Morot !
Kaverini puolesta täs kyselen et mitkä öljyt kyseiseen
vekottimeen kannattais laittaa ku vaihteet kuulemma
hiukan takkuaa??
Hei. On ollut gastronia, motulia ja muita 10€ l mopo öljyjä, eikä ole takkuamista havaittu, määrätietoiset liikkeet eikä mitään hissuttelua, ja se on siinä.
HONHON
Moron. Kannattas kokeilla Teboilin Super Bikeä. Kawasakin kytkin ja vaihteisto toimii sillä ainakin parhaiten. Käytin sitä myös edellisessä Suzukissa. Hinnaltaan aika edullista.
motulia oon itte käyttäny enimmäkseen, hyvin pelaa.
-JAAJAA RacingTeam-
-------GSX1400T--------
Ahtamalla paranee!
http://gsx1400turbo.blogspot.com/
Motulilla toimii ainakin ihan hyvin.
Muistan kun jossain aikaisemmassa pyörässäni vaihteet takkuili, niin syy oli se, että ajoin lenkkitossut jalassa. Vaihdettaessa ei tule tarpeeksi napakkaa liikettä vaihdevivulle, koska lenkkarit antoivat hieman periksi. Kun vaihtoi oikeat ajokengät jalkaan, niin ongelma poistui.
S u z u k i *G S X *1 4 0 0 *K 6
Omassa mopossa olen kanssa käyttänyt Motulia alusta lähtien ja hyvin on pelannu. Nyt 64 tkm ajettu ja meno jatkuu... *![]()
Suzuki Gs 125 -84
GSF 600S -97
GSF 1200S -97
GSX 1400 -06
Omalla luvalla jo vuodesta 1977.
Mtäh...eikö kukaan ole vielä ehdottanut big D:tä! Nooh...kai se minun sitten täytyy, siis öljyksi Delvac MX 15W40.
Ab alio exspectes, alteri quod feceris.
Oikeesti onko joku käyttäny sitä mitä ei nimeltä viitsi mainita käyny mielessä kokeilla. Omassa ainaskin motulin öljyt rupee takerteleen muutaman tonnin jälkeen, joten vois kyllä laittaa jotain muuta kokeeks.
Sillä välin kun te mietititte, minä olen ehtinyt tehä jo viis virhettä !
Big D....Joillekkin "kirosana" mutta, Sillä Se vaan toimii täydellisesti niin kytkin kuin vaihteistokin.![]()
![]()
Takana yli 100tkm kolmella eri pyörällä.
Suzuki GSX 1400
Hayabusa Gen 2
MY OTHER FAVOURITE TOY HAS TITS ..
Onko mopo porukka noin samperin perseaukista??*
Joku miettii et säästää 20-30€/ vaihtokerralta ja vaik ajais ihan helvetisti ni kyl monil riittää 3 vaihtoa ajokaudes eli n18tkm
60-max 100€ säästää ..Kenties kandeis miettii et käyttääkö parempia öljyjä samoja mitä kyseisen pyöräliikkeen huolto käyttää tai suosittelee kyseiseen pyörään ...
Penzoil Castrol ynm.. Tuollaista säästöä ei huomaa ees siin ku ottaa naamat jonain viikonloppuna... haloo kanssa motoristit ...
Ei vaan halpaa kuraa koneeseen ja sit piipittään kun kone köhii ja kilisee... *
Suzuki pv50 -90
Suzuki Gs 125 -88
Suzuki TsR 125 -91
Honda Vff 750 -85
Suzuki Vs 700 -86
Suzuki Gsx 1400 -05
Honda Cb 1300 -06
Ei jaksa. BMW- ja Talli-osioissa on pitkät ketjut tästäkin, tosin melko turhaan koska monille nähtävästi vain tulee kovin hyvä mieli siitä että saa maksaa paljon laadultaan ei mitenkään ihmeellisestä öljystä kunhan purkissa vain on mopon kuva.![]()
Jos ei Delvac ja tissit auta, tauti on kuolemaksi.
Mä käytin omassa 1400:ssa Kendall Victory 10w40 täyssynteettistä. Se maksoi muistaakseni vähän yli 100 egee 18,9l:n kannu. Hyvin toimi.
Nyt on uusi busa ja siihen on huollossa laitettu castrol gps:ää. En tiedä johtuuko siitä, vai mistä, mutta kytkin tuntuu välillä vittuilevan.
Suzuki A100
Suzuki GT250
Honda VF 750F
Honda CBR1000F
Yamaha virago 1100
Honda CBR1000F
Suzuki GSX 600F
Suzuki Gsx 1300R
Suzuki Gsx 1300R gen2
Suzuki GSX1400
Harley Davidson flstci
Kawasaki VN 1700
Honda ST1300A
Honda GL1800
Se on mielestäni ihan oivallinen lähtökohta, että öljyn tulisi täyttää kyseisen mp:n valmistajan suositukset. Esimerkiksi öljyn hinta tuntuu olevan joillekin kamalan tärkeä asia, mutta senkin olisi hyvä olla prioriteettilistalla korkeintaan sijalla 2.
- Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
Voin suositella Suzukiin Hondan GN4 öljyä...ainakin hondan aski tykkää siitä *..
<br />
Ite olen käyttänyt nurkista löytyneitä halvimpia mahdollisia 10W-30 mineraaliöljyjä ja mopo on pelannut aivan täydellisesti öljynvaihtovälin, tosin nyt noin 8tkm ajettuna kytkin ei enää irrota aivan täydellisesti kuumana mikä esiintyy alaspäin vaihtamisen takkuiluna jos päästää vauhdin melkein nolliin ennen pienemmille tiputtamista. Pitäis jaksaa vaihtaa mutta kun ei nyt ollut nurkissa joutilaita öljyjä, pitäisi oikein ostaa lisää.....
Tänään heitin Delvakit pataan, kun Valvolinella vaihteet klonksahti ylös ja alas vaihdettaessa, enkä kyllä huomannut mitään vaikutusta ainakaan parempaan, jopa hieman petyin kun täälä on tuota vakkia niin kehuttu.
Pitää seuraavaksi kokeilla täyssynteettiistä.
Se Delvacin positiivinen vaikutus alkaakin kuulemma vasta toisella vaihdolla. Ensimmäinen vaihto on ikään kuin totuttelua tai vanhan öljyn pesemistä. Näin olen netistä lukenut. Itse en ole isoa D:tä kokeillut.
Hande G.
Iso- D tai joku muu.. arm. laittaisin traktoriiin, mopoon mopo öljyt ja se on siinä. Toi oli piste.
HONHON
Katso tarkkaan että se öljy täyttää KAIKKI nykyäaikaiset parhaiden öljyjen vaatimukset, esimerkiksi osaa ns. "mopoöljyistä" ei täytä nykyaikaisia vaatimuksia ollenkaan...
Kallein ei yleensä ole parasta, se on vain kalleinta.
Purkaan sen joutuu kumminkin...
Suosituskama on 10W40 API SF, SG, SH, SJ, mikä ei suinkaan ole markkinoiden uusinta ja hienointa, eikä välttämättä lähellekään kalleinta. Usein kuultu väittämä, että valmistajat vain haluavat yhdessä öljyfirmojen kanssa kyniä kuluttajan, ontuu siis ainakin tässä tapauksessa.
- Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
Ei mulla mihinkään kiire ole, joka kerta on moottoritielle 120 kiihtynyt...
Suzuki GSF1250SA - Kohti harmaampaa arkea
ex. K2 GSX-R750, M1800R, GSX1400, B-King
No, pikkasen vedätin, omassa sitä halpaa nimeltä mainitsematonta öljyä joka täyttää kaikki valmistajan vaatimukset.
Tissit
Purkaan sen joutuu kumminkin...
Gastrol gps toimii varmasti kuin myöskin tuo Hondan GN4.(Kawasage @ Kesä. 16 2009,16:36) kirjoitti
Delvacia voi pistää traktoriin ja kaikkiin alle 1990vm pyöriin![]()
Tuntuu löytyvän omakohtaisia kokemuksia...(PLaaf @ Marras. 22 2009,22:45) kirjoitti
![]()
Triumph Tiger 900 -96, 39tkm (430, DB) R.I.P. Sprint 900 -93, 96 tkm.
Vanhan motoristin hengissäsäilymiskikka: vanhemmiten ei tule yhtään sen viisaammaksi, mutta varovaisuus lisääntyy.
Ehkä GPS toimii??? Vaan ainakaan FJR.n kytkin ja laatikko ei sillä toimi(PLaaf @ Marras. 22 2009,22:45) kirjoitti
![]()
CB350, XS650, CB750K7, XS850,XV1000(TR-1), XS1100S, ST-4, FJR1300A
Voit tilata Yamahalta siihen öljyt niin toimii.. Ainakaan kukaan kenelle olen gps:t laittanut fjr:ään niin ei ole ikinä valittanut mitään niistä. (noin 30 ihmiselle olen semmoiset laittanut)(jorim @ Marras. 23 2009,14:00) kirjoitti
Miten muuten laatikko oireilee gps:llä? Meneekö jumiin kenties?
Ne ei sit varmaan paremmasta tiedä kun eivät ole valittaneet. Joo, aivan jumiin menee, hei älä viitsi, tosiasiat on vaan myönnettävä vaikka saisi parhaan katteen jonkin ei niin hyvin toimivan tavaran myynnistä(PLaaf @ Marras. 24 2009,15:00) kirjoitti
. Toimi OK. paukkumatta alkuperäisillä öljyillä, ja toimii taas kun laitoin Yamaluben osasynteettiset sisään.
Tai onhan sekin mahdollisuus että en yksinkertaisesti osaa käyttää pyörääni oikein, enhän ole vasta kun reilut 300tkm semmoisilla ajellut. Pitäisköhän sinun tulla antamaan opastusta
![]()
CB350, XS650, CB750K7, XS850,XV1000(TR-1), XS1100S, ST-4, FJR1300A
Suzukeissahan öljynvaihtoväli on muuten 6 tonnia. Ja halvimmat mahdolliset nurkissa lojuneet vaihtaisin ainakin itse vielä vähän useammin, kun se on niin halpaa, ja puhdistuisi nurkatkin samalla.(naukkis @ Kesä. 21 2009,19:40) kirjoitti
Kaikki tuntemani ( on niitä yli viisi) Suzuki GSX 1400 motoristit ajavat Gulfin 10-40W osasynteettisillä mp-öljyillä. Vaihtovälinä käyttävät tota 6 tkm ja hyvin näyttää toimivan
Ja jos 20 litran pöntössä ostaa, niin hinta kohdallaan....
(vähän päälle 3€/litra)...1400:n öljytilavuushan on "normi"mopoa
isompi joten öljyähän menee ajokaudessa!
...eikä niihin tartte öljyä lisäillä![]()
heheh..(jorim @ Marras. 24 2009,15:25) kirjoitti
Minulla ei ole mitään tekemistä katteiden kanssa, kun ei minun tilipussiani heilauta mitenkään se asia.. Joka kk sama palkka! Tai riippuen tuntien määrästä tietenkin.
Ei kyllä kukaan ole tullut sanomaan mitään laatikon toimivuudesta tai ylimääräisistä äänistä! Onkohan jollakin tarkemmat korvat, kun toisella? Hmmm... Mielelläni kokeilisin itsekkin tuota öljyjen eroja, kun niitä niin paljon mainostetaan tässä kyseisessä pyörässä.
Itse ajan 1000gsx-r ja käyttänyt muutamia öljyjä niissä, mutta en ole siinä ainakaan vielä huomannut mitään eroja. (En ole vielä pistänyt siihen Delvacia,kun sehän korjaa perkele jo moottorin)
Voin sinua opettaa tai neuvoa jos sitä tarvitset tosissaan.. En tullut kylläkään tänne sinua mitenkään neuvomaan tai opastamaan missään mopon ajossa. Itse en kyllä pääse noin miehekkäisiin kilometrilukemiin ikinä. Ajan vain noin:3000km vuodessa mp:llä joten taidan olla minä joka tarvitsen sinulta apua tässä lajissa..vai mitä? Voitaisiin ottaa keväällä yhdessä semmoinen ennakoivan ajamisen kurssi jossa sinä minua neuvoisit
Ps: Ei niitä vesimelooneja nyt nenään!