Sivu: 1 / 5:sta 123 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 133:sta
  1. #1
    Motoristi kuoli ulosajossa Pietarsaaressa
    Sunnuntai 14.6.2009 klo 05.12

    Yksi ihminen kuoli ja toinen loukkaantui moottoripyörän ulosajossa Pietarsaaressa ennen yhtätoista lauantai-iltana.

    Kuljettaja oli ilmeisesti menettänyt moottoripyörän hallinnan kovassa vauhdissa. Pyörä oli suistunut metsään sinkoutuen vasten liikenneopastinta.

    Loukkaantunut kuljetettiin hoitoon Tampereen keskussairaalaan helikopterilla. Onnettomuuden syyn tutkintaa jatketaan.


    http://www.iltalehti.fi/uutiset/2009...71101_uu.shtml
    MC KCI
    Tunturi Super Sport '80 (tallissa)
  2. #2
    Liian paljon näitä suru-uutisia ja melkein jokaisessa kyse yhtenä tekijänä nopeudesta. Alkais olla todella kiire keksiä keinoja kaahailun rajoittamiseksi.

    Mistähän muuten johtuu, että mm. kuorma- ja linja-autoilla tapahtuu niin paljon vähemmän tieltäsuistumisia yms. verrattuna ajettuihin kilometreihin. Ehkä niillä ei ihan niin kaahata. Toki niilläkin vahinkoja tulee ja jälki silloin on rumaa mutta kyllä ne paljon moottoripyöriä paremmin näkyy tiellä pysyvän.
    Missä se ero, joka pitäisi toteuttaa moottoripyörilläkin?
  3. #3
    ^ piirturi pakollisiksi rätkiin + rajotin 88km/h..olisko sit ihq ja turvallista??

    04 Buell xb12s

  4. #4
    Ikävän tuntuinen kesä tulossa tätä tahtia, ääntä nopeampia ohjuksia pientareet täynnä, harmi...

    Tosin esim. etelä-euroopassa kuulemma mutkateillä on kynttiläasetelmia aseteltu muistoksi lähes joka mutkaan, siellä kun noita 2-pyöräisiä on lukumääräisestikin enemmän kuin täällä.

    Ei juhannuskaan vielä, ja eikö näitä jo ole toistakymmentä uhria tälle kesälle? Vois riittää jo.



    Yamaha FJR 1300 -07
    Ex: Suzuki SV 1000 N K4
    Ex: Suzuki GSX 750 -98 ("Inazuma")
  5. #5
    Pitkästä aikaa hetki käyttää foorumin selaamiseen....raskaan liikenteen hommista ja heti vertailua ammattiliikenteen ja mopoilun kesken.
    Luulisin, että keskeinen ero on asenteissa. Mopoilla huvitellaan. Ne on semmosia räppäilyleluja kun taas näillä ammattivehkeillä tehdään työtä. Vastuukin painaa....ainakin todellisia ammatilaisia.
    Mistähän näitä samoja asenteita saataisiin mopopuolelle.
    Itsellä, kun on kokemusta melkein täyspäiväisestä rajoittimien mukaan ajamisesta, on muodostunut niistä varsin myönteinen mielikuva. Siitä vaan kaikkiin ajoneuvoihin. Pikkusen aikaa risoo mutta sitten se vaan muuttuu itsestäänselvyydeksi. Asenteetkin muokkautuvat ajanmyötä.

    Edit: Ps. Mitenkäs se olikaan, että moottoripyöräilijät eivät vaaranna, kuin itsensä. Eikös tuossakin tapauksessa kärsi sekä menehtyneen lähipiiri, että loukaantunut kyytiläinen?



    On se niiiin väärin!
  6. #6
    Liittyi Jun 2007
    Helsinki by the Grace of God
    Eihän tuossa ollut kuin pientä abstraktin vaaran aiheuttamista ja vain itselleen ja kyytiläiselle, onko edes lehtijutun arvoinen tapahtuma?

    Jäiköhän tältä vetomieheksi epäillyltä vaimoa ja/tai lapsia?
    Dirty Nasty Furriner
  7. #7
    Liittyi Jun 2007
    Tukholma (entisii kouvola-korialaisii)
    Lainaa (Tyyppi @ Kesä. 14 2009,08:19) kirjoitti
    Liian paljon näitä suru-uutisia ja melkein jokaisessa kyse yhtenä tekijänä nopeudesta. Alkais olla todella kiire keksiä keinoja kaahailun rajoittamiseksi.


    Missä se ero, joka pitäisi toteuttaa moottoripyörilläkin?
    Eiköhän se löydy jokaiselta omien korvien välistä.
    Yamaha XV1600 WildStar
    Moto Guzzi 1000 SP III
    BMW K100 RS
    Moto Guzzi V65 Lario
    Yamaha FJ1100
    Moto Guzzi V35III
    Suzuki GR650
    Honda CB400N
    Solifer Speed


    "Bara döda fiskar följer strömmen"
    "Your crash, is my cash"
  8. #8
    Lainaa (Tyyppi @ Kesä. 14 2009,08:19) kirjoitti
    Liian paljon näitä suru-uutisia ja melkein jokaisessa kyse yhtenä tekijänä nopeudesta. Alkais olla todella kiire keksiä keinoja kaahailun rajoittamiseksi.

    Mistähän muuten johtuu, että mm. kuorma- ja linja-autoilla tapahtuu niin paljon vähemmän tieltäsuistumisia yms. verrattuna ajettuihin kilometreihin. Ehkä niillä ei ihan niin kaahata. Toki niilläkin vahinkoja tulee ja jälki silloin on rumaa mutta kyllä ne paljon moottoripyöriä paremmin näkyy tiellä pysyvän.
    Missä se ero, joka pitäisi toteuttaa moottoripyörilläkin?
    Jos ei kestä lehdestä uutisia lukea kannattaisi ruveta ajamaan vaikka kellukepakkoa uimareille niitä kuolee sentään kolme kertaa enemmän kuin motoristeja. Valitettavia tälläiset tapahtumat toki mutta ei näitä millään rajoittimilla ja säännöillä ikinä saada pois, korkeintaan vähenemään kun ketään ei enään kiinnosta ajaa sähkömopoilla.
  9. #9
    Lainaa (vuohi @ Kesä. 14 2009,09:19) kirjoitti
    Jos ei kestä lehdestä uutisia lukea kannattaisi ruveta ajamaan vaikka kellukepakkoa uimareille niitä kuolee sentään kolme kertaa enemmän kuin motoristeja. Valitettavia tälläiset tapahtumat toki mutta ei näitä millään rajoittimilla ja säännöillä ikinä saada pois, korkeintaan vähenemään kun ketään ei enään kiinnosta ajaa sähkömopoilla.
    Nyt on sitten oikein viranomaisen suulla todettu, että moottoripyörä on ohjus. Jos omaan mopoon on jo rajoitin asennettu, seuraava askel voisi olla mr mp-tuen idea leipäveitsien kieltämisestä:

    Leipäveitsen kanssa riehuva nainen on kuin Velociraptor, pieni mutta pelottava.

    Terän enimmäispituuteen sekä kärki- ja teräkulmaan olisikin välittömästi saatava tiukemmat rajoitukset ja niitä tulisi myös valvoa. Lisäksi poliisille pitäisi saada oikeus tehdä kotietsintöjä ilman oikeudenpäätöstä liian terävien leipäveitsien etsimiseksi.

    Tosin tuo kellukepakko voi olla näin juhannuksen alla ajankohtaisempi..
    Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
  10. #10
    Liittyi Jun 2007
    Helsinki by the Grace of God
    Lainaa (vuohi @ Kesä. 14 2009,09:19) kirjoitti
    Valitettavia tälläiset tapahtumat toki mutta ei näitä millään rajoittimilla ja säännöillä ikinä saada pois
    Jaa ei saada säännöillä pois?

    Niin no, aika moni tämänkin kesän kuolleista mootoripyöräilijöistä jatkaisi vieläkin ajelemista mikäli joko motoristi itse tai toinen osapuoli olisi sääntöjä noudattanut.

    Tähän asti kai 12 kuollutta:
    2.4 Eurassa autoilija kääntyi eteen.
    6.4 Kehä III:lla autoilija mahdollisesti kiilasi motoristin kaiteeseen.
    26.4 Maalahdessa autoilija kääntyi eteen.
    29.4 Sotkamossa pysäköidyn auton perään ajaminen.
    16.5 Raahessa ulosajo
    22.5 Riihimäellä hallinnan menetys, mahd. sairaskohtaus.
    22.5 Joroisissa hirvikolari
    26.5 Nastolassa vauhdilla jakajaan.
    8.6 Virtasalmella törmäys kilpailutilanteessa.
    12.6 Alavudella ohitustilanteessa kääntyvän auton perään ajaminen.
    12.6 Heinolassa hirvikolari.
    13.6 Pietarsaaressa nähtävästi vauhdilla opastinta päin.

    Paskaa tuuria ainakin kahdessa (hirvikolari) ja ehkä kolmessa mikäli Riksun tapaus tosiaankin oli sairauskohtaus tai jopa neljässä jos mukaan luetaan Motoparkin kilpailutilanteessa sattunut turma.
    Lopuissa kahdeksassa säännöt varmastikkin olivat jo olemassa mutta niiden noudattamatta jättäminen osoittauikin sitten turmiollisiksi motoristien tapauksissa.

    Toki olisin kiinnostunut Vuohelta kuulemaan kuinka säännöillä ei olisi näitäkään kuolemia saatu estettyä...



    Dirty Nasty Furriner
  11. #11
    Lainaa (Puimurimies @ Kesä. 14 2009,09:03) kirjoitti
    Pitkästä aikaa hetki käyttää foorumin selaamiseen....raskaan liikenteen hommista ja heti vertailua ammattiliikenteen ja mopoilun kesken.
    Luulisin, että keskeinen ero on asenteissa. Mopoilla huvitellaan. Ne on semmosia räppäilyleluja kun taas näillä ammattivehkeillä tehdään työtä. Vastuukin painaa....ainakin todellisia ammatilaisia.
    Mistähän näitä samoja asenteita saataisiin mopopuolelle.
    Itsellä, kun on kokemusta melkein täyspäiväisestä rajoittimien mukaan ajamisesta, on muodostunut niistä varsin myönteinen mielikuva. Siitä vaan kaikkiin ajoneuvoihin. Pikkusen aikaa risoo mutta sitten se vaan muuttuu itsestäänselvyydeksi. Asenteetkin muokkautuvat ajanmyötä.

    Edit: Ps. *Mitenkäs se olikaan, että moottoripyöräilijät eivät vaaranna, kuin itsensä. Eikös tuossakin tapauksessa kärsi sekä menehtyneen lähipiiri, että loukaantunut kyytiläinen?
    oon samoilla linjoilla sun kans tosta aiheesta,nopeudenrajotin!ajoin itekin autoo ja vitutttaa se toki vä

    hän


    aikaa kun kulku tökkää siihen 88km/hmut tottuu siihenkin.veomiehet laittaa tän poliiseitten syyksi,eli keskustelu on aivan turhaa,mutta osanottoni sukulaisille ja ystäville
    Yamaha FJ 1200-88
    Yamaha TZR 125-88
    Honda CB 125-77
    Honda Monkey -76-88(useita)

    `juuri tästä asiasta en tiedä yhtään mitään`
    -jaakko parantainen
    www.pappatuuninki.fi
  12. #12
    Ei tule ihan helposti pyöriin rajoittimia.
    Syykin on selvä.Valtionkonttorilla osataan laskea.
    Pyöräkanta romahtaisi ja kaikki verorahat jäisi saamatta.
    Pari esimerkkiä mitä ilman valtio jäisi:
    Suorat osto ja polttoaineverot.Huolto ja varaosat arvonlisävero.
    Työllistävä vaikutus huollon ja kaupan osalta ja taas näihin
    liittyvä hilllitön verotus.Jne...
  13. #13
    Lainaa (vuohi @ Kesä. 14 2009,09:19) kirjoitti
    Valitettavia tälläiset tapahtumat toki mutta ei näitä millään rajoittimilla ja säännöillä ikinä saada pois, korkeintaan vähenemään kun ketään ei enään kiinnosta ajaa sähkömopoilla.
    Niin, jos todella löytyy keino saada ne edes vähenemään, en yhtään hämmästyisi, jos sitä sitten käytetään. Vaikkei nämä .org-foorumin mukaan ole kuulemma edes mikään ongelma.

    Kyllä saatte huomata, että se alkaa olla ongelma, jos tätä tahtia ollaan uutisissa milloin mistäkin, joka todennäköisesti olisi ollut täysin vältettävissä.

    Aika harvassa on ns. tavisten harrastukset, joissa yksikin virhearvio voi viedä hengen. Tämä on yksi sellainen, joten olisi syytä ihan itse siellä mp:n puikoissa ymmärtää se, mitä vauhti voi aiheuttaa silloin, jos kaikki ei menekään suunnitelmien mukaan.
    - Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
    25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
  14. #14
    juu,en minäkään rajoittimien kannalla ole,mutta joku tolkku tähän on tultava,muutama "vetomies"pilaa koko porukan maineen,mut onhan se siistii kun saa rispektiä siitä,kuka on ajanu kesän pojat tutkaan vitun ääliöt herätkää!
    Yamaha FJ 1200-88
    Yamaha TZR 125-88
    Honda CB 125-77
    Honda Monkey -76-88(useita)

    `juuri tästä asiasta en tiedä yhtään mitään`
    -jaakko parantainen
    www.pappatuuninki.fi
  15. #15
    Lainaa (polip @ Kesä. 14 2009,09:59) kirjoitti
    Ei tule ihan helposti pyöriin rajoittimia.
    Syykin on selvä.Valtionkonttorilla osataan laskea.
    Pyöräkanta romahtaisi ja kaikki verorahat jäisi saamatta.
    Pari esimerkkiä mitä ilman valtio jäisi:
    Suorat osto ja * polttoaineverot.Huolto ja varaosat arvonlisävero.
    Työllistävä vaikutus huollon ja kaupan osalta ja taas näihin
    liittyvä hilllitön verotus.Jne...
    Jäljelle jäisivät harratukseensa vakavasti suhtautuvat ja trendipellet ja muut heti-kaikki-mulle-tänne-nyt -tyypit siivoutuisivat muille tantereille fiilistelemään.

    Luulisi porukkaa kiinnostavan elossa pysyminen ja jos ei muiden niin ainakin itsensä. Ja toimiminen sen mukaisesti. Ja jos emme älyä olla paskantamatta omaan pesäämme, tulee yhteiskunta omine konsteineen laittamaan ajan saatossa asian kuntoon. No kuntoon ja kuntoon... Välttäkäämme sitä ja kukin kohdaltaan.
    Stelvio NTX ´12
    V 650 NTX
    Tuareg 600 Wind
    CB 250 RS ´81 2x´82 ja ´83
    RD 250 LC
    Pegaso 650 Trail
    K 75
    R 45
  16. #16
    Liittyi Jun 2007
    Helsinki by the Grace of God
    Aika hyvä vauhti muuten päällä, viime vuonna tähän päivämäärään mennessä oli vasta 7 kuollutta eli nousua tälle vuodelle räväkät 70 pinnaa.

    Jos sama trendi jatkuu niin 47 kuolee tämän kauden aikana (vrt viimekauden 27), aika hyvin on kyllä kiinnityksiä jo haettu noille paikoille "in memoriam" osiossa...
    Dirty Nasty Furriner
  17. #17
    Toivonpa vain, ettei kukaan motoristi, tai sellaisen alku ota vakavasti näitä vedätysmiesten jorinoita siitä, että mahdollisimman kova vauhti on joka tilanteessa eduksi....
    En se minä ollu, ja sitäpaitsi se oli vahinko
  18. #18
    Liittyi Jun 2007
    Helsinki by the Grace of God
    Ei nää kuolleet olleet kunnollisia vetomiehiä, vain "wannabe" sellaisia.
    Aito vetomies aiheuttaa vain abstraktia eli kuvitteellista vaaraa mutta ei konkreettista vaaraa itselleen tai muilla tielläliikkujille.
    Dirty Nasty Furriner
  19. #19
    Lainaa (vuohi @ Kesä. 14 2009,09:19) kirjoitti
    Lainaa (Tyyppi @ Kesä. 14 2009,08:19) kirjoitti
    Liian paljon näitä suru-uutisia ja melkein jokaisessa kyse yhtenä tekijänä nopeudesta. Alkais olla todella kiire keksiä keinoja kaahailun rajoittamiseksi.

    Mistähän muuten johtuu, että mm. kuorma- ja linja-autoilla tapahtuu niin paljon vähemmän tieltäsuistumisia yms. verrattuna ajettuihin kilometreihin. Ehkä niillä ei ihan niin kaahata. Toki niilläkin vahinkoja tulee ja jälki silloin on rumaa mutta kyllä ne paljon moottoripyöriä paremmin näkyy tiellä pysyvän.
    Missä se ero, joka pitäisi toteuttaa moottoripyörilläkin?
    Jos ei kestä lehdestä uutisia lukea kannattaisi ruveta ajamaan vaikka kellukepakkoa uimareille niitä kuolee sentään kolme kertaa enemmän kuin motoristeja. Valitettavia tälläiset tapahtumat toki mutta ei näitä millään rajoittimilla ja säännöillä ikinä saada pois, korkeintaan vähenemään kun ketään ei enään kiinnosta ajaa sähkömopoilla.
    Mahtaakohan uimareiden .ORG:ia vastaavilla sivuilla olla kanssa kokoajan vastaavia mielipiteiden jakamisia kuin täällä ...
    Oisko myöskin aiheellista imeä vesistöt tyhjiksi tai sähköaidoilla estää ihmisten pääsy järville/merelle...



    Hukkuneiden ennakkotilasto / drunkningstatistik /drowning statistics information
    1.1.-31.12.2008

    Päivitetty 6.2.2009

    Hukkuneet, omkomna genom drunkning * * * 2008

    Vesiliikenne / båttrafik / water-borne traffic * * *42
    Uidessa / bad / swimming * * * * * * * * * * * *17
    Jäihin / genom is / ice * * * * * * * * * * * * * * * *37
    Sukellus / dykning / scuba-diving * * * * * * * * * * 3
    Pudonnut / fallit i / drop * * * * * * * * * * * *19
    Tuntematon / okänd/ unknown * * * * * * * *27
    Ulkomailla / i utlandet / abroad * * * * * * * * 4
    Yhteensä / totalt / total * * * * * * * * * * * *149

    Taitaisi olla kyllä vielä aiheellisempaa asettaa laki joka estää viinan myymisen/juomisen koska:
    Alkoholi aiheuttaa 2 500–3 000 kuolemantapausta vuodessa sekä onnettomuus-, väkivalta-, terveys- ja sosiaalikustannuksia ja -haittoja.


    Kaikki turhat kuolemat on turhia mutta vaikka kuinka niistä paapotaan niin ne ei ikinä lopu...
    -Miehen elämä on yhtä taistelua, päivällä leivästä ja yöllä lihasta.


    * *
    ** KAWA *
  20. #20
    Sedät jaksaa jeesustella.
  21. #21
    Lainaa (GSFN @ Kesä. 14 2009,10:42) kirjoitti
    Toivonpa vain, ettei kukaan motoristi, tai sellaisen alku ota vakavasti näitä vedätysmiesten jorinoita siitä, että mahdollisimman kova vauhti on joka tilanteessa eduksi....
    Ja toivottavasti kukaan ei uskottele itselleen olevansa kuolematon kun pistää turvaliivit päälle ja ajaa rajoitusten mukaan.
    Sinisiä kirjaimia --> Harmaita kirjaimia
    Honda CBR600RR -08 --> Honda CRF250L -13
  22. #22
    Liittyi Jun 2007
    Helsinki by the Grace of God
    Joo kukaan ei ole kuolematon mutta ajotavalla on aika selvä yhteys odotettavissa olevaan elinikään.

    Vai väitätkö muuta?
    Dirty Nasty Furriner
  23. #23
    Lainaa (vetomies @ Kesä. 14 2009,09:31) kirjoitti
    Nyt on sitten oikein viranomaisen suulla todettu, että moottoripyörä on ohjus. Jos omaan mopoon on jo rajoitin asennettu, seuraava askel voisi olla mr mp-tuen idea leipäveitsien kieltämisestä:

    Leipäveitsen kanssa riehuva nainen on kuin Velociraptor, pieni mutta pelottava.

    Terän enimmäispituuteen sekä kärki- ja teräkulmaan olisikin välittömästi saatava tiukemmat rajoitukset ja niitä tulisi myös valvoa. Lisäksi poliisille pitäisi saada oikeus tehdä kotietsintöjä ilman oikeudenpäätöstä liian terävien leipäveitsien etsimiseksi.

    Tosin tuo kellukepakko voi olla näin juhannuksen alla ajankohtaisempi..
    Leipäveitsien kieltämiselle on jo sikälikin luotu otolliset olosuhteet, että lähes kaikki leipä myydään jo valmiiksi (vääränkokoisiksi) siivutettuina (perhe-)pakkauksina. Leipäveitsi alkaa olla nuoremmille sukupolville tuntematon museokapine, kuten asia jonkin elintarvikkeeksi luokitetellun vaahtomuovin (myyntinimike "leipä") suurvalmistaja jo kymmenisen vuotta sitten tv-mainoksessaan esitti.
    Se, mikä ei vahvista, tappaa...

    "soivat pelit": viulu -> trumpetti -> poskisolisti -> toinen ja kolmas trumpetti
  24. #24
    Lainaa (Daredevil @ Kesä. 14 2009,10:57) kirjoitti
    Sedät jaksaa jeesustella.
    Niinhän me jaksetaan.Mutta meissä on yksi ero noihin ylälistan kavereihin;ollaan hengissä.Voit tulla jeesustelemaan kun sinulla on ensin ne neljäkymmentä ajettua kautta kasassa. Sitä odotellessa yritetään edelleen pysyä ehjänä pyörän päällä,välillä hitaammin,välillä nopeammin kuljeskellen.
  25. #25
    Lainaa (Staga @ Kesä. 14 2009,10:53) kirjoitti
    Ei nää kuolleet olleet kunnollisia vetomiehiä, vain "wannabe" sellaisia.
    Aito vetomies aiheuttaa vain abstraktia eli kuvitteellista vaaraa mutta ei konkreettista vaaraa itselleen tai muilla tielläliikkujille.
    Höpö höpö. Kunnon vetomies ei aiheuta mitään vaaraa kenellekkään. Tuo abstraktin vaaran aiheuttaminen on ämmien keksintö sille, että saadaan joku rangaistus nimike kun ei oikeasti aiheudu mitään vaaraa kenellekkään.
    Truth, Knowledge, Knackered Sliders
  26. #26
    Lainaa (rellonen @ Kesä. 14 2009,11:06) kirjoitti
    Lainaa (Daredevil @ Kesä. 14 2009,10:57) kirjoitti
    Sedät jaksaa jeesustella.
    Niinhän me jaksetaan.Mutta meissä on yksi ero noihin ylälistan kavereihin;ollaan hengissä.Voit tulla jeesustelemaan kun sinulla on ensin ne neljäkymmentä ajettua kautta kasassa. Sitä odotellessa yritetään edelleen pysyä ehjänä pyörän päällä,välillä hitaammin,välillä nopeammin kuljeskellen.
    Ehjänä pyörän päällä, mutta sisäisesti aivan rikki näiden kaikkien hurjastelijoiden takia. Pilaavat teidän maineen... Neljäkymmentä ajettua kautta kasassa... Ei montaa jeesustelijaa noillaa spekseillä täälläkään olisi.
    Truth, Knowledge, Knackered Sliders
  27. #27
    Lainaa (Daredevil @ Kesä. 14 2009,10:57) kirjoitti
    Sedät jaksaa jeesustella.
    Eiköhän tässä jo ihan aiheesta jeesustella.. Mielestäni on erittäin huolestuttavaa, että nyt Suomi jo tavallaan odottaa EU:n kannanottoa nopeusrajoittimiin ja kun sieltä paukahtaa EU-asetuskäsky niin eipä ole meilläkään enää mitään mahdollisuutta vastustaa sitä päätöstä Suomen edeuskunnassa. Suomessa on 143000 rekisteröityä moottoripyörää ja kaudessa kuolee n. 10 henkilöä(?) ylinopeuden takia eli määrä on todella marginaalinen. Toisaalta huolestuttavaa on sekin, että halutaan alkaa rajoittamaan nopeuksia vaikka kuitenkin suurin osa motoristeista ajaa rajoitusten mukaan. Jollain rajoituksilla näitä todella rajuja ylinopeuksia kuitenkin pitäisi rajoittaa, ettei tästä kärsi kaikki motoristit vaan pelkästään se kaahari, vaikka pienistä ylinopeuksista saatavat sakot ovatkin aika kovia.
    Bensa haisee hyvälle ja vauhti tuntuu kivalle
  28. #28
    Lainaa (Staga @ Kesä. 14 2009,11:01) kirjoitti
    Joo kukaan ei ole kuolematon mutta ajotavalla on aika selvä yhteys odotettavissa olevaan elinikään.

    Vai väitätkö muuta?
    Staga, en väitä. Eiköhän se ole jokaisen omalla vastuulla tuo eliniän pituus. Se voi olla aika lyhyt myös sillä rajoitusten mukaan ajavalla turvaliivisedällä, joka vetää jokaisessa motoristikahvilassa sokerimunkkia.
    Sinisiä kirjaimia --> Harmaita kirjaimia
    Honda CBR600RR -08 --> Honda CRF250L -13
  29. #29
    Liittyi Jun 2007
    Tukholma (entisii kouvola-korialaisii)
    Tuntuu olevan aika helppoa saada mp-kortti suomessa, kun lueskelee tiettyjen kommentteja.
    Yamaha XV1600 WildStar
    Moto Guzzi 1000 SP III
    BMW K100 RS
    Moto Guzzi V65 Lario
    Yamaha FJ1100
    Moto Guzzi V35III
    Suzuki GR650
    Honda CB400N
    Solifer Speed


    "Bara döda fiskar följer strömmen"
    "Your crash, is my cash"
  30.  
  31. #30
    Lisää hanaa vaan
    XV 1100
Sivu: 1 / 5:sta 123 ... ViimeinenViimeinen