Tulokset 1:stä 7:een 7:sta
    Onkos kellään kokemuksia Liettuasta ?
    Kawasaki GPZ 500 -97, *Honda CBR 1000 -93, Honda CBR 1100 XX -00, Honda CBR 1100 XX -05 ,Kawasaki ZZR 1400 -07 * *
    Iron Butt *3x SS 1000, 4x SS 1600K, SS 2000K * * * * * * * * * *

MC TOUR *

N,EST,DK,D,A,I,HR,SLO,SK,CZ,PL,LV,LT,CH,F,SM,VA,S, SF
    No yleensä on tullut huristeltua vain ohi, mutta pari vuotta sitten yövyin Kaunasissa keskellä kylää hotelli Metropolisissa. Edullinen oli, aamupalan kanssa vain jotain 25 € ja on tosiaan ihan keskustan kävelykadun vieressä ja vartioitu parkkipaikka hotellin takapihalla.
    Ei ole ollut mitään ongelmia abt.10 reissun aikana.Leirintämajoituksen suhteen maa hieman hankala koska campingejä on vain kourallinen.Ne joissa olen vieraillut ovat olleet siistejä.Pienempien kaupunkien motellit tai majoitukset joissa kaverilla on joku muu bisnes+pari huonetta vuokrattavana ovat olleet ihan ok,sekä edullisia.Tuo muu bisnes oli eräässä tapauksessa hautakiviveistämö,heh.Pakulla reissatessa olen majoittunut kerran esim Jonavan pohj.puolella ns."elämyspuiston"alueella.Ja hyvällä englannilla ilmoitettiin ettei maksa mitään.Kannatimme muutaman oluen verran heidän teltta-kuppilaansa.Auton luona sytyteltiin grilliä,tulivat sanomaan että tuossa teltan takana on jo tulet,tulkaa toki sinne.Varoittelevat Kaunasin ja Panevezysin rosvoista,mutta normaali varovaisuus on aina riittänyt.Pienissä paikoissa ihmiset ystävällisiä,jopa hieman kiinnostuneita suomalaisuudesta,vanhat papat alkaa heti sotia,heh.
    Ei ole tarkoitus tehdä toiselle matkasuunnitelmaa,mutta katsopa kartasta:Zarasai(camp.-ei mökkejä)---Trakai(linna+suosittu kesänviettopaikka)----Vistytis(Pusele camp.mökkejä,100m Kaliningradin(Venäjän)rajalle uimalla.heh)------Palanga/Klaipeda(erittäin suosittu lomapaikka+Nerindan dyynit)poistullessa Siauliain pohj.puolella Ristinkukkula.Innostuin vähän taas,mutta suosittelen retkeä Liettuaan!!!
    j.rikkola
    Kiitän vastauksista, laiva nixlandiaan lähtee lauantai-iltana suuntana Kroatia, takaisin via balticaa
    Alppeja tietysti unohtamatta
    Kawasaki GPZ 500 -97, *Honda CBR 1000 -93, Honda CBR 1100 XX -00, Honda CBR 1100 XX -05 ,Kawasaki ZZR 1400 -07 * *
    Iron Butt *3x SS 1000, 4x SS 1600K, SS 2000K * * * * * * * * * *

MC TOUR *

N,EST,DK,D,A,I,HR,SLO,SK,CZ,PL,LV,LT,CH,F,SM,VA,S, SF
    Ahaa olikin"hiukan"pidempi reisu tiedossa.Jos sahaat Triesten ja Ljubjana väliä ja tippukiviluolat kiinnostaa Postojnassa(Postojna Jama)on isot sellaiset.Junalla vuoren sisään ja ulos.Mahdollisuus nähdä olmeja.Salit on varmaan 5kerroksen korkuisia.Abt.2tuntia/17€/naama.Ovat myös entisiä partisaanien piilopaikkoja.Erikielisiä opasryhmiä.Taas innostuin,heh.Hyvää ja turvallista matkaa!!!!!
    j.rikkola
    Mulla oli haaveena päästä tässä kevään aikana Liettuaan, mutta aika ei riittänyt. Olen kuitenkin käynyt Vilnassa vuosia sitten opiskelijajärjestön matkalla, ja kyseistä kaupunkia voin suositella! Sinne kannattaa pysähtyä ainakin yhdeksi yöksi. Siellä mielenkiintoista on ainakin Uzupiksen kaunpunginosa, jossa on myös "itsenäinen" valtio. Vilnassa on myös Frank Zappan patsas, jota kannattaa käydä katsomassa! Joku mainitsikin ns. ristikukkulan, jotain tietoa täällä. Paikka on aika ainutlaatuinen, suosittelen. Yritin etsiä sen hostellin kotisivuja, jossa itse yövyin, mutta ei tullut vastaan. Se oli lähellä tuota Uzupista. Hostelleja kaupungissa on kuitenkin useita, mikäli edullisempi majoitus kiinnostaa. Löysin hyvin tietoa hakusanoilla hostel Vilnius.

Liettuan maaseutu oli ainakin vuonna 2003 nähtävyys itsessään: maisemat olivat tosi kauniita ja hevoskärryjä näkyi vähän väliä. Täytyy sanoa, että käy vähän kateeksi, mutta ehkä mäkin pääsen sinne taas joskus...
    Honda XL600V Transalp

Jotkut tahtoo rahaa
    jotkut tahtoo valtaa
    mä en tahdo muuta kuin
    dingdong-kellon
    dingdong-kellon
    soittaa saa
    pimpeli pom
  7.  
    Monet Eestiläisetkin vievät Ristinkukkulalle oman ristin että onni säilyy,tai kun joku ystävä on kuollut.Autossani on roikkunut sieltä ostettu risti jo 5vuotta,vaikken olekaan"uskossa".nimim.Transalp 650!!!
    j.rikkola