Terve!
Millä aineella voisi parhaiten puhdistaa rosterivaimentimet (XX:n orkkisvaimentimet)? Lähinnä tarkoitan palaneen/pinttyneen ketjurasvan irtisaamista vaimentimien pinnasta.Oisko autoglymin metal polish hyvä aine?
Ex:
Ducati Hypermotard 1100 -08
Kawasaki ZZR 1400 ABS -09
Honda CBR 1100 XX -04
Autosol metal polish.
Levitys ja kiillotus, mun vaimentimista tuli uuden näköiset viidessä minuutissa. Oli bitumitahraa, palanutta kengänpohjaa ja naarmua. käsittely peitti pienet naarmut ja poisti paskat ja kiillotti putket aika vaivattomasti. Sitä ennen kokeilin vaikka mitä mönjiä jotka eivät toimineet.
Ainetta saa mun muistaakseni ainakin Tarjoustalosta tai jostain vastaavasta romukaupasta. Maksoi noin 6 euroa/tuubi.
Sitä paitsi se on saksalaista laatua. Samalla aineella käsitellä kaikki metallipinnat.
Mä laitan sen kyllä joskus...
XX -04
kuinkas esim norm CRC suihku pintaan-hetken vaikutusaika-paskat pois liinalla ja perään würth RST-hoito suihketta pintaan ja kiillotus...
toimi ainakin omissa Yosheissa.
no tuossa tietty joutuu kahdella aineella pelaamaan![]()
KawasakiVn1600
HondaVtr1000
SuzukiVz800
Aprilia650 *2
KawaKlx250
YamahaXJR1200
KawaZ750 *2
KawaVN800
ApriliaSL1000
HondaVFR750
HondaVF1100C
KawasakiZZR1100
SuzukiDr800
SuzukiGSX1300
HondaCBR1000 *2
KawasakiGPZ750
SuzukiGSX750
HondaMTX125
vaida pyörään sliparit niin ei änkkärit kuumene oikeastaan ollenkaan.ajon jälkeen voi laittaa käden putken päälle eikä polta eikä pala paska kiinni tai sula takamatkustajan ajosaappaat![]()
ZZR 1400 -08
CBR XX 1100 -06
GSX 750F -03
ER-5 -97
+100tkm/120kmh
Tuon Auto-glymin tahnan ohella myös Autosol Metal Polish on hyvää ainetta tuohon hommaan.
Kawasaki ZX-6r -05
Kiitos kaikille vastauksista
PS: sliparit on ensi keväänä hankintalistalla.![]()
Ex:
Ducati Hypermotard 1100 -08
Kawasaki ZZR 1400 ABS -09
Honda CBR 1100 XX -04
+1 tällä lähtee paska hyvin ja helposti pois.(J.R. @ Elo. 14 2009,16:39) kirjoitti
Niin mikäli siis ostaa hiilikuituiset vaimentimet... Teräksisillä/alumiinisillä lämpö johtuu ulkokuoreen lähes yhtä hyvin ku orkkiksillä.(suzuki03 @ Elo. 14 2009,18:58) kirjoitti
- Pasi
Auto-glymi on hyvääpoiketaanpa vähän aiheesta!Eli haluaisin rosterivaimentajasta hiilikuituisen niin onko kellään kokemusta et kestääkö semmonen hiilikuituteippi siinä vai lämpeneekö liikaa?
YZF1000R
No joo, testasin tuota Autosolin tahnaa.. onneks vaan pienelle alueelle, jotenkin naarmuntui ja "harmaantui" ainaki tuo kawan putki.. mitähän vittua tuli tehtyä väärin?![]()
ZX-6R -04
Oliko pinta kuuma, kun levitit ainetta?(ruzina @ Elo. 18 2009,11:40) kirjoitti
Kiilotitko tarpeeksi?
Mulla on kumpaakin, sekä autosolia, että glymin metalpolishia..
Glymi on mielestäni parempaa, lähtee helpommin pois pinnasta.
ZZR 1400
ZZR 1400
Yamaha MT-01
ZZR 1400
ZX-12R
ZZR 1100
Kylmä pönttö oli. Ja mielestäni hinkkasin ku perkele(Elmeri H. @ Elo. 18 2009,11:53) kirjoitti
Kyllä siitä paska tuntui irtoavan... mutta mutta...
ZX-6R -04
Ja oli varmasti puhdas puuvillarätti? Kiillottelin omia putkia taannoin Autoglymin vastaavalla tahnalla ilman ongelmia, Autosolista ei ole kokemuksia.
1000
materiaalista toiseen milläs alu pönton sais kiillotettuu?
BMW R1200GS & RF 900 R projekti
Eilen viimeksi sipaisin sitä Autosolia kevyesti hankaen kuluneella karhunsienellä ja avot,kellastuneet putket kiiltää kuin uudet ja hommaan meni n. 10 min.Sama pätee aluun.
The true man wants two things: Danger and play >Nietzsche
Kokeile mäntysuopaa.(koibe31 @ Elo. 18 2009,17:09) kirjoitti
Ei niin nopeeta pyörää mitä ei 762 tavoita
Kannattaa pestä kiillotettava alue hyvin ja tietty puhdas rätti / trasseli kiillotukseen (välillä vaihtaen) niin ei pitäis naarmuuntua.(ruzina @ Elo. 18 2009,11:40) kirjoitti
mistähän sais oikein hyvän kiillotuslaikan vaikka porakoneeseen, meinaan jos kokeileilis vanteita kiillottaa lähteekö hapettumat
Kawasaki Ninja ZX-10R