Tulokset 1:stä 11:een 11:sta
  1. #1
    Mieleni minun tekevi vaihtaa vanha Sebari tuollaiseen otsikon mukaiseen kulkineeseen.. ideana pidentää ajokautta ja säästää ajokorttia. Vaikka kuinka BMW puolta selailin en löytänyt vastauksia kysymyksiin..
    Eli te keillä noita pyöriä on niin kertokaa niiden hyvät sekä huonot puolet ja se kiinnostaa kanssa että lyönkö pääni kiveen jos vaihdan nykyisen 135hp 50hp.. tylsistynkö vai onko gs niin kiva ajaa ettei enempää tehoa tarvita?

    Sekavaa.. mutta kertokaa edes jotain te BMW tietäjät
    - Jännittää sanoi mummo kun kahvimerkkiä vaihtoi-
    - Honda CBR XX -99
  2. #2
    Et tylsisty kunhan tajuat mikä tuollaisen papattimen ominta maastoa on...

    Eli nokka kohti pienempia ja pienempiä teitä niin alkaa hauskuutta löytyä.
    Siinä vaiheessa kun eteneminen loppuu kaikilla on yleensä jo ihan käsittämättömän hauskaa *



  3. #3
    Plussat:
    -Ketterä
    -Nielee menovettä vähän.. n.4l/100km.
    -Yksmukisen vääntö kontraa tehojen puutetta, eli mukavan väännökäs.
    -Soratiet muuttuu kivoiksi, eritoten kovapintaiset.
    -Asfalttimutkapätkät voit ajaa tosi lujaa, ei ota tapit ihan heti asfalttiin.
    -Abs:t.

    Miinuksia ei tuu mieleen.. jos ny ei abs:t ole sitä. Niin ja korkea satulahan tuossa onpi.

    Jos nyt haluaisin tuollaisen dakarin omistaneena jälleen ruveta koluamaan sorateitä, niin vaihtelun vuoksi ottaisin Yamahan vastaavan.
    Takuulla molemmat hyviä.
    650GR, gsxf600, gsf1200s, zzr1200, 650gs dagar, gsx1400, gsx1400, 650xmoto, versys650, gsx-r1000, versys650, tiger950, zr7, gsf1200, xt660r, gsx1000r, varadero xl1000, 650versys, r1150rt, 1100xxblackbird, tdm900.
  4. #4
    Kurapyöräfoorumilta löytyy tietoa.
    https://www.youtube.com/user/mtubeist
  5. #5
    Mukava, joustava ja helppo pyörä ajaa. Väännöllä mennään ei niinkään tehoilla. Yli 120 kmh ei huvita ajaa kun ilmanvastus alkaa riepoa.
    Ei pidä verrata enduroon kyllä ajo-ominaisuudet on tielle 70% loput santateille. Spooriin sillä ei mennä kuin vahingossa.
    On se yleispyöränä varmaan parhaastä päästä ja ei vielä liian
    "lohno". Niin ja ei tärise vaikka on 1 mukinen.
    Ison kokoinen mutta kankea!
    Asfaltilla mahtavaa kallistella ja lujaa pääsee.
    Tosi helposti tulee verrattua enskaan kun mulla on kokemusta endurokilpailuista.
    <p>WEST</p>
  6. #6
    Mitenkäs tossa 120 vauhdissa "huutaako" pyörä vai vieläkö on sellasta mukavaa kiihdytysvaraa?
    - Jännittää sanoi mummo kun kahvimerkkiä vaihtoi-
    - Honda CBR XX -99
  7. #7
    Ei huuda. Menee n.160km/h ja seo siinä.
    650GR, gsxf600, gsf1200s, zzr1200, 650gs dagar, gsx1400, gsx1400, 650xmoto, versys650, gsx-r1000, versys650, tiger950, zr7, gsf1200, xt660r, gsx1000r, varadero xl1000, 650versys, r1150rt, 1100xxblackbird, tdm900.
  8. #8
    Välityssuhteiden vaihto hieman lyhempään voisi tehdä hyvää..esim piikkiä pienempi eturatas ja kun siinä on kaksi äänenvaimenninta niin toinen on 100% auki ja toisen päässä on kuristinpilli onnettomalla pistehitsauksella kiinni, joka näkyy hyvin ulkopuolelle, ellei sitä ole jo otettu pois..
    <p>Suzuki DR 650 SE 1998 Suzuki RM 250 2008 Suzuki PV 80cc Pappa-Tunturi 1974 Solifer SM 1980</p>
  9. #9
    Puolitoista kautta tuollaisella ajaneena en ole vielä kertaakaan katunut että vaihdoin katupyörän jokapaikan höylään.

    Koeajon meinasin lopettaa heti alkuunsa kun motarilla tuntui että mikäs pirun lehmä sitä oikein on alla, mutta kun pääsi pikkuteille niin ymmärsi mistä tässä pyörässä on kysymys. Kortti pysyy taatusti paremmin taskussa, koska isoilla teillä tuolla ei tee mieli ajaa paljoa yli rajoitusten ja pikkuteillä (varsinkin soralla) taas virkavaltaa näkee harvemmin *

    Plussaa:
    +Vääntää kivasti (pääsee siis väännöllä ohi)
    +Takapenkille mahtuu ja siellä ainakin oma mamma viihtyykin
    +Kun unohtaa asfaltin, niin lähimaastosta löytyy uskomattoman paljon hauskoja teitä, joiden olemassaolosta ei ole edes tiennyt
    +Kortti pysyy varmemmin lompakossa
    +Luotettavaa tekniikkaa (ainakin nämä GS/GSD mallit, vanhemmista ei kokemusta, mutta lienevät yhtä hyviä)
    +pieni PA:n kulutus
    +Suuri hupikerroin

    Miinusta:
    - Ei voi kehuskella kylän parhaalla tehopainosuhteella
    - Mamma voi viihtyä liikaakin takapenkillä
    - Alkaa miettimään kuinka hyvä 1200GS oikein onkaan
    - Saattaa innostua enskasta/crossista -> joutuu ostaan toisenkin pyörän (näin kävi itelle)

    Jos englanti taittuu niin täältä voi katsella mitä muut ovat gessuilleen keksineet
    Chain Gang
    BMW F650GS / Honda CRF450R

    Kawasaki GPZ500s
    Yamaha TZR 125
    ja liuta mopon raatoja ennen korttia
  10. #10
    Ei kone huuda mutta alkaa täristämään 6 vaiteella yli 5 000r/min jolloin nopeutta yli 120 kmh. Santapätkillä ei haittaa mitenkään ja vipu on parhaimmillaan nopeilla ns. mökkiteillä.
    Ajoin la. noin 500 km lähes asfaltilla mutkateitä ja Dakarilla ei paljon enempää viitsi ajella, riepoo se sen verran.
    Toki se väsyttää kun ajaa kokoajan lievää tai törkeää ylinopeutta!
    <p>WEST</p>
  11.  
  12. #11
    Terve!
    Täällä takana kaksi kesää f650st pyörällä ja kolmas lähössä! En tiedä tarkalleen eroja tohon dakar malliin ja en oo ajanu tuota uudempaa gs mallia, mutta erittäin toimiva pyörä on tuo vanhempi f650 joka mulla on. Tosi mukava ajaa ja pidän tollasesta vääntävästä moottorista. Toimii suomessa tiellä kun tiellä ja on näppärä käyttää jokapäiväsessä ajossa.

    Viime kesänä kun tuli vettä aikas huolella ja oli jotain autoja sammunu sillan alle kertyneeseen veteen, jota oli ainakin polveen asti. Oli mukava nostaa jalat ylös ja laittaa bemulla kaasua vaan ja matka jatku * Siinä kun on tuo ilman otto niin ylhäällä että voi ajaa satulaa myöten veden alle * Joskus myös ihmettelin hiekkatiellä kun kyykkypyöräilijän kanssa oltiin ajossa, että mihis se jäi, kunnes tajusin että eihän se pystyny siinä ajaa ku jalat maassa muutamaa kymppiä, kun itellä vasta oli mukava vääntää kaasua ja antaa sutia!

    Helppo korjailla ja osia löytyy, jos tarvii. Ite meinaan vaihtaa ehkä myös tuohon uudempaan gs malliin ja joskus sit varmaan 800cc versio kun rahaa löytyy. Ei suomen teillä mitään kyykkypyöriä tarvi kun ei niillä pääse nauttimaan ajosta muutakun radalla *

    Tosta vähän inspiraatiota!:
    bike wash



    BMW R850R