Viime kaudella käytin jäykkää moottoriöljyä ja tänä vuonna vaihdoin kunnon hifiketjuöljy/rasva sprayhin. Sanoivat että oma merkkihuoltonsakin sitä pistää. Purkki on Silkolene Pro-Chain. Nyt on ketju ihan muussissa ja täynnä jäykkiä lenkkejä.![]()
Taidan pitäytyä moottoriöljyssä ja tyytyä pesemään takavanteen vaan useemmin.
Kikseripoika
MUISTA HUUMORINTAJU
Testaillen löytää. Nyt testaa ketjuihin tallaista. Jätti tasaisen mustan voitelupinnan ja rasvatessa moottorin käydessä ei roiskinut mihinkään/ hyvä tarttuvuus myös sormenpäätestissä. Myyjä, Kiinnike Kolmio Tampere...ajotesti myöhemmin.
![]()
BMW R1200RT
Hyvät kaupat tehdään ostaessa ei myydessä.
Hirveetä tervaa!! Eikä lähde ees liuottimilla pois(Zuhnu99 @ Kesä. 18 2009,13:55) kirjoitti
. Ja tosiaan siihen tarttuu kaikki pska ja hiekka myös.
Hondan Pro:lla mennään täällä. Yhden purkin ostin Shell Advance ketjurasvaa kokeeksi, oli tarjouksessa puoleen hintaan. Ei miellytä silmää, valkoista kun on, mutta muuten ok
.
Nauru nuorentaa, rakkaus kaunistaa.
Lady, Sexy Lady.
Moottoriöljyllä kun pesee niin samalla kun roiskuu öljy pois niin samalla roiskuu paska pois pysyy *ketjut puhtaana *ja hyvin öljyttyinä. *aikoinaan meinas mennä 6000 km ketjut pilalle kun käytin nimeltä mainitsemattoman firman chain lube sprayta . Siihen tarttu kaikki paska ja hiekka
Eipä sitä lapsena tienny miten mukavaa aikuisena voi olla.
Vahat on itse perkeleestä
Pidemmän aikaa olen jo käyttänyt CRC Adhesive Lubricant:ia, ei roisku ympäriinsä. Suosittelen.
- Sitä saa mitä ei tilaa -
BMW R1200RT <-- BMW R1200GS <-- Yamaha FZS 1000 <-- Kawasaki ZZR 600
Herra Honda nimenomaan kirjallisesti kieltää kaikenlaisten sprayvahojen ja -öljyjen käytön ja käskee pyyhkimään ketjun vaihteistoöljyllä SAE90W. Tietysti jos Delvac toimisi tuossa paremmin, niin kyllä kiinnostaisi myös. Paljonkohan tulee lisää huippuja, jos käyttää ketjuissa Delvaccia? Ketjujen vastus kun vie viimeisen terän tehokkaimmastakin pyörästä...(TPM @ Kesä. 10 2009,22:21) kirjoitti
![]()
Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
Eikös se varsinainen voitelu ole siellä renkaissa? Tahnaa kun ketjuun
tuuppii, kertyy hiekkaa ja muuta paskaa ja se taas on voitelusta pois. Jos taas pesee jollakin petroolilla ne skeidat pois, eikö sitä
myös pääse sinne renkaisiin, ja se taas on voitelusta pois? Hölmö
kun olen, olen tuuppinut semmosta valkoista spraytä ketjuihin, on
kaunista, mutta mitä se voitelee? Taitaa olla parasta kaivaa esiin
kurapyöräajoilta jääneet Bilteman herkut ja sitä vaan huolella ket-
juihin, kaippa saavat renkaat ( siis O ) nekin jotain lisärasvausta.
Ihan toinen juttu taas on se, pitääkö niitä yleensäkään koko ajan
olla sotkemassa. Ketju-rataspaketti maksaa €uroa x ja kyllä niille
mömmöillekin hintaa tulee, tuntipalkkaa nyt ei kannata ajatellakaan.
MZ 125,Y RD125, Honda TA, C Elefant e750, Yamaha FZ6, D MS DS1000, BMW F800R, Ducati M696, Ducati GT1000, MG Griso 8 v, Honda XX, Suzuki DL650, Y XVS1300, H-D VRSCDX, Honda VFR800X, VN 1700,MG Vintage,MG Bellagio,MG Breva,BMW R1200R,VicV, Vic BW, F800GT
sama käytössä kans..ja löytyy motonetin hyllylltä, ei tarvi maksaa edes sitä "erikoisliike" lisää...(gixxermabben @ Heinä. 13 2009,21:41) kirjoitti
Tärkeintä ei ole se, mitä tietää, vaan se mikä juolahtaa päähän juuri oikealla hetkellä...
Pari viikkoa käytin motonetistä ostamaani MOTULin ketjuspraytä, ja ketjun keskiosa tuntu hirveen tahmaselta. Samoin renkaat eivät pyörineet kovin sutjakkaasti. Tuntui myös, että tuo rasva keräsi likaa myös enemmän mitä edellinen (tuntematon) öljy. Kuulemman mukaan myös ruosteenesto ei ole kovin kovassa huudossa tuolla MOTULin öljyllä, tuppaa ruostumaan ketjut.(jamas @ Heinä. 13 2009,22:07) kirjoitti
Noh, otin tippakannun käteen ja huuhtelin kunnolla ketjut. Hetken ajon jälkeen keskiosa alkoi olemaan pyörivä ja "normaali".
Tänään kävin kärkkäisellä katsomassa öljyjä ja silmiin pisti tuo CRC:n sitkostettu voiteluöljy. Tulihan se napattua mukaan sieltä ja jopa ostettua. Levitin heti kotiinpäästyäni öljyä, ei tullu kuitenkaan huviajelulle lähdettyä sateen takia. Uskoisin että tässä on öljy minun ketjuilleni![]()
er-6n -06
Z1000 -06
Joo, niin tuntuu olevan *(Athene @ Heinä. 09 2009,22:57) kirjoitti
Jos sitä menee näpeille rasvatessa, ni ihan kun jotain liimaa ois tumput täynnä...
Sitä tosin vedelly tän kesän ja taas alkaa uuden "mönjän" metsästys *
Vahalle ehdoton EI. Sitä tungin aikoinaan Äxään, kun piti olla niin hyvää ja paskat. Ketjut oli aivan kun hammastahnaa täynnä pienen ajon jälkeen
Aika montaa merkkiä/putelia tullu täs vuosien mittaan kokeiltua, mut ei vaan sitä "oikeeta" ole löytyny *![]()
Piikki Suitsa, 500 Z Kawa, 550 ja 1100 Zephyr Kawa, 1300-X4 Honda, 1000f CBR Honda ja nyt K5 Hayabusa
Kaikenlaisia tököttejä ketjuissa kokeilleena tullut lopputulokseen WD-40. Ei sotke, putsaa ja voitelee ketjut samalla käsittelyllä. Viimekesänä kun ketjurataspaketin vaihdoin ja "lapioin" paksua tervaa ketjujen ympäristöstä, päätin etten ikinä mitään paukkupulloja missä mp:n kuva hanki, saati sitten ruiskuttelel mopoon. Autoon alustamassaks noi ketju sprayt vois olla hyviä...
Ja tämä on ihan minun mielipide, muut saavat mun puolesta voidella ketjunsa vaikka voilla.![]()
<p><strong> </strong></p>
Joo tätä täälläkin OLI. Tervan oloista (ja makuista). Kunnolla vaan huuhtelee ketjut moottoriöljyllä niin saa ketjutkin puhtaaksi siitä tervasta!(Athene @ Heinä. 09 2009,22:57) kirjoitti
er-6n -06
Z1000 -06
Jotkut vaan sitä petroolia pesuun tyrkkää?
MZ 125,Y RD125, Honda TA, C Elefant e750, Yamaha FZ6, D MS DS1000, BMW F800R, Ducati M696, Ducati GT1000, MG Griso 8 v, Honda XX, Suzuki DL650, Y XVS1300, H-D VRSCDX, Honda VFR800X, VN 1700,MG Vintage,MG Bellagio,MG Breva,BMW R1200R,VicV, Vic BW, F800GT
Tiedä sitten mitä se tekee o / x -renkaille..(aj@ @ Heinä. 13 2009,22:38) kirjoitti
Kaverin ketjuja putsasin ja hän halusi käyttää lamppuöljyä. Kyllähän sillä lähti, mutta en tiedä mitä ketju todellakin siitä tykkäs. Onhan se öljypitoista kuitenkin?![]()
er-6n -06
Z1000 -06
Onhan se selvää että öljymäinen aine menee joka koloseen ketjuissa mikä on tärkeää että voitelee joka paikan. itse olen käyttänyt BelRay:n öljymäistä ainetta noin joka tankillisen jälkeen ja ketjut pesen muutaman kerran kesässä . Tiedä sitten mikä on parasta ja paras tapa mut niin olen sen ajatellut että voitelee usein ja vähän kerralla ja peseskeleekin joskus niin kestää sitten mitä kestää pidempää kokemusta ei vielä ole .![]()
Honda XL1000V Varadero
OT: bräkleen: voiko käyttää ketjun puhdistukseen? kun ei nyt muista miten se meni... *
CBR pc25 91/96
Ehdottasin kardaania kompromissiksi...
DT125[82] -> (yli 20v. tauko) -> Versys[07] -> FZ-1-SA[07] -> K1200S[08] -> cbr600rr[08] -> (+ S1000RR[10] Varastettu Hollannissa, Vttu!) -> (S1000RR[11] Lunariin, ajettu päin ajokoiraa,V*2!) -> (S1000RR[12]) vaihdettu,
S1000RR[21]+(KTM 690 Enduro r[14])
Onko kerosiini sama asia kuin kaupoista helposti löytyvä lamppuöljy?
Bräkliineriä en suhuttais mielellään kettinkeihin. Muutenkin niin kuivattavaa tavaraa että haalistuu kaikki paikat mihin sitä tunkee.
GSX-R 600 K4 <-- R.I.P
<a href="http://www.motot.net/galleria/showgallery.php/cat/20308" target="_blank">
GSX-R 600 K6</a> <-- Soon to be gone
-------------------------------------------------------
Incoming: -11 Husaberg FS570 Black Edition
Itsekin alkoi tuo mietityttää kun reissussa vähänkään kosteammassa saa ruikkia rasvoja ketjuihin joka tankilla. Eihän se iso homma ole, mutta jostain syystä se alkaa nyppiä oikein tosissaan. Erityisesti jos hiekalla joutuu ajamaan, niin eipä tarvitse edes 10 kilsaa kosteassa säässä ajaa kun ketjut rohisee niin, että hirvittää. Pitänee siirtyä johonkin muuhun rasvaan, kun tuo taloudellinen tilanne ei juuri nyt anna keppivetoon siirtyä.(Anatooli @ Heinä. 14 2009,00:13) kirjoitti
Joo, just tuolla ruostuneet polkupyörän ketjut herkistelin. Ei vaan toimi voiteluaineena kuin hetken, koska on viskositeetiltään kuin vettä. Eli putsaukseen ja jumiutuneiden paikkojen herkistelyyn hyvää, tosin turhan kallista, mutta ei tuosta ketjuöljyksi ole.(Muukka @ Heinä. 13 2009,22:22) kirjoitti
Ei toimi edes lukkoöljynä, sillä se vaan häviää joinnekin, ilmeisesti siitä suurin osa haihtuu.. Onhan tuota moneen paikkkaan tullut testattua ja kokeiltua.
S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
Route 66 - 2006.
Rasvaillaan kunhan muistetaan ja sopivia apujoukkoja on saatavilla. Rasvaamiseen on ollut käytössä valvolinen sprayöljyä valkoisesta ja sinisestä purkista, motorexin ketjusprayta, Wurthin ketjurasvaa, moottoriöljyä tippakannusta ja Shellin (ihanan kallista) ketjuvahaa.
Kaikki edellä mainitut ovat hoitaneet tehtävänsä riittävän hyvin, huonoiten ehkä tuo wurthin rasva joka lähti sateessa niin täydellisesti pois, että ketjuista alkoi kuulumaan rutinaa/meteliä kuivana. Noo, vähän rasvaa pintaan ja taas mennään. Jos ketjut + rattaat joutuu uusimaan 30tkm+ välein, niin en pidä sitä mitenkään pahana. Toisaalta noilla mun ketjuilla on jo 31tkm ajettu "huolettomalla pidolla" ja Tolberolla taitaa olla samalla huolto-ohjelmalla mennyt jo 40tkm, eikä ainakaan pahoja merkkejä ketjujen kypsymisestä ole vielä näköpiirissä.
Moottoripyörät ovat kuin tyttöystäviä. Moottoripyöriin vain panostetaan enemmän aikaa ja rahaa..
Lopputulos on ainakin sama, ei kerosiiniä kannata metsästää ketjujen putsaukseen. Dieseliä, pöllö-öljyä tai lamppuöljyä.(maKe| @ Heinä. 14 2009,00:14) kirjoitti
Jos ei kardaanipelit kiinnosta ja rasvata ei halua, niin sitten on pakko ostaa automaattinen ketjunrasvari, Pro-oiler, Scottoiler jne.
Build a man a fire and he will be warm for a night. Set a man on fire and he will be warm for the rest of his life.
// R1 -08
vaha.
Näillä mennää!
onkos kukaan voidellut ketjuja automaattilaatikko öljyllä ja jos on nii mite kävi
Samaa koittanut, ei pysy edes auringonpaisteessa ketjulla... Tämä sentään toimii hyvin Würth Dry Lube(MuZtard @ Kesä. 17 2009,15:13) kirjoitti
98% of all statistics are made up
Honda CBR1100XX - 2005 / 29tkm
Enpä ole miettinyt, mutta mikä mahtaisi olla ketjun lämpötila vaikka
100 km:n jälkeen? Tuossa edellämainitun tavaran tuoteselosteessa
se oli pieni? Sinänsä ko. firman tuotteita ostelen melkein päivittäin,
kun pakko on ja laatu riittää.
MZ 125,Y RD125, Honda TA, C Elefant e750, Yamaha FZ6, D MS DS1000, BMW F800R, Ducati M696, Ducati GT1000, MG Griso 8 v, Honda XX, Suzuki DL650, Y XVS1300, H-D VRSCDX, Honda VFR800X, VN 1700,MG Vintage,MG Bellagio,MG Breva,BMW R1200R,VicV, Vic BW, F800GT
Pidän ketjun puhtaana paskasta ja voitelen Wurth HHS-5000:lla. Pysyy ketjut hyvänä eikä tuo litku lennä pois kovemmissakaan vauhdeissa, vaikka onkin ohutta ja liukasta verratuna noihin paskaa kerääviin vahoihin.
Näillä eväillä on mulla ketjut kestäneet hyvin, menee pyörä vaihtoon ennen ketjuja...![]()
Supermoto