Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 44:sta
  1. #1
    Moi!

    Onko tietoo löytyykö Motonetin valikoimista Puimurin öljynsuodattimeen käypää avainta?
    Tästä kylästä ei moista löydy, mutta Kuopiossa on Motonet ja ajattelin tulevalla viikolla siellä vierailla.
    Asialliset asiat hoidetaan, muutoin ollaan kuin Ellun kanat!
  2. #2
    Et maininnut puimakoneen tyyppiä, mutta ainakin K-75-K100-K1100 sopii bilhelveten <a href="http://www.biltema.fi/osteri/osteri.cgi?sivu=skriptisivut/index_kauppa.htm&linkki=20323.htm&tuote=20321" target="_blank">Vw - Audi öljynsuodatinavain: Tuotenro
    20321</a>
    74 mm ja 14 kulmaa. Varmaan motonetistä tai jostakin harakiripihaviri-myymälästä löytyy vastaava.
    Moto Longa - Vita Brevis
  3. #3
    Tommosta näyttää Motonetista löytyvän. Sopivuudesta ei mitään käsitystä.
    Suzuki Gs 125 -84
    GSF 600S -97
    GSF 1200S -97
    GSX 1400 -06

    Omalla luvalla jo vuodesta 1977.
  4. #4
    Moi
    Itse puolestani otin liikkeemme (AD-varaosakauppa) hyllystä
    Mann Filterin tekemän avaimen LS 7 joka on valettu kuppi avain.




  5. #5
    ruuvimeisseli suodattimesta läpi. ei kai sitä sen kummosempia avaimia tarvita.
    matka tappaa vauhdin
    Honda VTR 1000 SP1 -01
    ex kawasaki ZX-6R -06
    Honda CBR 600f -00
  6. #6
    Suomen suurin TeeVee TeeVee:n avatar
    Liittyi Apr 2006
    Nokia
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa (Flippo @ Kesä. 18 2009,18:34) kirjoitti
    ruuvimeisseli suodattimesta läpi. ei kai sitä sen kummosempia avaimia tarvita.
    irroitettaessa tuo yleisavain on OK, muttakun laitat sen suodattimen paikalleen, niin tuo tekee pahaa jälkeä
    Harley-Davidson VRSCDX Night Rod Special
    Tempore Nihil Sanat
  7. #7
    Lainaa (TeeVee @ Kesä. 18 2009,18:41) kirjoitti
    Lainaa (Flippo @ Kesä. 18 2009,18:34) kirjoitti
    ruuvimeisseli suodattimesta läpi. ei kai sitä sen kummosempia avaimia tarvita.
    irroitettaessa tuo yleisavain on OK, muttakun laitat sen suodattimen paikalleen, niin tuo tekee pahaa jälkeä *
    Ei sitä kiinni tarvitse vääntää muuten kuin käsin. Vähän ölppää o-renkaaseen ja paljain käsin momenttiin. Itsellä ei ole ainakaan ikinä vuotanut suodatin vaikka aina olen kaikkiin vehkeisiin vain käsin vääntänyt kiinni.
  8. #8
    Lainaa (Flippo @ Kesä. 18 2009,18:34) kirjoitti
    ruuvimeisseli suodattimesta läpi. ei kai sitä sen kummosempia avaimia tarvita.
    Et ilmeisesti ole koskaan vaihtanut filsua K-sarjan pyörään?

    No saahan tuohon iskettyä ruuvarin, mutta aukeaako se sitten? Ja mites kiinni laittaminen? Väliin ei mahdu sormet eikä oikein muu, kuin se oikea kuppiavain. Tuossa kuvassa näkyy öljyfilsun pää. *kliks*
    Ei ole huonoja kelejä, on vain vääriä varusteita.
  9. #9
    Mutta jos käyttää Delvacia niin kyllä sitte onnistuu...

    Mulla on BMW:n oma kuppiavain. Tais tulla aikoinaan K1200LT:n mukana.
  10. #10
    Lainaa (Pedaali @ Kesä. 18 2009,18:52) kirjoitti
    Tuossa kuvassa näkyy öljyfilsun pää. *kliks*
    No johan on ratkaisu Ikäänkuin normaali panosfilsu, mutta ui öljyssä myös ulkopinnaltaan. No ehkä BMW:lle tyypillinen keksintö kun edes vilkkuja ei voida tehdä kuten muut Kawassa on hiukka vastaava öljypohjassa oleva luukku, mutta sisällä on kuoreton filsu ja asennuskin tapahtuu pyöreän kannen ja filsun läpi menevällä pultilla. Filsu tulee ulos kannen tipautuksen mukana, joten mitään filsunirroitustyökalujakaan ei tarvita. Hylsyllä vain kansi auki ja filsu vaihtoon

    Noista filsun päähän tarttuvista oli muistaakseni kanssa joku yleismalli, joka kiristyi sitä tiukempaan filsun ympärille, mitä enemmän sitä hylsyllä väänsi - siis jos ei tuollaista juuri tuohon sopivaa mistään löydy tai haluaa hiukka yleiskäyttöisemmänkin työkalun repertuaariinsa
    Honda NTV650 Revere -92 > Suzuki AN400 Burgman -99 > Kawasaki ZR-7S -02 > Honda FJS600 Silverwing -02
  11. #11
    Lainaa (Pedaali @ Kesä. 18 2009,18:52) kirjoitti
    Lainaa (Flippo @ Kesä. 18 2009,18:34) kirjoitti
    ruuvimeisseli suodattimesta läpi. ei kai sitä sen kummosempia avaimia tarvita.
    Et ilmeisesti ole koskaan vaihtanut filsua K-sarjan pyörään?

    No saahan tuohon iskettyä ruuvarin, mutta aukeaako se sitten? Ja mites kiinni laittaminen? Väliin ei mahdu sormet eikä oikein muu, kuin se oikea kuppiavain. Tuossa kuvassa näkyy öljyfilsun pää. *kliks*
    Näin on, ei mahdu ruuvari oikeestaan mihinkään.
    - Sergei-


    "Tiedättekö mitä siitä tulee kun risteyttää tiikerin ja kanarianlinnun??
    En minäkään tiedä, mutta kun se laulaa sitä on parasta kuunnella."
  12. #12
    Moro!

    Kiitos vastauksista taas. Löysin itsekin sopivan avaimen kun Motonetin sivuilta oikean kohdan löysin.
    Ruuvarilla eka kerralla öljyjä vaihtaessani suotimen irroittelin. Onnistuu toki sitenkin muttei ole oikein mukava tapa.

    Pitänee viikolla ajella Kuopioon ja ostaa kyseinen kapistus. Onpahan hyvä syy hypätä pyörän selkään.

    Hyvät jussit kaikille!

    Ai niin, pyörähän on R1100S



    Asialliset asiat hoidetaan, muutoin ollaan kuin Ellun kanat!
  13. #13
    Suomen suurin TeeVee TeeVee:n avatar
    Liittyi Apr 2006
    Nokia
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa (vuohi @ Kesä. 18 2009,18:44) kirjoitti
    Lainaa (TeeVee @ Kesä. 18 2009,18:41) kirjoitti
    Lainaa (Flippo @ Kesä. 18 2009,18:34) kirjoitti
    ruuvimeisseli suodattimesta läpi. ei kai sitä sen kummosempia avaimia tarvita.
    irroitettaessa tuo yleisavain on OK, muttakun laitat sen suodattimen paikalleen, niin tuo tekee pahaa jälkeä *
    Ei sitä kiinni tarvitse vääntää muuten kuin käsin. Vähän ölppää o-renkaaseen ja paljain käsin momenttiin. Itsellä ei ole ainakaan ikinä vuotanut suodatin vaikka aina olen kaikkiin vehkeisiin vain käsin vääntänyt kiinni.
    Joo, noin periaatetasolla sen saa käsin kiinni, mutta ainakin Zetorissa on määritelty myös suodattimelle kiristysmomentti... Rannemomentti ei sillon ole riittävän tarkka
    Harley-Davidson VRSCDX Night Rod Special
    Tempore Nihil Sanat
  14. #14
    bilteman pienenpi avain sopii kyllä. ostin väärän kerran ja nyt lojuu hyllyssä
    partanen. net

    aina ei elämä onnistu eka kerralla.

    Mersedes ja Volvo tekniikka hallussa

    Moottori pyörien katteiden maalaukset ja korjaukset ammatti taidolla.
  15. #15
    Liittyi Jun 2007
    Tukholma (entisii kouvola-korialaisii)
    Lainaa (HiTec @ Kesä. 18 2009,19:55) kirjoitti
    Lainaa (Pedaali @ Kesä. 18 2009,18:52) kirjoitti
    Tuossa kuvassa näkyy öljyfilsun pää. *kliks*
    No johan on ratkaisu Ikäänkuin normaali panosfilsu, mutta ui öljyssä myös ulkopinnaltaan. No ehkä BMW:lle tyypillinen keksintö kun edes vilkkuja ei voida tehdä kuten muut Kawassa on hiukka vastaava öljypohjassa oleva luukku, mutta sisällä on kuoreton filsu ja asennuskin tapahtuu pyöreän kannen ja filsun läpi menevällä pultilla. Filsu tulee ulos kannen tipautuksen mukana, joten mitään filsunirroitustyökalujakaan ei tarvita. Hylsyllä vain kansi auki ja filsu vaihtoon

    Noista filsun päähän tarttuvista oli muistaakseni kanssa joku yleismalli, joka kiristyi sitä tiukempaan filsun ympärille, mitä enemmän sitä hylsyllä väänsi - siis jos ei tuollaista juuri tuohon sopivaa mistään löydy tai haluaa hiukka yleiskäyttöisemmänkin työkalun repertuaariinsa
    Ei taida Guzzin filtterista uskaltaa mainita mitään. *

    http://p1.bikepics.com/pics/2009/06/...01748-full.jpg



    Yamaha XV1600 WildStar
    Moto Guzzi 1000 SP III
    BMW K100 RS
    Moto Guzzi V65 Lario
    Yamaha FJ1100
    Moto Guzzi V35III
    Suzuki GR650
    Honda CB400N
    Solifer Speed


    "Bara döda fiskar följer strömmen"
    "Your crash, is my cash"
  16. #16
    Lainaa (HiTec @ Kesä. 18 2009,19:55) kirjoitti
    Noista filsun päähän tarttuvista oli muistaakseni kanssa joku yleismalli, joka kiristyi sitä tiukempaan filsun ympärille, mitä enemmän sitä hylsyllä väänsi - siis jos ei tuollaista juuri tuohon sopivaa mistään löydy tai haluaa hiukka yleiskäyttöisemmänkin työkalun repertuaariinsa
    Jos tällaista yleisavainta meinasit,

    niin ei mahdu.
    Ei ole huonoja kelejä, on vain vääriä varusteita.
  17. #17
    Onneks tai epäonneks sain niin huonon tarjouksen guzzilta, et jäi pyörä ostamatta. Näyttäis aika isolta duunilta vaihtaa ölpät.vaikka puimuriin verrattuna, Josta kyllä aina kahella läpi lyödyllä ruuvarilla vaihtelin suodattimen
    Sillä välin kun te mietititte, minä olen ehtinyt tehä jo viis virhettä !
  18. #18
    Lainaa (Pedaali @ Kesä. 18 2009,21:07) kirjoitti
    Jos tällaista yleisavainta meinasit, niin ei mahdu.
    Juurikin tuollaista, mutta jos ei kerta mahu, niin...
    Honda NTV650 Revere -92 > Suzuki AN400 Burgman -99 > Kawasaki ZR-7S -02 > Honda FJS600 Silverwing -02
  19. #19
    Lainaa (MarkoNy @ Kesä. 18 2009,11:14) kirjoitti
    Moi!

    Onko tietoo löytyykö Motonetin valikoimista Puimurin öljynsuodattimeen käypää avainta?
    Tästä kylästä ei moista löydy, mutta Kuopiossa on Motonet ja ajattelin tulevalla viikolla siellä vierailla.
    Ei ole tarvinnut koskaan minkäänlaista avainta omilta jäljiltä asentaman suodattimen irroitukseen. Rukkanen kouraan, kääntöä ja apinan raivolla huutoa. Se tiivistekumi turpoaa yllättävän paljon heti eka lämpiämisen jälkeen. Eli kevyt voitelu tiivisterenkaaseen asentaessa ja kääntää "sopivasti" kiinni. Ei ole ikinä jäänyt vuotamaan tai irronnut. Yleensä ongelma on ollut just se irrotus vaikka koittaa jättää sen suodattimen tosi löysälle.
    Tiiviste turpoaa ja suodatin kiristyy sen takia yllättävän paljon.
    Sellainen muotoon valettu tai kolmikäpäläinen avain on ollut aika hyvin toimivia verme noissa ahtaissa koloissa.
    Murjaanien kuningas!
  20. #20
    Moe!

    Entisenä autonasentajana on tuo suodattimen vaihto ja kiristystarve on hyvinkin tuttua ja koettua.
    Juuri tuo ahtaus onkin tässä se ongelma ja aiheuttaa tarpeen avaimelle jos ei halua meisseliä (epäammattimaista ja sotkuista) käyttää.
    Tila vaatii sellaisen kuppiavaimen.

    Joskus kun on autoansa käyttänyt öljynvaihdossa, on joutunut toppuuttelemaan kokematonta asentajaa.
    Kaveri kun on kiristänyt öljyproppua ohimosuonet pullollaan niin, että koko auto heiluu ja avaimella meinaa vetää suodattimen kiinni kunnolla.

    Asiaan tulee ajan ja tekemisen myötä tuntumaa.
    Asialliset asiat hoidetaan, muutoin ollaan kuin Ellun kanat!
  21. #21
    Liittyi Jun 2007
    Tukholma (entisii kouvola-korialaisii)
    Lainaa (tumpelo @ Kesä. 18 2009,21:16) kirjoitti
    Onneks tai epäonneks sain niin huonon tarjouksen guzzilta, et jäi pyörä ostamatta. Näyttäis aika isolta duunilta vaihtaa ölpät.vaikka puimuriin verrattuna, Josta kyllä aina kahella läpi lyödyllä ruuvarilla vaihtelin suodattimen
    Öljyt vaihtuu kolmessa minuutissa. Suodatin vähän kinkkisempi, vaihtuu kerran vuodessa ison huollon tehdessäni.
    Ja uudemmissa Guzzeissa tuo filtteri on jo patruunana ulkopuolella. Itse en ole viitsinyt vielä öljypohjaa vaihtaa modernimpaan. Mutta ei tuo niin hirveää ole kuin vaikuttaa. *
    Ja helpompi tuo Guzzi on huoltaa kuin saman aikakauden puimuri. Molemmat löytyy tallista.



    Yamaha XV1600 WildStar
    Moto Guzzi 1000 SP III
    BMW K100 RS
    Moto Guzzi V65 Lario
    Yamaha FJ1100
    Moto Guzzi V35III
    Suzuki GR650
    Honda CB400N
    Solifer Speed


    "Bara döda fiskar följer strömmen"
    "Your crash, is my cash"
  22. #22
    Lainaa (trj @ Kesä. 18 2009,21:33) kirjoitti
    Ei ole tarvinnut koskaan minkäänlaista avainta omilta jäljiltä asentaman suodattimen irroitukseen. Rukkanen kouraan, kääntöä ja apinan raivolla huutoa.
    Ketjun aloittaja kyseli BMW:n suodatinavainta. Rukkanen ei tosiaankaan sovi öljypohjan reiästä suodattimen ympärille. Apinan raivo ja huuto ei auta
    HONDA, SUZUKI, VICTORY ja POLARIS mekaanikko / valtuutettu huolto => SEFOTEC
    http://picasaweb.google.fi/sefotec1200
    http://www.elisanet.fi
  23. #23
    Kyllä tuo suodatinavain on välttämätön ainakin K-100 öljyn vaihdossa. Audi lukee minun avaimessa!
    Ei vaadi insinöörin taitoja patruunan vaihto. Todisteena se, että minäkin sen hallitsen.
    V
  24. #24
    Moikka.

    Tänään ostin Motonetistä suodatinavaimen ja kyllä oli juhlaa suotimen irroitus.
    Uudet liukuaineet koneessa ja jos vielä takarenkaan irrottais niin sais siihen huomenna uuden kumin.

    Ai niin. Työkalu maksoi huimat 4,90 e ja muut "tarpeelliset" löydöt sitten 55 e.



    Asialliset asiat hoidetaan, muutoin ollaan kuin Ellun kanat!
  25. #25
    Lainaa (MarkoNy @ Kesä. 22 2009,18:06) kirjoitti
    Ai niin. Työkalu maksoi huimat 4,90 e ja muut "tarpeelliset" löydöt sitten 55 e.
    Minulle kävi samalla tavalla suodatinavaimen ostossa. On avain ja kaikenlaista muutakin.
    F650GS ja GSX750F
  26. #26
    Lainaa (MarkoNy @ Kesä. 22 2009,18:06) kirjoitti
    Ai niin. Työkalu maksoi huimat 4,90 e ja muut "tarpeelliset" löydöt sitten 55 e.
    Itsellä kanssa viimeksi Motonetistä tuli hommattua lähes 100e jarrupalat Relluun (palat itse maksoi n. 15e) Onkohan se ihan taktisesti tehty että aina on varaosatiskillä just sen verran jonoa etät kerkii siellä hyllyjen välissä tekemään erilaisia "löytöjä"
    Honda NTV650 Revere -92 > Suzuki AN400 Burgman -99 > Kawasaki ZR-7S -02 > Honda FJS600 Silverwing -02
  27. #27
    Lainaa (MarkoNy @ Kesä. 18 2009,11:14) kirjoitti
    Moi! Onko tietoo löytyykö Motonetin valikoimista Puimurin öljynsuodattimeen käypää avainta? Tästä kylästä ei moista löydy, mutta Kuopiossa on Motonet ja ajattelin tulevalla viikolla siellä vierailla.
    Motonetista ei saa 14-kulmaista kuppiavainta 74-millisenä. Heillä on vastaava mutta hieman liian pienenä 73-millisenä. Sillä saattaa saada suotimen pyörimään mutta ergonomia on kaukana. Sain melkoisella puskemisella ja kolmella kädellä tuolla pienellä avaimella sen auki kun toinen työnsi kuppiavainta koko ajan suodinta vasten ja toinen käänsi.

    Huomion arvoinen asia ainakin motonetin kupissa on, että sen kääntämiseen tarvitaan ns. melko iso, ikkunan avaajan -mallinen avain. Siis sellainen neljäkulmainen avain, eikä perinteinen kuuskulmainen 'huonekaluruuvien kiristin'.

    Seuraavaa öljynvaihtokertaa varten tilasin Bilteman 74-millisen kuppiavaimen. Kirjoitushetkellä öljysuotimen hinta oli 12,90 motonetissä ja merkkinä Champion. Se on melkein puolet halvempi Biltemassa. Vielä en ole saanut Bilteman avainta tai suodinta käteeni mutta ne tilasin. Yhteishinta n. saman verran kuin Motonetissä öljysuodin. Biltemassa on mielenkiintoiset suuret postimaksut, minimi n. 10e. Tosin samaan pakettiin voi tunkea sitten enemmän kiloja mutta pientavaroiden lähettelyyn heillä ei taida olla kiinnostusta.

    Aika helposti muuten öljyä tulee kaadettua liikaa. Sitä menee alle neljä litraa koneeseen mun kokemuksella. Se viimeinen litra kaatakaa hitaasti ja tarkkailkaa samalla öljynmäärän tarkastussilmää. Ps. varmistakaa myös, että teillä on pieni suppilo kaatoa varten ettei tule turhaa sotkua.

    Suodinkotelon kansi sekä öljyn tyhjennysruuvi aukeavat kuusikulmaisilla 'huonekalukiristin avaimilla' mutta tyhjennysruuviin tarvitaan hieman 'normaalia' avainlajitelmaa isompi (koiras sukupuolen) kuuskulma-avain. Ja muistakaa se pressu hommata sinne alle, sekä tietenkin laakea valutusastia vanhalle öljylle ja vaikka tyhjä pissapojan nestesäiliö vanhan öljyn kierrätykseen kuljetusta varten.



  28. #28
    HONDA, SUZUKI, VICTORY ja POLARIS mekaanikko / valtuutettu huolto => SEFOTEC
    http://picasaweb.google.fi/sefotec1200
    http://www.elisanet.fi
  29. #29
    Kiitos kaikille vastauksista. Avaimen olen jo aikaa sitten hankkinut Motonetistä.

    Marko
    Asialliset asiat hoidetaan, muutoin ollaan kuin Ellun kanat!
  30.  
  31. #30
    Liittyi Jun 2007
    Helsinki by the Grace of God
    K&N:n filsuissa on suodattimen pohjassa mutteri, aukee vaikka jakarilla.
    Dirty Nasty Furriner
Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen