(Staga @ Kesä. 16 2009,08:37) kirjoitti
Noniin, nyt ollaan lähempänä. Ei ne säännöt toki vielä ketään pelasta.(MattiR @ Kesä. 16 2009,08:40) kirjoitti
Eli kun joitain muitakin sääntöjä kuin nopeusrajoituksia valvottaisiin hiukan tarmokkaammin, ei edes ehkä niin tarmokkaasti kuin ylinopeuksia, niin alkais varmaan homma helpottamaan.
10 km/h ylinopeudesta ei satasen alueella saa kuin rikesakon, mutta mun mielestä nää toisten kiilaamiset kun ne ajaa nyt ylinopeutta ja muu kansalaispoliisiaktivismi on jo todella törkeää liikenteen vaarantamista.
Ja ihan ylipäätään vois hiukan kattoa tietääkö ihmiset edes liikennesääntöjä millään tavalla.
Ei auta poru eikä selite, kun käyntiin lähtee Homelite
Bitit on pc:stä...
Eikä sääntöjä voi tai kannata noudattaa, ellei ole jatkuvaa kiinnijäämisen pelkoa, eli näkyvää valvontaa?
Ducati 900 SS
No miten on, voiko? Ei näytä voivan oikeassa elämässä.(aksu @ Kesä. 16 2009,10:17) kirjoitti
Kaikkein vaikein tilanne on tietysti se, ettei edes tiedä ajavansa aivan päin vittua ja vielä todella vaarallisella tavalla.
Olen tainnut aiemminkin mainita esimerkkinä mm. moottoritielle liittymisen kiihdytyskaistalta. Jos oikeasti luulee, että siellä moottoritiellä ajavat ovat väistämisvelvollisia ja luulee sitä kiihdytyskaistaa hidastelukaistaksi, eikä kukaan koskaan anna siitä sakkoa, tai edes kerro puhuttelussa miten siitä pitäisi ajaa, niin se usko säilyy sellaisenaan ja vielä ärsyttää "kun kukaan ei anna tietä ja taas meinas sattua kolari".
Tähän vielä kaveriks samanlainen urpo ajamaan sitä moottoritietä samaan aikaan, niin sitten kun se toinen köröttää sinne 80km/h, niin toinen blokkaa siitä vasemmalta motoristin ahtaalle ihan silkasta kohteliaisuudesta ja pahoittaa vielä mielensä kun säikähti viime hetkellä motoristin kovaäänistä moottoria. Jepjep...
Niinpä, muiden virheet me huomaamme paljon helpommin kuin omamme, mutta vain omiin ajotapoihinsa voi vaikuttaa.(-ShadowMan- @ Kesä. 16 2009,10:34) kirjoitti
Onhan moottoritillä ajavalla senverran velvollisuuksia, että jättää edelläajavaan etäisyyttä niin paljon, että se kiihdytyskaistalta tuleva mahtuu ajoneuvojen väliin, vaikka vauhtia ei olisikaan vielä ihan 100- 120km/h.
Ducati 900 SS
Kuinkas minun asuntoautollani, jonka rajoitus on 80 ja toisekseen tuommosta vanhaa myymäläautoa ei edes saa kiihdytysrampissa piiskattua siihen rajoitukseenkaan asti? Sama koskee jotain yhdistelmiä, joiden kiihdytysaika kuormattuna on minuutti pari 0-80. Kuitenkin kaikilla näilläkin on ihan laillista liikkua moottoritiellä.
Ei se hidastelu mitään mutta kun oon täällä tampereella jo pari mammaa nähny jotka on pysäyttäny sinne kiihotuskaistan päähän kun eivät ole uskaltaneet ajaa sinne väliin
Muoks. mihis hittoon yks viesti tosta mun yläpuolelta oikei hävis?
Jos mun viestiä meinasit niin poistin ite. Ei mua huvittanutkaan vastata itsestäänselvyyksiin.(Bones @ Kesä. 16 2009,12:53) kirjoitti
Toi kiihdytyskaistoilla hidastelu on kyllä tosi rasittavaa, hankaloittaa vaan perässä tulevienkin tielle liittymistä. Ja ennen kun joku ehdottaa jättämään pidemmän välin edellä ajavaan niin siitähän vasta soppa syntyiskin kun tukkosella kehä I:llä alettais kiihdytyskaistan alussa odottelemaan, että edellinen ehtii tarpeeksi kauas.
En tiedä miten joskus aiemmin on autokoulussa opetettu, mutta itelle neuvottiin vaan kiihdyttämään ihan reippaasti ja vasta moottoritielle liittymisen jälkeen kattelemaan mitä se mittari näyttää ja laskemaan nopeus rajoitusten mukaiseksi..
ZX-10R '04 - "Think Han Solo and making the jump to lightspeed." - Motorcyclist
Juuri noin teki tuon kortti lähti -ketjun aloittajakin.(Medi @ Kesä. 16 2009,13:06) kirjoitti
GSX-F750 -> FZ1-S -> RSV1000R Factory -> R1 -> XVS1100 Classic -> FJR
Vedät vaan paksun savupilven saattelemana maksimiteholla, niin sivulliset näkevät, ettei tumpelointi johdu yrityksen puutteesta, jolloin he suhtautuvat siihen huomattavasti ymmärtävämmin.(Tyyppi @ Kesä. 16 2009,12:27) kirjoitti
Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
Luulen, ettei autokoulun opettaja ihan niin reipasta kiihdytystä kuitenkaan tarkottanut.. 170/100 nopeudessa tuskin on kyse enää siitä, että haluaa päästä sujuvasti kiihdytyskaistalta moottoritielle.(S.Haltia @ Kesä. 16 2009,14:10) kirjoitti
ZX-10R '04 - "Think Han Solo and making the jump to lightspeed." - Motorcyclist
Ajoin tänään kyseistä tietä Pietarsaaresta Kokkolaan, kuten niin monena muunakin kesäkuisena päivänä. Onnettomuus sattui loivan kaarteen jälkeen, jota edeltää pitkä suora. Pian, noin 100 metrin jälkee tulee liikenneympyrä. Surmansa saanut motoristi paikkakuntalaisena varmastikin tiesi tämän. Liikenneopastin, joka sijaitsi aivan tien pientareella, oli kookas ja se oli pystytetty kuuden metallijalan varaan, josta kaksi tien puoleista oli taipunut noin metrin korkeudelta maasta katsoen. Koska tänään on sateinen päivä, en ehtinyt erottaa tien pinnasta, oliko tiehen jäänyt jarrutusjälkiä tms.
Kyseinen kohta tiestä ei ole kovinkaan kummoinen ajettava ellei ylinopeutta ole ollut todella paljon, jolloin reagoiminen edessä olevaan liikenneympyrään on voinut tulla pikaisena. Onko tiellä ollut muita liikkujia tms? Koska tiedotusvälineissä ei ole ollut onnettomuudesta lisäinformaatiota, eivätkä nekään paikkakuntalaiset, joiden kanssa olen asiasta keskustellut, tunnu tietävän mitään varmaa. Eri ihmiset "tietävät" *eri asioita, ja sanomalehdissäkin on toisiinsa nähden ristiriitaisia uutisia. Keskipohjanmaa lehti uutisoi, että alkoholilla epäillään olleen osuutta onnettomuuteen, kun taas Österbottens Tidningin mukaan näin nimenomaan ei ole ollut.
Pahoittelen omalta osaltani tapahtunutta. Surmansa saanutta on jäänyt kaipaamaan omaisia ja ystäviä, liikenneopastimen juurelle oli sytytetty kynttilälyhtyjä.
Edit. liikenneopastimen kannatinjalat kuusi kpl
Aikuinen nainen nexusti
Juurikin näin ja sen näkee jo autosta ilman sen suurempia yrityksiäkin. Eipä se siitä kuitenkaan kovin paljon turvallisempaa tee.(vetomies @ Kesä. 16 2009,16:17) kirjoitti
Mutta tyhjälle motarille liittyminen onkin jo eri juttu *![]()
Kuulin tänään paikkakuntalaisilta, että kyydissä ollut v -84 syntynyt nuori nainen on kuollut Taysissä. Hän oli saanut pahan aivovamman. Alkoholilla ei ollut osaa kolarin syntymisessä, muilla aineilla ilmeisesti sitten kuitenkin.
Aikuinen nainen nexusti