Heikko itsetunto eraan ryhman edustajilla kun aina pitaa vetaa muut tavat kuolla esiin jotta bikella itse itsensa tappaminen ja toisen vammauttaminen nayttaisi hyvaksyttavalta?(FJR -07 @ Kesä. 14 2009,13:12) kirjoitti
Kysynpa kumpia on enemman siella:
Viinaa juovia/biker
Uimaan menevia/biker
Sydansairaita/biker
Lihavia/biker
Jalankulkijoita (kompastus & liukastuskuolema)/biker
Sairaita/biker
Jatkakaa... * * *![]()
The point is not to die for your country but to make the other bugger die for his...
Sitten olis kiva saada nopeudenrajoittimet kaikenlaisiin vehkeisiin:moottorikelkat, vesiskootterit, moottoriveneet, mönkijät kaikki missä on moottori voidaan rajoittaa kulkemaan 40 km/h.
Ihmiset, jotka itkee pyörien nopeudesta itse rikkoo muilla vehkeillä sitä mikä olisi viisas nopeus?
Lisäksi ne polttelee, kännää, harrastaaties mitä rikollista toimintaa, vakuutuspetoksia jne......saattaa olla vain se itsekritiikki joka puuttuu, malka omassa silmässä ei paina mitään ;)
Hommataan pyöriä joissa vauhti ei tunnu ;) miks hommataan autoja joissa vauhti ei tunnu ;)
Pyörille sattuu ja tapahtuu nykyisin enemmän kuin ennen, mutta verratkaapa pyrien määrän kasvua onnettomuustilastoihin, päästäänkö edes lähelle autojen aiheuttamia onnettomuuksia?
Vähän luulen ettei?
En voi sille mitään, mutta luokittelen aika tekopyhäksi ihmisen joka itkee toisten telkemisistä....
"People are more violently opposed to fur than leather
because it's easier to harass rich women
..... than motorcycle gangs." - Unknown
Mikä se on tässä Uralissa...kun ei se vaan toimi?
Ois kiva tietää ovatko pyörä onnettomuudet sidonnaisia pyörä malleihin.
Sattuuko eri malleilla onnettomuuksia yhtä paljon ostomääriin verrattuina.![]()
Alte et late
Mukavan oloista olettamista... Kyllä mulla on "nopea" pyörä ihan itseni takia, eipä ole koskaan edes käynyt mielessä noita hommatessa muihin vertailu. Egonko takia busa on vuodesta toiseen yksi myydyimmistä pyöristä?(GSFN @ Kesä. 14 2009,13:20) kirjoitti
Luuletko muuten oikeasti, että tuon suomen nopein threadin ukot on sellaisia jotka ajelee "kovaa" pelkästään tuolla lentokenttä ajoissa? Kyllä se kuule useammalla ukolla siitäkin thredista välillä maisema vaihtuu aika vilkkaasti![]()
Tuota.. Eikö tämä topic ole jo lähes uhrin halventamista, kun täällä vaan taas tätä vanhaa tappelua?
e: Vaikka ylinopeuden takia on kuollutkin niin silti pitäisi kunnioittaa mielestäni uhria.
Bensa haisee hyvälle ja vauhti tuntuu kivalle
Edelleen sitä mieltä,että vetomiehet tulkaa radalle kisamaan.Saa ajaa
niin kova kuin haluttaa.
Selitykseksi ei käy,että se ei ole niin kivaa kuin tiellä hurjastelu.
Voi olla että itsetunto saa kolahduksen kun huomaa todellisten
kuskien katoavan horisonttiin.
Ainakin tehopainosuhteeseen perustuvat vakuutukset antaisivat ymmärtää, että tehokkailla pyörillä syntyy korvattavaa. Kuulemma korotuspainetta on kyykyillä yhä suhteessa matalaviritteisempiin laitteisiin.(pinna @ Kesä. 14 2009,14:11) kirjoitti
Mualimallahan kyykkyjen vakuutukset on monessa maassa aika huikealla tasolle, mutta onhan siinä yhtälössä tietysti muutakin kuin pelkät kolarikorjaukset, eli esim. varkauden riski, sekä se, että täyskatetun muovisukkulan korjaaminen aina maksaa, vaikka se menisi parkissa nurin.
Silti se ei vaikuta ihan niin yksinkertaiselta, että jokainen aivan menestyksekkäästi säätelisi sitä nopeuttaan oikean käden kahvasta.
- Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
Kerran vielä. Miksi moottoripyörillä tapahtuu paljon enemmän tieltäsuistumisia, kuin raskaalla ammattiliikenteellä? Näin varsinkin kilometrisuoritteeseen verrattuna. Huonompia kuskejako?
On se niiiin väärin!
Voi kauheeeta....onneksi toinen jäi elloon...Toivottavasti uutinen häiritsee harrastustoimintaa.
Ajoko kovaa...oliko mutka...miten olis pitänyt ajaa että ei ois käyny? Onko kynttilöistä pulaa?
Opetelkaa ajamaan tai lopettakaa ajoissa eikä ajossa.
Oisko auttanu kunnon koulutus ?? Oisko kuskin kannattanu jättää mp ostamatta.??
Mitä mitä mitä..?
GHOSTWRITER
Miksi vain raskaaseen verrattuna ...(Puimurimies @ Kesä. 14 2009,15:14) kirjoitti
Sattuupa sitä muillekin .. eikä tässäkään ollut kyse pelkästään kuskin riskeistä.
Kuski riskeerasi muitakin .. eikä ole tämä tapaus mitenkään harvinainen.
Minun mielestäni kyse ei ole pelkästään moottoripyöräilystä vaan
kyse on nuoruudesta, riskinotosta, näyttämisestä jne ...
On vain niin, että osa porukasta kaahaa vaikka kottikärryillä, jos
se vain suinkin olisi mahdollista ja varmasti henki siinäkin olisi alttiina.
<span style='color:red'>..rock...rock...rock...rock...ro...........</span>
-"Onko maapallolla älyllistä elämää?"
-"Kyllä, mutta olen vain käymässä."
Pitää muistaa, että kaikista moottorikäyttöisten ajoneuvojen kuljettajista ja matkustajista juuri motoristit ovat suojattomimpien joukossa. Kypärä ja ajopuku ei ikinä vastaa airbagein varustettua turvakehikkoa.(Puimurimies @ Kesä. 14 2009,15:14) kirjoitti
Eikä se varmaan lähtökohtaisesti kovin turvallista ole tempaista pihalle millään muullakaan kulkuneuvolla, mutta motoristin lentäessä lepikkoon tai törmätessä toiseen ajoneuvoon seuraukset ovat helposti todella vakavat. Näin voi olla asian laita jo tosi pienessäkin vauhdissa, jos ei ole onni matkassa. Ja täällä ihannoiduilla +200km/h nopeuksilla taas tarvitaan melkoinen lottovoitto, jos jää henkiin. Yleensä ei jää.
Siinä onkin mielestäni eräs todella pätevä syy olla haeskelematta omia limittejään katuajossa. Radalla niin voi tehdä selkeästi turvallisemmin, ja paljon todennäköisemmin jäädä vielä kertomaankin siitä, mitä sitten tapahtuu, kun se limiitti löytyy.
- Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
Olisiko syynä se, että toisessa on vain kaksi pyörää, raskaalla liikenteellä niitä voi olla vai 16, toisessa on tonnitolkulla painoa päällä ja toisessa vain 400 kg.(Puimurimies @ Kesä. 14 2009,15:14) kirjoitti
Toisille on laskettu aikataulua ja nopeusrajoitus, toiselle ei?
Toista tekee joku työkseen, toisella huvitteleekin (oi kauhia paikka) joku?
Miten ihmeessä voit verrata raskasta liikennettä ja kevyttä,ketterää pyörää keskenään?
Aijuu, editoin tätä nyt sen verran, että harvinaisen paljon on ollut muuten muutaman viime vuoden aikana tieltäsuistumisia rekoillakin...
Unohtamatta onnettomuutta, joka vei linja-autollisen nuoria mennessään.
Ei kannata verrata näitä, sillä kuolonuhrien määrä on aivan eri sfääreissä....
"People are more violently opposed to fur than leather
because it's easier to harass rich women
..... than motorcycle gangs." - Unknown
Mikä se on tässä Uralissa...kun ei se vaan toimi?
Niin kauan täällä vetomiehet mesoaa, kun se sattuu omalle kohdalle, sattuu, kun pyörätuoli ylittää jalkakäytävän reunan, sattuu kun avustaja pyyhkii kuolan pois poskelta.
Ihminen luulee olevansa haavoittumaton, kuolematon siihen asti kun jysähtää.
Olisi ehkä vakavoitumisen paikka, siihen voisivat osallistua myös nämä, joita pieninkin sääntö, rajoitus vituttaa.
V
Vähällä on moottoripyöräilijät päässeet tähän asti. Miksei kotilokuskit ala protestoida turvavyöpakkoa koska motoristeillakaan ei ole?
Ne jotka kirjoittavat noista hukkumisistä niin ei voi sanoa kuin, että oletta puusilmiä, hukkuva harvoin aiheuttaa vaaraa toisille.
20 km/h ylinopeutta niin pyörä valtiolle vaan ja pyöriin joku siru josta poliisi tunnistaa sen jos menee karkuun. Jos siru puuttuu niin valtiolle vaan. Kaikki tämä sen takia etten halua mitään rajoittimia pyörääni joidenkin ääliöiden takia.
Just tostahan kaikki johtuu. Aina on joku "opettaja" opettamassa asioita jne.(pecha @ Kesä. 14 2009,16:07) kirjoitti
Yleensä hommat oppii tai sitten ei.
Se että joku ei opi ei anna oikeutta jollekin opettaa. Vaikka olisi kuinka bisnestä.
Tiettyjä asioita ei vaan voi opettaa. Sitä on esimerkiksi hengissäpysymisentaito moottoripyörällä.
Nämä tällaset "rata-ajopäivät" sun muut paskat. saavat pölkkypäät vaan osoittamaan olemattomia taitojaan ruumiinavauksessa.
Samaa paska kastiin kuuluu myös nykyiset mp-lehdet. Ovat täynnänsä vaan kisaa ja rataa ja renkaita...ym sontaa joka ei millin vertaa kiinnosta enää sellaista, joka vähintään vittuuntuu siitä että moottoripyöräily olisi harrastus.![]()
GHOSTWRITER
Isoin erohan noilla ryhmillä taitaa olla se, että eräät motoristit ovat jopa ylpeitä lipoistaan kun taas yhtään autonkuljettajaa en tiedä joka olisi elvistellyt tekemillään virheillä.
Rekkakuskia joka vääntää Essolla juttua ajamisistaan ylipainoilla ja ylinopeuksilla pidetään urpona mutta jos motoristi elvistelee nopeuksilla niin sitten on kova vetomies?
Mitäs muita eroja noilla on?
Dirty Nasty Furriner
Elämä on täynnä vaaroja, ja riskinottamista.
Nykyisellään, jo liikkuminen yleisillä paikoilla, tai julkisilla on riskialtista, kun ei tiedä mimmonen kaheli on päästetty suljetulta vapaalle lomailemaan, taikka kotihoitoon, kun ei varat riitä pitää niitä kiinni. (onneksi nopeusvalvontaan kuitenkin satsataan runsaasti varoja).
Lait, ja niitten tulkinnat on niin perseellään suomenmaassa tänä päivänä.
Raiskaajat, ja tappajat pääsevät minimituomioilla, ja eivät yleensä maksa yhteiskunnalle aiheuttamistaan vahingoista penniäkään, mutta onneksi on huomattu, että varoja saadaan helposti kerättyä ylinopeussakoilla takaisinpäin.
Onko meillä muuten täällä foorumilla yhtäkään hemmoa, joka ei olisi joskus rikkonut jotain sääntöä tai lakia?
Jos olet rikkonut, niin miksi rikoit, ja miten perustelet sen, että rikoit juuri sitä sääntöä. Oliko se sallittavampaa, kuin nopeusrajoituksen noudattamatta jättäminen?
Tätä vääntöä voidaan jatkaa maailman tappiin asti, ja todennäköisesti jatketaankin täällä foorumilla.
Jeesustelijat, ja kukkahatut vääntävät oman kantansa puolesta, ja vetomiehet oman.
Turhaa vääntöä. Jokainen tekee mielensä mukaan, ja säätelee sitä nopeutta yläkerran atk:n antamien käskyjen mukaan.
Toivottavasti me kaikki kuitenkin selvittäisiin hengissä, ja terveinä tän kauden yli.
Ihminen ei vaan aina tee fiksuja päätöksiä.
Nyksä. Speed Triple 2013
EX: GSX-R 1000 K6
EX: R6R 06
Suom(l)essa ehkä fiksuinta olisi se: Että viina ilmaiseksi vesiposteihin. Ja että ÄRkioskilta saisi pistoolin tai muun aseen panoksineen.(Staga @ Kesä. 14 2009,16:22) kirjoitti
Tää on niin pölkkykansaa että ihmetyttää että edes joku isorikkaan pentu kehtaa sanoa tulla KIDnapatuksi.
En sano mitään siitä, mikä on oikea tapa vaikuttaa. (en tarkoittanut kenenkään korvia, niin kuin YLE.) Vaikka kyllä se YLE on vaikuttanut ihan liian kauan.
Jos nykySuom(l)essa haluaisi vaikuttaa.....niin kaita se olisi jotain ihan muuta..lähinnä.... kysymys : Millaisessa suomessa päättäjän lapset tai vanhemmat haluaa ASUA. : Tai kuolla?
GHOSTWRITER
Kysyit sitä aiemmin ja vastasinkin sinulle aiemmin. Ilmeisesti vastaus ei kelvannut?(Lilja @ Kesä. 14 2009,12:21) kirjoitti
Ole hyvä.
Ainahan se on mukavampaa ajaa tehokkaalla pyörällä. Pystyy kikkailee ja temppuilee, sen takiahan sillä pyörällä ajetaa et se on hauskaa... Mutta tuo on ihan mutuilua kun itellä ei vielä sellasta pyörää löydy mis ois tehoa, mutta ehkä joskus(Pectusfortuna @ Kesä. 14 2009,17:04) kirjoitti
Jos joku saa kiksejä ihan normi huristelusta nii se on mulle ihan ok, mulle ihan sama. Ajakoon sitte sillai, ei se oo multa pois. Mut mites se on muilta pois jos joku joskus vähä avaa, ottaaha se päähä kun se pääsee kovempaa, mut ei siinä montaa minuuttia voita, paitsi jos on pitkä matka. Että elkäähä huoliko, kaikki kerkee perille, lähtee vaa pariminuuttia aikasemmin *
--GsxR:iä--
Kandee varoo noita liikenteenjakajia, niillä on nykyään tapana siirtyä suoraan ajolinjalle varsinkin kun kyse on noista nopeammista kuskeista![]()
Dirty Nasty Furriner
Hei haloo! Tässä on ihminen menettänyt henkensä. Oisko kohtuullista jättää tää kukkis/vetomies - vääntö jonkin toisen otsikon alle?
Tosimies saa salaatista ripulin.
Birra finito propello stoppo.
Kawasaki ZZR 1400 Turbo
Sipoo 260MPH club
Ei kannattaisi enää jankuttaa samasta asiasta jonka muutamat näyttävät ymmärtävän,mutta teen sen silti vielä kerran.
En ole kukkahattu millään muotoa.Tämä on sellainen harrastus jossa jokainen vastaa tekemisistään omalla persnahkallaan.Jokaisella on pelisäännöt tiedossa kuinka mennään ja mitkä on seuraukset.Kun tietoisesti ruvetaan lähestymään riskirajoja on pomminvarmaa että riskit realisoituvat ennemmin tai myöhemmin.Tämä koskee ylinopeuksia joista selviää lompakolla ja tämä koskee myös niitä huonompia vaihtoehtoja joista selviää joko yhteiskunnan (lue meidän kaikkien) kustantamalla sairaanhoidolla tai sitten elämä loppuu maantieojaan tai auton kylkeen.Kannattaa kuitenkin muistaa että elämästä ei tule uusintoja niinkuin telkkariohjelmista.Se vammautuminen tai kuolema on lopullinen.Siinä ei auta minkäänlainen usko omaan erinomaisuuteen tai sen pyörän erinomaisuuteen.Jos uskot että teet kaiken vain itsellesi,kysy ensin perheeltäsi ovatko he samaa mieltä jos kuolema osuu koheltamisen takia kohdalle.
On aivan pomminvarmaa että ellei harrastajakunta ala tulla järkiinsä niin yhteiskunta tekee tarvittavat päätökset ja ennenpitkää huomaamme että ajellaan teho-ja nopeusrajoitetuilla vehkeillä.Toinen vaihtoehto on että käy niinkuin -70 luvun alussa kun kuolonkolarit pomppasivat niin saatiin pyöriin 120% extravero.Se olikin lopettaa koko touhun Suomesta.Poliisi ei katso loputtomiin huuli pyöreänä tolkuttomia ylinopeuksia ja pakoonvetoja.
Mun osaltani tämä vääntö saa olla tässä,toivottavasti edes joku nuorempi ottaa tämän tosissaan ja ajelee riittävän kaukana riskirajoistaan.Vahingoille ei voi mitään mutta tuo typerä vähättely on ääliömäistä.
Radalle siitä jos tekee mieli vetää sen mitä rahkeet antaa myöten!
Ai niin,unohdin;sielläkin on säännöt.....![]()
Eiköhän tässä ole aineksia "keskustelulle" ihan yhtälailla kuin muissakin tapauksissa, itse olen ainakin sen verran käytännönläheinen ihminen että jos henkikulta sattuisi moottoripyöräillessä lähtemään niin saatte vääntää ihan vapaasti koska minua se ei tule häiritsemään.(2jorma2 @ Kesä. 14 2009,17:40) kirjoitti
...and music? Well, it's just entertainment folks.
Aineksia kyllä. Ehkä minulle vain sattui sellainen inhimmillinen hetki. Pyydän anteeksi hetkellistä heikkouttani.(freerider70 @ Kesä. 14 2009,17:54) kirjoitti
Tosimies saa salaatista ripulin.
Birra finito propello stoppo.
Kawasaki ZZR 1400 Turbo
Sipoo 260MPH club
Mun mielestä taisit olla ainoa joka vastasi siihen. Halusin kuulla enemmän mielipiteitä. My bad.(Pectusfortuna @ Kesä. 14 2009,17:04) kirjoitti
Honda XL600V Transalp
Jotkut tahtoo rahaa
jotkut tahtoo valtaa
mä en tahdo muuta kuin
dingdong-kellon
dingdong-kellon
soittaa saa
pimpeli pom
Masentavaa kun jotkut ehdottavat nopeusrajoituksia ratkaisuna tilanteeseen jossa henkilö on ottanut tietoisin riskin omalle hengelleen ja valitettavasti kuollut onnettomuudessa. Moottoripyörien ylinopeuden aiheuttamat kuolemat sivullisille on äärimmäisin harvinaisia (käytännössä yksittäistapauksia Suomen kokoisessa valtiossa), kun esim. alkoholi tappaa työikäisistä ~2000 vuosittain, itsemurhat 800 jne. Ja käytännössä ne jotka haluavat ajaa ylinopeutta tekevät sitä kunnes eletään isovelivaltiossa jossa on kamerat 200m välein / GPS-sirut joka ajoneuvossa (ja joiden olemassaolo varmistetaan kameroilla). Siinä vaiheessa kyseiset henkilöt todennäköisesti siirtyvät toiseen vaaralliseen harrastukseen, ja en välttämättä haluaisi elää tuollaisessa valvontayhteiskunnassa muutenkaan.
tls -99
Se nyt vaan näyttää taas kerran kovasti siltä, että varsin ratkaiseva osatekijä tässäkin tragediassa on ollut ihan oma, tarpeeton riskinotto. Ja mistäs muuten tiedämme sitäkään, onko takapenkkiläinen ollut aivan samaa mieltä vauhdinpidosta vai ei?(nawitus @ Kesä. 14 2009,18:46) kirjoitti
Jos viime vuosina on kuollut luokkaa 30 motoristia, tästä määrästä noin 1/3 on menehtynyt juuri tämänkaltaisissa turmissa, joita erittäin todennäköisesti ei olisi koskaan tapahtunut, jos olisi niin sanotusti ollut järki päässä eikä jäässä. Se on aika suuri % kaikista menehtyneistä.
Valitettavasti näyttää kyllä siltä, että tänä vuonna ei taida 30 kuollutta riittää mihinkään. Tänäkin viikonloppuna on jo kahden osalta riskit realisoituneet jäätävällä tavalla.
- Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
Nyt kun moottoripyöräilyn riskejä kovasti vähätellään ja rinnalle otetaan kaikenmaailman leipäveitsien ja uimaretkien vaarallisuus, tulee mieleen, että onko liikenteestä tulossa liian turvallista?
On se niiiin väärin!
Ko. tapauksessa poliisi epäilee alkoholilla olevan osuutta? Ei hyvältä kuulosta.
En ymmärrä asennetta, " tehdään mitä halutaan, itse vastaan teoistani". Ei tällaista vastuuta ole kenelläkään.
Joka tuollaisen linjan ottaa tuhoaa paljon myös ulkopuolisia. Karkean realistisesti ajatellen kuolonkolari on helkkarin kallis juttu myös meille muille.
Ja sivuvaikutukset, uskon ettei kukaan täällä tätä "vapautta" puolustava muista sitä vuotta 1973. Minä muista, ja ulkopuolisten hörhöjen takia jouduin luopumaan harrastuksesta kun viranomaiset pistivät ison remmin pyörimään.
Kyllä heillä keinot on.
Olkaa sitten "vapaita" kun pyörien tehot rajoitetaan 20 heppaan, hinnat nostetaan kolminertaisiksi, vakuutukset kymmenkertaisiksi, jne..
Moittikaa sitten vasta "Suomen perseestä olevaa lainsäädäntöä". kele.
V