Sivu: 3 / 3:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 123
Tulokset 61:stä 85:een 85:sta
  1. #61
    tänään sain neljännen takakumin kotiin tälle kesälle... etusen tilasin samalla mutta jostain syystä se saapuu vasta huomenna.
    Pilot Power 2 satsi siis tulossa.

    mut sit noista jo ajetuista renkaista.

    Ensiasennus kumit dunlop roadsmart D210 tais olla (joku ihme malli mitä en löytänyt mistään kaupasta), takanen kesti pyörän sisään ajon eli 1600km ja vaihto edessä. mikä huvittavinta että noudatin sisään ajoa orjallisesti enkä revitellyt tai mitään muuta vastaavaa. etunen on nyt sakko rajalla ja mittarissa noin 9000km

    Takakumiksi BT016 tuossa 1600km mittari lukemassa, 3400km myöhemmin lapissa piti alkaa soittelemaan että mistä saan uuden kumin alle kun kankaat alko paistamaan...

    Lapin rengas rovaniemellä palveli upeasti ja vaihtoi ainoan "käypäsen" kumin alle että reissu jatkui, Pilot Road 2 ja sillä olen nyt about 4000km ajanut ja näyttää siltä että helposti toiset 4tkm vielä menisi. aavistuksen liukkaan tuntuinen joissain tilanteissa mutta ei mitään pahaa.

    luultavasti vaihdan molemmat yhtä aikaa vaikka taka kumista ei pintaa vielä paljoa puutu. saapahan alle oikean profiilin kumin ja koko sarjan kerralla kokeiltavaksi *



    DT125R-92 -> pitkä tauko -> R1-98 -> R1-09 -> lyhyt tauko -> R1-04 -> R6-02 -> pitkä tauko -> R1-09
  2. #62
    Pirelli Diablo Corsa III sarja ollut nyt alla 10r:ssä noin 8000 km. Takarengas alkaa olla finaalissa. Ehkä muutama sata kilometriä menee vielä. Eturenkaassa on pintaa reilusti. Rengaskoot 120/70-17 ja 190/50-17.

    Kilometreistä 5500 tuli euroopan reissulla sisältäen mm. autobaanaa ja alppiteitä.
    zx-10r -04
  3. #63
    jatketaanpas kuollutta threadia... eli mulla oli tonnisatku gikserissä pilot road 2 takana ja battlax 014 edessä... nää renkaat vaihettiin bike worldissa 42tkm kohilla ja ajoin 62tkm asti kunnes myin pyörän pois... takana oli vielä pintaa ajaa ainakin pari tonnia, etunen alko olla loppu... eli pilot road 2 kestää helvetin pitkään, kiihdytykset oli valoissa aina tyyliä "kaasu pohjassa" paineet oli misukassa 2,9bar ja battlaxissa 2,5bar..

    suosittelen ainakin misukkaa, varmaa paras kulutuskestävyys mitä on tollasessa renkaassa, sateella vähän liukasteli mutta mitä voi odottaa jos rengas kestää yli 20tkm? battlaxi varotti ainakin kerran sateella... siinä tais olla lähellä kaatuminen:P
  4. #64
    Roadsmartit toimineet allekirjoittaneen ajossa hienosti, eteen vaihtui Avonin jympsytellessä, takana olikin jo. En tiedä paljonko ed. omistaja ehti takasella ajaa, itse nyt 4,5 tkm ajanut ja taitaa kestää toisen mokoman. Edellisessä pyörässä ajoin 3tkm ja oli vielä kuin uudet. Veikkaan että takanen kestää > 10tkm ja etunen > 20tkm...
    Yamaha FZS 600 -99 -> Yamaha FZS 1000 -04 -> Yamaha XJR 1300 -01
  5. #65
    FZR1000 ja Metukan Z6 takana. Noin kymppitonni ajettu ja vielä pintaa riittää.
    FZR 1000 -91
  6. #66
    FJR 1300 -06 (261 kiloa + kuski ajokunnossa noin 115 kiloa)

    Pirelli diablo (ei reunavahvistettu) takanen 4200 kilsaa ja täysin kaputt, etunen 7000 kilsaa ja loppu.

    Metzeler Z6 interact (vahvistettu) takanen, 4500 kilsaa ja loppu

    Etunen Pilot road 2 vahvistettu: 7000 kilsaa ja loppu

    takanen Metzeler M3 vahvistettu: nyt 5000 ja odottaa vaihtoa eli on ihan kohta loppu. (ajoltaan ja pidoltaan paras takarengas ever millä oon ajanut)

    paineet takana aina 3.1 ja edessä 2.9

    Eli siis tälle kaudelle lähdössä nyt neljäs takarengas ja kolmas etunen.

    Ajo 90% tavallista mutkapätkää sopivalla tahdilla

    Eturenkaiden ongelmana on profiilin kuluminen pyramidin muotoon ja sitä myöten ajettavuuden ja pidon katoaminen. Takarenkaiden osalta pinta kuluu huomattavasti tasaisemmin, mutta keskeltä pinta loppuu nopeiten.

    Seuraavaksi "kestotestiin" Pilot Road 2 vahvistettuna, sekä eteen että taakse, samaan aikaan vaihdettuna.
    youtube channel "austrianoutlaw"
    Home away from home: Antibes, Cote d`Azur (French Riviera)
    Proud owner of a Yamaha T-Max 530 maxiscooter
  7. #67
    Edellisillä pyörillä Suzuki GS1100G ja Yamaha FJ1200A ajelin vallan bridgestone Batlax BT-45 renkailla. Molemmissa vehkeissä renkaat kesti touring ajossa takana noin 8000 km ja edessä noin 16000 km.

    Nyt FJR1300A vehkeessä alla ensiasennusrenkaat, taisivat olla Z6 malliltaan, ja olen ajanut 5000 km. Mielestäni kuluminen on ollut kohtuullista ja uskon pääseväni saman km määrän vielä ennen renkaiden vaihtoa eli LUULTAVASTI molemmilla ajaa sen 10 000 km.

    Myyjä kehotti pitämään suomen lämpötilassa ja suomen teillä rengaspaineet 3 edessä ja 3,3 takana. Pysyy rengas paremmin pyöreänä kuulemma.

    Nuo renkaat tuntuvat jotenkin pehmeiltä ja on tunne, että koko ajan pitää olla mittaamassa rengaspaineita. Muuten ovat kyllä hyvät ajettavat.
    * * * * * * * * * * *

    Tää on allekirjoitus!

    * * * * * * * * * * *
    Suzuki GS 450E (vm. 1988) -->
    Suzuki GS1100G (vm. 1983) -->
    Yamaha FJ1200ABS (vm. 1992) -->
    Yamaha FJR1300A (vm. 2008) -->
    Ei tiedä vielä
  8. #68
    Lainaa (TwinTenox @ Kesä. 11 2009,00:26) kirjoitti
    Lainaa (hillomunkki @ Kesä. 10 2009,22:16) kirjoitti
    Eikös tuo Pilot Road 2 ole kaksi seos kumi?
    On juu. En juuri ole nähnyt noista negatiivisia kommentteja missään.
    12 tonnii ajettu pääasiassa matka-ajoa. Liukas alkaa jo olla ja kantikaskin mutta varmaan pari tonnii vielä ajaa jos sateita ja kovia mutkanopeuksia välttää. Tyytyväinen olen kyllä ollut.
    Kawasaki H2 SX SE ja Mv Agusta Brutale dragster rr -16
  9. #69
    HD RoadKing 2008. Michelin etunen 33 000 km (olisi varmaan kestänyt kuvion puolesta 40 000 km, mutta meni takasen kanssa samaan aikaan)

    Takana Michelin tai Metukan 880 noin 16 000 - 18 000 km.

    Etunen kuluu minulla enemmän sivuilta kuin keskeltä, takanen päin vastoin. Yksi etunen kestäisi hieman yli kaksi takasta.
    Kumiripustetulla pikakirnulla woblaillen. HD RK 2008
  10. #70
    Michelin Pilot Power 2CT 600 Gixerissä etu- ja takarenkaat ajettu 12 tkm. Sekaan mahtui kolme ratapäivääkin. Etusessa pintaa vielä vajaa puolet, mutta profiili muuttui muhkuraiseksi ja keula nypytti jarrutuksissa. Takasesta pinta kului tasaisesti. Kolmisen baaria olen pitänyt katuajossa paineita enkä ole harrastanut kuminpolttoa.

    Nyt alla Diablo Supercorsat ja pyörä on ajoltaan kuin eri planeetalta *
    KTM 690 Enduro
  11. #71
    Triumph street triple R, dunlop sportmax qualifier ensiasennusrenkaana, 6tkm ja kangasta näkyvissä.
    Honda CB 750 k7 (Tuutti) 1979 -> Triumph Speedmaster 2006 -> HD FXDB Streetbob 2007 -> Triumph Street Triple R 2010 -> Suzuki DR 650 R 1993
  12. #72
    Minkälaisia päivämatkoja olette noin yleensä ajelleet?
    Mulla kun tuntuu sulavan alle rengas kuin rengas silloin kun ajetaan
    900-1000 km päivässä.
    Pari kolme/viisi päivää peräkkäin 10-18 tuntia/ pvä.
    Lienee tuo pitkäaikainen rasitus todella pahasta nykyrenkaille.
    Tottahan toki kumi kestää pitkään jos sen annetaan jäähtyä välillä, mutta meikäläisellä ei tuo aika riitä... se on vaan mentävä.
    Onkohan olemassakaan kestäviä renkaita? hmmm



  13. #73
    Kävin juuri mittaamassa, 11000km ajettu pilot road 2, gen2 busassa ja pintaa oli nelisen milliä keskellä takarenkaassa jäljellä. Eturenkaassa 3mm jolla ajettu 8000km. Etusessa on uutena vähemmän pintaa (takarenkaassa 7mm).

    Renkailla on ajettu 2 päivää radalla ja muuten tourinkia lähinnä



    Valitettavasti myö ollaan jo eellä!
    0.25kW sähköpyörä - kyllä lähtee!
  14. #74
    Dunlop GP Racer 9000km sisältäen 2 ratapäivää,tosin hitaassa ryhmässä,edessä (soft) pintaa n 30%-40% jäljellä,takana(medium) keskellä 2mm ja sivuilla 3mm. Paineet touringissa 3.0 ja 3.2.Menee vielä varmaan tonnin ennen vaihtoa. Odottamassa setti Dunlop Sportmax 211GP N-TEC.Vaihdan setin aina kerralla. Pito ei tosiaankaan lopu näistä kumeista ja kestävyys oli iso yllätys.Eli merkki ja malli ei heti kyllä vaihdu.Niin ja pyöröhän on *-01 Rykkönen



    Katana-85 ,Blade-96, R1-2001,R1-2005,10r-06, Ratalelu zx-6r,GSXR 1000 K4 ratalaite , Triumph T595 ,Superbike zx10r -04,Triumph Daytona 675, Kawasaki zx6r 2011 kilpuri
  15. #75
    Herätelläämpä tätä.

    Kaveri tuossa pyysi kyseleen. ER6n ja Dunlopin D208 alla.



    5000km jälkeen tällanen. Melko sekalaista ajelua ja melko reippaan olonen kuluminen keskeltä. Paineet ollu siinä 2.6pinnassa.

    Mistä vois johtua, ei kait tuo ihan normaalia ole?




    -Gsxr 1000 K2 --> KTM 450 exc 2004-
  16. #76
    ^Liian vähän ilmaa renkaassa kun kuluu keskeltä montulle.

    Itellä takana Dunlop SportSmart ja 2.9, pysyy pyöreänä.



    RC8
    Don't call me stupid, I'm insane!
  17. #77
    Liittyi Jun 2007
    Helsinki by the Grace of God
    Komppaan, selkeesti liian pienillä paineilla ajettu rengas.
    Dirty Nasty Furriner
  18. #78
    Lainaa (compinho @ Kesä. 15 2011,18:19) kirjoitti
    ^Liian vähän ilmaa renkaassa kun kuluu keskeltä montulle.

    Itellä takana Dunlop SportSmart ja 2.9, pysyy pyöreänä.
    Tuota itekki mainittin, mutta ku kuulin että 2.6 niin jotenki se tuntuu suht. riittävältä tommoseen kaposeen nakkiin?
    -Gsxr 1000 K2 --> KTM 450 exc 2004-
  19. #79
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa (uiop @ Kesä. 16 2011,01:17) kirjoitti
    Lainaa (compinho @ Kesä. 15 2011,18:19) kirjoitti
    ^Liian vähän ilmaa renkaassa kun kuluu keskeltä montulle.

    Itellä takana Dunlop SportSmart ja 2.9, pysyy pyöreänä.
    Tuota itekki mainittin, mutta ku kuulin että 2.6 niin jotenki se tuntuu suht. riittävältä tommoseen kaposeen nakkiin?
    Jos tuo on huoltoaseman mittarilla mitattu, voi todellinen paine olla ihan mitä vaan. Rengas näyttää siltä, että on tosiaan reilusti liian vähän painetta ollut. Kannattaa hankkia vaikka motonetistä digitaalinen painemittari. Maksaa vajaan kympin ja säästää rengaskuluissa itsensä aika nopeasti takaisin.
    Superbike #7
  20. #80
    SuperDuke R ja Pirellin supercorsa pro. 2500 km ja slut
    youtube channel "austrianoutlaw"
    Home away from home: Antibes, Cote d`Azur (French Riviera)
    Proud owner of a Yamaha T-Max 530 maxiscooter
  21. #81
    Metukan Z6 Roadtecci edessä kestäny jo ainakin 20.000km. Vieläkin on pintaa jäljellä, mutta kulunu vähän epäsymmetrisen muotoseksi, niin samapa tuo on varmaan kohta vaihtaa kerta satkulla saa uuden kotiovelle saakka tulemaan. *

    Samallainen pyöriny takana kohta kymppitonnin ja vielä on siinäkin pintaa ihan reippaan tuntusesti. Tosin edellinenkin versio kulahti aika arvaamatta keskeltä kankaille.

    Pitokin omiin ajoihin ihan riittävä ollut, joten eiköhän samanmoinen setti tule alle taas. Pyörä CBR600f.



    CBR 600f3 -95
  22. #82
    Mä tiedä onko tää nyt oikeen otsikon alle mutta... Mikä menee vikaan kun xx:n takarengas kulluu kokolailla reunoille asti, mutta eturenkaaseen jää yli sentin rantu käyttämätöntä??
    - Jännittää sanoi mummo kun kahvimerkkiä vaihtoi-
    - Honda CBR XX -99
  23. #83
    takarengas on leveempi, niin ääri kallistuksessa etunen ei ota maahan kiinni?
    we cannot tolerate zero tolerance!

    BMW R1200GS & Speed triple 1050
  24. #84
    Liittyi Jun 2007
    Helsinki by the Grace of God
    Mullekkin jäi keskelle eteen ihan hyvin pintaa K12RS:ssä, reunat vaan oli sakkokunnossa. Etunen nyt kuluu miten sattuu, riippuen paineista ja ajotavoista.
    Dirty Nasty Furriner
  25.  
  26. #85
    Yamaha R6 -05

    Pirelli Diablo Corsa III:set tuli laitettua talvella alle ja kevän/kesän ajeluilla:

    180/55-17 Takanen meni keskeltä kankaille n.6700km kohdalla..
    120/70-17 Etusessa samoilla kilsoilla pintaa vielä ainakin toiseen samanmoiseen matkaan.
    <p><del>Yamaha YZF-R6 2005</del> --&gt; Yamaha YZF-R1 2005</p>
Sivu: 3 / 3:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 123