Tulokset 1:stä 15:een 15:sta
  1. #1
    Ajoinpas jälleen kerran tänään Kokkolasta Pietarsaareen tämänkesäisen siivun. Eka kerta oli nyt sadekelillä. Huonokuntoiseksi muistin tien olleen jo viime kesänä, mutta nyt märkä keli toi yllätyksen, mikä viime kesänä ei tullut ilmi. Vällillä Rödsö-Bosund olevia korjausta vaativia olevia kohtia oli paikattu osan matkaa jopa vastaavanlaisin kuin oli Hki-Tre moottoriteilä kuolonkolarin aiheuttaneen kolarin tapaisin leveällä paikkauksella suoritetulla bitumivanalla. Omalle kohtalle sattui onneksi kapeampi sauna, mutta ikävästi sekin takapäätä heitti.

    Huomenna on sitten tarkoitus alkaa soittamaan Destian vastaaville asiasta. Tuolla pätkällä ajelen itse paljon kesäisin ja monta motoristia siellä tuntuu tulevan vastaan myös.
    Aikuinen nainen nexusti
  2. #2
    Periaatteessa epäkohdista kannattaa ilmoittaa vastuussa olevalle taholle jotta asiaan voidaan keksiä parannus, mutta tällä ongelma varmaan ei kuitenkaan kokonaan poistu.

    Vaikka pikipaikkoja tulevaisuudessa osattaisiinkin tehdä niin ettei ne olis liukkaita märällä, niin ei ajaessa pysty näkemään onko tiessä oleva paikkaus tällainen uusi ja pitävä, vaiko vanha ja liukas. Ja märällä tiellä saattaa olla paljon muutakin pintaa liukastavaa kuin piki, kuten esim. tielle valunutta öljyä tms. shaissea.

    Märällä ei taida muu auttaa, kun pitää turvamarginaalit potenssiin 10, ja ajella kuin pappa kusi sukassa, jos sanonta sallitaan.



    Yamaha FJR 1300 -07
    Ex: Suzuki SV 1000 N K4
    Ex: Suzuki GSX 750 -98 ("Inazuma")
  3. #3
    Valtion teiden tienpito kuuluu Tiehallinnolle, ilmoitus sinne.
    Bensalla pestään pensselit, dieselillä tehdään voimaa.
  4. #4
    Saattaapi olla että destia ei eväänsä liikauta ellei tiehallinto tee toimeksiantoa.

    Huomatukset teiden kunnosta voi tehdä tiehallinnon tienkäyttäjän linjalle:

    0200 2100 (pvm)


    Jaa, pitäs lukee näitä. Tuossa edellähän tuo jo tuli...



  5. #5
    Tuota se tekee kun rahasta on tiukkaa Helppoa (ja halpaa) on vain lorotella kuumaa pikeä halkeamat täyteen ja kuitata tie siten "korjatuksi". Tuollahan ei ole mitään tekemistä sen kanssa kuinka fiksua tai jopa jollekin tienkäyttäjäryhmälle vaarallista tuo touhu on
    Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08
  6. #6
    Kuinka turvallinen on tie johon ei ole laitettu pikeä? Tarkoitan sellaista juuri eturenkaan mentävää railoa asvaltissa. Jos näistä kahdesta pitää valita niin kyllä pikipaikka vie voiton, se antaa vielä mahdollisuuden.
  7. #7
    Lainaa (Simbad @ Kesä. 13 2009,10:25) kirjoitti
    Kuinka turvallinen on tie johon ei ole laitettu pikeä? Tarkoitan sellaista juuri eturenkaan mentävää railoa asvaltissa. Jos näistä kahdesta pitää valita niin kyllä pikipaikka vie voiton, se antaa vielä mahdollisuuden.
    Tästä olen samaa mieltä, paikaamaton tie on pahempi kuin paikattu. Siitä halkeamasta irtoaa ajan saatossa helposti isompikin pala, ja sitten ollaan pyörän kanssa ihmeissään kun koitetaan pysyä villin ratsun selässä.

    Semmosta tietysti vois pyytää, että nämä paikatut osuudet merkattaisiin liukkaan tien liikennemerkillä, niinku uusi asvaltti, niin noita osais varoa.
    Yamaha FJR 1300 -07
    Ex: Suzuki SV 1000 N K4
    Ex: Suzuki GSX 750 -98 ("Inazuma")
  8. #8
    /\ Niin joo, mutta eikös ne kyetä käsittelemään niin, ettei ne ole NIIN liukkaita ja juuri tästä mennään yli aidan kaatuneesta kohdasta?
    Yamaha Tenere 700 2019 "Ghost"
    Previous bikes:*Yamaha FZS 600 2001>Honda VFR 800 V-tec 2004 ABS DCBS PGM-FI H.I.S.S Staintuned>Honda XL650V TransAlp 2002*
    *Does my bike make my butt look fast?*
  9. #9
    Lainaa (marza @ Kesä. 13 2009,10:36) kirjoitti
    /\ Niin joo, mutta eikös ne kyetä käsittelemään niin, ettei ne ole NIIN liukkaita ja juuri tästä mennään yli aidan kaatuneesta kohdasta?
    Juu, mutta miten sitä sitten tuolla tienpäällä kerkee erottaa, että mikä pikinauha pitää, ja mitä pitää varoa?

    Melkein parempi varoo niitä kaikkia...
    Yamaha FJR 1300 -07
    Ex: Suzuki SV 1000 N K4
    Ex: Suzuki GSX 750 -98 ("Inazuma")
  10. #10
    Mjoo Destia on vain yksi urakoitsija muiden ohessa, turha sinne soittaa. Vastuu on Tiehallinnolla kuten mico totesi.

    Kerro sitten etenikö asia ja mitä kautta.
    * Who's General Failure and why's he reading my disk? - Anon.
    * Tuubi
  11. #11
    Lainaa (Havis @ Kesä. 13 2009,10:50) kirjoitti
    Lainaa (marza @ Kesä. 13 2009,10:36) kirjoitti
    /\ Niin joo, mutta eikös ne kyetä käsittelemään niin, ettei ne ole NIIN liukkaita ja juuri tästä mennään yli aidan kaatuneesta kohdasta?
    Juu, mutta miten sitä sitten tuolla tienpäällä kerkee erottaa, että mikä pikinauha pitää, ja mitä pitää varoa?

    Melkein parempi varoo niitä kaikkia...
    No eikös se ole nimenomaan niin, että ne pikeäjän PITÄISI käsitellä ne siihen malliin, että ne eivät ole liukkaita. Eikun palautetta vaan menemään, että homma on jäänyt kesken. No, tuleehan niitä varottua, jos ehtii. Monet huonokuntoiset tiet on vaan paikattuja, ettei niitä oikeasti ehdi väistelemään jokaista pikipaikkaa, jossei sitten ajele kävelyvauhtia.



    Yamaha Tenere 700 2019 "Ghost"
    Previous bikes:*Yamaha FZS 600 2001>Honda VFR 800 V-tec 2004 ABS DCBS PGM-FI H.I.S.S Staintuned>Honda XL650V TransAlp 2002*
    *Does my bike make my butt look fast?*
  12. #12
    Pikipaikkausta on käytetty teiden ruutavaurioiden ja halkeamien paikkauksessa niin kauan kuin on ollut asfalttiteitä. Joskus 80 luvulla pikipojat sirottelivat hiekkaa pikipaikkaan että olisi edes jonkinlainen pito säilynyt.
    Mutta jokatapauksessa kannattaa soittaa 0200 2100 eli tienkäyttäjän linjaan aina kun huomaa tiessä ongelmia. Ainakin tuon meidän kotitien pitävät aika hyvässä kunnossa kun aina soitetaan jos jokin reikä aukeaa etc.
    Taivas saa odottaa
  13. #13

    Tunnus suljettu
    Liittyi May 2005
    Kirkkonummi
    Eikun kielletään öljy, sen paikka-aineen, pien teossa

    Onhan noita kilometrejä mopottimilla kakenkaikkiaan 6-numeroisen luvun verran tahkottu . . . . . . joskus hieman lipsuu, noon pitäähän hereillä pitkällä matkalla . . . . pakko mikä pakko korjata se tie jollain tavoin . . . . Ihan asennekysymys
  14. #14
    Palautettua nyt sitten annettu Tiehallinnon kotisivujen kautta:

    Tervehdys,
    asiani koskee ns. 7-sillantietä välillä Kokkola-Pietarsaari, muistaakseni tien numero on 749 tai 719 ja erityisesti väliä Öja-Bosund. Tuolla noin 10 km pätkällä on käytetty erittäin runsaasti pikipaikkauksia, joista leveimmät ovat 30cm levyisiä ja niitä yhdessäkin kohdassa on niin leveälti, että paikkauksien välttäminen väistämällä on mahdotonta. Lisäksi on myös hiukan ohuempaa pikiraitaa keskiviivalla ja kannulla lirutettuja halkeamapaikkauksia. Kaksi vuottahan sitten yksi motoristi kuoli Hämeenlinnantiellä tuollaisen pikipaikkauksen takia, Kolme viimeistä viikkoa on ollut sateisia ja kyseisellä tieosuudella päivittäin ajaneena totesin henkilökohtaisesti paikkaukset erittäin arvaamattomiksi. Vielä viime viikolla näin, kuinka ko tieosuudella valettiin uutta 30cm pikiraitaa. Minkä takia noihin pikipaikkauksiin ei voida laittaa sorapintaa liukkauden vähentämiseksi? Odotetaanko taas, että motoristi menettää henkensä liukastumisen vuoksi? Tuo tieosuus on motoristien suosima kauniiden maisemiensa takia ja sitä käyttävät myös monet sellaiset motoristit, joille pikipaikkauskohdat eivät ole tuttuja, vaan tulevat yllätyksenä. Ihmishenki on liian kallis tällaiseen pelleilyyn.



    Laitoin vielä ruksin kohtaan, jossa ilmoitin haluavani yhteydenoton heidän taholtaan.
    Ehkäpä asiaan tulisi muutos, jos mahdollisimman moni alkaisi reklamoimaan tieosuuksista, joilla vaarallisia pikipaikkauksia on käytetty. *



    Aikuinen nainen nexusti
  15.  
  16. #15
    Lainaa (Simbad @ Kesä. 13 2009,10:25) kirjoitti
    Kuinka turvallinen on tie johon ei ole laitettu pikeä? Tarkoitan sellaista juuri eturenkaan mentävää railoa asvaltissa. Jos näistä kahdesta pitää valita niin kyllä pikipaikka vie voiton, se antaa vielä mahdollisuuden.
    Niinpä tässä kulmilla oli pesuvadin kokoinen reikä asvaltissa...kesti yli kuukauden että Destia sai reijän paikattua...siitä pisteet Destialle...
    <br />