Eli vaihdoin juuri äsken busaan uudet moottoriöljyt ja vaihdon jälkeen kävin testaamassa ja yht'äkkiä tuntuu pyörästä löytyvän paljon aikaisempaa enemmän tehoja. Voiko moottoriöljyllä olla vaikutusta tehoihin, tosin moottoriöljyt oli aika vähissä vaihdettaessa eli voisiko vähyys olla syy tehoottomuuteen. Vai onko kyseessä plasebo tehot?
Mutua![]()
Yamaha Majesty YP250-98 (myyty)
Nykyinen Suzuki Burgman AN400-00 (myyty)
Uusi pärrä Honda GL1800-08
Uusin Kymco Xciting500-05
Tähän tulokseen tultiin myös äijän kanssa, mutta kun sillä mudulla ei sen eturenkaan pitäisi irrota tiestä, kun ei se ennenkään sitä tehnyt![]()
Vanhalla öljyllä luisti kytkin..
"Ei se koko, vaan miten sitä käyttää", sanoi 50cc (+750 +1100cc +125cc)
Mikä oli säätila tänään? Aivan oikein! Ilma on paljon viileämpi kuin toissapäivänä.
Aine lämmetessään laajenee, sama pätee myös ilmaan, joka eittämättä on ainetta, vaikka koostuukin enimmäkseen molekyyleistä. Kylmä ilma siten menee pienempään tilaan kuin saman kokoinen lämmin ilma.
No hyvä. Toissapäivänä oli sikahelle eikä Busa saanut riittävästi happea palotapahtumaan. Tänään sai, koska ilma on viileämpää ja menee pienemmästä reiästä so. imukanavasta enempi. Happea tarvitsee polttomoottori toimiakseen ja erityisesti.
Ja suurempi ilmankosteus antaa tehokkaamman palamisprosessin, koska kosteus sitoo happea ilmaan enempi.(hra1150 @ Heinä. 05 2011,16:40) kirjoitti
Murjaanien kuningas!
Yhtä paljon kun pyörän pesukin..kiihtyy ja kulkee pikkusen paremmin.![]()
Varmasti saadaan nk kisaöljyillä pari kaakkia enemmän irti, ovat melkein vettä. Mutta ne ovat aivan eri öljyjä kuin mitä normaalisti mp:ssä käytetään.
Toisaalta ihan väljä kone saattaa antaa paljon paremman tuloksen tuoreella öljyllä, siihen vielä pari purkkia STP:tä sekaan. En nyt tarkoittanut kommunisteja vaan öljyn lisäainetta.
<p>https://i.ytimg.com/vi/VZE-wSjrqwI/hqdefault.jpg?sqp=-oaymwEYCNIBEHZIVfKriqkDCwgBFQAAiEIYAXAB&rs=AOn 4CLDQBfrbHN_g09bi-4K691aV1-3WCg</p>
moni ei testaa ennen vaihtoa, vaan on booaillut jossain viimeiset 6 tuhatta, sitten vaihtaa öljyt ja käy 'testaamassa', niin tuntuu lähtevän ihan pirusti. sen takia, kun täyskaasua ei ole taas kokeillut vähään aikaan.
we cannot tolerate zero tolerance!
BMW R1200GS & Speed triple 1050
Olisko vaan niin, että koneen äänet on hieman muuttunut ja sen perusteella tuntuu kulkevan hieman erilailla. Ölppä (ja viskositeetti) voi vaikuttaa jonkun verran siihen millaisia ääniä koneesta kuuluu.
öljyn määrällä voi ilmeisesti olla jossain malleissa merkitystä ,
Muzzy noted in its comments above that it used the “correct quantity” of oil in the 12R tested. Kawasaki has said that the 12R is quite sensitive to oil level, and that over-filling the crank case will rob the 12R of significant horsepower. We will also ask Muzzy for its advice on oil level in the 12R and report back to you motorcycle daily
tuolla yksi väittää penkityksessä olleen 7hp.n ero eri öljyn määrällä
tl1000s >zx12r 03 >
Honda F6C Valkyrie>triumph rocket3 roadster 2010> Ktm super duke gt 2016
Tämäkin pelkkää mutua mutta vosiko olla että siinä uudessa,puhtaassa öljyssä olisi pienempi kitka ja sitä kautta pikkasen enemmän heppoja koneessa kun likaisessa öljyssä on likaa,pölyä ja moottorista irti hiotunutta metallihiukkasia ym. joukossa. Likahan näkyy öljyssä mustana värinä. Korostan että tämä siis ihan mutua!! *??
Vain turbo antaa kunnon voimaa!
vesi ei moottorissa hajoa vedyksi ja hapeksi.(trj @ Heinä. 05 2011,16:50) kirjoitti
FZ1-N
Vaan pistas tarpeeksi vetya ja happea niin hajoaa moottori.(diablorosso @ Heinä. 05 2011,22:51) kirjoitti
The point is not to die for your country but to make the other bugger die for his...
Jaa. Mitä on se valkoinen höyry mitä tulee p-putkista pihalle kostealla kelillä? Pienellä ilmankosteusprosentilla höyryä ei tule. Todennäköisesti kaasun sisältö on kumminkin enimmäkseen vesihöyryä ja sitten sitä perinteistä ja näkymätöntä hiilidioksiidia yms. pienhiukkasia?(diablorosso @ Heinä. 05 2011,22:51) kirjoitti
Muistaakseni vesiruiskutuksella haetaan juuri sitä ilmiötä tehojen lisäyksen suhteen että saadaan samaan ilmatilavuuteen enempi sisällytettyä happea?
Tai jotakin tämmöstä?![]()
Jotenkin nuo omat aasit tuntuu hirnuvan hieman paremmin pikku sateen jälkeen?
Murjaanien kuningas!
Voisin sanoa että ölpän viskoositeetti muuttuu, niin tuntuu että se kulkee liukkaammin...
En usko ettätodellisuudessa lisääntyy..
Yamaha fz1-s
ex Yamaha xt660x
ex Honda CB 600 hornet
ex Kawasaki er-6n
Ihmisillä, jotka väittävät, etteivät anna pikkuasioiden häiritä
itseään, ei ole koskaan ollut hyttysiä makuuhuoneessaan.
Niin siis todellisuudessahan asia on ollut niin, että tehot eivät ole lisääntyneet vaan ne ovat palanneet... eli jotenkin ne tehot on hävinnyt öljyn puutteesta/muusta asiasta ja nyt sitten ne löytyikin jostain
Tässä nyt ihan "luotettavalta" taholta tutkittua tietoa. http://www.castrol.com/liveass...._FI.jpg
Näistä kun mennään vielä ihan litkuun kisaöljyyn.
<p>https://i.ytimg.com/vi/VZE-wSjrqwI/hqdefault.jpg?sqp=-oaymwEYCNIBEHZIVfKriqkDCwgBFQAAiEIYAXAB&rs=AOn 4CLDQBfrbHN_g09bi-4K691aV1-3WCg</p>
Hiilivetyjä kun poltellaan, syntyy aina vähän vettä. Jos suhteellinen kosteus on niin suuri että pakokaasut nostavat sen paikallisesti sataan tulee näkyvää sumua. Ei se vesi palotilassa alkutekijöihinsä hajoa . Tehonlisäystä saadaan kun vettä sumutetaan (sumu on nestettä pieninä pisaroina) ilman sekaan, ja se höyrystyessään sitoo lämpöenergiaa, jolloin ilman tiheys kasvaa>enemmän ilmaa/happea per tilavuusyksikkö>parempi täytös.(trj @ Heinä. 07 2011,20:50) kirjoitti
Toinen etu saadaan siinä vaiheessa kun osa sumusta höyrystyy palotilassa puristustahdin aikana jäähdyttäen palotilaa, nakutusriski pienenee. Voidaan lisätä palopainetta. Sytytysennakkoakin voi aikaistaa. Sama juttu alkoholipolttoaineella (e10:ä en nyt tarkoita)
Toki tuo puristustahdin jäähdyttäminen pienentää työtahdinkin painetta, mutta vähemmän kuin suurempi turvallisesti saavutettava täytös kasvattaa.
Olisiko uusi ennätys? Yli parikymmentä postausta öljyä koskevassa topicissa, eikä kukaan ole vielä vetänyt dieselmoottoriöljyä keskusteluun mukaan... *![]()
Jos tarkoitat perinteistä 1400 tai Mx Delvac öljyä niin niistä taitaa löytyä myös bensamoottoriluokitus jota eurooppalaiset käyttää.(M78 @ Heinä. 07 2011,23:35) kirjoitti
<p>https://i.ytimg.com/vi/VZE-wSjrqwI/hqdefault.jpg?sqp=-oaymwEYCNIBEHZIVfKriqkDCwgBFQAAiEIYAXAB&rs=AOn 4CLDQBfrbHN_g09bi-4K691aV1-3WCg</p>
Hohhoijaa, kyllä pojat jaksaa, voisi taas siirtyä V-poweriin, sitä saa etelämpänä jopa diesel versiona, palaa suorastaan renkaat alta *![]()
Löysit kaasun?(Doggeri @ Heinä. 05 2011,13:56) kirjoitti
"Ai tääl on tämmönenkin kahva!"
"Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
+1(psi @ Heinä. 08 2011,00:04) kirjoitti
No licence team 8.9.2010 - 16.12.2010
XX
+ viel löyty tissitkin(Harri M. @ Heinä. 08 2011,00:49) kirjoitti
![]()
<p>filhos da puta </p>
+1(•tomppa• @ Heinä. 08 2011,01:28) kirjoitti
![]()
No licence team 8.9.2010 - 16.12.2010
XX
jotkut olivat nopeita, toiset hitaampia.
öljynmäärä ja laatu vaikuttavat. ilmanlaatu myös.
Delvac 1400 Super 15W-40 luokituksiltaan on ylihyvää useimpiin prätkiin. *pöriö. Delvac inside. Delvac moottoripyöräkerhon ylipappi, hallelujaaahh!!)