Pelimies suoritti nopean laskutoimituksen pysähtyäkö, vai ottaako ritolat? Sanktio mahdollisuudet tietäen valitsi sitten jälkimmäisen, oliko se sitten fiksua sen päättää jokainen omalla kohdallaan.
Näillä rangaistuksilla tiedossa vaan lisää riskin ottajia, se on saletti. Suomen poliisi on osittain lainlaatijan pakottamana vaan ajautunut tilanteeseen, että mieluummin kirjoitetaan isot sakot ja kortti pois, kun että hoidettaisi nämä asiat järkevämmin, kuten esim. manner Euroopassa.*Ylilyönnit ruokkii ylilyöntejä.
Joku 5 vuotta sitten Hirvaskankaan nurkilla joku vetäisi +300 ja sekin oli ennätys. Lehtijuttu jossakin jemmassa, mutta en sitä tähän hätään löytänyt. Taitaa olla kaikki reippaammat ajot lehtimiesten mukaan olla ennätyksiä.
Pitpro Prolite
VTR kilo F
Jos uutinen pitää paikkansa, niin vetopaikan valinnassa vielä hieman kehittämistä, koska samalla tiellä ollut muita, joita on ohittanut, ja tietysti myös jeparit näkemässä.
Se nimittäin noissa lehtilöpinöissä on ihan totta, ettei tuollaista vauhtia tulevaa ajoneuvoa voi muut ennakoida yhtään millään lailla. Vaikka kaverilla epäilemättä Supermanin reaktioajat olisikin.
- Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
Mitäs jos koittais tehdä virallisen ennätyksen, jonka koittais saada vielä guinesiin. Vois etukäteen mainostaa, että yrittää ennätystä siellä ja siellä, kello se ja se. Oiskohan poliisi paikalla haavi auki?![]()
Poliiseja voisi myös kehottaa pitämään huolen että paikalla on varmasti tutka joka kykenee mittaamaan yli 200 mph nopeuden. *![]()
Arvatenkin kukaan ei ottaisi tosissaan ja siellä ei olisi ketään odottamassa *
Mitenkä mulla on mielikuva että joskus aikoinaan joku koitti nimenomaan tehdä ennätystä. Tais ajaa kaikenkaikkiaan kolmea poliisia vastaan. Viimeisen poliisin tutka ei kyennyt enään mittaamaan nopeutta. Kaveri sitten kurvaili lopuksi kotio odottamaan kissalan poikia.
“Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa
Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
Kawasaki Er-5 (2007-2008)
Eiköhän luontainen karsinta ota nämä "vetomiehet", kaikkien piltinsyöjien kuninkaat pois kierrosta ennenpitkää, ja saadaan olla rauhassa...
Yamaha FJR 1300 -07
Ex: Suzuki SV 1000 N K4
Ex: Suzuki GSX 750 -98 ("Inazuma")
No ihan varmasti!(Havis @ Kesä. 11 2009,10:45) kirjoitti
Voisi tälläkin foorumilla olla aika hiljaista jos kaikki joskus yli 200km/h ajaneet olisivat poistuneet keskuudestamme.
kirjoitti
Täähän olisi silloin kukkahattufoorumi *
CBR600F 2004
Z750 2009
MT-09 2014
1290 Super Adventure S 2017
271 km/h muun liikenteen seassa ja foorumin sääntörajoitteisten mielestä siinä ei ole mitään vaaraa... Voi tsiisus, herätkää jo ja päästäkää se kissa ulos.
Ja taaskaan "ei vaarannettu kuin itsensä", tätä menoa se on vain ajan kysymys kun napsahtaa ja joku sivullinenkin kärsii.
Hyvä, hyvä. Toivottavati ei jää kiinni. Lisää näitä uutisia vaan, jotta unohtuu ne naurettavat nollatoleranssit. Taas on joku nutturapäinen sosiaalitantta päässyt arpomaan tuollekin pätkälle rajoituksia, kun sillä voi hyvin vetää kolme kertaa kovempaa. Jos olisi kesärajoitus vaikka 200, niin loppuisi ne törkeät ylinopeudet ja maailma pelastuisi.
Dixi et animam levavi
Uskallan vaittaa etta kortii lahtee maassa kuin maassa 271@100. Monessa Keski-Euroopan ihmemaassa tulee ajokieltoa jopa 5v. Kertoo sukulaiset Saksassa, Englannissa ja Hollannissa.(Tuoma5 @ Kesä. 11 2009,10:18) kirjoitti
Jostain on Suomeen pesiytynyt idea etta kun paasee ulkomaille voi ajaa miten huvittaa ja etta Suomi on ainoa jossa saa sanctioita. Voin kertoa etta nain ei ole...
The point is not to die for your country but to make the other bugger die for his...
Kun kattelee sen naapurimaan hurjapään ajamista, niin ei tuo 270 tunnu miltään. Olen toki itsekin sitä mieltä, että tuolla tiellä 270 on liikaa. Motarilla hiljaseen aikaan olisi vielä ok![]()
CBR600F 2004
Z750 2009
MT-09 2014
1290 Super Adventure S 2017
Eiköhän aika moni täälläkin oo sitä mieltä et nyt on kyl ajajan harkintäkyky pettäny aika pahasti..
Vaikka en nyt tunnusta et ois kukallinen hattu itel kovin usein päässä, ni nyt on väärän paikan valinnu.. ei pelkästään sen takia et oli polliisi paikalla, vaan myöskin muun liikenteen takia.
Kyl ne moottoritiet ja hiljaset ajat on noita kokeiluja varten, ellei sit tää sankari vedä aina tuppi nurin joka paikas..
Kyl menis mopo atomeiks jos tosta ei jäis rysän päältä kii, myöskin vinkkinä, et kandee se luuri pitää sammuksissa, ettei noi teletiedoista saa selville et sun puhelimes on viipottanut melkein kolmeasataa tuol pitkin maita ja mantuja ;)
(en sit tiedä toimiiko todisteena, mut aivan varmasti saa selville ne tiedot ihan vaan kysymällä)
Mielestäni ihmeen vähän tuo mainitsemasi luontainen karsinta ottaa vetomiehiä.. ennemmin tuo luontainen karsinta ottaa näitä kädettömiä ja sokeita, mikä sinällään on ihan ok, mutta tuo tienkäyttäjäryhmä vie mukanaan usein myös täysin viattomia sivullisia, vetomiehet eivät käytännössä koskaan.(Havis @ Kesä. 11 2009,10:45) kirjoitti
Se on kato niin, että vetomiehet ajaa siellä missä eivät jaa kiinni. Myöskin joka ajokerta menee 2.5 markkaa rikki useita kertoja. Eli hallitaan se kiihdyttäminen, jarruttaminen ja pyörän ohjaaminen kovassa vauhdissa.(maketku @ Kesä. 11 2009,12:07) kirjoitti
Se kädetön kokeilee sitten jossain kerran kaksmarkkaa ja sillä ei mitään taitoa lukea tapahtumia, ohjata ja jarruttaa pyörää. Siinä sitten käypi helposti huonosti.![]()
“Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa
Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
Kawasaki Er-5 (2007-2008)
Ilmeisesti ko. kuski huomasi, että ei pääse esim. aikataulujen takia Joensuun lentokenttäajoihin, joten päätti ottaa virallisen tutkalukeman virkavallalta. Ei tarvitse jäädä edes kysymään poliisilta notta paljonko tuli, riittää kun lukee lehdet.
Kerkeskö ne muka nähdä kilven vai pitikö tuo epäily mainita pr-syistä?
Mitenkään rajuja ylinopeuksia ihannoimatta, mutta viestissäsi on mielestäni vinha perä. Voisiko sitten tuohon onnettomuusalttiuteen vaikuttaa sekin, kun lähdetään naru kireellä luukuttaan, silloin ollaan tavallista skarpimpana?(maketku @ Kesä. 11 2009,12:07) kirjoitti
Esim. autolla ajaessa ei monesti ole temppu eikä mikään rajoitusten mukaan edetessä säätää stereoita, toisessa kädessä on känny johon naputellaan tekstaria, ohjata samalla polvella jne. jos vaan olosuhteet sallii. Eli touhutaan kaikenlaista muuta kuin keskitytään ajamiseen. Mutta sitten kun aletaan meneen kortinpolttonopeuksia, on molemmat kädet ratissa ja keskitytään vain ajamiseen.
Mää mitään tiiä, "iso pojat" vaan joskus kerto...
Yamaha Diversion600 -00, Kawa ZR-7S -02, Honda CBR1100XX -00, Busa -03, Fireblade 1000RR -04, Honda CBR1100XX -99, Busa -07, Busa -12, Busa -05.
”Hovikuvaaja”. Kuvia Motorg ry.:n ratapäiviltä : https://www.flickr.com/photos/holtsu/albums
Virkavalta se siellä lentokentälläkin nopeudet mittaa ihan virallisella tutkalla. Ei vaan maksa ihan niin paljoo se mittaus(Turder @ Kesä. 11 2009,12:15) kirjoitti
![]()
Yamaha Diversion600 -00, Kawa ZR-7S -02, Honda CBR1100XX -00, Busa -03, Fireblade 1000RR -04, Honda CBR1100XX -99, Busa -07, Busa -12, Busa -05.
”Hovikuvaaja”. Kuvia Motorg ry.:n ratapäiviltä : https://www.flickr.com/photos/holtsu/albums
Olen samaa mieltä maketkun ja Holtsun kanssa. Vetomiehet osaavat homman kokemukseensa perustuen sen verran paremmin kuin me muut ja keskittyvät kaahatessaan pääasiaan eli ajamiseen niin, että Darvin-palkinto ei napsahda koskaan. Kyykky on sen verran hätäinen peli, että siinä täytyy kuskin olla tarkkana koko ajan, mutta kyllä se on palkitsevaakin kun tonnisella liikutaan alueella yli 10.000 kierrosta (nopeutta en ole muistanut katsella). Jollain matkalehmällä tai customilla köröttely on niin kuolettavan tylsää. Siinä täytyy varmaan vilkuilla koko ajan maisemia, että ei nukahda. Mielestäni nämä Kimmo Sasit ja muut nopeusrajoituksia noudattavat puusilmäautoilijat ("en nähnyt mitään kun aurinko häikäisi ja ohitin Stop-merkin pysähtymättä") ovat suurin riski liikenteessä muiden tiellä liikkujien kannalta.(Holtsu @ Kesä. 11 2009,12:16) kirjoitti
Mitään ei ole jaettu yhtä oikeudenmukaisesti kuin tervettä järkeä - kukaan ei tunne tarvitsevansa sitä lisää.
Jos nuo tutkijat ja vastaavat tantat saavat tahtonsa läpi, niin kohta käy työstä ajaa 84@80. Alamäkeen ja myötätuulella.(vetomies @ Kesä. 11 2009,09:30) kirjoitti
Valitettavasti olemme menossa vääjäämättä kohti rajoituksia. Joko tehojen tai huippunopeuksien. Ja sitä tietä myötä myös vuosikatsastuksia kohti.
Kannatti herätä.
Hypermotard 950
Tai linnaa, ehdotonta eikä mitään ehdollista. Esimerkiksi Floridassa kannattaa ajella rasvapurkki mukana, sattuu vähempi takapuoleen...toisaalta sillä ei ole väliä, kun ei tarvitse moottoripyörällä linnareissun jälkeen kuitenkaan ajella. Mopo menee takavarikkoon ja ajo-oikeus ajaa millään moottoripyörällä voidaan perua kymmeneksi vuodeksi. Että sen puolesta vaikka tuommoinen 20000 € sakko ja puolen vuoden ajokielto ei loppujen lopuksi ole oikeastaan mitään.(GoSpel @ Kesä. 11 2009,11:24) kirjoitti
Florida, Bill 137
Sisältö kohdan Bill Text linkeissä.
Ai-niin. Ja kun toinen harhaluulo on, että vain meidän paskamaassa mietitään alempia nopeusrajoituksia, kameravalvontaa yms., niin samaa trendiä löytyy kyllä muualtakin:
Times, nopeudet 50 mailiin
Kannatti herätä.
Hypermotard 950
Ei ole mikään maailmanluokan saavutus hallita pyörä suurissa nopeuksissa, onhan noita harrastekilpailijoita pilvin pimein radoille jonottamassa.(Holtsu @ Kesä. 11 2009,12:16) kirjoitti
Mutta on ihan eri juttu koittaa ilmoittaa muille tielläliikkujille, että "täältä on tulossa maanteiden kuningas 300 taulussa eikä 80, joten väistäkää jos henki on teille kallis, elkää tulko eteen"
tuohon ei taida pystyä minkäänsortin vetomies
Yamaha FJR 1300 -07
Ex: Suzuki SV 1000 N K4
Ex: Suzuki GSX 750 -98 ("Inazuma")
vetomies yleensä hiljentää vauhtiaan, jos näköpiirissä on muita tiellä liikkujia.
Ne taas jotka eivät sitä tee ovat Reikäpäiden lahkoa.
Never argue with an idiot. They bring you down to their level and beat you with experience.
Ja entäs jos uutisessa mainitut muiden tielläliikkujien ohittamiset vajaalla äänennopeudella pitävät paikkansa, niin mitenkäs siinä tapauksessa arvioisit tämän kaverin Vetomies-statusta?(Bomber @ Kesä. 11 2009,13:31) kirjoitti
Senhän toki kaikki jo tiedämme aikaisemmista keskusteluista, että jos riskit realisoituvat, niin silloin tämä status poistetaan postuumisti, eli kyseessäpä ei ollutkaan aito Vetomies. He nimittäin ovat uskossaan vahvoja, ja heille ei siksi koskaan satu mitään.
- Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
Etkai vain ole ajanut ylinopeutta? Vai muutenko vain tiedät mikä on maailmanluokan saavutus ja mikä ei?(Havis @ Kesä. 11 2009,14:53) kirjoitti
![]()
Olisi kivaa saada ihan faktaa kehiin eli paljonko noita 300km/h ajavia on osunut muihin sivullisiin tielläliikkujiin. Onhan se tieto oltava koska viranomainenkin lausuu:
"Pahkinin mukaan tehokkaat pyörät ovat aiheuttaneet jo niin vakavia onnettomuuksia, että lautakunnat ovat koonneet suosituksen asiasta."
Nyt kortit pöytään eikä mitään seuraavanlaista:
"Kovimmista ylinopeuksista ei ole olemassa mitään virallista tilastoa, mutta uutisarkistojen ja poliisien muistelujen mukaan 271 kilometriä tunnissa on ennätys."
Perustuukohan kaikki muukin "muisteloihin" tuolla tasolla?
dYNY
"Those who risk nothing, do nothing, achieve nothing, become nothing"! *
*David Jefferies 1972-2003
FEEL THE NOISE * *
* Kawasaki ZX-10R '07*
Vetomies on semmonen, jolla on päässään 500m säteellä toimiva ajatustakin nopeampi tutka joka skannaa muut tielläliikkuvat, ja reaktionopeus joka ylittää kaikki muut elolliset oliot.(pecha @ Kesä. 11 2009,15:18) kirjoitti
Muut kuin edellämainitut kaaharit luokitellaan reikäpää-idioottien lahkoon.
Yamaha FJR 1300 -07
Ex: Suzuki SV 1000 N K4
Ex: Suzuki GSX 750 -98 ("Inazuma")
montakos vetomiestä sinua vastaan on lenkeilläsi tullut ?(Havis @ Kesä. 11 2009,15:24) kirjoitti
Never argue with an idiot. They bring you down to their level and beat you with experience.
Itse en ole kummoinen pyöräilijä, mutta en ymmärrä tuota suuren nopeuden hallinnan hehkutusta, löytyyhän noita taitavia ajajia pilvin pimein, sitä tässä tarkoitin.(maketku @ Kesä. 11 2009,15:20) kirjoitti
Ja en, en lue itseäni mitenkään erityisen taitavaksi ajajaksi, ehkä lähinnä vaan lajista kiinnostuneeksi aloittelijaksi.
Yamaha FJR 1300 -07
Ex: Suzuki SV 1000 N K4
Ex: Suzuki GSX 750 -98 ("Inazuma")
Ottaen huomioon vetomiesten aiheuttamat sivullisille aiheutuneet loukkaantumiset/onnettomuudet suhteessa näihin vetoihin, niin ilmeisesti vetomiehet eivät ole sokeita eikä kädettömiä, vaan vetävät oikeissa paikoissa ja riittävällä marginaalilla, koska onnettomuuksia joissa ajetaan pyörällä +200kmh päin jotain sivullista, ei juuri tapahdu, jos tuollainen vauhti olisi siihen kykenevällä pyörällä ja kuskilla oikeasti vaarallinen, niin silloin niitä onnettomuuksiakin tapahtuisi huomattavasti enemmän...(Havis @ Kesä. 11 2009,14:53) kirjoitti
Kukkikset voivat hakea niitä esimerkkejään taas vaikkapa 20 vuoden aikajanalla, montako sivullista vetomiehet ( prätkällä ) ovat tappaneet ko. ajanjaksolla? Vertailukohteeksi esim "sokeat" autoilijat jotka eivät ole "nähneet" suojatietä,stopmerkkiä,kärkikolmiota,punaista liikennevaloa,lenkkeilijää,koirankusettajaa tms. ja aiheuttanut siten sen ikävimmän tilastomerkinnän.
MP ylinopeudet eivät ole ongelma suomessa, jos olisivat, sen olisi pakko näkyä myös tilastoissa, kun ei näy, niin koko asia on turhaa jeesustelua.
Ajaa suuria nopeuksia tai hallita suurissa nopeuksissa.Vähän eri asia.(maketku @ Kesä. 11 2009,15:20) kirjoitti
Taitavat kilpakuljettajatkin ovat turvallaan useammankerran vuodessa.
Radalla on vai turvallisempi kaatua.
Taitaa nää vetomiehet olla sitä sukupolvea joka luulee ettei turpiin ottaminen satu![]()
Etkä mieti, onko tässä nyt jotain taka-ajatuksia! Ei ole kuin yksi, ja sitä en kerro. Sanoinko mä ton ääneen? Tarkoitin että EI ole taka-ajatuksia. Tätä se dementia teettää. EI DEMENTIA! Ei, ei, vaan dementti... Sa-sanoinko mä sen dementian taas? Ei dementia, vaan väsymys, väsymystä tarkoitin. Meni sanat sekaisin kun on tämä dementia. EI DEMENTIA OLE MINULLA! Väsymys on vaan. Väsymys ja dementia. JUMALAUTA! Kokous on päättynyt! Ja tätä kokousta ei sitten koskaan pidetty.
Ennen 300 km/h ajetaan 290, 280, 270, 260, 250 km/h...(dYNY @ Kesä. 11 2009,15:20) kirjoitti
300 km/h millä tahansa tavan maantiellä on harvinaisuus. Ja siten myöskin onnettomuudet. Voidaan vaikka alentaa tuo nopeus luokkaan 200 km/h ja vieläkin kyseessä on harvinaisuus. Sen sijaan esim. 20 - 30 km/h ylinopeudet ovat jo melko yleisiä ja niinpä niillä törmäilläänkin joka päivä. Välillä ei sattuu vain kalustoon, välillä vain itseen ja joskus muihinkin.
Viranomainen saattaa katsoa vakavan onnettomuuden olevan sellainen, jossa tehokas mopo lähtee kuskin lapasesta ja kuski loukkaa itsensä. Jonkun toisen mielestä onnettomuus on vakava vain jos sivullisia loukkaantuu.
Ongelma on siinä, että viranomaisten kanssa samoilla linjoilla on liikenneturva. Kun näin on, vääjäämättä tulemme saamaan rajoitetut tehot/nopeudet ja katsastukset. Sanoisin, että ihan omaa tyhmyyttämme. Sillä välin voidaan tietysti pitää hauskaa ja haukkua toisiamme kukkahatuiksi ja vetomiehiksi tai whatever, mutta tuskinpa se päättäjiä kiinnostaa pätkääkään. Siipeensä tässä tulee saamaan ns. tavan keskivertomotoristi, semmoinen jolla silloin tällöin kohtuuden rajoissa saattaa livetä. Ne, jotka haluavat vetää täysin vapaasti, tulevat sitä tekemään jatkossakin ja viis veisaavat seurauksista. Tekninen rajoitus on kierrettävissä.
Kannatti herätä.
Hypermotard 950