Mulla on vähän toinen käsitys. Töölössä on Suomen kovin ja kokenein EA-henkilökunta. Jos joskus joudun itse vastaavaan tilanteeseen, niin toivoisin pääseväni Töölöön. Toivotaan, ettei tällä kertaa käynyt mitään pahempaa.(Jortsi @ Kesä. 17 2009,17:03) kirjoitti
Mulla on se käsitys, että ne kertoo vain sen suuruusluokan millä kalustolla paikalle lähdetään. Totta kai siihen vaikuttaa uhrien/potilaiden lukumäärä, mutta myös monet muut seikat. Esim. jos onnettomuus on muun liikenteen kannalta pahassa paikassa, niin lisäkalusto voi olla tarpeen lisäonnettomuuksien ehkäisemiseksi.(Havis @ Kesä. 17 2009,11:50) kirjoitti
(Pectusfortuna @ Kesä. 17 2009,18:09) kirjoitti
No sillä juuri. Ei-niin-pahoissa tapauksissa riittää se lähempikin EA-yksikkö...
Nordöstersjökustartilleriflygspaningssimulatoranlä ggningsmaterielunderhållsuppföljningssystemdiskuss ionsinläggsförberedelsearbeten
Niin, meidän kirkkonummelalaisten pitäisi perustaa johonkin kohtaan ao. pätkällä ns, arvostelupiste(tertta76 @ Kesä. 17 2009,13:28) kirjoitti
Siinä istttaisiin ja kyltillä näytettäisiin pisteitä
ajotaidosta yms. parhaat palkitaan kakkukahveilla
ja huonoinpia heitellään mädillä tomaateilla
![]()
Totta turiset. Hyvä ystäväni otti kerran mp-llä ihan pikku vauhdista kaksintaistelun ison lyhtypylvään kanssa. Oli huilaillut siinä vähän aikaa mielestään ihan ok, mutta sitten alkoi vatsaa koskemaan niin pirusti, ja tulikin hemmetinmoinen kiire päästä leikkaukseen.(MustaSurma @ Kesä. 17 2009,16:03) kirjoitti
Maksa oli revennyt törmäyksessä, ja kun tapaturma-asema päätti vielä hieman nepata diagnosoinnin kanssa (olen aivan maallikko, mutta se ei vissiin ole aina ihan simppeliä tietää, mistä sitä verta vuotaa vatsaonteloon) niin sitten olikin jo ihan aikuisten oikeasti tosi kyseessä. Oli aivan hiuskarvan varassa päätyä sen kauden kuolintilastoihin, mutta selvisi kuitenkin ja toipui lähes entiselleen, maksaan ja keuhkoihin jäi pientä vajaatoimintaa. Muistaa kolarin ihan täysin, mutta sen jälkeen on pari kuukautta filmi poikki, kun hengittikin koneen avulla.
Tuo tapaus opetti ainakin minulle aika paljon siitä, miten vähän ihmiskeho oikeasti kestää ottaa noita kaksintaisteluja kiinteiden esineiden kanssa.
- Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
Jep. Sisäiset verenvuodot saattavat olla erittäin rajuja eivätkä välttämättä näy ulospäin, ennenkuin veren hukka on tarpeeksi iso. Potilaan tilan romahtaminen saattaa tapahtua aivan hetkessä ja sitten on kiire. Ja sisäisiä verenvuotoja on vaikea lähteä diagnosoimaan ilman ultraa tai magneettia, eivätkä ne kuulu ainakaan tavan ambulanssin varusteisiin, tietääkseni... ...en kyllä ole varma.
Tuossa juuri juttelin erään tutun lääkärin kanssa, joka oli ollut mukana mp-kolari paikalla. Jannu jutteli ihan selvästi seisaaltaan, oli tajuissaan ja muutenkin terveen oloinen. N. kolmen minuutin päästä hänen tilansa romahti, ehti sanomaan että tuntuu vähän huonolta, ja kaatui. Eikä enää noussut. Monivammapotilas, sisäelimistä aika monta hajalla ja siinä oli. Tuttavani sanoi (oli avauksessa mukana) että vaikka potilas olisi saatu saman tien pöydälle, hän olisi jokatapauksessa menehtynyt koska ei olisi millään ollut mahdollista pumpata häneen lisää verta (mikäli sitä olisi ollut sairaalan varastoissa tarpeeksi) samaa tahtia mitä hän sisäisesti vuosi.
Tämä on siis toinen se ääripää, mutta pistää kuitenkin miettimään. Vaikka jannu saattaa näyttää päällisin puolin olevan kunnossa, eikä hänellä ole kipuja, mutta jos on saanut iskun vatsan alueelle (itseasiassa reisi on samanlainen, reisivaltimo on suht iso ja reiteen mahtuu sinnekkin pari litraa helposti huomaamatta, tosin kivut on sitten jotain muuta luokkaa) nii äkkiä sairaalaan tutkimuksiin.
Nordöstersjökustartilleriflygspaningssimulatoranlä ggningsmaterielunderhållsuppföljningssystemdiskuss ionsinläggsförberedelsearbeten
Jos joku nyt haluaa tietää, niin kaksi prätkää mutkassa kolaroivat hieman ja allekirjoittaneen pyörä meni lunastuskuntoon + vuorokauden töölön reissu ja helvetisti
mustelmaa...toisella tuli tietääkseni jotain asvaltti-ihoa tms...sikäli, kun muistan eilisen. Nyt sitten R-mallia trumpasta
kehiin![]()
Ja unohtui tuosta äskeisestä mainita ISOT kiitokset töölön sairaalaan + ambulanssikuskeille...![]()
eli siis enempi henkisiä vaurioita![]()
Honda cbr 954 rr -03
kyykyllä kunnes maha ei enään mahu kyytiin
Tiedän tapauksen parin-kolmen vuoden takaa kun kaveri kaatui pyörällä,ajautui ojaan,nousi ylös ja soitti vielä kotiinsa jonka jälkeen menehtyi kaularankavammaan kolaripaikalle.Siksi -aina- mällin jälkeen lääkäriin jo senkin takia että jos myöhemmin tuleekin ongelmia vakuutusyhtiöt ovat salamaa nopeampia tekemään epääviä päätöksiä ja väittämään että vamma on jonkun muun syyn aiheuttama.Vain sillä että sinulla on näyttö tapahtuneesta lääkärillä käynnistä saat hoidettua vammat vaikka se veisi pidemmänkin ajan.
Anteeksi epäselvä ilmaukseni(Pectusfortuna @ Kesä. 17 2009,18:09) kirjoitti
Just tuota tarkotin, että Töölössä on todella osaavat tekijät. Siksi sinne viedään vakavat tapaukset (näin ainakin niissä tapauksissa mitä syystä tai toisesta tiedän).
Oli kuulemma Friggesbyn seutuvilla onnettomuus sattunut. Onneksi ei sattunut pahemmin![]()
Keskustelusta tuli mieleen oma sairaalareissuni vuosien takaa. Törmäsin metsässä enskalla ajaessani puuhun ja kytkinkahva upposi alavatsaan koko pituudeltaan. Oli mennyt ajohousuista läpi. Sain pyörän vielä käyntiin ja ajoin pois metsästä lähellä asuvan kaverini luo. Sieltä kaveri heitti minut omalla autollaan Tikkurilan terveyskeskukseen. Eipä tullut mieleenkään ambulanssin tilaaminen, koska vointi ei ollut huono. Vertakaan ei haavasta vuotanut nimeksikään vaikka ventti oli aika iso.
Terveyskeskukseen kuraisissa vetimissä lampsiessani sain kyllä kuulla hoitohenkilökunnan mielipiteen järkevyydestäni. Samantien ambulanssilla Jorviin. Mitään sisäelimiä ei onneksi mennyt rikki, mutta seuraava viikko vierähti siellä tarkkailtavana.
- Engine MC -
Ja tommoinen http://www.tilannehuone.fi/halytys.php