Lämmöt nousee jos joutuu paikallaan seisomaan, ja tänään huomasin että pytyn kylki on ihan öljyinen, eli kannentiiviste/kansi paskana? Onko kukaan tehnyt tai teetättänyt tällästä kansiremppaa noin vanhaan pyörään (-88)
Saako uusia kansia jostain tai kunnossa olevia, mitä maksaa vai onko noita mahdollista saada kunnostettua?
Onko järkeä alkaa tuota enää enempää laittaa vai myynkö purkurille?
Oisko kellään mitään hintahaitaria hommasta/osista laittaa?
syö miestä.. otan
tää on ihan
kiitän etukäteen vastauksista![]()
- Jännittää sanoi mummo kun kahvimerkkiä vaihtoi-
- Honda CBR XX -99
Onkohan nyt varmaa että se öljy tulee kannen välistä eikä venttiilikopan tiivisteen välistä? Ja tarkoittaako tuo lämmön nousu sitä että meinaa keittää? Kun ihan normaaliahan se on että lämmöt nousee paikallaan korkealle. Jos meinaa nousta niin että keittää niin tarkista alkuun flektin toiminta että lähteekö päälle.
Mä veikkaisin kanssa venttiilikopan tiivistettä, jää helposti vaihtamatta, jos säätää itse venttiilit.. Jos ei vuoda sieltä, niin öljynlauhduttimen putket kannattaa tutkia, menee koneen edestä molemmin puolin.
Mulla muutaman vuoden uudemmassa lämmöt nousee puolivälin päälle paikallaan käydessä, sen jälkeen muutaman minuutin sykseissä flektiä päälle ja pois jolloin mittari seilaa parin viisarinleveyden väliä *![]()
MotoristinSuomijaEurooppa - Reittivinkkejä Nordkappin ja Malagan väliltä
Lämmöt nousee lähelle punaista ja höyry alkaa nousemaan tankin alta, siis jäähd. korkista. flekti ei käy kuin 5 sekunttia kerrallaan, eli 5 sekuntia käy 5 sekuntia hiljaa ja taas 5 sekuntia päällä ja niin eespäin.. Eli onko siellä lisäksi joku anturi paskana?
- Jännittää sanoi mummo kun kahvimerkkiä vaihtoi-
- Honda CBR XX -99
Eli keittää! Älä pidä käynnissä ettei vedä kantta kieroksi...(Hapsu @ Kesä. 15 2009,10:34) kirjoitti
Flektin anturi on varmaan p***na, pitäis kytkeä päälle jo paljon aikaisemmin ja pyörittää niin kauan et lämpö laskee ~ puoliväliin.Tietty jos kansi on löysällä ja/tai tiiviste mennyt niin voi tehdä mitä vaan. Tuleeko pakopiipusta vesihöyryä tavallista enemmän, onko öljyn seossa valkoista vaahtoa? Onko jäähdytysneste kirkasta?
MotoristinSuomijaEurooppa - Reittivinkkejä Nordkappin ja Malagan väliltä
Öljyt ja vedet ei oo sekasin, toivottavasti on pelkkä pahvi menny eikä koko kansi...
- Jännittää sanoi mummo kun kahvimerkkiä vaihtoi-
- Honda CBR XX -99
Jos mopo muuten toimii normaalisti niin en kyllä lähtis kantta aukasemaan.
Vaihda termari+nesteet ja jos ei tule toivottua muutosta niin asenna vaikka kytkin tuulettimen flektille.
Flektin anturi kannattaa vielä myöskin testata vaikka vesi kattilassa.
Horo Elää !
hätä ei ollutkaan tämän näköinen
laitoin sen flektin suoraan maihin niin sehän toimii eli se flektin anturi oli rikki, öljyisen koneenkyljen pesin ja ajoin 140 kilsaa siten että laitoin napista flektin päälle hiljaa ajaessa ja liikennevaloissa, ei mitään ongelmaa ja kone pysyi siistinä, mitään ei vuoda eikä valu mihinkään.. eli uutta anturia vaan tilaukseen
Kiitos kaikille avusta ja neuvoista![]()
![]()
- Jännittää sanoi mummo kun kahvimerkkiä vaihtoi-
- Honda CBR XX -99
Itselläni oli viimekesänä kaksi tapausta perä jälkeen et termarikotelolta lähtevä letku sökö (sisähalk.n.8mm)hapertunut aivan murusiksi (menee paisuntasäiliölle) siitä ruikkinut nesteet vähiin, ilmiö flektin kanssa oli samankaltainen.Jäähdyttimessä ei ollu kun puolväliin nestettä kun kylmänä avasin korkin....
Honda CBR 1000F