Sivu: 1 / 3:sta 123 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 69:sta
    Täältä pääkaupunkiseudun itäpuolelta löytyy mainiota mutkapätkää, joista osa kulkee upeissa saaristolaismaisemissa. Suunnitteilla siis kaksi lenkuraa, toinen merellisissä maisemissa ja toinen muuten vaan.

Suuntaa näyttää matkalehmä kahden hengen kuormalla, joten vauhti saa kelvata aivan aloittelijoillekin, mukaan vaan.

Molemmat lähdöt Porvoon jokirannasta Jokiranta Cafe’ n edestä klo 1800 em päivinä. Paikka löytyy, kun kääntyy motarin rampista nro 60 Porvooseen, sillan jälkeen oikealle ja oikealle niin ollaan rannassa. Satakunta metriä uutta siltaa kohti eli vasempaan. Kokoontuminen reilua kupillista ennen lähtöä, siniharmaan LT:n pörähdettyä on lähtö lähellä.

Lenkkien pituudet eivät ylitä 150 km, mutta keskinopeuden ollessa kohtuullinen, paluu Porvooseen tapahtuu klo 21 jälkeen. Kaksi kahvitaukoa matkan varrella.

Eka lenkki valitaan kelin mukaan siten, että saaristoreitti ajetaan ehdottomasti kauniilla ilmalla. Tätä tavoitellaan 15. päivänä, mutta rumemmalla kelillä, mitä pitkä ennuste tällä hetkellä näyttää, valitaan tuo toinen reitti. 22. päivä sitten varalla.

Rankan sään varaus, mutta jos joku kuitenkin haluaa lähteä kuitenkin, niin tää lähtee kyl kaveriksi.

Luvassa siis paikka paikoin hyvinkin kauniita maisemia, meren tuoksua ja tielle pyrkivien syreenipuskien väistelyä saaristolaiskylissä tarjoiltuna nopeudella, jolla kuljettajakin pystyy niistä nauttimaan. Teiden kaarresäteet on valittu isoille pyörille sopiviksi, mutta muutamassa mutkassa pystyy kyllä pyyhkimään pölyt takavalosta.

Mikäli mukaan lähtijöitä on vähemmän kuin yksi, ei ajoa kannattane toteuttaa ns. ryhmäajona, vaan mieluumminkin soolona. Jos ette ryhmässä ole ennen ajelleet niin ei hätiä, neuvotaan kyl.

Ajelemisiin

Iku
    Mitään en yritä mutta parhaani lupaan
    Merkattu kalenteriin
    Yamaha RD125 -74 -> Honda VT750C -98 -> Suzuki GSX750F -00 ->Honda CBR 1100 XX -01 -> *Kawasaki ZX-6R -06 ->Honda CBR 1000RR Fireblade -08

'Boredom is a big killer of men'
    Buster Martin, 100, Britain's oldest worker
    Hienoa Iku!
    Olen jo pidempään harkinnut I-U-ajeluita, kun muualla pyörii PK:t ja K-U:t/keskarit. Tosi mahtavaa että tulee myös Itä-Uusimaa edustetuksi *

Mihinkäs kellonaikaan olit näitä ajatellut? Nyt ainakin näyttää sille että miksei, kalenterissa on tilaa
    <p>Ent: Z750S Nyt: pienen pojan äiti.</p>
    Kutoselta lähdetään, ajattelin vähän myöhemmän ajankohdan kun lenkit ei ole pitkiä ja illat on valoisia. Ehtii halutessaan vähän pitemmältäkin.

Iku
    Voisihan sitä harkita noihin osallistuvansa jos kohdille osuu, vaikka kotiseudun tiet niin perin tuttuja ovatkin ja vaikka yleensä tykkään ajella ihan vaan itsekseni. Onko vihjettä siitä millaisia reittejä on suunnitteilla? Ehkä oppisin peräti jotakin uutta.

Jos joku bongaa tuolla joenrannassa (tai muuallakin Borgåssa sen puoleen) säähavaintopallon muotoisen, partanaamaisen ja yrmeänoloisen touring-sedän mustissa goreissa+Shoeissa, voblaamassa ympäriinsä kuluneella viininpunaisella CBR XX:llä, niin se on todnäk. sitten minä. Saa puhutella jos haluaa.

/MarcusB
    nyt: Suzuki GSX-1300R Hayabusa -08
    ennen: Tunturi Supersport -84, Hondat VF750F -83, VFR750F -93, XR400R -98, VTR1000F -02, CBR1100XX -00
    "I hope for nothing, I fear nothing, I am free"
    Lainaa (MarcusB @ Kesä. 08 2009,10:02) kirjoitti
    Onko vihjettä siitä millaisia reittejä on suunnitteilla? Ehkä oppisin peräti jotakin uutta.
    Ei mitään ennenkokematonta saaristolenkillä, varmaan aika pitkälle arvaatkin. Toinen setti vie lähinnä koilliseen ja voipi olla etteivät kaikki porvoolaiset ole noilla poluilla käyneet. Voin laittaa tarkatkin privaattina (myös muille,) eiväthän ne mitään valtiosalaisuuksia ole.

Joku saattaa vaan pitää enempi yllätyksistä.

*Iku

Edit: PK-vetureille voipi löytyä uusiakin pätkiä?

Mäkin ottaisin mieluusti privana ton reitin, tuntuu että Kehä III:lta Porvooseen asti oon ajanu jo kaikki kinttupolut useaan kertaan. *Yleensä * aina ittekseni, kun en muitten vauhdissa vielä pysy.
    Everything I'd really like to do is either illegal, immoral or fattening.
    Lainaa (Kerma @ Kesä. 08 2009,11:42) kirjoitti
    Mäkin ottaisin mieluusti privana ton reitin, tuntuu että Kehä III:lta Porvooseen asti oon ajanu jo kaikki kinttupolut useaan kertaan.
    Mennäänki Porvoosta etelään, itään ja pohjoiseen. Ja vauhdissa pysyt kyllä, me nautiskellaan maisemista. Porukka voidaan ottaa kasaan joka risteyksessä jos tarvii, eli tää sopii vaikka rookielle.

Laitan reitit kun kerkiän.

Iku
    Kuulostaapa mukavalta...
    Täytyy koettaa Vaimoa houkutella ajelulle

-pete-
    -Miehen elämä on yhtä taistelua, päivällä leivästä ja yöllä lihasta.

* *
    ** KAWA *
    Lainaa (iku1 @ Kesä. 08 2009,11:02) kirjoitti
    Voin laittaa tarkatkin privaattina (myös muille,) eiväthän ne mitään valtiosalaisuuksia ole.
    Anna tulla privaa vaan, ehkä minäkin voin kommentoida ja ihmetellä reittiä. Yllätyksiä tuskin tullee vastaan, jos et meitä ihan hiekkateille vie (ja tuskin silloinkaan, kun tuolla XR:lla niitäkin tullut aikanaan kammettua). Toisaalta, myös itäuudellamaalla on muutamia sellaisia pikkuteitä joita en ole ajanut vuosiin ja jopa muutama sellainen joista aina olen ajatellut että "jonakin päivänä katson myös mihin tuokin tie vie". Esimerkkinä vaikka 11893 joka erkanee etelään Myrskylä-Porlammi -väliseltä tieltä Kreivilään.

/MarcusB, Sannainen.
    nyt: Suzuki GSX-1300R Hayabusa -08
    ennen: Tunturi Supersport -84, Hondat VF750F -83, VFR750F -93, XR400R -98, VTR1000F -02, CBR1100XX -00
    "I hope for nothing, I fear nothing, I am free"
    Kreiviläntien koeajoin, mutta se ei vastannut odotuksia. Hiekkatietä on vain muutama kilometri, sekään ei pelottanut mutta Liljendalin pää on vähän röykkyistä. Ihan vierestä kuitenkin viedään.

Laitan viestiä kunhan ehdin tekemään sen selkokielelle.

Iku
    Kyllä soon niin että mä raahaan K-U:t sinne treffaamaan I-U:ta
    Yammutar
    Lainaa (YAMMUTAR @ Kesä. 08 2009,13:53) kirjoitti
    Kyllä soon niin että mä raahaan K-U:t sinne treffaamaan I-U:ta *
    jeeee *
    Lainaa (YAMMUTAR @ Kesä. 08 2009,13:53) kirjoitti
    Kyllä soon niin että mä raahaan K-U:t sinne treffaamaan I-U:ta *
    ASIAA Systis mä taidan raahautua ittekin jo mukaan ens maanataina ajelulle

Tosin jos saan noita renkuloita kuletettua et ei olis niin sipperit
    "Mielipiteeni on selvä - älä sekoita minua tosiasioilla!!"

"Jos antaa ymmärtää, on myös ymmärrettävä antaa";)
    No hitsit! Mä just kotiin ajellessa (autossa) *mietiskelin, että ajellaankos täällä meidän suunnilla miten paljon kimpassa.. Mut tässähän se on, mukana ollaan ellei vettä tms tupruta taivaalta ylenmäärin. Jippii! Ja juu, otetaan ohjeita ja käytännön vinkkejä vastaan ryhmäajelusta, hidas ja kömpelö kuski ilmoittautuu mukaan *

Muoks: no hittolainen, tarkempi kalenterin tutkiminen osoitti, että mä oon porvoon joessa mela kädessä siihen aikaan. Kivaa sekin varmasti on ja yhtä paljon toivotaan hyvää säätä siihenkin hommaan. Mut harmi kun nää ajot jää väliin. Sinne 22. päivän iltaan varaankin sitten jo etukäteen ajan, ettei tule päällekkäisyyksiä *

Elämä on helpompaa kun osaa nauraa itselleen
    Lainaa (Klaara @ Kesä. 09 2009,18:56) kirjoitti
    Ja juu, otetaan ohjeita ja käytännön vinkkejä vastaan ryhmäajelusta
    Tässä se perinteinen ryhmäajo-opas. Muistaa kannattaa se, että risteykseen ei tarvitse rynniä muiden perään eikä arastella letkan katkeamista. Ajaa vain niin, kuin itsestä mukavalta tuntuu. JOKAINEN merkkaa tarvittaessa risteyksen eli huolehtii siitä, että ei lähde risteyksestä eteenpäin ennenkuin on varmistunut että seuraava huomaan suunnan.

*Iku

Edit: Huomas virheitä mut ei jaksanu krojata

Editoitu viesti:

Joku kyseli siitä hiekkatiestä. Hiekalle ei mennä ollenkaan ja jalkamerkitkin voi (melkein) unohtaa. Tiet ovat hyväkuntoisia ja puhtoisia.

*Iku

Hip hei

Pienen siirtelyn (ja alunperin viestiketjun aloittajan ajattelemattomuuden) jälkeen I-U ajelu on löytänyt paikkansa ORGin tapahtumafoorumille. Modeille kiitos

Iku
    Voi kun säät suosisi!

Mukaan tulossa
    Pahuksen Metallican keikka kun on ajautunut samalle päivälle Toivotaan että kelit kuitenkin suosivat, pitäkäähän hauskaa.
    - Hirmu / Suzuki TL1000R
    Kelit näyttää varsin vaihtelevilta mutta minkäs sille. Hyvä muistaa, että ihan rannikon sateet yleensä kiertää joten peukkua.

Iku
    Komeita teitä löytyy Itä Uusimaalta paljon ja kivoja ajella...

En pääse messiin, mutta on vakio maastoja meikäläiselle kun Sipoon rajalla asustelen.
    T
    Jussi
    ---
    "Jääkiekko on raju peli. Osallistumalla peliin pelaaja hyväksyy siihen liittyvän tapaturmavaaran"
    ...mä oon porvoon joessa mela kädessä siihen aikaan. Kivaa sekin varmasti on ...
    Höhöö, heh heh... *

...joo-o...

E:sorry tästä viestistä...
    Nordöstersjökustartilleriflygspaningssimulatoranlä ggningsmaterielunderhållsuppföljningssystemdiskuss ionsinläggsförberedelsearbeten
    Lainaa (iku1 @ Kesä. 08 2009,13:01) kirjoitti
    Kreiviläntien koeajoin, mutta se ei vastannut odotuksia. Hiekkatietä on vain muutama kilometri, sekään ei pelottanut mutta Liljendalin pää on vähän röykkyistä. Ihan vierestä kuitenkin viedään.

Laitan viestiä kunhan ehdin tekemään sen selkokielelle.

*Iku
    Siinä on tullut asfaltti Käkikosken ristille saakka, oli hiekkaa vielä toissavuonna. Kannattaa muuten ajaa myös Liljendal-Malmgård, aivan mahtava pätkä.

-hh-
    Muoks: no hittolainen, tarkempi kalenterin tutkiminen osoitti, että mä oon porvoon joessa mela kädessä siihen aikaan.

Nainen mun makuun
    Kikseripoika
    MUISTA HUUMORINTAJU
    Lainaa (harmaahukka @ Kesä. 15 2009,11:07) kirjoitti
    Kannattaa muuten ajaa myös Liljendal-Malmgård, aivan mahtava pätkä.

Iku
    Mikäs keli Porvoossa on?

Espoossa sataa vettä *
    Tarvii tästä sit pörhältää kotiin ja hakea pärrä jos siellä on yhtään ajokelit...

Edit. Hyvä tässä vaiheessa tavailla tota eka viestiä.. Nyt jopa löysin sieltä sen kellonajan mitä ekoilla lukukerroilla en siellä nähny.. Hyvä mä

Lainaa (iku1 @ Kesä. 15 2009,12:12) kirjoitti
    Lainaa (harmaahukka @ Kesä. 15 2009,11:07) kirjoitti
    Kannattaa muuten ajaa myös Liljendal-Malmgård, aivan mahtava pätkä.

Iku
    Ja toki Liljendal-Hardom pitää muistaa, ja sit tietty Bjurböle-Voolahti-Gäddrag ja tokkiinsa Sannas-Jakari-Isnäs-Tervi-Gammelby ja ehottomasti Askola-Tiilää-Juornaa-Myrskylä ja aivan välttämätön kulttuuripätkä ja sakkorysä 1581

-hh-

edit: kirovihre

Lainaa (harmaahukka @ Kesä. 15 2009,13:33) kirjoitti
    Ja toki Liljendal-Hardom pitää muistaa, ja sit tietty Bjurböle-Voolahti-Gäddrag ja tokkiinsa Sannas-Jakari-Isnäs-Tervi-Gammelby ja ehottomasti Askola-Tiilää-Juornaa-Myrskylä ja aivan välttämätön kulttuuripätkä ja sakkorysä 1581
    Olet urkkinut reittivalintani selville, katalasti. *

Askola - Tiilää - Juornaa - Myrskylä kierretään totennäköisesti Askola - Korttia - Pukkila - Myrskylä kautta, vaikka Pukkila Myrskylä vähän tylsä onkin. Kahvittelupaikka puoltaa Pukkilan reittiä. 1581 on satapiikkiaikainen riiuureitti yli 30v takaa, jota on aikanaan tahkottu melko hartaasti

Asiaan: Sadekuurojen todennäköisyys saaristoreitillä tänään 18.00 jälkeen on 10 %, mutta ei keli välttämättä paljon lämpene eikä muutenkaan kaunistu. Tämä lähtee ajelulle kyllä, mutta voidaan pitää sovittuna, että revanssi tuolle reitille joku toinen maanantai.

Sais kyl vähä paistaa

*Iku

30.  
    Kiitos Iku!
    Kivat mutkat

Ei sulla sattuis olee valmista karttaa tosta jonka laittaa tänne?
Sivu: 1 / 3:sta 123 ViimeinenViimeinen