Tulokset 1:stä 12:een 12:sta
    Vanha omistaja antoi pyörän mukaan (zx 12r 02) uuden etukumin pirelli dragon supercorsa. Nyt olisi renkaiden vaihdon aika ja olen kummastellut muutamaa asiaa... Tarvitseeko takarengas olla samaa merkkiä/mallia kuin etu? Jos ei niin voitteko kertoa mikä muu takarengas merkki/malli ajaisi saman asian pyörässäni? Kiitos.
    Ei oo pakko... tosin jos haluut samaa sarjaa hommata, ni joku supertieteellinen teoreettitutkimus varmasti todistaa, että niin on paras.

Mut menee mun mielestä jo tosi hifistelyks. Vaihtaa sit samaa sarjaa, kun molemmat pyörät on lopussa.
    CBR 1000F -89
    Lainaa (chainese @ Kesä. 16 2009,17:37) kirjoitti
    Ei oo pakko... tosin jos haluut samaa sarjaa hommata, ni joku supertieteellinen teoreettitutkimus varmasti todistaa, että niin on paras.

Mut menee mun mielestä jo tosi hifistelyks. Vaihtaa sit samaa sarjaa, kun molemmat pyörät on lopussa.
    Mitkähän mallit muilta valmistajilta vastaisi suurinpiirtein tuota pirelli dragon supercorsaa 190/55/17?
    Miuta ei kiinnosta ainakaan pätkääkään mitkä on eessä ja mitkä takana kuha pito on hyvä. On sliksiä takana ja kuviollista eessä ja hyvin toimii.
    Kawasaki zx-10r
    Lainaa (tuotam @ Kesä. 16 2009,18:13) kirjoitti
    Mitkähän mallit muilta valmistajilta vastaisi suurinpiirtein tuota pirelli dragon supercorsaa 190/55/17?
    Esimerkiksi nää:
    -DUNLOP SPORTMAX D208
    -DUNLOP SPORTMAX QUALIFIER, tai QUALIFIER RR
    -METZELER RACETEC K3
    -BRIDGESTONE BATTLAX BT-016, tai BT002
    Kwakan kaveri? - Ehkäpä kohta toinen Kwaakku
    Jos kadulla ajat, niin unohda ylempänä mainitut ratakumit. Myy pois ja osta setti joka sopii ajotarkoituksiisi. 12R on sen verran painava ja tehokas laite etten itse mitä sattuu rengasta sinne alle laittaisi. Ratakumit ovat kylmällä aivan h*elvetin liukkaat eivätkä oikeen kestä tavallisessa käytössä.

Tässä mallia allekirjotuksiin.
    Semmonen tulee mieleen, et jos rengas on tosi paljon erilainen profiililtaan, niin se voi vaikuttaa käsiteltävyyteen. Tuskin mitään mikä normaalissa tieliikenteessä haittais.
    Lainaa (demonos @ Kesä. 16 2009,19:01) kirjoitti
    Jos kadulla ajat, niin unohda ylempänä mainitut ratakumit. Myy pois ja osta setti joka sopii ajotarkoituksiisi. 12R on sen verran painava ja tehokas laite etten itse mitä sattuu rengasta sinne alle laittaisi. Ratakumit ovat kylmällä aivan h*elvetin liukkaat eivätkä oikeen kestä tavallisessa käytössä.
    Dunlop 208 ja Brikkaren BT016 ovat renkaita joilla voi kadullakin ajella.
    P*skan marjat. K3 on ainakin erittäin *hyvä katukumi. Toimii hyvin sekä radalla että kadulla. Tuntuu myös kestävän ihan hyvin kadulla ja lämpenee ihan riittävästi normiajossakin.

Onhan sillä selkeä ero että onko renkaiden profiili saman kaltainen. Mutta jos hifistellään, niin etunen pitäisi vaihtaa aina samaan aikaan kuin takanen. Jos laitat uuden takasen ja etunen ollut alla 4-5 tkm. Niin ei se pyörän alusta toimi ihan niinkuin pitäis, mutta kyllä meikäläinen ajelee ko rengastuksella radallakin. Ainut vaan että performanse kärsii, mutta eu siinä oo mitään turvallisuusriskiä sinänsä, kuhan ajelee sen mukaan että toinen rengas on vanha. Tosiasia on se että rengaskerta toimii radallakin vain yhden kerran kunnolla.

“Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa

Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
    Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
    Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
    Kawasaki Er-5 (2007-2008)
    Lainaa (tuotam @ Kesä. 16 2009,18:13) kirjoitti
    Knoppitietona sen verran että vakio takarengashan on kokoa 200/50/17, mutta pyöräsi edellinen omistaja on ilmeisesti huomannut että tuo 190 leveä toimii 12R kawassa paremmin, tekee pyörästä vähemmän kankean arkinopeuksissa.

Ensiasennus rinkulat oli nuo dunlopin sportmaxit, muistaakseni juurikin tuo mainittu D208 malli.
    Mihin perustat tuon väitteen ?

Nuo kaikki on mm. katulaillisia renkaita.
    Eikä noista mikään vaihtoehto ole liian pehmeää seosta.
    (Mun mielipide)
    Kwakan kaveri? - Ehkäpä kohta toinen Kwaakku
  12.  
    Perustan omaan kokemukseen. Myönnän että yleistin liikaa. Kaikista renkaista ei ole kokemusta, mutta yksi pyörä on rusinana kun BT002 oli kadulla alla sporttisessa matkalehmässä kuten 12R on. Jatkuvaa sutimista kylmällä vaikka pintaa oli. Voihan olla että joku tykkää noilla ajella kadullakin, siitä vain. Kerroin oman mielipiteeni asiasta

E: ja niin, katulaillisia renkaitahan ne ovat aivan kuten sanoit. Itse en nuista kuitenkaan mitään 12ärrään laittas.

E2: Menipä editoimiseksi. Syödään nyt sana samantien, uuden BT-016 voisin pistääkki alle

Tässä mallia allekirjotuksiin.