R1:n kanssa on aina vähän probleemaa tuon tavaran kuljettamisen kanssa. Rouvan kanssa mökille kun ajelee, niin tankkilaukun lisäksi on vähän varustelu nihkeää? Onko ideoita, paitsi rouvan vaihtaminen laukkuun? Onkohan kukaan koskaan laittanut takaboksia tms Rytköseen? Mitenkähän ne sellaiset kaposet tekstiilisivulakut?? Ja turha on ehdotella mitään matkajuhdan ostamista...ostan vaikka isompitaskuiset housut ennemmin...
Ain't life a bitch!
R1 + reilusti matkatavaraa + kyytiläinen :P
http://www.youtube.com/watch?v=He084ONmwJg
Miten olis tämä systeemi: Ventura
(LassiJ @ Kesä. 02 2009,13:57) kirjoitti
Kyytiläinenhän istuu melkein kuskin niskassa
! Mahtaa olla hurja ajaa tuolla tavalla kuormattua pyörää. Painopiste takana + ylhäällä
.
Nauru nuorentaa, rakkaus kaunistaa.
Lady, Sexy Lady.
On puolirikollista kuskata rykkösellä matkustajaa pitkälle, menee molempien ominaisuudet hukkaan. Laita kyytiläinen junaan ja hanki iso reppu.
DT125[82] -> (yli 20v. tauko) -> Versys[07] -> FZ-1-SA[07] -> K1200S[08] -> cbr600rr[08] -> (+ S1000RR[10] Varastettu Hollannissa, Vttu!) -> (S1000RR[11] Lunariin, ajettu päin ajokoiraa,V*2!) -> (S1000RR[12]) vaihdettu,
S1000RR[21]+(KTM 690 Enduro r[14])
Ei sporttipyöriä ole tarkoitettu matkapyöriksi. Matkalle FJR ja radalle R1. Rykköseen ei taida edes olla sivulaukkuja? ISO tankkilaukku ja matkustajalle reppu selkään on yksi vaihtoehto. Bagsterin Sherpa on ISO tankkilaukku ja sen saa kahdeksi repuksi ja/tai kahdeksi pienemmäksi tankkilaukuksikin.
TTU - Dirty, Old and Ugly Ironbutt SS1000 driver.
"Säkkijärven polkka on ihan hanurista"
V.Vesterinen
Hmm...
Viime kesänä tuli tehtyä 3 päivän Suomi-campingreissu Millellä. Mukana 2 ihmistä, 2 makuupussia, teltta, muu tarvittava. Eikä mitään laukkuja pyörässä kiinni, ihan mukavasti meni 2 repun (yksi per henkilö) kanssa.
Kai jollain homosohvalla olisi ollut leppoisampaa, mutta käy se näinkin.
Kawasaki Gpz900R '86, ZL1000 Eliminator '87, ZZR1100C '90, Ltd454 '88, KZ440D '75
H#nda CR 250R '96 (viimein valmis)
Aprilia RSV Tuono '03, RS250 '97
ex: Kawasaki Z750 LTD Twin '83, ZZR1400 '09, Aprilia RSV Mille '03, Tuareg 125 '88
Totta, mutta kun tulee aina toisinaan harrastettua puolirikollisuutta. Rykkönen ruokkii tuota harrastusta monessakin mielessä(Anatooli @ Kesä. 02 2009,14:40) kirjoitti
![]()
Ain't life a bitch!
Ajan mökille mieluumin motocross-pyörällä kuin FJR:llä. Älkää nyt FJR kuskit loukkaantuko, mutta pyörän omistaminen on tunnepeliä.(ttuttu @ Kesä. 02 2009,14:42) kirjoitti
Ain't life a bitch!
3 päivää nyt menee vaikka kävellen, mutta 2-4 viikkoa Etelä-Euroopassa keskimäärin 400-500km/päivä, niin....(Eroz @ Kesä. 02 2009,14:43) kirjoitti
![]()
TTU - Dirty, Old and Ugly Ironbutt SS1000 driver.
"Säkkijärven polkka on ihan hanurista"
V.Vesterinen
Eiköhän tommoseen Rykköseenkin saa jotenkin sovitettua takalaukun. Jos ei valmista telinettä löydy, niin tee itte. Ostin omaan pyörääni takalaukun ja adapterilevyn ja telineen väsäsin itse, enkä todellakaan ole mikään metallimies/hitsari. Koko paska on lisäksi nopeasti irrotettavissa. Laukku(44L.) ja levy maksoivat noin 100euroo. Tuohon sais myös ihan alkuperäislaukun telineineen, mutta hintaa veikkaisin olevan lähemmäs tonnin verran... Rumahan tuo mun teline ja laukku ovat ja pilaavat pyörän täysin, mutta mitäs siitä... Mun pyörä ja mun metkut.Eli siitä vaan visioimaan ja toteuttamaan.
![]()
Joko löydän tien tai teen sen...
-Hannibal-
H-D Road King Custom 2004
No totta helkutissa en lähtisi Euroopan kierrokselle mokomalla (yksin voisi kyllä mennä laukutta), mutta kysehän olikin kait mökkireissuista.(ttuttu @ Kesä. 02 2009,16:16) kirjoitti
Kawasaki Gpz900R '86, ZL1000 Eliminator '87, ZZR1100C '90, Ltd454 '88, KZ440D '75
H#nda CR 250R '96 (viimein valmis)
Aprilia RSV Tuono '03, RS250 '97
ex: Kawasaki Z750 LTD Twin '83, ZZR1400 '09, Aprilia RSV Mille '03, Tuareg 125 '88
Sitä ei kukaan kertonut minulle kun lähdin kesällä 2002 kiertelemään mannereurooppaa VTR1000F:llä. Olen varmaan myös huono oppimaan, kun lähdin toistamiseen europpaareissuun pari vuotta myöhemmin samalla vekottimella. Mutta ehkä VTR ei sitten ole sporttipyörä vaan matkasohva :-). Minulla laukkuina oli 40-litran vetoinen Givi Speedpack (auf deutsch) ja kevyt&matala tankkilaukku.(ttuttu @ Kesä. 02 2009,14:42) kirjoitti
/MarcusB
PS. Henk.koht olen sitä mieltä että jos lähtee matkaan prätkällä, niin se on matkapyörä.
nyt: Suzuki GSX-1300R Hayabusa -08
ennen: Tunturi Supersport -84, Hondat VF750F -83, VFR750F -93, XR400R -98, VTR1000F -02, CBR1100XX -00
"I hope for nothing, I fear nothing, I am free"
Miksi ei pysty sportilla matkustaa??? blade on matkapyörä parhaasta päästä. Ei matkaan tarvi aina muuttoautolla lähteä.(MarcusB @ Kesä. 02 2009,20:01) kirjoitti
Mekin heitettiin tonnisella bladella kotimaassa reissua 2-päällä, kyllä sitä pystyy tekemään mut mielummin sen tekee kyllä busalla.(1000 ärrä @ Kesä. 02 2009,21:03) kirjoitti
![]()
Ns125R -> CBR1000F -> XX -> 1000RR -> GSX1400 -> Gen2 Busa -> S1000RR -> K9 Gixxer
Näyttää R1 eksyneen IBA:n listoillekkin 2000 ml / 24h !!!(ttuttu @ Kesä. 02 2009,14:42) kirjoitti
http://www.ibafinland.fi/suoritukse2t.php?oldryh=SS2000
Honda CBR1000F -99
ex Honda CBX750F -85
Hittolainen. Kukaan ei viittsinyt minullekaan kertoa etukäteen, ettei kyykkypyörällä voi matkaa ajaa. On vissiin mennyt bladen osto ihan hukkaan kun sillä on vuodessa tullut 24tkm ajettua... 2 viikon Euroopan turneekin meni viime kesänä sen verran helposti että tarkoitus olisi lähteä ensi viikolla uudestaan alppiteitä kiemurtelemaan.
Kyllä nyt hävettää oma tietämättömyyteni. Pitää vissiin ostaa se goldwing/LoTja ja siihen peräkärry että voi matkalle lähteä. Mahtuupahan sitten ne aurinkotuolitkin mukaan sinne uimapatjojen, huvilateltan ja trangiaromujen joukkoon.
Btw. eräs kaveri on tällä hetkellä Itä-Euroopan kierroksella R1:llä Tolberon kanssa. Sillekään kukaan ei ollut kertonut, ettei R1:llä voi matkaa tehdä. Tosin se pistäytyi jo sillä pari vuotta sitten Espanjassa emäntänsä kanssa, joten ei kai olisi ihan heti uskonut teidän puheitanne.
Moottoripyörät ovat kuin tyttöystäviä. Moottoripyöriin vain panostetaan enemmän aikaa ja rahaa..
Hienoa ja laadukasta keskustelua. Juuri tätä kaipasinkin. Ei p******le tarvitse olla sitä GoldWingiä, että uskaltaa lähteä postilaatikkoa kauemmas retkelle.(Juutana @ Kesä. 03 2009,05:17) kirjoitti
Ja tuota omatekoista takahäkkyrää olen kaavaillut - tein semmoisen edelliseenkin pyörääni...vähän hintsusti on vaan noita kiinnityspisteitä tuossa Rytkösessä. Hitsarin taitoja ei ole nimeksikään, mutta mig-laite (ja hyllyllinen putkea) on kyllä läpi vuoden veloituksetta käytössä...
Ain't life a bitch!
Rykkösessäkin on siellä takapyörän ja rapakaaren välissä käyttämättömänä joutilaannäköistä turhaa tilaa. Sinne vaan joku kotelomainen tavaraboxi. Kaunistaisi pyörääkin.
Tuollaisen tilasin:Rack
Voisko tuosta, klick soveltaa rykköseen jotain?
t: Norjassa viikko kaksi päällä. *![]()
Huono tie, parempi mieli
Jep!(R@gdoll @ Kesä. 03 2009,17:29) kirjoitti
Mulla on nuo pehmeät sivulaukut olleetkin kiinni. Reippaasti tavaraa vaan sen takapenkin ympärille, niin siellähän melkein viihtyy;-)
Kiitokset kaikille osallistuneille - aivan h*****tisti loistoideoita.
Ain't life a bitch!
Ei tosin ole kyykky, mutta jotain siihen suuntaan ja tarvittaessa voi heittää laukun kyytiin.
*Kuva*
Ahdettu 1216
Tankkilaukku + Givin arrowbag sivulaukku kombolla
on onnistunut reissaaminen kakspäällä(kin) seuraavilla laitteilla
ZX-6R
R1
CBR600RR
GSX-R1000
Tosin roudarinteippiliimojen poistamiseen kyllästyneenä olen
nyt vakavasti harkinnut Ventura rackin laittamista gixxeriin.
Kummallisen näköinen ilmestys.Sivulaukut kiinni ikäänkuin takapenkin muodostamassa taaksepäin törröttävässä sarvessa. Takapyörä on kuin ei kuuluisi koko viritelmään.
Giwillä on ainakin pehmeet sivulaukut joista vetoketjuja availemalla tulee ihan h*lvetin isot. Noihin mahtuu tavaraa aika tolkuttomasti. On vaan sen verran pitkän malliset, ettei taakse mahdu kyytiläistä mitenkään.
Näin Pohjois-Ruotsissa joskus 2004 rykkösen, jossa oli takalaukkuteline ja boksi, eipä ole toista tullut missään vastaan, joten tais olla itsetehty viritelmä sekin.
Tässä mallia allekirjotuksiin.