Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 59:sta
    Eräänä päivänä ajellessani bongasin vastakkaiseen suuntaan tutkalla sojottavan ystäväryhman. Hetken päästä vastaan jyristeli kaksi sievää kustomia, arvioni mukaan nopeusrajoituksen puitteissa. Normaalin morjestuksen sijaan viipotin kättäni jotenkin kummallisesti, jotta äijät ymmärtäisivät jonkin olevan vialla. Loppumatka meni naama punaisena mietiskellessä miten mahtavat muut antaa viitteitä tuollaisista jutuista vastaantulijoille. Onkohan siihen jokin yleinen tapa?

Entäs muut merkit: Hirvet, onnettomuudet, "vilkkusi on päällä", "valosi eivät ole päällä"....

Minkäslainen muuten on tuo ORG-morjestus?
    Jos on enää kymppi jäljellä, niin osta kepappi.
    Liittyi Jun 2007
    Helsinki by the Grace of God
    Käsimerkit (ja muuta).

Eli jos syytä hiljentää, syystä tai toisesta, niin paina kämmenellä alaspäin.
    Valoista voi huomauttaa avaamalla ja sulkemalla nyrkkiä.

ORG!:in morotus lienee se etusormi pystyyn.

Dirty Nasty Furriner
    Vastaan vanhaan ketjuun, mutta kyselen ovatko käsimerkkini yhtään ymmärrettävissä tai mitkä olisi parempia vaihtoehtoja? Haulla en löytänyt kovin hyviä ketjuja, mutta jos joku löytää niin linkkiä saa laittaa. Kiitos jo etukäteen!

Eipä tunnu kukaan vastaantulevan ajoneuvon kuljettaja ikinä ymmärtävän minun yrityksiäni viestiä milloin mistäkin. Tässä muutamia esimerkkejä:

- Poliiseja edessä: Nyrkki kypärän päälle etusormi ylhäällä ja pyörittelyä ikään kuin olisi vilkku kypärän päällä.
    - Vilkku jäänyt päälle: Käsi nyrkkiin, auki, nyrkkiin, auki.
    - Vilkku jäänyt päälle edessä ajavalla moottoripyörällä: Pitkien rämpytystä pari kertaa, jonka jälkeen vilkkua vasen, oikea, vasen, oikea, vasen, oikea.
    - Valot ei ole päällä: Pitkien rämpyttelyä.

Kavereiden kanssa ajaessa:

- Jos haluan takana tulevan ajoneuvon menevän ohi: Ajan oikeaan reunaan ja kauhon vasemmalla kädellä samaan suuntaan kuin heittäisin palloa alakautta. Yleensä tulee käytettyä kaverin kanssa ajaessa.
    - Kuoppia/monttuja tiessä: Osoitan kuopan puoleisella jalalla sivulle. Hyvän näköstä!!
    - Älä aja noin lähellä minua: Vasemmalla kädellä pumppaavaa liikettä kämmen alaspäin
    Honda CB 500
    Lainaa Hondacb kirjoitti Katso viesti
    Vastaan vanhaan ketjuun, mutta kyselen ovatko käsimerkkini yhtään ymmärrettävissä tai mitkä olisi parempia vaihtoehtoja? Haulla en löytänyt kovin hyviä ketjuja, mutta jos joku löytää niin linkkiä saa laittaa. Kiitos jo etukäteen!
    ...
    - Poliiseja edessä: Nyrkki kypärän päälle etusormi ylhäällä ja pyörittelyä ikään kuin olisi vilkku kypärän päällä.
    Kuulostaa tyhmältä.
    "virallinen" merkki on tuo toisessa viestissä mainittu hidastusmerkki. Eli avatulla kämmenellä huidot mahdollisimman alas asfalttia kohden. Vähän kuin yrittäisit taputtaa tietä. Samaa merkkiä käytetään myös hirvistä, peuroista, fasaaneista ja heinäpaaleista yms. yms. joten ei sillä poliisillakaan ole sanottavaa vaikka näkisivät.

- Älä aja noin lähellä minua: Vasemmalla kädellä pumppaavaa liikettä kämmen alaspäin
    Tuo on vastaantulevalle "hidasta", kuten selitin. Voihan sen taaksekin antaa, eiköhän ainakin osa ymmärrä.

Itse vilkuttelen jarruvaloja jos takana tuleva tulee liian lähellä. Jos kyseessä pyörä niin 99% todennäköisyydellä ymmärtää, jos auto niin olisiko ehkä 10% todennäköisyys.

Sitten vielä yksi huomio:
    .org! -morotuksen voi ymmärtää myös näin "osaisin varoittaa poliiseista, mutta en ole hetkeen nähnyt".
    XX -00
    Exä: 600 CBR F3
    - Valot ei ole päällä: Pitkien rämpyttelyä.
    Mie olen tuohon vaivaan käyttänyt omia valoja parkeilla pari kertaa, koska pitkien valojen rämpytys on minun mielestä huomioilmoitus jostain epämääräisestä.
    Lainaa lario kirjoitti Katso viesti
    Mie olen tuohon vaivaan käyttänyt omia valoja parkeilla pari kertaa, koska pitkien valojen rämpytys on minun mielestä huomioilmoitus jostain epämääräisestä.
    Mutta kun se valokatkaisija on oikealla kädellä niin ei jaksa kaasua päästää. Riippuu toki pyörästä.
    XX -00
    Exä: 600 CBR F3
    Lainaa mRkukov kirjoitti Katso viesti
    Mutta kun se valokatkaisija on oikealla kädellä niin ei jaksa kaasua päästää. Riippuu toki pyörästä.
    Eikä kaikissa pyörissä saa edes valoja parkeille.
    Lainaa mRkukov kirjoitti Katso viesti
    Kuulostaa tyhmältä.
    "virallinen" merkki on tuo toisessa viestissä mainittu hidastusmerkki. Eli avatulla kämmenellä huidot mahdollisimman alas asfalttia kohden. Vähän kuin yrittäisit taputtaa tietä. Samaa merkkiä käytetään myös hirvistä, peuroista, fasaaneista ja heinäpaaleista yms. yms. joten ei sillä poliisillakaan ole sanottavaa vaikka näkisivät.

Tuo on vastaantulevalle "hidasta", kuten selitin. Voihan sen taaksekin antaa, eiköhän ainakin osa ymmärrä.

Itse vilkuttelen jarruvaloja jos takana tuleva tulee liian lähellä. Jos kyseessä pyörä niin 99% todennäköisyydellä ymmärtää, jos auto niin olisiko ehkä 10% todennäköisyys.

Sitten vielä yksi huomio:
    .org! -morotuksen voi ymmärtää myös näin "osaisin varoittaa poliiseista, mutta en ole hetkeen nähnyt".
    Kiitos. Käytänpä jatkossa tota hidastamismerkkiä. Ja aina kun tulee orggimoro niin vaihetta pienemmälle ja urku auki!!
    Honda CB 500
    Kiitos. Käytänpä jatkossa tota hidastamismerkkiä. Ja aina kun tulee orggimoro niin vaihetta pienemmälle ja urku auki!!
    ORG! moro on vasen käsi taivutettuna suoraksi vasemmalle sivulle ja saman käden etusormi osoittaa myös kädensuuntaisesti sivulle.
    Kuin syyttäisit ohiajavaa, osoitat sormella. Ei taivasta kohden kättä ja sormea, vaan vasen käsi sivulle suoraksi.

Eihän se niin pilkulleen oo, tuo yksi sormihan siinä tärkein on.

-TeGGe
    Kawasaki z750 Candy limegreen.
    Ex:Suzuki GSX600F Red.
    Näin uutena motoristina on jäänyt hieman mietityttämään tästä yleisestä tervehtimisestä, että tehdäänkö sitä, jos itsensä ja vastaantulevan välissä on keskikaista. Eli ajetaan esimerkiksi Kehä1/3:lla. Oletusarvoisesti olen ollut myös siinä uskossa, ettei moottoritiellä tervehditä? Entäs kun joku ajaa ohi / ohitat jonkun?
    Lainaa TeGGe kirjoitti Katso viesti
    ORG! moro on vasen käsi taivutettuna suoraksi vasemmalle sivulle ja saman käden etusormi osoittaa myös kädensuuntaisesti sivulle.
    Kuin syyttäisit ohiajavaa, osoitat sormella. Ei taivasta kohden kättä ja sormea, vaan vasen käsi sivulle suoraksi.

Eihän se niin pilkulleen oo, tuo yksi sormihan siinä tärkein on.

-TeGGe
    On se tarkkaa touhua toi morottaminenkin nykyään. Oottelen vaan ketjua "olitko sinä joka morotit väärin orgmorotuksella ja sormesi ei ollut linjassa kätesi kanssa 2012?". Jokainen morjestaa kuten tykkää. Jos tälläisiä sormisääntöjä seuraa niin puolet Euroopan motoristeista kuuluu orgiin...
    https://reissu.org
    Lainaa Karkov kirjoitti Katso viesti
    Näin uutena motoristina on jäänyt hieman mietityttämään tästä yleisestä tervehtimisestä, että tehdäänkö sitä, jos itsensä ja vastaantulevan välissä on keskikaista. Eli ajetaan esimerkiksi Kehä1/3:lla. Oletusarvoisesti olen ollut myös siinä uskossa, ettei moottoritiellä tervehditä? Entäs kun joku ajaa ohi / ohitat jonkun?
    Mä ainakin morjenstan aina kun pyöriä huomaan. Sillon tällön joku motarillakin moikkaa takas, mutta aika harvinaista. Harvoin itekään huomaan ketään muuta, kun keskityn jännittämään jokaista lihastani muna-asennon parantamiseksi.
    Honda CB 500
    Tästä "tutkalla osoittavasta ystäväryhmästä" varoittamisesta olen miettinyt että heidän tämän varoituksen nähdessä niin voiko tästä tulla jotain sanktiota?
    Lainaa narri kirjoitti Katso viesti
    Tästä "tutkalla osoittavasta ystäväryhmästä" varoittamisesta olen miettinyt että heidän tämän varoituksen nähdessä niin voiko tästä tulla jotain sanktiota?
    Niistähän on ihan liikennemerkkejäkin tienposkissa, joten miksi sinua siitä sanktioitaisiin?
    Jotain, jossain, silloin tällöin!
    Lainaa tonttuj kirjoitti Katso viesti
    Niistähän on ihan liikennemerkkejäkin tienposkissa, joten miksi sinua siitä sanktioitaisiin?
    Niin ajattelin että kai niillä tällekin jokin pykälä on jos pilaa niiden tarkkaan harkitun rysän
    Voi LP:n konstaapeli ohjeistaa, että moottoripyörällä on turvallisempaa ajaa kun pitää molemmat kädet ohjaustangossa.
    Tärkeintä ei ole se, mitä tietää, vaan se mikä juolahtaa päähän juuri oikealla hetkellä...
    Niin ajattelin että kai niillä tällekin jokin pykälä on jos pilaa niiden tarkkaan harkitun rysän
    No ei.
    Jotain, jossain, silloin tällöin!
    Lainaa tonttuj kirjoitti Katso viesti
    No ei.
    No tämä selvä
    Pitkien räpsyttelyn pitäisi riittää varoittamaan sekä tutkista että poroista ym. tielle kuulumattomasta materiaalista, jonka vuoksi on syytä höllätä kaasua.
    Suzuki DL 650 V-Strom -10
    Suzuki DR-Z 400 SM -06
    Eipä sitä ole tullut juurikaan moroteltua missään kehillä/motareilla. Välillä morotuksia näilläkin tulee ja tällöin tulee vastattua toki. Ohitustilanteissa ei morotella.
    Honda CB1000R
    Aina lapa heilahtaa ku prätkä tulee vastaan
    Motoristit moikkaa, wannabeet arpoo ketä moikataan ja miten.
    Taivas saa odottaa
    Kysymys lähinnä siksi, kun tuntuu ettei noilla isommilla/leveemmillä väylillä oo tassua nostettu. En siis ehkä ihan hölmöläinen olekkaan.
    Kouluttajan retale Knaku:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jun 2012
    Kirkkonummi
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa BlackCat kirjoitti Katso viesti
    oon samaa mieltä vaikka olenkin vasta aloittanut "wannabe". Lentopallomaila heilahtaa aina kun näkyy kaksipyöräisiä. Ja tulipa sitä morjestettua toissapäivänä mopoakin, kun kerran sieltä lapa heilahti. Toivottavasti oli mieltä lämmittävää, koska meitä oli kaksi (B-King ja 750 GSX-R)
    "The only easy day was yesterday."
    2012 S1000RR
    GSX-R 750 K8 (ex)

Se on aina lapa ojossa kun mopotin tulee vastaan, ja onpa hieno fiilis kun "oma rotu", motoristit tekee saman. Eilen, tänään tuli molempina päivinä kunnon letkat vastaan ja oli upeeta ajaa letkan ohi lapa ojossa ja saada morotukset takaisin..
    Mikä ei tapa, vah... siis SATTUU!
    Kyllähän se aina saa hymyn suulle ja hyvän mielen kun tulee motoristi moikaten vastaan, etenkin sadekelillä kun huomaa että kyllä täällä muitakin on.
    Kysymys lähinnä siksi, kun tuntuu ettei noilla isommilla/leveemmillä väylillä oo tassua nostettu. En siis ehkä ihan hölmöläinen olekkaan.
    On vain kaksi hyväksyttävää tekosyytä olla nostamatta lapasta pystyyn toisen motoristin vastaantullessa:

A) Kaikilla meillä on sokeita hetkiä; kaikkia ei ihan aina ehdi näkemään, ennen kuin on myöhäistä
    B) Lapasta tarvitaan johonkin muuhun, kuten kytkimen käyttöön - tällöin nyökkäys riittää

Muut tekosyyt ovat laiskuutta.
    <p>Purpattava spagetinkeitin</p>
    27 kesää, ja muutama talvi ajoa takana, ja aina lämmittää sydäntä kun käsi nousee. Tyylillä ei väliä, kova jätkä morottaa aina.

Sateessa p***e jäässä ajaessa kunnon morolla tarkenee useamman kilometrin ja ärränpäiden sadattelu muuttuu lauleskeluksi.

Ei mitään järkeä mutta helkutin hauskaa
    Lainaa BlackCat kirjoitti Katso viesti
    Moikataanko piikkikuskejakin? Vai pitääkö olla ihan isompaa pyörää alla
    Jokainen taipuu kun tarpeeksi taittaa (mutkaan)

-Suzuki GSX 750F (jokapaikanhöylä)
    ex:
    -Honda CBR 125 (matkalehmä)
    -KTM Duke 125 (ei menty offroadia, jäi ekaan ojaan)
    -Rieju MRT ( ´´föönissäkin on enemmän tehjoa´´)
  30.  
    Ite oon noille piikeillekkin moikkaillu aina. Jokuselle mopollekkin on jopa joskus tullu moikkailtuu kun on piikiks erehtyny kattomaan. Eipä ne raukat vaan oo uskaltanu moikata takas (mopot siis) ;)
Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen