Tulokset 1:stä 23:een 23:sta
  1. #1
    Juuh elikkä jammi alkoi merkkailemaan reviiriään tallin lattialle, tankki ylös ja pohjastahan se märkä oli. Letkut ja bensansuodatin kunnossa, ei siis vuoda niistä. Ainoaksi vaihtoehdoksi jäi pohjassa oleva tiiviste:




    Tiiviste on siis vissiin jotain muovia, ainakin kovaa tuntuu olevan ja tuo "sisäkehä" tai kaulus, miksikä sitä haluaakin sanoa on kumia. Siinä on yksi pieni kohta mistä kaulus on kärsinyt, ei viiltoja mutta taittunut vähän. Tankki purettiin talvella joten ehkä on mennyt kiinnilaitettaessa huonosti ja nyt alkoi vttuilemaan.. *

    No hymyssä suin Yamaha centeriin ja myyjä kertoi tiivisteelle niin suolaisen hinnan että suositteli sitä katsottuaan vielä kokeilemaan jos pitäisi kun putsaisi kunnolla. Mielessä kävi että jos sen sivelisi jollain massalla tai silikonilla, mutta onko myynnissä mitään nimenomaan autokäyttöön tarkoitettua joka kestäisi bensaa?

    Tiedetään ettei halvalla saa hyvää eikä pähkinöillä muutakun apinoita mutta väliaikainen ratkaisu tuo nyt ainakin olisi *
  2. #2
    kokoontumisajoissa tuli aikoinaan väliaikaisesti paikattua tankki plastic paddingin kemiallisella metalilla kun pultin kanta hieroi siihen reiän. väliaikainen paikka oli edelleen paikallaan kun neljä vuotta myöhemmin pistin pyörän kiertoon
    Ei lipevä tai mielinkielin:"Tehkää hyvin! Kiitos syvin!"
    Nassukirja
  3. #3
    Kokeile läskiä, tuntuu ettei se sula millään
    GSR 600 -06 ---> GSX-R 1000 -05
  4. #4
    Itse taistelin saman ongelman kanssa kesällä. Parhaiten piti Bilteman musta moottorisilikooni. Itseasiassa se ei sulanut bensaan ollenkaan. Kaikki kumitiivisteet, mitä kokeilin, muutivat muotoaan ja liukenivat.
    Kyllästyin sitten pelkäämään mahdollista hajoamista aj ostin anturin tiivisteineen reikään.
  5. #5
    Würthiltä löytyy hyvä massa, Super RTV-silicon hinta on á 40€ pullo, mutta samaa evästä voi käyttää muuallekkin moottoriremontissa tiivisteen sijasta tai lisätiivistyksenä.
  6. #6
    Mitäs helvettiä. Meinasin ehdottaa jotain Sika-firman tuotetta, mutta noin nopeesti tuotetietoja selaillen mikään ko firman tuotteista ei kestä polttoaineita...?
    Ei edes Sikasil-Gasket joka on tehty nimenomaan tiivistyskäyttöön moottoriin.
    "Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
  7. #7
    Lainaa (Mutkaetana @ Heinä. 07 2009,21:16) kirjoitti
    Würthiltä löytyy hyvä massa, Super RTV-silicon hinta on á 40€ pullo, mutta samaa evästä voi käyttää muuallekkin moottoriremontissa tiivisteen sijasta tai lisätiivistyksenä.
    Tuonkaan tuoteselosteessa ei ole mainittu polttoaineesta mitään.

    "Korkealaatuinen tiivistysmassa ajoneuvoille.
    Kestää erinomaisesti jäähdytysnestettä,
    moottori- ja vaihteistoöljyjä. Ei häiritse
    elektronisten osien tai happitunnistimen
    toimintaa. Hyvä tarttuvuus. Lämmönkesto
    -60 °C…+260 °C, lyhytaikaisesti +315 °C.

    Käyttökohteet Imusarja, vesi- ja öljypumppu, laakereiden
    kannet, termostaattikotelo, öljypohja,
    vaihteisto- ja tasauspyörästön kotelo,
    yleistiivistys esim. kattoikkunat."
    "Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
  8. #8
    Onko tankin ja bensapumpun laipan tiivistepinnat kunnossa? Mulla oli samanlaisessa mopossa jo kertaalleen jollain massalla paikattu tiiviste, sillä seurauksella että sekä tankin pohja että bensapumpun laippa oli alkanut ruostumaan ja sitäkautta tankki toisinaan vuotamaan.

    Uusin siihen sen sikakalliin tiivisteen. Hiomisesta/kiillottamisesta huolimatta tiivistepintoihin jäi pieniä monttuja joten pistin tiivisteen molemmin puolin ohuesti wurthin dp300:aa. Kestänyt ainakin tämän kesän ajelut.

    Edit: taitaa muuten tuo dp300 olla vanhentunut nimike..



    "Kyl siinä vielä pitoa on, kankaat ei näy vielä."
  9. #9
    Tassa halpa ja hyva.ainakin mun vanhassa Gixxerissa toimi ja kesti hyvin bensat.Permatex musta silikoni liima/tiiviste ei maksanut HongKongissa kuin muutaman euron.Tossa sita olis lahes koko tuubi ,kuka tarvii saa hakea Vihdista.
    The true man wants two things: Danger and play >Nietzsche
  10. #10
    Lainaa (scuuba @ Heinä. 07 2009,21:43) kirjoitti
    Lainaa (Mutkaetana @ Heinä. 07 2009,21:16) kirjoitti
    Würthiltä löytyy hyvä massa, Super RTV-silicon hinta on á 40€ pullo, mutta samaa evästä voi käyttää muuallekkin moottoriremontissa tiivisteen sijasta tai lisätiivistyksenä.
    Tuonkaan tuoteselosteessa ei ole mainittu polttoaineesta mitään.

    "Korkealaatuinen tiivistysmassa ajoneuvoille.
    Kestää erinomaisesti jäähdytysnestettä,
    moottori- ja vaihteistoöljyjä. Ei häiritse
    elektronisten osien tai happitunnistimen
    toimintaa. Hyvä tarttuvuus. Lämmönkesto
    -60 °C…+260 °C, lyhytaikaisesti +315 °C.

    Käyttökohteet Imusarja, vesi- ja öljypumppu, laakereiden
    kannet, termostaattikotelo, öljypohja,
    vaihteisto- ja tasauspyörästön kotelo,
    yleistiivistys esim. kattoikkunat."
    Katsoppa sieltä käyttötiedotteen puolelta, siellä mainitaan asiasta.
    Bostikilla on myös samanmpinen, vaikkakaan ei spraypullossa, tuotenumero 1760, joka kestää bensiiniä sekä liuottimia.
    Locktite 5922, joka on tarkoitettu vanhojen paperi, korkki ja huopatiivisteiden ominaisuuksien tehostamiseen, toimii purettavissa tiivisteissä ja kestää liuottimia esim.bensiini.
    Locktite 5972 joka on tarkoitettu kylläkin korkeisiin lämpötiloihin, mutta tuubitavaraa ja kestää liuottimia.

    Noita voi tiedustella ETRAsta ja tuubille hintaa tulee esim. 18,00+22% alv.
  11. #11
    Tiivistin vuotavan bensahanan laipan Hylomar-nimisellä sinisellä mömmöllä, saa ainakin Motonetista. Hyvin on pitänyt.

    Moottorisilikonit varmaan pitää kans, Permatex on hyvä merkki.
    "If you think you can do a thing or think you can't do a thing, you're probably right..."
  12. #12
    Kyllä se ihan tavallinen sika massa(en muista tuotenumeroa)ainakin dieseliä kestää!
    YZF1000R
  13. #13
    Patentti ratkaisu.

    Teet pala mallin mäntysuovasta paksua tahnaa mitä leivot sinne reippaasti. Väliaikainen korjaus alumiinitankin halkeamassa kesti pari vuotta.. Lisäksi sen laipan saat vielä avattua, sika tms voi liimata sen melko tiukkaan kiinni.
    1290SAR, 950SE, 701LR Aurora, R75/5 Toaster
  14. #14
    Täältä ääni Hylomar Bluelle myös. Pro tököttiä...
    En kiellä enkä myönnä, vaan pikemminkin päinvastoin.

    Ray Of Darkness
  15. #15
    Ja kirjoitin sitten illalla näppäränä naisen tunnuksilla. No, hänkin varmaan kärsi minun kiroilusta pyörän äärellä..
    "Ei se koko, vaan miten sitä käyttää", sanoi 50cc (+750 +1100cc +125cc)
  16. #16
    Loctite® 5922

    Kestää bensaa ja lämpöä ja sillä on onnistuneesti paikattu juuri kyseinen tiiviste yzf sp jammusta
    Suzuki GsxR600 K6/7 laputon malli
    PowerBike Finland
  17. #17
    Myös Permatexin 2 non hardening kestää bensaa. Motonetista sai ainakin ja 2A oli tuubin merkintä
  18. #18
    Loctite® 5922 on ollut auto hommissa aina hyvä. Harmaa, ei niin "räkämäinen" kuivuttuaan kun tavan silikooni. "resistant to gasoline, kerosene, lubricants, hot and cold water, antifreeze mixtures, weak acids..ym ym."

    Myös Holts SureSeal on hyvä aine.
  19. #19
  20. #20
    Lainaa (TiJuKo @ Heinä. 07 2009,22:57) kirjoitti
    Täältä ääni Hylomar Bluelle myös. Pro tököttiä... *
    Tuota tuli nyt sinne työnnettyä eilen illalla. Jos sitä tänään tai huomenna kokeilis pitääkö..

    Mutta, kun olin tahmannut sekä tankin että laipan pinnat tuolla niin kaveri sanoi ettei sitä tiivistettä kuulu enää laittaa väliin. Onko näin? * Jätin sen sitten pois. Eli periaatteessa korvasin tuon tiivisteen sillä massalla....



  21. #21
    Lainaa (tumb| @ Heinä. 09 2009,18:05) kirjoitti
    Lainaa (TiJuKo @ Heinä. 07 2009,22:57) kirjoitti
    Täältä ääni Hylomar Bluelle myös. Pro tököttiä... *
    Tuota tuli nyt sinne työnnettyä eilen illalla. Jos sitä tänään tai huomenna kokeilis pitääkö..

    Mutta, kun olin tahmannut sekä tankin että laipan pinnat tuolla niin kaveri sanoi ettei sitä tiivistettä kuulu enää laittaa väliin. Onko näin? * Jätin sen sitten pois. Eli periaatteessa korvasin tuon tiivisteen sillä massalla....
    ...?
  22. #22
    Kyllähän tuo sen tiivisteen korvaa jos pinnat ovat kohtalaisen suorat. Näitä tiivistemassoja ei kannatta laittaa kovin paksua kerrosta pintojen väliin, koska se pursuaa sieltä pois kun laippa kiristetään. Joissakin paikoissa pursunnut massa voi tukkia esim. öljykanavia tms. ja sitten on isommat ongelmat edessä.
    ZZR 1400 ABS -07
    ZX-9R -03/-04
    ZZR 600 -93
    ZZR 500 -90
    RD 125 DX -77
  23.  
  24. #23
    Lainaa (tumb| @ Heinä. 09 2009,18:05) kirjoitti
    Lainaa (TiJuKo @ Heinä. 07 2009,22:57) kirjoitti
    Täältä ääni Hylomar Bluelle myös. Pro tököttiä... *
    Tuota tuli nyt sinne työnnettyä eilen illalla. Jos sitä tänään tai huomenna kokeilis pitääkö..

    Mutta, kun olin tahmannut sekä tankin että laipan pinnat tuolla niin kaveri sanoi ettei sitä tiivistettä kuulu enää laittaa väliin. Onko näin? * Jätin sen sitten pois. Eli periaatteessa korvasin tuon tiivisteen sillä massalla....
    eee... se tiiviste takaisin sinne.
    molemmat puolet tiipparista massaan ja ruuvit kiinni.
    se tiivistehän on melkein 3 milliä paksu. ei siinä mikään massa pysy ainakaan kauaa.
    Suzuki GsxR600 K6/7 laputon malli
    PowerBike Finland