Sivu: 4 / 5:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 2345 ViimeinenViimeinen
Tulokset 91:stä 120:een 133:sta
    Lainaa (Puimurimies @ Kesä. 14 2009,19:08) kirjoitti
    tulee mieleen, että onko liikenteestä tulossa liian turvallista?
    Sama tulee mieleen joka kerta , kun joku jättää väistämisvelvollisuutensa täyttämättä ja siitä seuraa onnettomuus, pieni tai iso. Nopeusrajoitukset vaan vielä samaan suuntaan eli alemmas niin kohta onkin enemmistöllä tunne, että voidaan ajella silmät kiinni.
    636 -> 998
    Lainaa (Staga @ Kesä. 14 2009,17:23) kirjoitti
    Kandee varoo noita liikenteenjakajia, niillä on nykyään tapana siirtyä suoraan ajolinjalle varsinkin kun kyse on noista nopeammista kuskeista *
    Oooh, tämäpäs oli hyvä ja hauska huomio
    enemmän ratoja ja ajoharjottelua...pakollisiksi!
    Lainaa (telleri @ Kesä. 14 2009,22:01) kirjoitti
    enemmän ratoja ja ajoharjottelua...pakollisiksi!
    Miksi?
    Taivas saa odottaa
    mistäs tiedetään ettei takana ollut vaikuttanu? vaikea taittaa kaarteeseen jos takapenkkiläinen koittaa pysytellä pystyssä...

- If you risk nothing, you gain nothing -
    Lainaa (Eki- @ Kesä. 14 2009,21:39) kirjoitti
    Sama tulee mieleen joka kerta , kun joku jättää väistämisvelvollisuutensa täyttämättä ja siitä seuraa onnettomuus, pieni tai iso. Nopeusrajoitukset vaan vielä samaan suuntaan eli alemmas niin kohta onkin enemmistöllä tunne, että voidaan ajella silmät kiinni.
    Sen, että ei aja x kertaa kovempaa kuin tikkarissa lukee, ei tarvitse olla sama asia kuin se, että ajaa puolinukuksissa.

Olen itse asiassa kanssasi samaa mieltä siitä, että vaaratilanteita ja onnettomuuksia aiheutuu myös sen takia, että ei osata olla valppaina, tai sitten keskitytään ajaessa johonkin aivan muuhun kuin ajamiseen. (Tosin oman näkemykseni mukaan niitä aiheutuu myös väärin valittujen kovien nopeuksien seurauksena, ja tämä on sellainen ryhmä, jota ei olisi olemassa ilman noita kovia nopeuksia.)

Oli miten oli, ja ajeli sitä kukin ihan mitä vauhtia itse parhaaksi katsoo, mutta kyllä motoristin survival-säännöissä varsin korkealla pitäisi olla se, että joka hetki pitää olla hereillä, ja silmät selässäkin (noin kuvaannollisessa mielessä). Esimerkiksi pitkällä matkalla onkin aika haasteellista, kuinka säilyttää hyvä virkeystaso.
    - Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
    25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
    Liittyi Apr 2003
    Lat: N 60 14' 15.67" Long:E 25 07' 20.79"
    Lainaa (pecha @ Kesä. 14 2009,23:18) kirjoitti
    Oli miten oli, ja ajeli sitä kukin ihan mitä vauhtia itse parhaaksi katsoo, mutta kyllä motoristin survival-säännöissä varsin korkealla pitäisi olla se, että joka hetki pitää olla hereillä, ja silmät selässäkin (noin kuvaannollisessa mielessä). Esimerkiksi pitkällä matkalla onkin aika haasteellista, kuinka säilyttää hyvä virkeystaso.
    Ja mitenkäs tuo eroaa kaikesta muusta ajamisesta?
    Saakos jossain muussa liikennevälineessä kuski nukkua tai torkkua tjmv
    olipa käytetty vauhti ihan millainen hyvänsä?
    Hätäisesti tulkattuna, kun ylinopeuttakaan ei saisi laillisesti ajella ja
    laillisissa nopeuksissa ei pysy hereillä, niin tuommoisille kuskelle ei
    sitten kuskina oleminen sovi laisinkaan. Kannattaisi harkita siirtymistä
    kyytiläiseksi tai vaihtaa harrastus vaikka patjatehtaalle koenukkujaksi tjmv....
    Unissakävelyssäkin lienee vaaransa .. luulisin... *
    <span style='color:red'>..rock...rock...rock...rock...ro ...........</span>
    -"Onko maapallolla älyllistä elämää?"
    -"Kyllä, mutta olen vain käymässä."
    Keskipohjanmaa 15.06.09
    Kuljettaja menetti moottoripyöränsä hallinnan kovan vauhdin takia, jolloin ajoneuvo suistui tieltä ja sinkoutui vasten tieliikenneopastimen rautaisia kannatinputkia. Poliisin mukaan myös alkoholilla saattaa olla osuutta asiaan.
    Jos tuo pitää paikkansa niin mielestäni vääntäminen asian tiimoilta riittänee?.Vaikka kait täältä löytyy niitäkin jotka löytää oikeutuksen myös kännissä kaahailuunkin???.
    Suiza on hyvä pyörä
    Lainaa (Luu5 @ Kesä. 15 2009,10:37) kirjoitti
    Vaikka kait täältä löytyy niitäkin jotka löytää oikeutuksen myös kännissä kaahailuunkin???.
    Mitä kovempi vauhti kännissä ajaessa on, sitä nopeammin on perillä ja on siten vähemmän aikaa uhkana muille. Eli ihan ok kunhan tajuaa pitää känniajot mahdollisimman pikaisina.

ZX-10R '04 - "Think Han Solo and making the jump to lightspeed." - Motorcyclist
    Lainaa (Luu5 @ Kesä. 15 2009,10:37) kirjoitti
    Vaikka kait täältä löytyy niitäkin jotka löytää oikeutuksen myös kännissä kaahailuunkin???.
    Moottoripyörällä kaahaaminen on niin vaarallista että kukapa sitä nyt selvinpäin uskaltaisi tehdä? Ihan ymmärrettävää että pitää ottaa vähän rohkaisua ennen ajamaan lähtemistä.
    Lainaa (saksanpaimenkoira @ Kesä. 14 2009,20:45) kirjoitti
    Ko. tapauksessa poliisi epäilee alkoholilla olevan osuutta? *Ei hyvältä kuulosta.
    En ymmärrä asennetta, " tehdään mitä halutaan, itse vastaan teoistani". Ei tällaista vastuuta ole kenelläkään.
    Joka tuollaisen linjan ottaa tuhoaa paljon myös ulkopuolisia. Karkean realistisesti ajatellen kuolonkolari on helkkarin kallis juttu myös meille muille.
    Ja sivuvaikutukset, uskon ettei kukaan täällä tätä "vapautta" puolustava muista sitä vuotta 1973. Minä muista, ja ulkopuolisten hörhöjen takia jouduin luopumaan harrastuksesta kun viranomaiset pistivät ison remmin pyörimään.
    Kyllä heillä keinot on.
    Olkaa sitten "vapaita" kun pyörien tehot rajoitetaan 20 heppaan, hinnat nostetaan kolminertaisiksi, vakuutukset kymmenkertaisiksi, jne..
    Moittikaa sitten vasta "Suomen perseestä olevaa lainsäädäntöä". kele.
    +1
    Moon oikias, sinoot vääräs - Moomma oikias, tootta vääräs...
    Opinions are like assholes, everybody got one.
    Honda XL 125 R -82 --> Kawasaki Z 650 -77 --> Honda CM 400 T -84 --> Honda NTV 650 Revere -90 --> Triumph Thunderbird 900 -00 --> Triumph Tiger 955i -05
    Lainaa (saksanpaimenkoira @ Kesä. 14 2009,20:45) kirjoitti
    En ymmärrä asennetta, " tehdään mitä halutaan, itse vastaan teoistani". Ei tällaista vastuuta ole kenelläkään.
    Joka tuollaisen linjan ottaa tuhoaa paljon myös ulkopuolisia. Karkean realistisesti ajatellen kuolonkolari on helkkarin kallis juttu myös meille muille.
    ÖhMhh...?
    Nyt en kyllä minä puolestani oikein ymmärrä?
    Kuka ottaa vastuun minun teoistani, jollen minä itse?
    Mä olen käsittänyt, että hölmöilyistä ja kaikesta muusta sanktiot on nimenomaan henkilökohtaisia?
    Voisinko mahdollisesti siirtää sakot työnantajalleni, Kelalle tai jollekin muulle instanssille maksettavaksi?
    Toisekseen, kuolonkolari on paljon halvempi kuin kymmenen vuoden linnatuomio tai elinikäinen invaliditeetti?
    Ainakin minun laskelmieni mukaan?
    "People are more violently opposed to fur than leather
    because it's easier to harass rich women
    ..... than motorcycle gangs." - Unknown

Mikä se on tässä Uralissa...kun ei se vaan toimi?
    Liittyi Jun 2007
    Helsinki by the Grace of God
    Yhteiskunta on myös sijoittanut sinuun ihan saatananmoisen summan kustantamalla esimerkiksi koulutuksesi ja terveydenhoitosi ja on laskenut että siirtyessäsi työelämään se saa sinuun käytetyt varat takaisin verojen muodossa.

Itse kannat vastuun teoistasi mutta kyllä siinä häviäjien penkillä on myös yhteiskunta istumassa.
    Dirty Nasty Furriner
    Tuliski noi rajoittimet vaikka pyörii nii ei tarviis enää sitte silläkää ajaa, tulis halvemmaks, ei tarviis enää rahaa jne....
    --GsxR:iä--
    Lainaa (Lilja @ Kesä. 14 2009,12:21) kirjoitti
    Kaahaaminen ei oo kuitenkaan ainua tapa ajaa moottoripyörää. Itte oon ainakin pystynyt nauttimaan ajamiseta ihan nopeusrajoitusten puitteissa.

En lakkaa ihmettelemästä sitä, miksi jengi hommaa sellaisia pyöriä, joissa vauhti ei vaan tunnu. Ookoo, niillä pääsee kovaa, sen ymmärrän. Mutta jos ei tunnu siltä, että menee kovaa, niin mikä järki siinä on?

Haluan nyt tähän loppuun laittaa sellaisen diskleimerin, että en todellakaan halua provosoida tai vittuilla tällä kommentilla. Haluan vain kysyä. Oon kysynyt tätä samaa täällä foorumilla aiemminkin, mutta en saanut vastausta. Musta olis mielenkiintoista keskustella oikeasti näistä asioista, ei lukea tuota samaa vittuilua ketjusta toiseen.

Kiitos.
    Sulle sopivaa järjellistä vastausta et tuohon tule saamaan. Mopoilu on kuitenkin niin fiilis asia, eikä järjellä ole siinä juuri mitään tekemistä. Sun totuus mopoilusta voi olla minulle ihan yhtä järjetöntä. *
    En pysty esimerkiksi käsittämään mitä mopoilusta saa jos otetaan mopojen suorituskyky pois ja lillutaan liikennevirrassa... Sen teen enemmin autolla, saapahan kuunnella mankkaa ettei nukahda ja polttaa norttia samalla.

Ps. Vaikka mun valinta 535 viragon ja auton väliltä on auto, yritän kuitenkin ymmärtää niitäkin jotka ottaa viragon, enkä tarvitse järjellistä selitystä valinnalle. *

Pss. Pitää paikkansa ettei kaahaaminen ole ainut tapa ajaa moottoripyörää. Pyrin itsekkin ajamaan sievästi riittävän kauas taajamaasta, tosin vaihtelevalla menestyksellä, ennenkuin alan itseäni miellyttävällä tavalla ajamaan.

Psss. Ei pidä paikkaansa etteikö vauhti tuntuisi näillä "tykeillä". Kyllä se vauhti tuntuu, hitaammat mopot siinä vaan menettävät ennemmin hohtonsa. Eivät jotku pystymopot tunnu nopeilta vaikka ajo-ominaisuudet ovatkin perseestä jo pienemmillä vauhdeilla, eikä lujaa pysty kunnolla menemään. Itse en suostu laittamaan rajoittimeksi sitä että mopon pitää olla hidas/huono ajaa. Kuskista sen pitää lähteä miten mennään. Kyynel kaikille niille joita toisten käyttäytyminen niin kovasti riepoo, valitettavasti elämä tulee olemaan raskasta jatkossakin.
    Supermoto
    Lainaa (Staga @ Kesä. 14 2009,17:23) kirjoitti
    Kandee varoo noita liikenteenjakajia, niillä on nykyään tapana siirtyä suoraan ajolinjalle varsinkin kun kyse on noista nopeammista kuskeista *
    Kandee varoa myös hirviä. Ne voi yllättää täydellisen kuskinkin.
    Supermoto
    Lainaa (jpuonti @ Kesä. 14 2009,23:09) kirjoitti
    mistäs tiedetään ettei takana ollut vaikuttanu? vaikea taittaa kaarteeseen jos takapenkkiläinen koittaa pysytellä pystyssä...
    Takapenkkiläinen saa vaikka seistä toisen sivulaukun päällä, jos huvittaa. Pyörä menee silloinkin ihan sinne, minne kuski sen työntää.

Jos on vaikeeta, pitää opetella.
    Liittyi Apr 2003
    Lainaa (Cute @ Kesä. 15 2009,19:27) kirjoitti
    Nyt en kyllä minä puolestani oikein ymmärrä?
    Kuka ottaa vastuun minun teoistani, jollen minä itse?
    Ymmärsinköhän ihan oikein, että esim. Jokelan ampumatapauksen
    seurauksena aseluvan jättänyt (antanut, myöntänyt) poliisikin sai
    jonkinlaiset rapsut. Siispä ... pelkästään ampuja ei siis ollutkaan
    yksinänsä vastuussa. Samoin on yhteiskunnassamme monien
    muidenkin asioiden kanssa. Rakennuksilla sattuneiden kuolemien
    vastuullisina on enimmäkseen esimiehet ainakin jossain määrin.
    Puolustusvoimissammekin upseereillä on vastuu miehistöstä ja
    tarkemmin ajatellen aika monissa tapauksissa joidenkin yksittäisten
    ihmisten kusipäisyydestä joutuu yllättävän monet vastuuseen tai
    korvausvelvollisuuteen tai muuten vain kärsimään. Sairaaloissa
    henkilökunta vastaa potilaista, vanhemmat vastaavat lapsistaan,
    vanhusten hoitoloissa vastataan vanhuksista, linja-autokuskit
    vastaavat kyyditettävistään lentäjistä puhumattakaan jne ...

Mitä tarkoitit, että teoistasi vastaat vain sinä .. tuota on vaikea uskoa.
    Onko tässä tapauksessa myös ajokortin myöntänyt viranomainen vastuussa?Jos verrataan tuohon Jokelan tapauksen päätökseen niin samalla logiikallahan sen pitäisi mennä näin. Johonkin se muiden vastuun raja on vedettävä ja varsin usein näitä käsitellään kellon alla.
    Lainaa (Staga @ Kesä. 14 2009,09:58) kirjoitti
    Lainaa (vuohi @ Kesä. 14 2009,09:19) kirjoitti
    Valitettavia tälläiset tapahtumat toki mutta ei näitä millään rajoittimilla ja säännöillä ikinä saada pois
    Jaa ei saada säännöillä pois?

Niin no, aika moni tämänkin kesän kuolleista mootoripyöräilijöistä jatkaisi vieläkin ajelemista mikäli joko motoristi itse tai toinen osapuoli olisi sääntöjä noudattanut.

Tähän asti kai 12 kuollutta:
    2.4 Eurassa autoilija kääntyi eteen.
    6.4 Kehä III:lla autoilija mahdollisesti kiilasi motoristin kaiteeseen.
    26.4 Maalahdessa autoilija kääntyi eteen.
    29.4 Sotkamossa pysäköidyn auton perään ajaminen.
    16.5 Raahessa ulosajo
    22.5 Riihimäellä hallinnan menetys, mahd. sairaskohtaus.
    22.5 Joroisissa hirvikolari
    26.5 Nastolassa vauhdilla jakajaan.
    8.6 Virtasalmella törmäys kilpailutilanteessa.
    12.6 Alavudella ohitustilanteessa kääntyvän auton perään ajaminen.
    12.6 Heinolassa hirvikolari.
    13.6 Pietarsaaressa nähtävästi vauhdilla opastinta päin.

Paskaa tuuria ainakin kahdessa (hirvikolari) ja ehkä kolmessa mikäli Riksun tapaus tosiaankin oli sairauskohtaus tai jopa neljässä jos mukaan luetaan Motoparkin kilpailutilanteessa sattunut turma.
    Lopuissa kahdeksassa säännöt varmastikkin olivat jo olemassa mutta niiden noudattamatta jättäminen osoittauikin sitten turmiollisiksi motoristien tapauksissa.

Toki olisin kiinnostunut Vuohelta kuulemaan kuinka säännöillä ei olisi näitäkään kuolemia saatu estettyä...
    Tää oli kyllä ihan suvereenia sumeaa logiikkaa, sitä samaa, jota kukkahatut ja lainsäätäjät toimittavat.

Toivon kerrankin, että tää oli oikeasti vitsi, jota en tajunnut?

Ensin onnettomuuksia, jotka nykysäännöillä olisi voitu välttää ja perään kysymys, et miks ei muka voida säännöillä saada näitä vähemmäks... Niin, miks ei?

Tässä on juurikin se vetomiehen, kukkahatun ja normaalijärjellä varustetun ihmisen ajattelun ero. Suurin osa vetomieheksi itseään luulevista lunastaakin Darwin-awardsin, kukkahatut haluaa kieltää ihan kaiken ja silti porukkaa vaan kuolee koko ajan ja normaali-ihminen jää ihmettelemään miks*kaikki kiva kielletään...

Eli oiskos sittenkin kasvatuksessa ja ennalta ehkäisyssä joku asia, joka ei oo kenenkään vastuulla ja sitä paikataan sitten uusilla alati kiristyvillä säännöillä, jotka eivät auta vaan päinvastoin aiheuttavat vaan lisää vitutuksen nousua ja sitä kautta lisää onnettomuuksia... Alkaa niistä tavan ihmisistäkin tulla Darwinisteja.
    Ei auta poru eikä selite, kun käyntiin lähtee Homelite

Bitit on pc:stä...
    Taisi MattiR tarkoittaa Kauhajoen tapausta. Jokelan tapauksessa poliisia ei kai epäilty/syytetty mistään.
    Liittyi Apr 2003
    Lainaa (Pectusfortuna @ Kesä. 15 2009,21:53) kirjoitti
    Taisi MattiR tarkoittaa Kauhajoen tapausta. Jokelan tapauksessa poliisia ei kai epäilty/syytetty mistään.
    No niinhän se olikin ..

Tämäkin uutinen on esimerkki siitä miten kuskin teot saattavat
    vaikuttaa aika moneen muuhunkin kuin kuskiin itseensä ...
    Liittyi Jun 2007
    Lainaa (-ShadowMan- @ Kesä. 15 2009,21:51) kirjoitti
    Toivon kerrankin, että tää oli oikeasti vitsi, jota en tajunnut?

Ensin onnettomuuksia, jotka nykysäännöillä olisi voitu välttää ja perään kysymys, et miks ei muka voida säännöillä saada näitä vähemmäks... Niin, miks ei?
    Missasit yhden pointin:
    "Lopuissa kahdeksassa säännöt varmastikkin olivat jo olemassa mutta niiden noudattamatta jättäminen osoittautuikin sitten turmiollisiksi motoristien tapauksissa."

Eli mikäli oltaisiin noudatettu lakeja olisi nämäkin kuolemantapaukset vältetty, en osaa sitä selvemmin sanoa.
    Dirty Nasty Furriner
    Aloitan viestini ottamalla osaa tapahtuneeseen ja toivottamalla voimia omaisille. Varmasti on rankkaa.

Ja sitten vääntämiseen.
    Nämä ovat sitten ihan henk.koht. mielipiteitä ja yleistyksiä. Ei varmaan ollut ylläri...

Tuossa ensimmäisellä sivulla oleva Stagan listaus tämän vuoden kolareista, joissa motoristi on menettänyt henkensä, ei oikein sovi kuvaan että ylinopeus varsinaisesti olisi ollut se suurin tekijä pääosassa kolareita. Kautta rantain, tänä vuonna on uutisoitu ennen näkemättömän paljon hurjia ylinopeuksia, jotka ovat olleet omiaan aiheuttamaan vaaraa muille tiellä liikkujille, mutta heistä ei yksikään ole vissiin aiheuttanut kolaria. En väitä etteikö riski kasvaisi ja jälki olisi rumaa, mikäli joku tuuppaa sen (minkä vaan) mopottimensa autosta sisään. Samoin Stagan kommentti noista sääntöjen noudattamatta jättämisestä iskee. Moni olisi selvinnyt kun joku olisi noudattanut sääntöjä. Olen mielestäni lukenut useammasta tapauksesta kun autoilija on tullut tylysti motoilijan eteen. Minun päälleni meinattiin ajaa torstaina, maasturi vaihtoi kaistaa katsomatta (ajoin peräti liikennesääntöjen mukaan), ja kun huomautin maasturin kuljettajaa äänimerkinantolaitteella, niin vastaukseksi tuli fingeriä. Kyllä asenteissa on vikaa, mutta se koskee kaikkia.

Jos mietitään kuinka monta meitä motoilijoita oikein on, niin onhan se varmaa että osa poistuu. Oli se sitten omaa tyhmyyttä, arviointivirhe, jonkun muun huolimattomuutta, tekninen vika, piittaamattomuutta tai vaan huonoa tuuria, minä en silti usko että tiukemmilla laeilla saataisiin kaikkia karsittua pois. Ja jos mietitään mielenterveysongelmia, niin oliko 1/100 on jonkin sortin ongelma. Eli joka sadannella henkilöllä suomessa viiraa jonkin verran päässä, ja näitä varmasti löytyy ajokortillisistakin. Ja moniko meistä motoilijoista on ns. uusmotoristeja, jotka ovat saaneet kortin "lahjaksi"? En väitä että heidän ajamisessaan välttämättä mitään vikaa ole, mutta jokin mp-koulutus saattaisi olla poikaa. Se vaan on kauhean näköistä kun käsistä lähtee ER-5:n kokoinen "tehotykki", ja jengi mollaa oikeasti tehokkailla mopoilla ajavia.

Tuossa oli kommenttia että tehokkaat mopot ovat egonpönkittäjiä, ja yleinen mielipide tuntuu olevan että niillä kikkaillaan ja rikotaan lakeja, häiriköidään yms. Ja jaskan ketut, jos mulle annetaan customi niin varmasti yritän keulia silläkin, polvi pitäisi ainakin saada maahan...

Itsellenihän on aivan sama mikä vekotin on alla, kunhan sen saa takarenkaalleen. Ja kyllä, minäkin availen, joskus vähän reippaammin, mutta hengissä olen vielä. Itseasiassa kaikki vaaratilanteet joihin olen itse joutunut, ovat tapahtuneet aivan normaalissa (lue: rajoitusten mukaan) ajossa. 95%:sti kotilo ei huomaa, tai kääntyy eteen. Olen täysin tietoinen omista riskeistä mutta itse ainakin katson missä avaan tai kikkailen. Kortti on lähtenyt kerran - autolla, sakkoja ei ole tullut yhtään. Ja jos minä poistun niin eiköhän mun verorahoista ole mennyt sen verran valtion kassaan että mut saadaan mullan alle. Luultavasti mut saa sitten noukkia kilon paloina. Ennemmin häiritseen verorahoilla maksetut nistien ja varkaiden koulutukset ja ylläpidot sun muut, kuin että jotain motoristi veljeä, tai siskoa hoidetaan sairaalassa pannujen takia.

Oikein raivostuttaa nämä veto vs. kukka väännöt, kun kaikki osoittelee sormella toisiaan, valitetaan ja sätitään ja ollaan parempia ihmisiä kuin muut. Perkele, synnitön heittäköön ensimmäisen kiven. Meinaan että se täysin liikennesääntöjen ja rajoitusten mukaan ajava saattaa olla se vaaranaiheuttaja itse (kuten se henkilö joka viimemaanantaina puhuessaan hands-freehin ei keskittynyt liikenteeseen ja meinasi ajaa päälleni rampissa) ja aiheuttaa muille sen hetken hölmöilyn.

Ai niin, osoitappa etusormella vaikkapa seinään, ja katso kuinka monta sormea siitä kädestä osoittaa takaisinpäin...
    Nordöstersjökustartilleriflygspaningssimulatoranlä ggningsmaterielunderhållsuppföljningssystemdiskuss ionsinläggsförberedelsearbeten
    Valitettavia tälläiset tapahtumat toki mutta ei näitä millään rajoittimilla ja säännöillä ikinä saada pois

Niin no, aika moni tämänkin kesän kuolleista mootoripyöräilijöistä jatkaisi vieläkin ajelemista mikäli joko motoristi itse tai toinen osapuoli olisi sääntöjä noudattanut.

16.5 Raahessa ulosajo

Toki olisin kiinnostunut Vuohelta kuulemaan kuinka säännöillä ei olisi näitäkään kuolemia saatu estettyä...
    Pakko puuttua tähän vielä sen verran että mitkä noista mielestäsi olisi saatu jollain uusilla asetuksilla estettyä. Ainoa mikä tulee itselle mieleen on motoparkin onnettomuus joka olisi saatu estettyä jollain uudella entistä tiukemalla ympäristölailla mikä olisi sulkenut kaikki suomen moottoriradat. Suurin osa onnetomuuksistahan toki jäisi tapahtumatta jos porukka ei ajaisi kännissä, ylinopeutta, väsyneenä tai kääntyilisi toisten eteen mitkä kaikki ovat jo kielettyjä.
    Liittyi Jun 2007
    sigh... Ei tarvita mitään uusia sääntöjä tai rajoituksia jos vanhoja edes yritettäisiin noudattaa.
    Dirty Nasty Furriner
    Liittyi Apr 2003
    Okei ... säännöt ovat suurin piirtein kunnossa ...
    Kyse on siis ASENTEISTA .. vai miten on?
    Lainaa (JGo @ Kesä. 14 2009,10:59) kirjoitti
    Lainaa (GSFN @ Kesä. 14 2009,10:42) kirjoitti
    Toivonpa vain, ettei kukaan motoristi, tai sellaisen alku ota vakavasti näitä vedätysmiesten jorinoita siitä, että mahdollisimman kova vauhti on joka tilanteessa eduksi....
    Ja toivottavasti kukaan ei uskottele itselleen olevansa kuolematon kun pistää turvaliivit päälle ja ajaa rajoitusten mukaan.
    Niimpä, turvaliivit saattavat aiheuttaa vääristyneen tunteen turvallisuudesta.
    Tähän kun lisätään Pan Europeanin massiivisen plexin tuoma tuulen suoja niin, yhdistelmää kuljettava saattaa erehtyä istuvansa työsuhde volvossaan?

Siinä tämä neonkeltainen teiden ritari luukuttaa 78kmh, ja kierrokset hakkaa rajottajaan kuin moto gp varikolla. Yhtäkkiä keskellä peltoaukeaa kulkevalle tielle teleporttaakin HIRVI! Nou hätä ajattelee kuljettaja ja runttaa ulkomuistista takajarrun pohjaan. Siinä sitten pujottelevat mies sekä Pan European hirven jalkojen välistä liukuen kohti penkkaa.
    Lainaa (Tyyppi @ Kesä. 14 2009,08:19) kirjoitti
    Mistähän muuten johtuu, että mm. kuorma- ja linja-autoilla tapahtuu niin paljon vähemmän tieltäsuistumisia yms. verrattuna ajettuihin kilometreihin. Ehkä niillä ei ihan niin kaahata. Toki niilläkin vahinkoja tulee ja jälki silloin on rumaa mutta kyllä ne paljon moottoripyöriä paremmin näkyy tiellä pysyvän.
    Missä se ero, joka pitäisi toteuttaa moottoripyörilläkin?
    No ehkä ihan ensimmäisenä kannattaisi kokeilla sitä moottoripyörää ja sitten miettiä missä se ero on. Pikaisella vilkaisulla voisi huomata, että toisessa on vain kaksi pyörää...

Ei siihen mitään rajoittimia tarvita. Montako kuolemaan johtanutta tieltä suistumista Suomessa on sattunut alla olevalla vempeleellä?

dYNY

"Those who risk nothing, do nothing, achieve nothing, become nothing"! *
    *David Jefferies 1972-2003

FEEL THE NOISE * *

* Kawasaki ZX-10R '07*
  30.  
    Lainaa (vuohi @ Kesä. 16 2009,07:37) kirjoitti

16.5 Raahessa ulosajo

Pakko puuttua tähän vielä sen verran että mitkä noista mielestäsi olisi saatu jollain uusilla asetuksilla estettyä. Ainoa mikä tulee itselle mieleen on motoparkin onnettomuus joka olisi saatu estettyä jollain uudella entistä tiukemalla ympäristölailla mikä olisi sulkenut kaikki suomen moottoriradat. Suurin osa onnetomuuksistahan toki jäisi tapahtumatta jos porukka ei ajaisi kännissä, ylinopeutta, väsyneenä tai kääntyilisi toisten eteen mitkä kaikki ovat jo kielettyjä.
    Eiköhän tuossa ajettu takaa sitä, että ihan jo nykyään voimassa olevia sääntöjä noudattamalla iso osa tuossa listassa mainituista olisi hengissä.

Jollain on varmasti kova hinku lukea tuo niin päin, että oletan sääntöjen noudattamisen takaavan henkiinjäännin. Ei se sitä takaa, mutta mitä isompia riskejä otetaan, sen karummin ne joillekin sitten aina valitettavasti realisoituvat.

Eli, tuossa listassa on monta onnettomuutta, jotka olisivat jääneet kokonaan tapahtumatta ilman kuljettajan itsensä tekemiä ratkaisuja, joiden voimme nyt jälkikäteen todeta olleen virheellisiä.

Onhan tämä ihan kivaa puuhaa, ja vauhti on ilman muuta yksi siihen kuuluvista elementeistä. Mutten silti ole täysin vakuuttunut, että kiksejä saadakseen on 100% välttämätöntä asettaa itsensä välittömään hengenvaaraan. Tähän vaikuttaa myös se, että aloitin aktiivisen harrastamisen 90-luvun alussa, joten on jossakin vaiheessa jo ehtinyt tulla mieleen, että kuinkahan kauan sitä oikein uskaltaa tuuriinsa luottaa. Alkuaikoina kyllä tuli tehtyä yhtä sun toista sellaista, mitä en välttämättä enää tekisi.

Tietystikään en (sen enempää kuin kukaan muukaan) voi tässä asiassa puhua kuin omasta puolestani, mutta minulle lajissa on aina ollut todella paljon muutakin kuin pelkästään kova vauhti.

Sekin voi olla harhaluulo, että jos joku ei aja tuolla miljoonaa, niin hän on ´hidas´ ja ´tumpelo´. Nykyään on mp:n ohjaimissa tietenkin hyvin monentasoisia kuljettajia, aivan aloittelijoita, sekä kokeneita konkareita, ja kaikkea siltä väliltä. Mutta marssinopeus ei välttämättä korreloi suoraan sen kanssa, osaako ajaa vai ei.

Ainakin jatkuva muun liikenteen seassa kaahottaminen kertoo yleensä, että vaikka ajotaidot olisivat miten oivalliset, riskien arvioinnissa on vielä kehittämistä. Ja kadulla selviämisessä (ei siis välttämättä selviämisessä huomiseen, tai ensi kuuhun, vaan siten, että eletään vanhaksi) tarvitaan molempia.
    - Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
    25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
Sivu: 4 / 5:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 2345 ViimeinenViimeinen