Pyöräni (VTR1000F -97) teki eilen töihin ajaessa tepposet eli pääsulake poksahti kesken ajon. Tämän verran olen testaillut ja Haynesin kirjaa tutkinut:
- vaikka kaikki pikkusulakkeet on irti, pääsulake poksahtaa heti
- kun regulaattorin ottaa irti, sulake ei hajoa
Regulaattoriinhan tulee maa sekä pääsulakkeen kautta jännite. Lisäksi kolme johtoa menee johonkin alternatoriin (laturi?). Tuon alternatorin arvot ovat täysin Haynesin oppaan arvoissa, joten en usko siinä olevan vikaa. Jäljelle jää enää regulaattori. Kysymys kuuluukin, voisiko vika kuitenkin olla vielä jossain muualla?
Nykyinen pyörä:
VTR 1000 F Firestorm -97
Aikaisemmat pyörät:
Suzuki GSX750F -90
Gilera SP 01 -90
Suzuki S1 -90
Jos sulake kestää ehjänä kun regun ottaa irti niin vikahan on regussa. Tyyppivika VTR:ssä ja VFR:ssä. Regu vaihtoon vaan.
Omista VTR:stä sekä VFR:stä kärähti molemmista regut.
Ducati Monster S4R -04
Ducati SS600 -95
juu regu vaihtoon...
Itelle vaihdoin tuossa taannoin myös. Helppo vaihtaa, eikä maksakkaan omaisuutta..
<a href="http://i59.photobucket.com/albums/g309/KKTMeeting/VTR/DSC03103.jpg" target="_blank">
VTR 1000f FireStorm</a>
Suzuki DR-Z 400 SM
Juurikin..aikaisempia tekstejä myötäille regulaattori sökönä..itselläkin alku-kesästä jätti tien päälle palikan takia
uusi ei maksa ihan mansikoita,mutta kannattaa myös tarkastaa regun vaihdon jälkeen tuo lataus jännite,ettei liikaa lataile
Indian Sport Chief -23
ex. BMW R1200R -17
ex. Triumph ST 1050 -10
ex. Aprilia SL1000 Falco - 01
ex. Honda VTR1000F -98
ex. Honda CB750F -83
ex. Honda CB125TDC -84
Mittasin vielä regun akusta tulevan liittimen ja maahan menevän liittimen välisen resistanssin. Vaikutti olevan oikkarissa, joten ei ihme, että pääsulake paukahtaa heti regun laittamisesta paikoilleen.
Kävin eilen tilaamassa regun paikallisesta merkkiliikkeestä (miksei varaosia ole ikinä varastossa...). Meinasi jalat mennä alta hinnan kuultuani. Ehkä hiukan vajaa 300e ei ole omaisuus mutta aika järkky hinta kuitenkin. Parissa muussa paikallisessa liikkeessä ei osaa ole ja ulkomailta en viitsi tilata, kun kuitenkin osa olisi väärä (allekirjoittaneen tuurilla), joten ei auta muuta kuin kärsiä. Onneksi rahalla saa ja Veturilla pääsee![]()
Nykyinen pyörä:
VTR 1000 F Firestorm -97
Aikaisemmat pyörät:
Suzuki GSX750F -90
Gilera SP 01 -90
Suzuki S1 -90
Huh, tuolla hintaa saa tarvikkeena 3kpl ko. rasioita esim. eräästä myrsky nimisestä tarvikeliikkeestä.![]()
Pitpro Prolite
VTR kilo F
vaihdoin omaani myöskin kys. osan ja hain sen siitä gigantin vieressä nököttävästä "myrsky"- nimisestä liikkeestä, eikä maksanut kuin alle kolmanneksen tuosta mainitsemastasi summasta.
Helkama jääkäri...
ex. VieTeRi 1000F '99
ex. Suzu gsxf 750
ex. Yammu DT125
ex. Vespa Primavera 125
ex. Tunturi Tiger
ex. Tunturi SS
ex. Honda XR80
No eihän se sit haittaa vaikka ostaakin kolmikertaisella hinnalla jos on millä mällätä ja pätäkkää plakkarissa siihen malliin ettei paskalle taivu *(pplehto @ Kesä. 18 2009,11:50) kirjoitti
Kyllä miulle ainakin on aina enkuista, saksasta, usasta ja hongkongista tilatessa tullut se osa mikä pitikin, eli jos sanotaan että se käy VTR:ään niin se käy. *
Tossa esimerkiks löytyy jäähdytysrivallinen versio postikuluineen neljälläkympillä, uusi : <a href="http://cgi.ebay.co.uk/HONDA-CBR-NSR-CB-VTR-Regulator-Rectifier_W0QQitemZ370215408859QQcmdZViewItemQQptZ UK_Motorc
ycle_Parts?hash=item56328ed4db&_trksid=p4634.c0.m1 4.l1262&_trkparms=%7C301%3A0%7C293%3A1%7C294%3A30" target="_blank">regu</a>
Noita saa melkein 10 kpl tolla merkkiliikkeen ryöstöhinnalla ja saattaa olla ihan samasta tehtaasta lähtöisin toi osa. *
Ducati Monster S4R -04
Ducati SS600 -95