt käsivarren suorana koko letkalle ja toisinaan moro joka toiselle... liekö sillä suurta merkitystä kun jokainen ymmärtänee tilanteen.
    Honda XL1000VA 2006
  29.  
    Lainaa xlh kirjoitti Katso viesti
    Mitenkäs se jos tulee pitempi letka vastaan?
    Riittääkö että moikkaa ekalle vai pitääkö ajaa koko letka lapanen koholla?
    Moottoripyöräily on mukavampaa, mitä paremmat fiilikset on - sujuu se ajaminenkin paremmin. Ja mikäs sen mukavampaa, kuin morjenstella kohdatessa - aina ja kaikille, ja jos letka on pitkä niin sitten koko letkalle, ja jokaiselle letkassa ajavalle.

Virossa suosivat poliisin varoittamisesta tuota käsi nyrkissä kypärän päällä ja etusormen pyorittelyä - oikeastaan siinä pyörii ranteesta koko käsi. Eli jos siellä päin tuota näkee - niin homma selvä ja himmausta.
    <p>.</p>
Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12