Tulokset 1:stä 10:een 10:sta
    Mielipiteitä..

Kuinka todennäköisenä pidätte että, öljynlauhdutin vuotaa liittimestä siitä syystä et siihen olisi osunu esim kivi tai jokin ajon aikana. Itse en silmämääräisesti/pintapuolisesti nähnyt mitään "osuman" jälkeä.

Liikkeessä kuitenkin ilmoitettiin että "joku osuma" tullut eikä takuu täten korvaa...

Mitään isompaa osumaa/kaatumista siihen ei ole tullut, enkä ajon aikana ole huomannut että siihen mikään isompi olisi osunut.

Onko siis normaalia että sormenpään kokoisesta murikasta lauhdutin hajoaa.
    Roulette Green S3 -07
    Todennäköisempää että a) tehtaalla on jäänyt kuminen O-rengas tiivistepintojen väliin huonosti tai b) tehtaalla on väännetty öljyjäähyn pultteja liian isolla momentilla. Onko tuota jäähyä räpylöity jossakin kotimaan huollossa jo, vai vuosiko ihan tehtaalta tulleessa kuosissaan?

Mistä kohtaa tuo nyt tarkalleen vuotaa? Letkun tiivistepintojen välistä vai jostain keskeltä jäähdytintä?

Vuotaako se ihan siitä liitoksesta vai sen yläpuolelta kiinnikkeen ja itse jäähdyttimen saumasta? Itse ryssin oman jäähdyttimeni samaisesta paikasta etuputkia irroittaessa ja kiinnittäessä. Jos itse liitos falskaa niin sehän tarkottaa vaan huonoa tiivistettä tai ei tiivistettä ollenkaaan. Et olisi ensimmäinen jolta olis jääny tiiviste pois huollossa tai jopa tehtaalla
    premier

emeritus
    Tiivistepintojen välistä vuotaa, ekassa takuuhuollossa Turussa kävi mut siellä ei saatu korjattua, sanoivat että tiiviste menny huonosti (varmaan jääny laittamatta) eli siellä sitä on räplätty..

Toiseen huoltoon Ouluun, siellä 3 viikon tutkailemisen jälkeen soittivat että "joku isku" tullu ei takuuseen.

Ei ole ite rassailtu kyseistä kohtaa...

Tuntuu maallikolle erikoiselta että alkaa vuotamaan liitoskohdasta kun joku helvetin käpy lentää metalliin... varsinki kun paikka on alttiina kaikelle pikku paskalle mitä tiestä nyt saattaa lentää...
    Roulette Green S3 -07
    Ei kannattane ihan suorilta niellä tuota tuomiota sitten, jos on uudesta asti vuotanut ja sitä on jo joku huoltokin turannut. Hyvinkin mahdollista että eka huolto joka tuon parissa on puuhinut on rikkonut jäähyä lisää.

Jos alkaa kotimaassa tie nousta pystyyn niin ota yhteyttä suoraan tuonne Skandinavian jakelijaan. Siellä ruottissa tai Englannin tehtaalla ne nämä asiat päättää kuitenkin.

Onko pyörään laitettu Arrow 3-1 putki liikkeessä? Tuon asennuksessa jäähyn kolhiminen onnistuu kanssa kohtuu helposti.

Se liitinhän on kaksi paksua "putken päätä" pultattuna toisiinsa kiinni. Ja sit siellä on ura, jossa on pieni kumirinkula tiivisteenä. Ei sitä oo mitenkään mahdollista vääntää niin, että se pää jotenkin vääntyis ja siten tiiviys katoisi, ellei sitten käytä reilusti kuumuutta ja isoa vasaraa. Se kiinnikkeen sauma siinä yläpuolella lohkee kauan ennen sitä.
    premier

emeritus
    Joo Arrowin 3:1 on laitettu. Pitääpä soitella sinne ja kysellä. mun mielestä vaikuttaa kans vähän epäilyttävältä nyt...
    Roulette Green S3 -07
    MotOrg ry:n hallituksen varapj, koulutusvastaava, sihteeri Tumppi:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Oct 2004
    Vesilahti
    MotOrg ry jäsen
    Tuotteen valmistajalla ja myyjällä on myös olemassa takuun lisäksi virhevastuu. Jos tuotteessa on virhe tai sen elinikä jää oletettua lyhyemmäksi, on myyjä velvollinen hoitamaan asian kuntoon. Näin sanoo laki.

Kuluttajaneuvonnasta tietoa:
    Takuu on aina ylimääräinen etu ja se joko myönnetään tai ei myönnetä. Jos takuuta ei ole tai se on päättynyt on myyjällä virhevastuu tuotteesta *mikäli laitteen kestoikä jää odotettua lyhyemmäksi.
    Ensisijaisesti laite pitäisi korjata mutta jos korjaus ei ole mahdollista tai järkevää, pitää kuluttajalle antaa vastaava tuote tilalle. Jos vastaavaa tuotetta ei enää ole liikkeen valikoimissa, puretaan kauppa.

18 § (5.1.1994/16)
    Virheen oikaisu
    Ostajalla on oikeus vaatia, että myyjä korjaa virheen tai toimittaa virheettömän tavaran. Tällainen oikaisu on suoritettava kohtuullisessa ajassa ja siten, ettei ostajalle aiheudu siitä kustannuksia tai olennaista haittaa. Myyjä ei kuitenkaan ole velvollinen oikaisemaan virhettä, jos siihen on este, jota hän ei voi voittaa, tai jos siitä aiheutuisi hänelle kohtuuttomia kustannuksia. Tässä tulee erityisesti ottaa huomioon virheen merkitys ja tavaran arvo, jos se olisi sopimuksen mukainen, sekä se, voidaanko oikaisu suorittaa muulla tavalla aiheuttamatta ostajalle huomattavaa haittaa. (13.12.2001/1258)

Jos sitä on kertaalleen takuukorjattu, niin mihinkäs se takuu on yhtäkkiä kadonnut?

Kuluttajaneuvojalta lausunto ja sen kanssa liikkeeseen, niin alkaa palvelu pelata.. Olen kokeillut, monta kertaa.

The Lakkivaari

Yamaha ei pamaha

Kiitoksia vinkistä
    Roulette Green S3 -07
  10.  
    se tiiviste on aika ohut, itsellä meinas vuotaa sen jälkeen kun olin irrottanut sen, avasin ja putsasin ja laitoin takas, rupes pitämään.

veikkaan, että vuotaa ihan ilman vauriota.
    we cannot tolerate zero tolerance!

BMW R1200GS & Speed triple 1050