Hei onko kukaan täällä turbottanut tuota 1300 konetta... omassa pyörä ainakin kaipaa tuota ahdinta .. tukehtumisen merkkejä ennen 5000 rpm..![]()
Tuollainen löytyy ==> http://sandrpro.com/Honda%20cb1300%20turbo.htm *(samppa79 @ Kesä. 13 2009,20:17) kirjoitti
Myös ainakin Hornettia on turbona liikkeellä *![]()
Vain turbo antaa kunnon voimaa!
samaa kyselin itsekkin aiemmin täällä. Konkreettista ohjetta hieman ujosti sain.
Päätä ensin haluatko laillisen pelin ja pitääkö nim.omaan olla nykyinen mopo, CB1300, johon haluat lisää paukkua.
Jos molempii kyllä, asia kyllä onnistuu Suomessakin, mutta jäin itse kyllä ymmärrykseen ettö KANNATTAA teettää osaajalla - ei 'erkillä'. (vastuut!)
Kustannus on luokkaa 50% mopon hinnasta. Ei siis lähde 10-20% haarukalla. Jälleenmyyntiarvo tuskin maksaa takaisn.
Samalla rahalla tehoja saa muista laitteista vaihtaen mutta jos se ei sama asia ole niin silloinhan se ei ole.
Itsäni asia jäin hieman kiinnostamaan mutta ajan puutten vuoksi selvitys jäi vaiheeseen. Luulen että hinnat on neuvoteltavissa - mutta 'satasilla' turha kuvitella.
Samoin periaatteelliinen asia turbo vai mek.kompura (CB1300 käyntialueet)? --> ammatti-ihminen osaisi opastaa.
Jos vertaat taas PC + putki/Slip-on viritys vs lisä hp:t , (appr. hintaluokka 2000 e / +20 hp maks)
Ahtaminen voisi olla 'järkevä' - sikäli kun sillä on MITÄÄN tekemistä asian kanssa.
jos etenet asiassa kerro kuulumisia..
Juu, jälleenmyyntiarvo luultavasti laskee vaikka rahaa palaakin 10 ke.. Itse en ainakaan ostaisi jotain turboviritystä omaan käyttöön edes puolella hinnalla vakioon verrattattuna. Vakiona tuollainen cb 1300 on varmaan ihan kiva; kohtuuhinnalla jaappanin classisen kauden komea pihankoriste ja naapurin harmistuksen aihe, takarenkaan polttoon sitten vaikka biikingi tai veemaksi. Mutta kuten sanottu, kukin tavallaan.
Mielipiteitä on monia kyllä ja hyvä niin. Itse kun kerran pääsin turbotettua mopoa kokeilemaan päätin etten koskaan enää aja vaparilla. Senverran rajusti repi laite että jäin koukkuun heti. Vaikka uusissa kilo-gixxeri-luokan pyörissä tehoa ja suorituskykyä on runsaasti tuplasti tehokkaampi turbomopo on kuitenkin ihan jotain muuta. Kokemus on ikimuistoinen!(O.L.M.I @ Kesä. 18 2009,06:56) kirjoitti
On totta ettei turbopalikoihin uponnutta rahaa saa myyntitilanteessa takaisin mutta tuskin monikaan turbottaa pyörää myyntiä silmälläpitäen. Varmaan itselleen tehdään turbot ja muutkin viritelmät.
Rahamäärä suhteessa saatuun hevosvoimamäärään on turboissa todella paljon pienempi kuin esim.putki/commander jne. virityksillä. Tavanomaisissa virityskeinoissa tehoraja tulee jossain vaiheessa vastaan mutta turboissa vain katto on rajana,siis noin periaatteessa.
Suomessa vain yksi tekijä on erittäin paha vastus voittaa ja se on muutoskatsastus! 91-malliset ja uudemmat tulee päästömittauttaa ja sitä ei Suomessa periaatteessa pysty tekemään. Eräillä foorumeilla on kavereita jotka kertovat jollain konstilla saavansa turbot papereihin kun maksat hirveän summan rahaa. Ruotsissa myös homma käy mutta mittaus maksaa myös n.1900 Euroa!!! Meni läpi tai ei. Tuolla rahalla maksaa monet sakot ja katsastaa pyörän taas vakioksi moneen kertaan jos kilvet lähtee.
But anyway,turboa kannattaa mennä kokeilemaan jos on mahdollisuus. 2hv/kg-turboprätkä on jo aika äijä-laite [/quote]![]()
Vain turbo antaa kunnon voimaa!