Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12
Tulokset 31:stä 44:een 44:sta
  1. #31
    YCC #666 Juutana:n avatar
    Moderaattori
    Liittyi Aug 2007
    Epsoo
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa (Tonzal @ Kesä. 10 2009,22:23) kirjoitti
    Ok, en ole oikeita ruuhkia edes nähnyt tai kokenutkaan, niin kuin ne maailmalla on, mutta vain idiootti jonottaa jotain kehä I:stä päästä päähän 1½ h. Laskekaa paljonko se on hukkaa heitettyä aikaa vuodessa. Julkisilla pääsen lähiöstä keskustaan ½h. Itsellä palaisi pinna ja tulisi vatsahaava.
    15 vuotta sitten pystyi yöllä ajamaan kehätiet päästä päähän näkemättä omalla kaistalla ainuttakaan toista autoja. Nykyään saa yölläkin ajaa "jonossa".
    Tää taitaa olla provoamista, mutta nielaistaan nyt sitten...

    2 vuotta 2000-luvun alussa tikkurila-otaniemi väliä kulkeneena voin sanoa, että yhden käden sormissa on kerrat kun matka kesti yli 45min omalla autolla. Normaali ajoaika oli n. 30min ja ilta/yöaikaan sen ajoi 20 minuuttiin. Siitä kun kotioven sulkee ja koulun oven avaa. Sama matka julkisilla kesti noin 1h-1h15min riippuen siitä kuinka vuorot osuu. Tällöin oli pakko kiertää keskustan kautta, sillä poikittaisliikennettä ei yksinkertaisesti ole. Jokeri on vähän parantanut tilannetta, mutta perseestä julkinen poikittaisliikenne on silti. Tällä hetkellä kuormitan kehä1:stä viikottain aamuisin kun ajan aamulla Kotkaan töihin. Matinkylästä on vaikea päästä porvoon motarille ilman Kehäteitä...

    Se että jos oma kotimatka keskustasta Kontulaan, itäkeskukseen, korsoon tai kauniaisiin sujuu puoleen tuntiin ei tarkoita että pääkaupunkiseudulla pääsisi järkevästi paikasta A paikkaan B.

    Henkilökohtaisesti ottaa päähän se, että joukkoliikennekeskustelussa ei osata ymmärtää ettei kaikki matkat pääkaupunkiseudulla kulje säteittäin keskustasta eikä kaikkien lähtö tai päätepiste ole kehä 3:n sisällä. Itsekin käytän julkisia kun kuljen keskustaan. Eihän siellä saa autoa edes mihinkään parkkiin. Eikös taksitkin ole julkisia kulkuneuvoja?
    Moottoripyörät ovat kuin tyttöystäviä. Moottoripyöriin vain panostetaan enemmän aikaa ja rahaa..
  2. #32
    Lainaa (Brocol @ Kesä. 11 2009,15:07) kirjoitti
    Eikös joku ollut saanut ihan päiväsakkoja kaikkien motoristien ystävältä MoottoripyöräPoliisilta (heilahduskäsi), vaikka oli erikseen kehunut nätiksi splittaukseksi. * Haulla löytynee.

    Tosin itekin useamman kerran splitannut vuokkojen ohi eivätkä ole tähän mennessä sakottaneet.
    Hep! 15pv tuosta maksettavaa napsahti Ja tosiaan vuosia olin minäkin splitannut Kehä I työmatkaa, myös jonossa olevien vuokkojen ohi ja koskaan aikaisemmin ei oltu hommasta mitään sanottu
    Se eräskin kerta kun oli joku BMW-kuskin pää mankeloitu rekan renkaan alle tuossa muutama vuosi sitten heti Kehä I itään ja Porintien Hki-suunnasta tulevien liittymän jälkeen, jonoja oli tosiaan km-tolkulla joka suuntaan. Tuolla kertaa olin itse tulossa tuolta Porintieltä ja splittasin ulkokaarta pitkin ramppia ylös. Vaan ylhäälläpä olikin Kehällä setä sininen liikennettä ohjaamassa tapahtumapaikan ohitse ja hän oikein osoitti että minä siitä autojen välistä ensin mestasta ohi, sitten vasta autot jonoistaan
    Ja tuokin, laputettu kerta Leppävaarassa oli kävelyvauhtia, ryömivien jonojen välistä, mutta jostain kumman syystä se kerta oli liikaa tuolle mp-poliisille silloin ja liputti sivuun. Sakkolapussakin lukee että "kaistojen välissä maltillisesti ajamalla n. 30km/h" ja sanallisesti kerrottiin että pitää oikein lapussa lukea kun noin vähän pv moisesta langetti ettei tule domarilta kysymyksiä jälkeenpäin



    Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08
  3. #33
    Lainaa (eki64 @ Kesä. 10 2009,18:40) kirjoitti
    Laittakaa tähän varmaa tietoa kaupungeista ja maista, joissa moottoripyörällä ajo bussikaistalla on sallittua!
    Tukholmassa on (ja oli jo 90-luvulla kun siellä asuin) sallittua ajaa MP:llä bussikaistaa, mikäli tämä on ilmoitettu lisäkyltillä "Gäller även MC" (=Sallittu myös moottoripyörille). Ruotsin Smotoa vastaava SMC, ja sen jäsenkerhojen näemmä aika aktiiviset edustajat saavat myös hyvin perustelemalla lisää bussikaistoja sallituiksi prätkille, mutta esim. jos bussikaistalla on liian monta liittymää liian lyhyellä matkalla niin tätä lupaa ei välttämättä heru. Hyvä niin.

    Suomi on Ruotsiin verrattuna niin alkeellinen kehitysmaa mitä esim. liikenteen sujuvuuteen, sakotuskäytäntöön ja ajoneuvoverotukseen tulee, että välillä oikein hävettää. Esimerkiksi stokiksen ruuhkamaksu (siellä se on "vero") ei koske moottoripyöriä lainkaan. Luuleeko joku että saman paskan täällä toteutuessa MP:t olisivat eriarvoisessa asemassa? Enpä usko, GPS:t kansalle hanuriin vaan, ja jos yrittää ajaa ylinopeutta niin tulee sekä sakkoa että sähköiskua että nopeusrajoitinta vastaan.

    /MarcusB

    PS. Jaaha. Jaaritteluksi tuokin tekstini meni. Onneksi on perjantai. DS.
    nyt: Suzuki GSX-1300R Hayabusa -08
    ennen: Tunturi Supersport -84, Hondat VF750F -83, VFR750F -93, XR400R -98, VTR1000F -02, CBR1100XX -00
    "I hope for nothing, I fear nothing, I am free"
  4. #34
    Hoitaisiko joku nyt Soininvaaran Osmolle nuo maa- ja kaupunkiesimerkit asap? Voipi meinaan olla oikeasti hyötyä ihan konkreettisesti.

    -hh-
  5. #35
    Soninivaaran blogi

    Lainaa kirjoitti
    Moottoripyöriä ei joukkoliikennekaistoille

    Lautakunta pyysi asian selvittämistä kesäkuussa. Vastaus on ei.
    Sil viisii.
  6. #36
    Olisi kiva tietää miksi ei. Ei pitäisi hyväksyä pelkkää kielteistä päätöstä ilman perusteluja.
    F4i Sport '02 -> ZX12R '05 -> Hayabusa '09 -> Ducati 1098 '09 -> pyörätön
  7. #37
    Voi herättää hämmennystä jos pelkästään tsadissa annetaan lupa eikä muualla suomessa. Hyvä ajatus. Tuskin toteutuu.
    Onneksi luuserit ovat jo luovuttaneet.
  8. #38
    Lainaa (sjobbe @ Marras. 03 2009,11:42) kirjoitti
    Olisi kiva tietää miksi ei. Ei pitäisi hyväksyä pelkkää kielteistä päätöstä ilman perusteluja.
    Näköjään ns perustelut löytyy kaupungin sivuilta kun tarpeeksi googlaa.

    Esityslista

    Selvitys moottoripyöräilyn turvallisuudesta Helsingissä

    Katsaus moottoripyöräliikenteen onnettomuuksiin Helsingissä ja keinoihin sen turvallisuuden parantamiseksi

    Helmiä:
    Lainaa kirjoitti
    Turvallisuuden kannalta ongelmallisina pidettiin esimerkiksi ruuhkautuneita joukkoliikennekaistakatuja, joilla on vilkasliikenteisiä sivukatuja. Ongelmallisina pidettiin myös
    katuosuuksia, joilla on runsaasti bussien siirtymisiä kadun reunaan pysäkille ja takaisin kaistalle. Molemmissa tilanteissa syntyy moottoripyöräilijöiden kannalta vaarallisia konflikteja muun liikenteen kanssa. Joillakin joukkoliikennekaistoilla ilmeni moottoripyöräilijöiden kiihdyttämisiä ja ylinopeudella ajoa, minkä tiedetään lisäävän jalankulkija- ja pyöräilijäonnettomuuksia sekä näiden onnettomuuksien
    vakavuutta.

    ...

    Ulkomaisten tutkimustulosten perusteella voidaan arvioida, että Mannerheimintiellä syntyisi ulkomaisissa tutkimuksissa kuvattujen kaltaisia turvallisuusongelmia, jos moottoripyöräliikenne sallittaisiin linja-autokaistoilla. Liikenneturvallisuuden perusteella moottoripyörien sallimista linja-autokaistoilla ei voida suositella.

    Moottoripyöräilyn turvallisuuden parantamista on tutkittu useissa koti- ja ulkomaisissa tutkimuksissa. Tärkeitä keinoja ovat valvonta ja koulutus sekä liikenneympäristön suunnittelu. Moottoripyöräily on moninkertaisesti vaarallisempaa kuin autoilu. Lisääntyneet moottoripyöräilijöiden kuolemat näkyvät esimerkiksi Liikenneturvan työssä. Liikenneturva valmistelee moottoripyöräkerhoille koulutustuotetta, joka on tarkoitettu moottoripyöräilijöiden vapaaehtoiseen koulutustoimintaan "Motoristin peruskurssin" lisäksi. Koulutustuote otetaan käyttöön keväällä 2010.
    Varmuuden vuoksi 'useita tutkimuksia' ei siteerata ja ajo pitää varmuuden vuoksi kieltää kaikilla bussikaistaosuuksilla vaikka ongelmia on vain joillain tietyillä osuuksilla. Perinteistä virkamiestoimintaa siis.

    -J



  9. #39
    Perusteluja lienee voidaan kirjoitella sekä puolesta että vastaan? Tutkimustuloksia voidaan tilaajasta riippuen muokata paremmin asiaa tilaajan puolesta puhumaan?
    Ymmärsinkö aivan väärin että taaskaan ei kotimaista tutkimustulosta löydy ja nojataan muualla tehtyihin tuloksiin?
    Mennään vaan niillä mitä on ja toivotaan että tätä keskustelua käytäisi myös siellä missä sillä on vaikutusta tulevaisuuden liikenne järjestelyihin ja turvallisuuden paranemiseen sekä liikenteen sujuvuuteen?
    Taaskaan mistään mitään tiedä
  10. #40
    Ei se perinteistä virkamiestoimintaa ole. Se on perinteistä liikenneturvatoimintaa liikenneturhasta.

    Olen melko varma, että liikenneturvassa:
    1. Maksetaan "suoritepalkkiot" keksittyjen kieltojen määrän mukaan.
    2. Maksetaan suoritepalkkiot "tutkimuksien" propagandan todellisuuspakoisuuden mukaan. Ts. mitä kauempana arkijärjestä ja kohtuullisuudesta, sen parempi "tutkimus" liikenneturvan mukaan.
    3. Kaikki ovat kortittomia. Jos kuitenkin on sattunut virhe ja on palkattu ajokortillinen työsopimuksessa lukee, että saa ajaa vain juhannuksena ja joululiikenteessä. Silloin ei pääse muodostumaan realistista kuvaa liikenteestä ja henkilöstä ei tule organisaatiolle potentiaalista uhkaa.
    4. Esimiehet on valittu poliittisin perustein suojatyöpaikkoihin.
    DT125[82] -> (yli 20v. tauko) -> Versys[07] -> FZ-1-SA[07] -> K1200S[08] -> cbr600rr[08] -> (+ S1000RR[10] Varastettu Hollannissa, Vttu!) -> (S1000RR[11] Lunariin, ajettu päin ajokoiraa,V*2!) -> (S1000RR[12]) vaihdettu,
    S1000RR[21]+(KTM 690 Enduro r[14])
  11. #41
    Tossa ei viitata tarkalleen mihinkään tutimuksiin. Tolle minäkin valehtelisin, eli sanoisin vain suurpiirteisesti jossain tutkimusissa joskus jotenkin ehkä arvioitu.

    "ruuhkautuneita joukkoliikennekaistakatuja" - mitkä?
    "Ulkomaisten tutkimustulosten perusteella voidaan arvioida" - mitkä ja miten?
    "on tutkittu useissa koti- ja ulkomaisissa tutkimuksissa" - mitkä?
    "Moottoripyöräily on moninkertaisesti vaarallisempaa kuin autoilu" - moottoripyöräily on vaarallisempaa mm. autojen isomman koon vuoksi. eli eikö vaarat itse motoristille vähenisi jos olisi pois autojen välisä?
    F4i Sport '02 -> ZX12R '05 -> Hayabusa '09 -> Ducati 1098 '09 -> pyörätön
  12. #42
    Joopa. Kolme viikoa sitten tulin reissusta (prätkä) Espanjasta ja ei taas vaan kun ihailla sikäläistä liikennekulttuuria. Pyörät ei todellakaan seiso ruuhkissa vaan niille annetaan automaattisesti tilaa että ohi vaan. Suurissa kaupungeissa on motoille liikennevaloissa varattu oma tila venaa valojen vaihtumista valojen edessä ettei ne siellä jonoissa lisää ruuhkia. Ei meillä täällä, v... käyrä vaan nousee kun joku ehtii nopeammin perille.
    tapsa
  13. #43
    Lainaa (RataRR @ Marras. 03 2009,12:00) kirjoitti
    Voi herättää hämmennystä jos pelkästään tsadissa annetaan lupa eikä muualla suomessa.
    Jos ei riitä aivokapasiteetti miettiä kummassa ajaa Helsingissä vai Turussa, ei kannattane istua pyörän sarviin lainkaan.
    Turkulaiset voivat jatkossa stadissakin ajaa normaalilla - eikä bussikaistalla.



    636 -> 998
  14.  
  15. #44
    Itse tulee aika aktiivisesti ajettua bussikaistoja pitkin Turussa. Bensa on kallista.
    Honda NSR 125 02' --> CBR 600F
    Olen fiktiivinen henkilö. Kirjoitetuillani viestien sisällöllä ei välttämättä ole mitään tekemistä todellisuuden kanssa.
Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12