Minkähintaiseksi teillä on muodostunut k.o remontti? on ruvennu sen verran rallattamaan kun mittarissa 80tkm, että taitaa tulla ajankohtaiseksi, ellei sitten kiristimen vaihdolla/herättelyllä mene ohi..
Ammattitaitooni luotan isosti, mutta taitaa mennä vähintään sinne "mun kaverin iskän naapuri sanos että se voi auttaa" linjalle ;) eli kokemuksia kaipaisin hintatasosta, oli se sitten itse tehty, liikkeessä tehty jne... Kiitos jo etukäteen.
Muistetaan ajella varovasti ;)
Mulla 82tkm ajettu D-mallin isozetori. Juuri säädin venttiilit, ja kone käy melkein kuin Honda! Pitänee hommata sliparit kun on liian kilttiääninen kone. Okei, onhan siinä ilmaboksin soundissakin jo jotain kun runttaa kunnolla kaasua, mutta ei riitä. Isompi möly pitäisi saada.
Kuulostelin tuossa juuri venttiiliensäädön jäljiltä viime viikonloppuna konetta, eikä se juuri kovin ihmeellistä meteliä se kettinki pidä. Ainahan ketju vähän rallattaa, mutta kokeile nyt ensin se kiristin. Venathan näissä pitää elämää, ja se on vain hyvä merkki. Kun ovat säädöissään, on kone lämpimänä kuitenkin melko äänetön. Sen sijaan liian suuret välykset (todistetusti D-mallissa kovin mahdollista) aiheuttavat kovin merkillisiä kolinoita. Morse-ketjunhan ei pitäisi juuri miksikään mennä näin vähillä kilometreillä. Ylipäänsä isozetorin koneen pitäisi kestää aika reilusti kilsoja (kysy Kawabatalta).
Muistaakseni kettinki maksaisi Stormilla n. 150 erkkiä. Ei pitäisi olla mikseenkään mahdoton vaihtaa itsekään. Minä en luota yleensä "ammattimiehiin" (pomon mielipide: "ammattimies = paskaa, sertifioitu ammattimies = sertifioitua paskaa), joten teen mielummin itse ja opin tehdessäni.
<p>Purpattava spagetinkeitin</p>
Rallatuksen voi aiheuttaa myös kaasuttimien läppäakselin kuluminen. Yleesä ne alkaa rallattaa jo 60tkm kohdilla(omalla ajettuna 130tkm. Ääni kuuluu kevyessä kiihdytyksessä kierrosalueella 1000-2500. 2500 kierroksen jälkeen ääni katoaa kuin taikaiskusta kun ailipainetta on tarpeeksi ja läpät pysyy paikoillaan.
Omaan laitoin just uudehkot kaasarit vain 23tkm ajetut ja äänet häipy ja käynti muutenkin parani melkoisesti. Penkissäkin joutu käymään vanhuksella tarkistaan seokset ja onko hevoset tallella.
Olihan ne, takaselta irtos 112Nm 8500 rpm ja 144Hp 10000 rpm. Konetehoina std noin 130Nm ja 165Hp. Perus viritykset koneessa, wiseco 1109kit, portattu kansi, k&n filtteri, flowcommander, sytkä aikaistettu, nokat ajotettu ja pääsuuttimet dj160. Oli muutenkin pirun hyvät käppyrät ja afr 12,5-13 välillä koko kierrosalueen. Olen kaikinpuolin erittäin tyytyväinen -91 malliseen zetoriini. Käppyrätkin voin laittaa näytille jos jotain kiinnostaa.
Toki käppyrät kiinnostaa!(Gurko @ Kesä. 08 2009,11:42) kirjoitti
Kiinnostaa myös mm. kuka porttasi kannen, paljonko sytytystä on aikaistettu ja millainen nokkien ajoitus on käytössä? Vakio lienee muistaakseni 105 in / 100 ex.
ZZ-R1100 1991
Kannen viilas Kokkolan moottorihiomo ja siellä mies nimeltä Kettunen, noin kaksi vuotta takaperin. Sytkä on +4 astetta aikkaisemmalla nokat noin 110 in ja 103 ex. Kun kerran kiinnostaa niin yritän saada käppyrät jotenkin esiin.
Käppyrät
Dyno
Kiitos, ei pahat!(Gurko @ Kesä. 16 2009,21:50) kirjoitti
Onko tuosta flowcommanderista mielestäsi oikeastikin hyötyä?
ZZ-R1100 1991