No nyt ei mopo lähde enää käyntiin. Pyörittää kyllä ja vähän lupaa mutta ei kuitenkaan jaksa lähteä. Vaihdoin uudet tulpat (ei auttanut). Työntämällä sai käyntiin mutta vauhtia vaati todella paljon. Lämpöisenä lähti myös hyvin. Mutta taas kun jäähtyi niin sama homma. Voisiko olla jotain bensan saanti ongelmia?(bensan suodatin vaihdettu) Millä pystyy tarkistamaan bensapumpun toiminnan? En uskaltaisi pamauttaa kaasareita auki ku en oo ikinä semmosta tehny. Vois olla säädöt aika kuralla sen jälkeen.
se on pelkkä siirtopumppu se sinun bensapumppu. sitä voi käyttää vaikka irtotankilla joka on kaasuttimia ylempänä ja letku suorana. jos koitat irtotankilla niin tuki se alipaineletku siitä hanalta imukurkkuun esim teipinpalalla tai ruuvilla käytön ajaksi.
tarkista sitten toimiiko ryyppy, ettei ole esim vaijeri poikki tms. ilmanputsarin poiston jälkeen voit kaataa muutaman pisaran bensaa joka kaasuttimen kurkusta sisään ja koittaa lähteekö käyntiin. jos lähtee niin kaasuttimet lienee tukossa. eikun kokeilemaan ja sulkemaan vikapaikkoja pois
Suzuki GsxR600 K6/7 laputon malli
PowerBike Finland
Avasin tänään ilmanputsarin ja starttasin niin bensaa näytti menevän kaasariin. Voisiko sytytys olla niin pielessä ettei lähde käyntiin? Miten sen voi itse tarkistaa/säätää? Tulpat antavat kyllä kipinää.
sama tuli mieleen.(micco @ Kesä. 03 2009,16:30) kirjoitti
ehkä olisi syytä kysyä että mitä pyörälle tehtiin juuri ennen kuin tämä vika ilmeni?
Suzuki GsxR600 K6/7 laputon malli
PowerBike Finland
Jos se työntämällä lähtee käyntiin niin... Akku?
* Who's General Failure and why's he reading my disk? - Anon.
* Tuubi
Pyörälle ei tehty mitään. Akun uusin ei auttanut. Alkuun kävi kylmänä kolmella nyt ei enää lähde ollenkaan. Työntämällä vauhtia sai olla todella paljon(kaveri työnsi omalla mopolla taka jalkatapista). Kun sai käyntiin niin tehot oli tallella, ei savuttanut, vaan kävi ihan normaalisti. Milläs ne venttiilit saa kotikonstein tarkastettua?
tuota, koetahan löytää manuaali jostain interwebistä ellei sinulla jo ole, sillä kannattaisi ehkä nyt mitata puolat ja jos cdi boxiin löytyy jotain manuaalin ohjeita niin sen mittailu voisi olla pop ja rock. kuulostaa nyt hiukan siltä että joku osanen voisi olla mennyt rikki ei-mekaaniselta puolelta.
puristuspaineet saat mitattua esim bilteman puristuspainemittarilla poistamalla tulpat ja pyörittämällä startilla. katso ensin onko siellä painetta ollenkaan ennenkuin turhaan avaat venttiilikopan kantta. jos painetta on manuaalin mukainen määrä ei vika ole venttiileissä. jos taas paine on alhainen tai 0 niin vika löytynee kuitenkin mekaniikasta.
Suzuki GsxR600 K6/7 laputon malli
PowerBike Finland
Oli sitten kuusi imupuolen venttiiliä jotka kantoivat. Ei kanna enää ja illalla mopo kasaan ja kokeilemaan.
hienoa että löytyi ainakin selitys käymättömyydelle.
Suzuki GsxR600 K6/7 laputon malli
PowerBike Finland
Ei oo ehtinyt vastaamaan ku on joutunut pärräämään ympäriinsäNyt lähtee käyntiin ku vähän starttia hipaisee.